AMD Ryzen 9000 -prosessoreiden kokemukset (Zen 5)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan näitä mahdollisia
-windowsista pci-e link state power management disable/enable
-ftpm biosista pois
-realtekin joku .72 versiollinen LAN ajuri taisi myös tehdä tuota
-x3d gaming modet pois päältä biosista
Jos bios-päivityksen yhteydessä alkanut niin vanhemmat chipset ajurit voisi olla myös. Sekä perus CMOS-resetit + virtanapitukset kone irti seinästä.

Latencymonilla voi myös tarkkailla miltä näyttää vaikka ihan työpödällä.
Oli niinkin yksinkertainen ratkaisu kuin näyttiksen uudelleen kiinnitys. Nyt toimii *kop, kop* kaikki niinkuin pitääkin. :thumbsup:

Päivittelin oman ASRockin 3.25 versioon ja oli kyllä melko show. Vanhoja asetuksia ei saanu palautettua tallennetuista profiileista joten piti päivittää takas vanha, ottaa kuvat ja sit päivittää uusiks. Edelleen kyllä olin huomaavinani eilen että toi SOC jännite olis pomppinu jossakin 1.26V maastossa mut tiedä sit onko tuolla väliä.

Päivittelin oman ASRockin 3.25 versioon ja oli kyllä melko show. Vanhoja asetuksia ei saanu palautettua tallennetuista profiileista joten piti päivittää takas vanha, ottaa kuvat ja sit päivittää uusiks. Edelleen kyllä olin huomaavinani eilen että toi SOC jännite olis pomppinu jossakin 1.26V maastossa mut tiedä sit onko tuolla väliä.

Päivitin myös x870 Pro Rs biossin tähän.
Agesa-versio vaihtui, joten käsittääkseni tallennettujen profiilien ei kait kuuluisikaan toimia.
Olen laittanut tuuletinten ohjauksen toimimaan softalla, kun ei noita jaksa biosiin kovin usein syöttää. Muisteihin liittyen on vain yksi asetus jonka olen kiristänyt. Ja curve optimizer -15.

Soc-jännitteen laitoin käsin 1,15 V, sille ei kellotusasetusta, vaihtelee välillä 1,15 V - 1,16 V kun antaa koneen olla päällä pari tuntia. Muistit on halpaa perus 6000 c30 settiä joten soc-jännitteen ei tarvitse olla korkeampi.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
278 119
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom