Niinhän tässä sitten lopulta kävi, että Netpris ei suostunut taipumaan postikulujen palautukseen. Yrittivät sysätä vastuun kuljetusfirma Shippiin niskaan, joka ihan oikein ilmoitti etteivät palauta mitään. Kun en päässyt Neptrisin kanssa yhteisymmärykseen, tein lopulta PayPaliin disputen summana puolet postikuluista. Kirjoitin disputeen hyvät motivoinnit (suomeksi), pitkälti samat asiat jotka jo olin kirjoittanut Netprisille aiemmin. PayPal antoi Netprisille useamman viikon aikaa antaa oman vastineensa, mutta sitä ei koskaan tullut. Liekö he tajunneet että olen oikeassa, tai ehkä heillä on kokemusta että myyjä usein on häviäjä PP-disputeissa, en tiedä. Joka tapauksessa PayPal ratkaisi asian minun edukseni ja palautti minulle n. 9 € Neptrisin rahoja.Pakko jakaa omat negatiiviset Netpris-kokemukset. Sori pitkä ja polveileva teksti.. Tilaus 29.4., sisältäen yhden keissin olutta, 13 viinipulloa, yksi ginipullo ja yksi sipsipussi kun painorajassa oli tilaa. 6.5. Shippii otti käsittelyyn. Tässä vaiheessa PostNordin sovelluksella näkyi kaksi reilun 8 kg:n pakettia rekisteröityneenä. Ei mitenkään voinut nämä sisältää kaikkia tilattuja tuotteita painon perusteella. No, ajattelin että painot on PostNordilla väärin tai että vielä yksi paketti lähettämättä. 12.5. oli eka paketti automaatissa ja sisällä oli 6 viinipulloa. Tässä vaiheessa alkoi vähän ihmetyttämään kun toinen tulossa oleva paketti oli saman painoinen ja mitään uutta pakettia ei ollut rekisteröitynyt. Laitoin viestiä Neptrisin aspaan josta suht nopeasti vastattiinkin, että olutkeissi, yksi viinipullo ja sipsipussi oli jätetty pois, jotta "en joutuisi odottelemaan tilaustanin niin pitkään". Eli 6 viinipulloa ja gini oli tuleva seuraavassa paketissa. Ei siinä mitään, mutta ikävä homma kun olutta varsinkin odottelin paljon, ja ihan älytöntä että eivät A) kysele asiakkaalta mitä tehdään kun puolet tilauksesta ei pystytäkään toimittamaan tai edes B) vaivautuisivat itse ilmoittaman että tilaus lähtee reilusti vajaana. Tarkistin PayPalin ja laskin että olivat hyvittäneet n. 10 € enemmän kuin tuotteet jotka he kertoivat että puuttuu. Jes, ajattelin että tajusivat itse hyvittää osan postikuluista, kun eivät saaneet toimitettua kuin n. puolet Shippiin painorajasta. No, yllätys olikin suuri kun 15.6. toinen paketti saapui ja osoittautui että myös gini puuttui. Laskin uudelleen mitä olivat minulta veloittaneet, ja se "ylimääräinen" 10 € olikin sen ginipullon hinta, eli eivät olleet hyvittäneet mitään postikuluista ja lisäksi olivat unohtaneet mainita ginin puuttumisesta.
Samana päivänä 16.5. kun toka paketti tuli noudettua pyysin heitä hyvittämään osan postikuluista, joka mielestäni olisi vähintään kohtuullista ottaen huomioon kaiken yo:n. Eilen laittelin uutta viestiä ja kainosti pyysin hyvitystä, kun mitään eivät olleet vastanneet. Luin tästä ketjusta että porukka on tosiaan saanut hyvitystä postikuluista samanlaisissa tilanteissa, joten mistähän nyt sitten kiikastaa..? No, takataskussa on vielä maksutapana luottokortti + PayPal, niin sitä kautta voi vielä alkaa vaatimaan palautusta jos Neptris aloittaa radiohiljaisuuden. Toki ei jaksaisi kaikkea tätä säätöä pikkurahan takia, mutta toisaalta hommaan motivoi se miten huonosti kys. pulju on hoitanut koko tämän minun tilaushomman.
Se olikin sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilasin kyseisestä puljusta.
Paypalille sen sijaan iso peukku ylöspäin, kuten yleensäkin.