AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Jotain fuulaa menossa (edelleen?) Postin/Tullin ja Alin välisissä paketeissa?

Seuranta kertoo SPxxxxxFI paketille, jotta;
"Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen."

Kyselin Postin chätistä, että mikä juttu ja mitä tietoja uupuu. Vastasivat:
"Lähetyksen tullaukseen vaadittavissa, lähettäjältä saatavissa tiedoissa on puutteita. Tiedot liittyvät EU:n turvasanomaan. Asia on Postilla selvityksessä. Valitettavasti selvitys voi viedä vielä jonkin aikaa, ettekä tällä hetkellä voi kuin odottaa. Saatte ilmoituksen kun asia etenee."
".. tiedot ovat kuitenkin niin puutteelliset ettei tullikäsittely ole toistaiseksi mahdollista"

Ja ei pidä kuitenkaan vielä itse tuota tullata. Pyysivät odottelemaan vaan.

Edit.
Nyt paketti on n. 4h jälkeen tullattu ja vapautettu toimitettavaksi. Olipas outoa.

Viimeksi muokattu:
IMG_0420.png
meinasin jo tilailla uudestaan romuja

Onko vinkkejä, tilasin alista oneplus 13 suojalaseja 2kpl ja näissä mainostettiin että toimisi puhelimen sormenjälki lukijan kanssa.

Kokeilin molemmat lasit puhelimessa ja lukija ei toimi. Tein sitten refund pyynnön ja aliexpressin mukaan syy ei ole oikea saadakseni rahoja takaisin kun valitsin syyksi ettei tuote toimi kuten kuvauksessa mainitaan. Laitoin todisteeksi ruutukaapauksen sormenjälki lisäyksestä jossa puhelin kehoittaa poistaa suojalasin tai hankkimaan alkuperäisen.

Tämä ei kuitenkaan riittäny todisteeksi.

Tähän päivitystä että alin päätös on että myyjällä aikaa alle 3vrk antaa palautus osoite johon minä maksan postikulut, taikka hyvitys suoraan jossei osoitetta tule.

Eihän tuossa oli järkeä, postikulut tulee varmasti maksataan enemmän kuin itse tuotteet, ja mitähän myyjä tekee 2lla asennetulla lasikalvolla.

Tähän päivitystä että alin päätös on että myyjällä aikaa alle 3vrk antaa palautus osoite johon minä maksan postikulut, taikka hyvitys suoraan jossei osoitetta tule.

Eihän tuossa oli järkeä, postikulut tulee varmasti maksataan enemmän kuin itse tuotteet, ja mitähän myyjä tekee 2lla asennetulla lasikalvolla.
Ebayhin verrattuna Aliexpress on tosi huono jos tuote ei ole mitä on luvattu kun tuollaisia ehdottavat, ideana tietenkin että Kiinalaiset(Aliexpress ja myyjä) vetävät yhtä köyttä jotta kuluttaja jäisi tappiolle. Sitä en tosin osaa sanoa mikä järki siinä on pidemmän päälle kun jos samalle ihmisille tulee vastaavia kokemuksia useampia niin jossain vaiheessa kauppapaikka vaihtuu, kai siellä ajatellaan että kyllä niitä hölmöjä riittää maailmassa vaikka jotkut vaihtaisivat kauppapaikkaa?

Testailin Alilla eri kuponkeja, kokeilin varsin yhtä jenkeille tarkoitettua, siitä tuli joku erilainen virheilmoitus ja nyt valittaa "Unable to apply promo code. The total after discount (excl. shipping) doesn't meet the minimum purchase amount.". Tuleeko tuonne jotkut kuponkibännit, ei kai tuo tuote voinut juuri samalla hetkellä poistua alennuksen piiristä?

Lisää jotain ostoskoriin et summa menee minimin ylitse tai poista koodi käytöstä?
Ali pitää tuota tuotetta nyt 0€ arvoisena kuponkilaskuissaan, minulla oli siinä $70 kuponki ja nyt ei irtoa edes sentin alennusta. Noh säästyypähän rahat jos tuo ei ala tuosta myöhemmin toimimaan.

E: Ei toimi vieläkään ja lisäksi tuotteen hinta nousi. Opetus: huippudiili kannattaa tilata äkkiä eikä odotella ja kikkailla..

Viimeksi muokattu:
Viime viikolla tuli Alista (EU varastolta) paketti, joka sisälsi kaksi samanlaista tuotetta (omissa paketeissaan yhteen teipattuna). Toinen täydellinen, mutta toisen kohdalla oli laadunvalvonta pettänyt.
Reklamaatio ei ollutkaan enää niin helppo, kuin aikaisemmin. Ei pystynyt ehdottamaan osapalautusta toisen tuotteen hinnasta. Automaattisesti tuli ohjeet palauttaa molemmat tuotteet takaisin. Itse pitäisi maksaa etukäteen postikulut jotka saisi takaisin joskus.
No en varmasti palauta, kun toinen meni suoraan käyttöön.
-> yhteys asiakaspalveluun ja kyseenalaistamaan palautusprosessin järkevyys ja se, että molemmat tuotteet pitäisi palauttaa, vaikka toinen on täysin ehjä. Tuotteet maksoi kuriirilla kotiin 46€ ja perus palautus 35€+ en edes katsonut paljonko tulee lisähintaa särkyvästä lähetyksestä.
Käskivät odottaa sen 10pv, kunnes dispute sulkeutuu automaattisesti (koska tuotetta ei palauta) ja sen jälkeen vasta pystyy pyytämään tuotteesta maksun osapalautusta.
Kyllä on taas vammaiseksi mennyt Alissakin dispute-prosessi.
Kuinkahan moni tuonkin jättää kesken ja tyytyy kohtaloonsa?
Ei sillä, tuota toista ns. "B-grade" tuotettakin pystyy kyllä käyttämään, mutta ihan periaatteesta siitä pyydän osan hinnasta takaisin, koska se ei täytä laatuvaatimuksia ja osuu jo silmäänkin tuo laadun puute.
Päivitys tähän tapaukseen.
Tosiaan dispute aluksi hylättiin, koska en lähettänyt tuotetta takaisin (tosin asiakaspalvelukin antoi ohjeeksi olla lähettämättä). Tässä välissä myyjäkin jo laittoi viestiä, pahoitteli asiaa ja ilmoitti hyvittävänsä tuotteen. Appeal ehti sulkeutuakin tuossa välissä, mutta asiakaspalvelun kautta laittoi hommat etenemään.
Lopputuloksena koko tilaus hyvitettiin, vaikka tilaukseen kuului 2x sama tuote ja toinen tosiaan priimaa. Olisi riittänyt puolikas hyvityskin (jota lähinnä odottelin), mutta ei sovi valittaa, kun ~50€ tuotteet jäi ilmaiseksi käyttöön.

Mites dispute nykyisin kannattaa alissa tehdä? Sain rikkinäisen tuotteet, eikä vastaanotetuksi merkitsemisen jälkeen löydy dispute-nappia. Viimeksi kävi niin, että klikkasin returns/refund ja halusivat että lähetän tuotteen takaisin. Miten saan pyydettyä refundia ilman että ruinaavat lähettämään takaisin?

E: Mahdollisesti pitää odottaa, että lähetyksestä on kulunut 10 päivää?
4.8 Tein kolme tilausta, kaikki Alin toimituksella mutta yhdestä piti maksaa postit erikseen. Kaikki oli lopulta pakattu samaan säkkiin ja saapui 14.8.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
284 079
Jäsenet
78 762
Uusin jäsen
Hennessy76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom