Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kolme viikkoa on mukava odotella emolevyä ja lopulta tulee vain yksipuoleinen ilmoitus, että rahat palautettu. Mikähän prosessissa on muuttunut? Mites muilla?

Kerran aikoinaan DVD boxset "katosi matkalla" ja sain rahat takaisin. Meni pari viikkoa ja se tuli postissa. Kukaan ei pyytänyt anteeksi. Sain pitää rahat.

--

Pari kertaa on ollut ongelma, että tilasin jo, mutta muutin mieleni. Onhan tämä arpomista, mutta toisella kerralla oli QLC, jonka huomasin vasta myöhemmin. Siinä olen sitten palautellut ja loppupeleissä en tainnut maksaa posteja takaisin. Meni vaan se pari-kolme viikkoa kummankin aikaa hukkaan.
 
Tuntuu olevan amazonilla vakio aina että rahat vain palautetaan eikä korvaavaa tuotetta lähetetä. Viimeisimpänä saksasta jo viime vuoden puolella tilattu 4K Sormusten herra boksi osoittautui Kuninkaan paluun extended edition ykköslevyn osalta vialliseksi, kun vihdoin katsomaan sinne asti ehdin. Toisto vain n.40min kohdasta eteenpäin ei toimi enää. Valitin tästä niin vastauksena tuli että yksittäisiä levyjä ei voida korvata ja koko ostohinta palautetaan.

Jokunen vuosi sitten edes kokonaan saapumatta jäänyttä (vaikutti että pöllitty matkalla) tablettia ei lähetetty uudestaan. Vain rahojen palautus tuntui onnistuvan, eikä edes hyvitystä ostohinnan ja sen hetkisen hinnan välille onnistunut sitten millään.
 
Pitääkö Amazonille nykyään lähettää passista kuva, jos lahjakortin haluaa käyttää? Ei anna käyttää lahjakorttisaldoa amazon.de:ssä. Ellei syötä henkilötietoja. Ilmeisesti jokin rahanpesusäädös?
 
Saksan Amazon.

Tilasin mennä vuosina kymmeniä paketteja vuodessa ja koskaan ei ollut mitään ongelmia ja suurimman osan sain vielä kotiovelle toimitettuna. Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen tilannut muutaman kerran vuoteen ja pääsääntöisesti joka toisella kerralla tavara hajoaa/katoaa matkalla. Viimeisin tilaus ei kerennyt edes Suomeen asti.

Kolme viikkoa on mukava odotella emolevyä ja lopulta tulee vain yksipuoleinen ilmoitus, että rahat palautettu. Mikähän prosessissa on muuttunut? Mites muilla?
Itsellä on n. 50-100 tilausta vuodessa ollut jo pidempään enkä ole huomannut eroa aiempaan - edellisestä katoamisesta / peruuntumisesta on jo useampi vuosi.

Hajoamisia kuljetuksessa tulee ehkä n. kerran vuodessa, mutta tämä riippuu paljon siitä kuinka helposti hajoavaa tavaraa tilaa.
 
Itsellä on n. 50-100 tilausta vuodessa ollut jo pidempään enkä ole huomannut eroa aiempaan - edellisestä katoamisesta / peruuntumisesta on jo useampi vuosi.

Hajoamisia kuljetuksessa tulee ehkä n. kerran vuodessa, mutta tämä riippuu paljon siitä kuinka helposti hajoavaa tavaraa tilaa.

Joo, en tilaa paljon nykyään, mutta onhan tämä hieman koomista. Viimeiset 9 tavaraa

3 kadonnut ja yksi hajonnut matkalla.
Osa tavaroista tietysti samalla tilauksella niin todellisuus on saattaa olla pahempi kuin joka toinen 😄
 
Prime-tarjouksia luvassa kahden päivän päästä eli nyt on hyvä hetki napata se 30 päivän kokeilujakso päälle.
Asiakaspalautuksia näkyi olevan -15% alennuksessa retourenkaufin puolella mutta omiin silmiin ei osunut mitään mullistavia tarjouksia.
 
Itsellä vähenivät selvästi tilaukset kun postimaksujen raja nousi 100 euroon. Lisäksi tuli useampi niin huonosti pakattu tavara, että en ole uskaltanut sielä tilata enää. Useampi huonon pakkauksen vuoksi särkynyt tavara. Mistään muualta ei saa niin epävarmoja lähetyksiä kuin Amazonista. Tuntuu että Aliexpress toimii nykyään paljon paremmin, ja ilman sitä 100€ tilausrajaa vielä. Olenkin siirtänyt paljon tilauksia sinne.
 
Itsellä on kaksi kertaa android apilla ja s-mobiili visalla vahvistamisen kanssa ongelmia. S-mobiili hyväksyy mutta amazon vaatii
uudestaan vahvistamista "Payment revision needed - Please update your payment method". Piti uudestaa hyväksyä s-mobiilissa - aikaisemmin meni sitten ok mutta nyt tänään maksu/varaus lähti kahteen kertaan. Asiakaspalveluun en ole juuri joutunut eikä sinne meinannut apissä päästä millään tekoälyn ohi. Lopulta löytyi "ihminen" joka sanoi että ei niin voi käydä - meni aikaa että ompahan näin käynyt. Sanoi että 5 päivää menee tai sitten kun maksu veloitetaa/paketti lähtee. Raha lähtee sekunnissa mutta palautus 5pv. Nyt on hidasta saksasta toimitusarvio - kaikki tavarat varastossa ja arvio vasta 28.10 - ja vielä ennen noita prime hulinoita......
 
Itsellänikin on tilaus jossa on pari tavaraa sisällä ja jo tilausvaiheessa toimitusajaksi arvioitiin ~21. lokakuuta vaikka kaikki tavarat on varastossa. Mistäköhän tuollainen johtuu. Tavaroilla ei onneksi ole kiire niin odotusaika ei haittaa varsinkin kun se oli tiedossa jo tilausvaiheessa...
 
Edellisessä Saksan Amazonin tilauksessa arvioitu toimitusaika oli yli kuukauden päähän koko tilaukselle, mutta kaikki tilatut tavarat tulivat yhdessä paketissa vähän reilussa viikossa perille.
 
Itsellä on kaksi kertaa android apilla ja s-mobiili visalla vahvistamisen kanssa ongelmia. S-mobiili hyväksyy mutta amazon vaatii
uudestaan vahvistamista "Payment revision needed - Please update your payment method". Piti uudestaa hyväksyä s-mobiilissa - aikaisemmin meni sitten ok mutta nyt tänään maksu/varaus lähti kahteen kertaan. Asiakaspalveluun en ole juuri joutunut eikä sinne meinannut apissä päästä millään tekoälyn ohi. Lopulta löytyi "ihminen" joka sanoi että ei niin voi käydä - meni aikaa että ompahan näin käynyt. Sanoi että 5 päivää menee tai sitten kun maksu veloitetaa/paketti lähtee. Raha lähtee sekunnissa mutta palautus 5pv. Nyt on hidasta saksasta toimitusarvio - kaikki tavarat varastossa ja arvio vasta 28.10 - ja vielä ennen noita prime hulinoita......
Minulla tulee toi (Payment revision needed, Please update your payment method, Action is required on one or more of your orders) joka kerta kun maksan s-mobiililla.
Nykyään jo tiedän ettei siinä tilanteessa tarvi tehdä mitään. Hetken kun odottaa (ehkä vartin) niin kaikki korjaantuu itsestään ja maksu menee läpi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 078
Viestejä
4 957 121
Jäsenet
79 569
Uusin jäsen
Twilight_gurl82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom