Kamsi
Team R&T
Ei GW -kelloissa ole softapuolella juurikaan mitään eroa, samaa Tizeniä ne ajaa kaikki. Ainoastaan tuossa liikuntasovelluksessa (Samsung Health) on Activessa vähän enemmän treenivaihtoehtoja vs. perus GW 4G. Toki Active 2 sisältää sitten myös tuon electrocardiogrammin (ECG), mutta se ei ole vielä toiminnassa, aktivoituu joskus, jos ollenkaan. Onhan tämä GWA2 toki myös paljon sirompi isompaan sisarukseen verrattuna ja siksi lenkeillä mukavampi pitää. Tämä on toki myös makuasia.
Oman GWA2:n tarkkuutta lenkeillä olen verrannut sykevyölliseen Polarin mittariin, ja en ole juuri eroja havainnut. Todella hyvin mittaa ja voin kyllä suositella enemmänkin urheilevalle kuin mitä itse olen. Toki rannesykemittaus on aina myös hyvin yksilöllistä, eikä toimi kaikilla niin hyvin. Myös rannekkeella on iso merkitys rannemittauksen kanssa, kello ei saisi olla väljästi kiinni vaan pysyä napakasti paikallaan liikuntasuorituksessa, jotta mittaus onnistuu hyvin. Tämän takia oikeastaan vain siliconiset rannekkeet ovat oikeasti hyviä tällaisten kanssa eikätkä ole lenkillä epämukavia. Näiden kanssa on myös todella helppo pestä koko kello lenkin jälkeen, kun ei tarvitse kastumista vältellä. Pikalukollisilla rannekkeilla saa näppärästi arki ja urheilu -rannekkeet vaihdettua tarpeen tullen tilanteeseen sopivaksi.
Onko tuon GWAn Samsung health softassa edelleen kovakoodattuna maksimisyke? Entäs kalorien kulutus? Mielenkiintoista, että Samsung on tehnyt niin huonoksi tuon health softan tässä classic kellossa.