Kyllä itsekin niin sanoisin.

Ei käynyt itselleni yhtä hyvä tuuri oman 3700X:n kanssa, jonka ostin Jimmsiltä heinäkuussa viime vuonna. Enimmillään sain manuaalisesti kulkemaan 4,25GHz vakaasti Prime95:n Blend-testissä ja sekin vaati voltteja jo 1.35v ollakseen vakaa ja maksimilämmöt ei pysyneet alle 90 asteen! 4,3GHz:iin ei siis omalla yksilöllä ollut mitään jakoa. PBO + AutoOC -yhdistelmällä saan singlecore-taajuuden nousemaan hetkellisesti Cinebench R20 -benchmarkissa 4425-4450MHz:n lukemiin, mutta nopeus vain hyvin hetkellisesti käväisee tuolla. Peleissä yksittäisien ytimien kellot käyvät korkeintaan 4400MHz eli samoissa lukemissa kuin vakioasetuksillakin. Koska PBO päällä oma kokoonpano ei ole Prime95:n Blend-testissä täysin vakaa (yksi ytimistä antaa virhettä 3 tunnin ajon jälkeen), niin olen päätynyt siihen, että pidän prossua vakioasetuksilla ja otin vain muisteista niin sanotusti löysät pois.
Oletko kokeillut, saatko Fabricin vakaaksi 1900MHz omalla yksilölläsi? Minun yksilölläni 1800MHz fabricille on aivan maksimi, jonka vakaaksi olen saanut. Saan kyllä koneen boottaamaan 1900MHz fabricilla Windowsin työpöydälle asti, mutta kone kaatuu lähes samantien sen jälkeen. Oman 4x8GB muistikitin (B-die) olen onnistunut saamaan toimimaan vakaasti 3733C16 asetuksilla (tosin suht löysillä ala-ajoituksilla), mutta jos haluaa pitää muistit ja fabricin 1:1, niin silloin fabricin on oltava 1867MHz ja sitä en vakaaksi saa omalla kokoonpanolla mitenkään, joten 3733C16 jää vain haaveeksi. Olen kuitenkin suht tyytyväinen jo siihen, että olen omat B-die -muistit saanut toimivaan vakaaksi 3600C14, fabricin ollessa 1800MHz. Sekään (1800MHz fabric) ei onnistunut ennen viimeisintä bios-päivitystä mitenkään, jossa tuli omaan emoon (C7H ei-wifi) viimein AGESA 1.0.0.4B.