AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Jotain fuulaa menossa (edelleen?) Postin/Tullin ja Alin välisissä paketeissa?

Seuranta kertoo SPxxxxxFI paketille, jotta;
"Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen."

Kyselin Postin chätistä, että mikä juttu ja mitä tietoja uupuu. Vastasivat:
"Lähetyksen tullaukseen vaadittavissa, lähettäjältä saatavissa tiedoissa on puutteita. Tiedot liittyvät EU:n turvasanomaan. Asia on Postilla selvityksessä. Valitettavasti selvitys voi viedä vielä jonkin aikaa, ettekä tällä hetkellä voi kuin odottaa. Saatte ilmoituksen kun asia etenee."
".. tiedot ovat kuitenkin niin puutteelliset ettei tullikäsittely ole toistaiseksi mahdollista"

Ja ei pidä kuitenkaan vielä itse tuota tullata. Pyysivät odottelemaan vaan.

Edit.
Nyt paketti on n. 4h jälkeen tullattu ja vapautettu toimitettavaksi. Olipas outoa.

Viimeksi muokattu:
IMG_0420.png
meinasin jo tilailla uudestaan romuja

Onko vinkkejä, tilasin alista oneplus 13 suojalaseja 2kpl ja näissä mainostettiin että toimisi puhelimen sormenjälki lukijan kanssa.

Kokeilin molemmat lasit puhelimessa ja lukija ei toimi. Tein sitten refund pyynnön ja aliexpressin mukaan syy ei ole oikea saadakseni rahoja takaisin kun valitsin syyksi ettei tuote toimi kuten kuvauksessa mainitaan. Laitoin todisteeksi ruutukaapauksen sormenjälki lisäyksestä jossa puhelin kehoittaa poistaa suojalasin tai hankkimaan alkuperäisen.

Tämä ei kuitenkaan riittäny todisteeksi.

Tähän päivitystä että alin päätös on että myyjällä aikaa alle 3vrk antaa palautus osoite johon minä maksan postikulut, taikka hyvitys suoraan jossei osoitetta tule.

Eihän tuossa oli järkeä, postikulut tulee varmasti maksataan enemmän kuin itse tuotteet, ja mitähän myyjä tekee 2lla asennetulla lasikalvolla.

Tähän päivitystä että alin päätös on että myyjällä aikaa alle 3vrk antaa palautus osoite johon minä maksan postikulut, taikka hyvitys suoraan jossei osoitetta tule.

Eihän tuossa oli järkeä, postikulut tulee varmasti maksataan enemmän kuin itse tuotteet, ja mitähän myyjä tekee 2lla asennetulla lasikalvolla.
Ebayhin verrattuna Aliexpress on tosi huono jos tuote ei ole mitä on luvattu kun tuollaisia ehdottavat, ideana tietenkin että Kiinalaiset(Aliexpress ja myyjä) vetävät yhtä köyttä jotta kuluttaja jäisi tappiolle. Sitä en tosin osaa sanoa mikä järki siinä on pidemmän päälle kun jos samalle ihmisille tulee vastaavia kokemuksia useampia niin jossain vaiheessa kauppapaikka vaihtuu, kai siellä ajatellaan että kyllä niitä hölmöjä riittää maailmassa vaikka jotkut vaihtaisivat kauppapaikkaa?

Statistiikka

Viestiketjuista
283 843
Jäsenet
78 706
Uusin jäsen
Hachio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom