Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kolme viikkoa on mukava odotella emolevyä ja lopulta tulee vain yksipuoleinen ilmoitus, että rahat palautettu. Mikähän prosessissa on muuttunut? Mites muilla?

Kerran aikoinaan DVD boxset "katosi matkalla" ja sain rahat takaisin. Meni pari viikkoa ja se tuli postissa. Kukaan ei pyytänyt anteeksi. Sain pitää rahat.

--

Pari kertaa on ollut ongelma, että tilasin jo, mutta muutin mieleni. Onhan tämä arpomista, mutta toisella kerralla oli QLC, jonka huomasin vasta myöhemmin. Siinä olen sitten palautellut ja loppupeleissä en tainnut maksaa posteja takaisin. Meni vaan se pari-kolme viikkoa kummankin aikaa hukkaan.
 
Tuntuu olevan amazonilla vakio aina että rahat vain palautetaan eikä korvaavaa tuotetta lähetetä. Viimeisimpänä saksasta jo viime vuoden puolella tilattu 4K Sormusten herra boksi osoittautui Kuninkaan paluun extended edition ykköslevyn osalta vialliseksi, kun vihdoin katsomaan sinne asti ehdin. Toisto vain n.40min kohdasta eteenpäin ei toimi enää. Valitin tästä niin vastauksena tuli että yksittäisiä levyjä ei voida korvata ja koko ostohinta palautetaan.

Jokunen vuosi sitten edes kokonaan saapumatta jäänyttä (vaikutti että pöllitty matkalla) tablettia ei lähetetty uudestaan. Vain rahojen palautus tuntui onnistuvan, eikä edes hyvitystä ostohinnan ja sen hetkisen hinnan välille onnistunut sitten millään.
 
Pitääkö Amazonille nykyään lähettää passista kuva, jos lahjakortin haluaa käyttää? Ei anna käyttää lahjakorttisaldoa amazon.de:ssä. Ellei syötä henkilötietoja. Ilmeisesti jokin rahanpesusäädös?
 
Saksan Amazon.

Tilasin mennä vuosina kymmeniä paketteja vuodessa ja koskaan ei ollut mitään ongelmia ja suurimman osan sain vielä kotiovelle toimitettuna. Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen tilannut muutaman kerran vuoteen ja pääsääntöisesti joka toisella kerralla tavara hajoaa/katoaa matkalla. Viimeisin tilaus ei kerennyt edes Suomeen asti.

Kolme viikkoa on mukava odotella emolevyä ja lopulta tulee vain yksipuoleinen ilmoitus, että rahat palautettu. Mikähän prosessissa on muuttunut? Mites muilla?
Itsellä on n. 50-100 tilausta vuodessa ollut jo pidempään enkä ole huomannut eroa aiempaan - edellisestä katoamisesta / peruuntumisesta on jo useampi vuosi.

Hajoamisia kuljetuksessa tulee ehkä n. kerran vuodessa, mutta tämä riippuu paljon siitä kuinka helposti hajoavaa tavaraa tilaa.
 
Itsellä on n. 50-100 tilausta vuodessa ollut jo pidempään enkä ole huomannut eroa aiempaan - edellisestä katoamisesta / peruuntumisesta on jo useampi vuosi.

Hajoamisia kuljetuksessa tulee ehkä n. kerran vuodessa, mutta tämä riippuu paljon siitä kuinka helposti hajoavaa tavaraa tilaa.

Joo, en tilaa paljon nykyään, mutta onhan tämä hieman koomista. Viimeiset 9 tavaraa

3 kadonnut ja yksi hajonnut matkalla.
Osa tavaroista tietysti samalla tilauksella niin todellisuus on saattaa olla pahempi kuin joka toinen 😄
 
Prime-tarjouksia luvassa kahden päivän päästä eli nyt on hyvä hetki napata se 30 päivän kokeilujakso päälle.
Asiakaspalautuksia näkyi olevan -15% alennuksessa retourenkaufin puolella mutta omiin silmiin ei osunut mitään mullistavia tarjouksia.
 
Itsellä vähenivät selvästi tilaukset kun postimaksujen raja nousi 100 euroon. Lisäksi tuli useampi niin huonosti pakattu tavara, että en ole uskaltanut sielä tilata enää. Useampi huonon pakkauksen vuoksi särkynyt tavara. Mistään muualta ei saa niin epävarmoja lähetyksiä kuin Amazonista. Tuntuu että Aliexpress toimii nykyään paljon paremmin, ja ilman sitä 100€ tilausrajaa vielä. Olenkin siirtänyt paljon tilauksia sinne.
 
Itsellä on kaksi kertaa android apilla ja s-mobiili visalla vahvistamisen kanssa ongelmia. S-mobiili hyväksyy mutta amazon vaatii
uudestaan vahvistamista "Payment revision needed - Please update your payment method". Piti uudestaa hyväksyä s-mobiilissa - aikaisemmin meni sitten ok mutta nyt tänään maksu/varaus lähti kahteen kertaan. Asiakaspalveluun en ole juuri joutunut eikä sinne meinannut apissä päästä millään tekoälyn ohi. Lopulta löytyi "ihminen" joka sanoi että ei niin voi käydä - meni aikaa että ompahan näin käynyt. Sanoi että 5 päivää menee tai sitten kun maksu veloitetaa/paketti lähtee. Raha lähtee sekunnissa mutta palautus 5pv. Nyt on hidasta saksasta toimitusarvio - kaikki tavarat varastossa ja arvio vasta 28.10 - ja vielä ennen noita prime hulinoita......
 
Itsellänikin on tilaus jossa on pari tavaraa sisällä ja jo tilausvaiheessa toimitusajaksi arvioitiin ~21. lokakuuta vaikka kaikki tavarat on varastossa. Mistäköhän tuollainen johtuu. Tavaroilla ei onneksi ole kiire niin odotusaika ei haittaa varsinkin kun se oli tiedossa jo tilausvaiheessa...
 
Edellisessä Saksan Amazonin tilauksessa arvioitu toimitusaika oli yli kuukauden päähän koko tilaukselle, mutta kaikki tilatut tavarat tulivat yhdessä paketissa vähän reilussa viikossa perille.
 
Itsellä on kaksi kertaa android apilla ja s-mobiili visalla vahvistamisen kanssa ongelmia. S-mobiili hyväksyy mutta amazon vaatii
uudestaan vahvistamista "Payment revision needed - Please update your payment method". Piti uudestaa hyväksyä s-mobiilissa - aikaisemmin meni sitten ok mutta nyt tänään maksu/varaus lähti kahteen kertaan. Asiakaspalveluun en ole juuri joutunut eikä sinne meinannut apissä päästä millään tekoälyn ohi. Lopulta löytyi "ihminen" joka sanoi että ei niin voi käydä - meni aikaa että ompahan näin käynyt. Sanoi että 5 päivää menee tai sitten kun maksu veloitetaa/paketti lähtee. Raha lähtee sekunnissa mutta palautus 5pv. Nyt on hidasta saksasta toimitusarvio - kaikki tavarat varastossa ja arvio vasta 28.10 - ja vielä ennen noita prime hulinoita......
Minulla tulee toi (Payment revision needed, Please update your payment method, Action is required on one or more of your orders) joka kerta kun maksan s-mobiililla.
Nykyään jo tiedän ettei siinä tilanteessa tarvi tehdä mitään. Hetken kun odottaa (ehkä vartin) niin kaikki korjaantuu itsestään ja maksu menee läpi.
 
Nykyään jo tiedän ettei siinä tilanteessa tarvi tehdä mitään. Hetken kun odottaa (ehkä vartin) niin kaikki korjaantuu itsestään ja maksu menee läpi.
Hyvä tieto, pitääpä muistaa. On meinaan itselläkin ollut siinä määrin nihkeää S-Visalla maksu parilla viime kerralla että luovutin ja siirryin suosiolla höylämään debit-korttia.
 
Hyvä tieto, pitääpä muistaa. On meinaan itselläkin ollut siinä määrin nihkeää S-Visalla maksu parilla viime kerralla että luovutin ja siirryin suosiolla höylämään debit-korttia.
Täytyy siis tarkentaa että itse oon maksanut aina s-ketjun debit kortilla. (Kun ei muuta ole.) Ja sitä se aina aluksi herjaa.
Eli luottokorteista ei oo kokemusta.
 
Täytyy siis tarkentaa että itse oon maksanut aina s-ketjun debit kortilla. (Kun ei muuta ole.) Ja sitä se aina aluksi herjaa.
Eli luottokorteista ei oo kokemusta.
Mulla herjannut S-ryhmän luottokortilla. Oma käsitys on, että maksu menee jostain syystä viiveellä läpi. Pankin tunnistuksen jälkeen Amazon pyytää pian tekemään sen uudestaan. Tähän asti tehnyt näin varmennuksen kahdesti, minkä jälkeen jäänyt odottamaan ja seuraavana aamuna maksu on läpi. Ensi kerralla mielessä kokeilla jäädä odottamaan heti enismmäisen varmistuksen jälkeen. Mun mielestä maksun "uudelleenvarmistukseen" on aikaa luokkaa 12-24h.
 
Prime-tarjouksia luvassa kahden päivän päästä eli nyt on hyvä hetki napata se 30 päivän kokeilujakso päälle.
Asiakaspalautuksia näkyi olevan -15% alennuksessa retourenkaufin puolella mutta omiin silmiin ei osunut mitään mullistavia tarjouksia.
Mielestäni sen kokeilujakson on saanut päälle kesken prime-päivienkin. Ja prime-jäsenyydessä on perumisaika, minkä sisällä rahat saa takaisin jos sitä jäsenyyttä ei ole käyttänyt. Itse olen ainakin ottanut jäsenyyden, tilannut jotain noilta päiviltä ja saanut palautuksen.
 
Haluama tuote on jo tullut -15% alennukseen. Kannattaako Prime tarjouksia vielä odotella? 07.10 näyttäisi alkavan
@Taneli- @0nanias
Laittelin 2x tilaukseen (oli nyt normaalihintaiseksi palautunut). Piti jo chatista kysellä että milloin meinaavat laittas tilaukseen kun 5 arkipäivää mennyt tilauksesta.
10€ saldoa meinasi vielä ladata amazon lahjakortille:cool:
 
Onko muilla ongelmaa että ei Amazon.de:stä saa kirjautumista tehdessä otp:tä puhelimeen/estää tietysti sitten myös kirjautumisen? Nyt ainakin muutaman päivän ollut tuo ongelma, toki aina ennen toiminut ja toimii edelleen Amazon.com:ssa ihan normaalisti.
 
Onko muilla ongelmaa että ei Amazon.de:stä saa kirjautumista tehdessä otp:tä puhelimeen/estää tietysti sitten myös kirjautumisen? Nyt ainakin muutaman päivän ollut tuo ongelma, toki aina ennen toiminut ja toimii edelleen Amazon.com:ssa ihan normaalisti.
Mulla on ollut sama, mutta tuo korjaantui jollakin. En vaan kuolemaksinaan muista, auttoiko eri laitteella kirjautuminen välissä ->Eri OTP autentikoituminen resetoi jotakin tms. Vai oliko niin, että toisella laitteella kävin poistamassa otp:n ja otin sen .de:ssä takaisin käyttöön. Jokatapauksessa alun kangertelun jälkeen on toiminut
 
Jos on joku muu viestisovellus etenkin Androidissa saattaa tiedot mennä sinne.
 
Ei ole muuta kuin kuin otp ollut 2 portaisena ja aina käytännössä pc/windowsilla menen amazoniin.
 
Huomasin, että kun Amazon.de:n checkoutissa selasin noutopisteiden luetteloa, joillekin satunnaisille Postin noutopisteille Tampereelle se näytti nyt vain 2 päivän (3 päivää illalla) toimitusajan standarditoimituksella, eli useamman päivän lyhyemmän kuin kotiintoimitukselle tai useimmille muille Postin noutopisteille, jotka olisivat menneet viikon päähän.

Laitoin testiin, ja kyllä se toimi oikein eli paketti tuli Saksasta lentoteitse 2 arkipäivässä noutopisteeseen.

Eli jos haluaa nopeamman toimituksen niin kannattaa vilkaista noutopisteluetteloa :)

Toki on melko satunnaista mitkä tuotteet amazon.de suostuu ylipäätään toimittamaan noutopisteisiin.
 
Miksi ihmeessä tilaus menee nykyään >revise payment -tilaan suoraan.

"Your bank wants to verify the purchase. Try paying with the same card again."

Vahvistin oston jo 2x nordea id-äppillä. Nordean Mastercard käytössä. Ennen ei ollut tällaisia varmisteluja, mutta jossain vaiheessa Amazonilla ostaminen muuttui todella vaikeaksi, kun maksut eivät mene enää läpi. Missään muualla ei ole samaa ongelmaa, joku vinkuintialainen cd-key kauppakin toimii paremmin kuin Amazon.

E: Ei mennyt millään perus nordean mastercard läpi. Kokeilin nordean stockmann mastercardilla ja sillä meni heti läpi.

???

Oli muuten eka ja vika tilaus Amazonista näemmä taas tänä vuonna. Ensi vuonna myös tavoite 0-1 tilausta, sen verran vituttaa nykyään käyttää kauppaa ja hinnat eivät ole kauhean hyviä, postimaksut ovat kalliit. Jos tarve on yleistavaralle niin tilaan mieluummin Aliexpressistä. Siellä menee maksut samalla Nordean kortilla aina läpi eikä ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ihmeessä tilaus menee nykyään >revise payment -tilaan suoraan.

"Your bank wants to verify the purchase. Try paying with the same card again."

Vahvistin oston jo 2x nordea id-äppillä. Nordean Mastercard käytössä. Ennen ei ollut tällaisia varmisteluja, mutta jossain vaiheessa Amazonilla ostaminen muuttui todella vaikeaksi, kun maksut eivät mene enää läpi.
Samaa S-pankin kortilla, pitää vain odotella maksamisen jälkeen, jossain kohtaa seuraavan vuorokauden aikana se menee läpi. Ei tarvitse maksaa uusiksi. Norwegianin kortilla menee heti läpi vaikka silläkin on äppivahvistus maksulle pakotettuna.
 
Amazon.de oli vaihteeksi arponut UPS toimituksen. UPS lähetti tavanomaisen tekstiviestin
"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen. Lisää perään mahdollinen ovikoodi."
Ajattelin, että tämäpä näyttää toimivan, ovikoodikin menee automaattisesti. Tänään sitten odottelin toimitusta (josta ei tietenkään mitenkään tiedotettu etukäteen) ja seurantaan ilmaantuu pelätty
"We are trying to get the security access our driver needs for this delivery". :facepalm:
Ennen nuo UPS:n lähetykset toimivat sentään jotenkin täällä. Tulipahan taas yksi syy enemmän olla käyttämättä Amazonia.
 
Amazon.de oli vaihteeksi arponut UPS toimituksen. UPS lähetti tavanomaisen tekstiviestin
"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen. Lisää perään mahdollinen ovikoodi."
Ajattelin, että tämäpä näyttää toimivan, ovikoodikin menee automaattisesti. Tänään sitten odottelin toimitusta (josta ei tietenkään mitenkään tiedotettu etukäteen) ja seurantaan ilmaantuu pelätty
"We are trying to get the security access our driver needs for this delivery". :facepalm:
Ennen nuo UPS:n lähetykset toimivat sentään jotenkin täällä. Tulipahan taas yksi syy enemmän olla käyttämättä Amazonia.
Heh, meni saman kombon kanssa tänään ihan samoja ratoja. Sillä erotuksella, että olin tilannut toimituksen kotiani vastapäätä olevaan UPS:n noutopisteeseen. Ihan just siksi, ettei tarvitse päivystää kotona odottelemassa. Näiden toimitusten missaamisesta kun on joskus seurannut vaikka mitä hankaluuksia.

Lähetin sitten chatin kautta ovikoodin ja pian seurannan mukaan oltiin taas tulossa. Ketään ei kuulunut ja oli asioita hoidettavana, joten alkuillasta arvelin että siirtyy varmasti huomiseen. Vähän ennen seitsemää kuitenkin päivittyy jälleen, että paketti on tulossa vielä tänään. Sinisilmäisesti jäin odottelemaan kuriirin saapumista. Ehtisin hoidella omat asiani huomennakin. Kellokin jo puoli yksitoista ja tuskin kukaan oli edes tulossa. Menimpäs taas nolosti vipuun. On ne sellasia keppostelijoita.
 
Amazonin lähetys Saksasta tuli kahdessa osassa. Vaikka lähetykset tulivat peräkkäisinä päivinä, niin tarkennustekstarit toimituksista tulivat samasta numerosta samanaikaisesti. Normaalisti kun tulee yksi tekstiviesti, niin heti siihen perään voi vastauksensa näppäillä. Tässä tapauksessa se ei ollut mahdollista, kun vastausrivi oli käytettävissä vain sen jälkimmäisen viestin jälkeen. Näppäilin sitten 2 ja 2 peräkkäisille riveille, kun en muutakaan tilanteeseen keksinyt.

Kun myöhemmin katsoin lähetyksiä seurannasta, niin ensimmäisen tekstarin toimitus oli menossa pakettipisteeseen ja toisen tekstarin paketti tulossa kotiosoitteeseen. Soitin sitten UPS:n asiakaspalveluun, ja sitä kautta sain toisenkin lähetyksen käännettyä kotiin tulevaksi. Totesin asiakaspalvelijalle, että järjestelmässä on puute vastata oikein tällaiseen kahteen samanaikaisesti lähetettyyn tekstariin. Tai ainakin ohjeistus puuttuu, miten tällaisessa tilanteessa tulee vastata. Eikä asiakaspalvelijakaan osannut sanoa, miten minun olisi pitänyt tekstareihin vastata.
UPSx22.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 391
Viestejä
4 981 830
Jäsenet
80 005
Uusin jäsen
Japeman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom