Tänään lähti Viinivodkan tilaus tulemaan Suomea kohti Virosta (tilattu 28.5). Ei taida olla kiireisen miehen kauppa...![]()
Täällä "jännitetään" tuleeko 1.6 tilattu juhannukseksi perille. No kyllä ne varmaan juhannuksen jälkeenkin maistuvat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään lähti Viinivodkan tilaus tulemaan Suomea kohti Virosta (tilattu 28.5). Ei taida olla kiireisen miehen kauppa...![]()
Mulla näkyy parhaiten Postin seurannassa, Posti nuo meillä kuskaa kotiin asti DHL:n puolesta.Kuinka kauan muilla on mennyt alkostoren tilauksissa, että DHL ottaa paketin lähetettäväksi? Norrlogilta tuli kaksi päivää sitten viestiä, että tilaus on lähetetty. DHL:n seuranta näyttää edelleen, että sähköinen ilmoitus paketista vastaanotettu 20.5, mitään muuta ei oo tapahtunut. Alkaa vähän epäilyttään tuleekohan juomat juhannukseksi..
ensimmäiset kokemukset alkc.fi sivustosta tilasin 1.6 illalla ja paketit oli noudettavissa 5.6 iltapäivällä matkahuollosta. Kaikki oli hyvin pakattu ja nopea toimitus.
onko alkc.fi kuljetus miten, onko siellä ostoskorin jälkeen tyylillä nappi "tilaa tästä" vai pitääkö jostain alkaa ite hommaan?
Tilausvahvistuksessa tulee linkki mukanaonko alkc.fi kuljetus miten, onko siellä ostoskorin jälkeen tyylillä nappi "tilaa tästä" vai pitääkö jostain alkaa ite hommaan?
Ei tarvii muuta ku nelinumeroinen tilausnumero. Laitoin viestiä jo tuonne että jos voisi saada näkymään verkkokaupassa varasto saldot niin ei tarvitsisi odottaa, jos jokin tuote onkin loppunutTuli itekin tilattua Alkc.fi:stä 5.6 mutta edelleen tilauksen seurannassa näkyy "Odotamme lähetystä kuljetettavaksi".. Liekö firmassa lonkero loppunut kesken vai mikä.. Eihän kuljetus.eu sivustolla tarvinnut kommenttiin laittaa muuta kuin tuo Alkc.fi:n vahvistuksessa mainittu (tällä hetkellä nelinumeroisena juokseva) tilausnumero?
Ei tarvii muuta ku nelinumeroinen tilausnumero. Laitoin viestiä jo tuonne että jos voisi saada näkymään verkkokaupassa varasto saldot niin ei tarvitsisi odottaa, jos jokin tuote onkin loppunut
Sanooko seurantanumero mitään jos laitat sen tuonne kuljetus.eu sivulle? Vai sieltäkö just katsoit? Minulla meni varmaan päivä tuossa "Odotamme lähetystä kuljetettavaksi" matkahuollon sivuilla, ennen kun se tuli suomen puolelle.Joo, no vaikuttaa sitten vähän siltä että saldot harmillisesti nollissa tms.. tuo saldon tilannenäkymä olisi kyllä hyvä lisä.
E: Tosin näköjään itse asiassa tuo kuljetus on rekisteröitynyt vasta tuohon tilaan 9.6 klo 15:28 joten ehkä tässä onkin vielä toivoa
no itsellä oli tuossa 6.6 tilauksessa lonkeroa 2 laatikkoa.Tuli itekin tilattua Alkc.fi:stä 5.6 mutta edelleen tilauksen seurannassa näkyy "Odotamme lähetystä kuljetettavaksi", liekö firmassa sitten lonkero loppunut kesken.. Eihän kuljetus.eu sivustolla tarvinnut kommenttiin laittaa muuta kuin tuo Alkc.fi:n vahvistuksessa mainittu (tällä hetkellä nelinumeroisena juokseva) tilausnumero?
2.6 aamulla tilattu Alkc.fi tilaus saapui tänään noutopaikkaan, eli tasan viikko meni. Tilauksesta tosin puuttui pullo brandya ja kaksi pulloa rommia, joten sen osalta ei ihan putkeen mennyt. Ei paljoa lämmitä kuusi pientä ylimääräistä limpparia tässä. Soittivat pakatessa että tilaamaani punaviinitonkkaa ei ole ja se vaihdettiin edullisempaan, olisiko siitä nuo limpparit sitten.
Kokeile laittaa niille s-postista tilaus vahvistuksesta kuva, jos se auttaa. Ei itselläkään ollut mitään listaa lähetyksen mukana.Olin tästä eilen yhteydessä tuonne Alkc.fi:n asiakaspalveluun. Laitoin kuvaa pakkauksesta ja tuotteista ja kerroin mitä uupui. Sieltä tuli kyselyä että saisinko kuvaa pakkauslistasta, että siinä pitäisi olla tieto mitä siinä on, jonka jälkeen voisivat kattoa kameralta että mitä on tapahtunut?
No, paketissa ei ollut sisällä eikä ulkopuolella pakkauslistaa, mutta minulle tosiaan soitettiin että punaviini vaihtuisi toiseen ja kerroin sen puhelun kellonajan, jos vaikka auttaisi. Vastauksena tuli vain sähköposti että soittavat minulle huomenna (eli tänään). Vielä ei ole puhelua tullut, eikä vastausta kun kyselin että mikäköhän nyt tilanne. Tiedä sitten miten tässä saa rahansa takaisin jos eivät kiltisti niitä takaisin maksa.
En usko että määrä vaikuttaa kovin paljoa tilauksen tulemiseen. Itsellä oli 14 laatikkoo kaljaa/lonkeroo ja muutama irto viina pullo ja tuli nopeasti. Varmaan joku muu hämminki tuossa jos ei näy mitään vielä edes kuljetus.eu sivulla seurantakoodilla.no itsellä oli tuossa 6.6 tilauksessa lonkeroa 2 laatikkoa.
Kokeile laittaa niille s-postista tilaus vahvistuksesta kuva, jos se auttaa. Ei itselläkään ollut mitään listaa lähetyksen mukana.
Ok, sitten en osaa kyllä auttaa, kun ei siellä laatikoissa näyttänyt olevan mitään listaa mukana.Tietysti laitoin tuon tilausvahvistuksen heti ensimmäisellä kerralla kun otin yhteyttä. Tänään eivät ole enään vastanneet sähköpostiin, eikä luvattua puhelinsoittoa ole kuulunut.
Tuossa oli epäilys, että lonkerot olisi loppu. Siksi vastasin, kun tein tilauksen päivän hänen jälkeen ja olen omani jo saanut.En usko että määrä vaikuttaa kovin paljoa tilauksen tulemiseen. Itsellä oli 14 laatikkoo kaljaa/lonkeroo ja muutama irto viina pullo ja tuli nopeasti. Varmaan joku muu hämminki tuossa jos ei näy mitään vielä edes kuljetus.eu sivulla seurantakoodilla.
Sanooko seurantanumero mitään jos laitat sen tuonne kuljetus.eu sivulle? Vai sieltäkö just katsoit? Minulla meni varmaan päivä tuossa "Odotamme lähetystä kuljetettavaksi" matkahuollon sivuilla, ennen kun se tuli suomen puolelle.
Pistin siihen kommentti-kenttään tilausnumeron, eiköhän se riitä.No helvetti, vähän sekava tuo alkc.fi systeemi.
Menin maksamaan sitä kuljetusta kuljetus.eu sivulle ja laitoin tilausnumeron ja omat tietoni. Typeryyksissäni valitsin "Suora pankkisiirto", kun luulin, että siitä avautuu normaalit nettipankkipainikkeet, josta pääsee maksamaan, mutta eipä näköjään. Mitenkähän helevetissä tuo nyt maksetaan sitten....
Edit: ja yleensä, pitikö siihen kuljetuksen tilaukseen merkata johonkin, että se on alkc.fi:stä...
Alkc.fi tilaus pistetty sisään, odotukset on kovat varsinkin täällä annetun palautteen perusteella.
Pistin siihen kommentti-kenttään tilausnumeron, eiköhän se riitä.
Olin tästä eilen yhteydessä tuonne Alkc.fi:n asiakaspalveluun. Laitoin kuvaa pakkauksesta ja tuotteista ja kerroin mitä uupui. Sieltä tuli kyselyä että saisinko kuvaa pakkauslistasta, että siinä pitäisi olla tieto mitä siinä on, jonka jälkeen voisivat kattoa kameralta että mitä on tapahtunut?
No, paketissa ei ollut sisällä eikä ulkopuolella pakkauslistaa, mutta minulle tosiaan soitettiin että punaviini vaihtuisi toiseen ja kerroin sen puhelun kellonajan, jos vaikka auttaisi. Vastauksena tuli vain sähköposti että soittavat minulle huomenna (eli tänään). Vielä ei ole puhelua tullut, eikä vastausta kun kyselin että mikäköhän nyt tilanne. Tiedä sitten miten tässä saa rahansa takaisin jos eivät kiltisti niitä takaisin maksa.
Onpa luottamusta herättävä tilanne.Kai ne katsoo kameralta, onko joku pakkaaja napannut itselle mukaan puuttuvat pullot
Onpa luottamusta herättävä tilanne.
Olin tästä eilen yhteydessä tuonne Alkc.fi:n asiakaspalveluun. Laitoin kuvaa pakkauksesta ja tuotteista ja kerroin mitä uupui. Sieltä tuli kyselyä että saisinko kuvaa pakkauslistasta, että siinä pitäisi olla tieto mitä siinä on, jonka jälkeen voisivat kattoa kameralta että mitä on tapahtunut?
Onko siis matkahuollon varastolla joku rosvo, toivottavasti jää kiinniNyt tuli illalta sieltä seuraavanlainen sähköpostivastaus:
"We did send the notice to Matkahuolto. We need to see the delivery kg-s and the pick up kg-s.
Then we can handle this. There are missing 3 bottles. As You told, but from our warehouse camera all is in the box.
When Matkahuolto will send the kg-s we will let You know.
Sorry, but we will find the solution."
Eli ilmeisesti heidän päässä olisi kaikki pakattu ja nyt matkahuollolta pitäisi saada kilot tietoon.. Saapa nähdä miten tässä käy, sentään vastasivat vielä kuitenkin.
No, paketissa ei ollut sisällä eikä ulkopuolella pakkauslistaa,
Nyt tuli illalta sieltä seuraavanlainen sähköpostivastaus:
"We did send the notice to Matkahuolto. We need to see the delivery kg-s and the pick up kg-s.
Then we can handle this. There are missing 3 bottles. As You told, but from our warehouse camera all is in the box.
When Matkahuolto will send the kg-s we will let You know.
Sorry, but we will find the solution."
Eli ilmeisesti heidän päässä olisi kaikki pakattu ja nyt matkahuollolta pitäisi saada kilot tietoon.. Saapa nähdä miten tässä käy, sentään vastasivat vielä kuitenkin.
Kai niillä epärehellisillä jotkut keinot on joihin ei heti osaa kiinnittää huomiotaIhan positiivista että sentään vastasivat ja ilmeisesti yrittävätkin selvittää tilanteen, vaikka se toki ois vähän mielenkiintosta jos selviäis että joku Matkahuollossa nyysii omaan käyttöön juomisiaMites nämä on pakattu, voisko lähetyksestä onnistua viemään tavaraa ilman että pakettiin jäisi jälkiä avaamisesta
![]()
Eiköhän verottaja ja tulli oo tietoinen ainakin jollain tasolla noista kaikista ilman näitä keskustelujakin. Itse oon kuitenkin kiinnittänyt huomiota kuljetusten painorajojen tippumiseen -> hintojen nousuun. Pari viikkoa sitten38 kg maksoi 38 € nyt melkein tuplat ShippiilläOnko muuten tullut mieleen että verottaja seuraa näitä keskusteluja ja ottaa myyjiä sen perusteella tarkasteluun? Näyttää yhä useammalla toimitukset katoavan jonnekin? Myyjän kun kuuluisi maksaa valmistevero Suomeen.
Aikoinaan kun valtio yritti parhaansa mukaan estää käytettyjen autojen maahantuontia, virkamiehet roikkuivat päivittäin alan palstoilla keräämässä tietoa. Hävisivät sitten myöhemmin kaikki mahdolliset tapauksensa EU-tuomioistuinta myöden, tarkoituksena vain verotuottojen maksimointi ja markkinoiden avautumisen estäminen.
Pitäiskö verokeskustelulle luoda uusi ketju, niin siellä voidaan kerrata sitten päivän välein ne samat kysymykset liittyen aiheeseen?
Itse kokeilin Viinivodka.fi:stä tilalla muutaman salkullisen lonkeroa, mutta tilaus on pysähtynyt vaiheeseen Payment Accepted. Sivuilla lupailivat, että ehtii ennen juhannusta.
Jos itse olisin yrittäjä, vastaisin selvittäväni toimitusketjun osalta asiaa.Lähtökohtasesti lähes kaikilla ollut ilmeisen hyvä asiakaskokemus tuosta puljusta. Ehkä unohtunut kiireiltä tai koittavat selvittää asian ennen, kun palaavat asiaan tiedä noita. Ja voihan se lähikaupan kesähessukin pölliä patukan ja kameroista sen sitten näkee.
Niin sitä vaan että valmiste- ja autoveroasioita ovat aina hoitaneet sama porukka, vaikka nimellisesti tehtävä siirtyi tullilta verohallintoon jokin aika sitten. Sellainen reilut 220 henkilöä niitä laskee ja tekee päätöksiä Pasilassa. Siellä kyllä osataan kaikki mahdolliset temput ja erikoiset tulkinnat.
Perusta vaikka joku oma ketju tälle aiheelle, viimeksi pidit täällä ulinaa siitä miksi joku ylipäätään tilaa netin kautta jotain juomia.
En suosittele, tilattu 28.5 ja en vieläkään ole saanut tilausta.Onkos ketään tilannut ViiniVodka.fi - Viron parhaimmat alkoholijuomat. sivulta? Siellä olisi muutama janon hillitsijä kohtuu hinnalla ja postimaksu vaivaiset 19€![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.