- Liittynyt
- 21.08.2018
- Viestejä
- 5 523
Kuten tuossa kirjoitettiinOkei pitääkin kokeilla RTX tuossa Diablo 2 miltä näyttää ja miten pyörii...
"RTX:t päällä"
Onko Diablo 2 RT toteutusta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuten tuossa kirjoitettiinOkei pitääkin kokeilla RTX tuossa Diablo 2 miltä näyttää ja miten pyörii...
Vaikka amd veisi tämän niin ihan turha haaveilla lippulaivasta 600€lla, ne päivät ovat mennyttäJos nvidia vie tämän taas niin ei ole toivoakaan siitä että saataisiin näyttisten hinnat takaisin järkeviin lukemiin (lippulaivat ~500-600 euroa).
Prosessien kustannukset kasvavat, piirien suunnittelukustannukset kasvavat niiden mukana, uusi prosessi ei enaan tuo yhta isoja hyotyja kuin ennen, ja samalla piirien pinta-ala kasvaa.
Tietenkin ne hinnat nousevat.. 2080 Ti on aivan jarkyttavan iso piiri verrattuna 1080 Ti piiriin.
Tämä tietenkin sen lisäksi että hinnat nousevat jos ihmiset siihen hintaan ostavat.
Sitäpä kyselin, että kuinka monessa pelissä tuo 2060 on nopeampi.. eli kuinka monessa pelissä on RT..Kuten tuossa kirjoitettiin
"RTX:t päällä"
Onko Diablo 2 RT toteutusta?
Voit etsiä syyllistä myös AMDOlisiko hintojen nousun syynä kuitenkin enemmän Nvidian vapaa hinnoittelu?
Joo CS GO on komia RT toteutus..Sitäpä kyselin, että kuinka monessa pelissä tuo 2060 on nopeampi.. eli kuinka monessa pelissä on RT..
CS:GO nyt esim..?
64 rop on kyllä liian vähän ykköspaikkaan vaikka kelloja olisi 2,2ghz, toivottavasti olisi enemmän.Tuossa yllä on kyllä yksi syy, miksi toivoisin että AMD veisi tämän näytönohjainsukupolven kruunun. Ei voi ymmärtää tuollaista sokeaa fanitusta ja sen kannalta asioiden vääristelyä.
Sinulla varmaan on perusteita tälle väitteelle?64 rop on kyllä liian vähän ykköspaikkaan vaikka kelloja olisi 2,2ghz, toivottavasti olisi enemmän.
hkultala jo spekuloi toisessa ketjussa tätä, mutta jos kellot on kovemmat niin ainakin rx5700xt ei skaalannut 2000mhz+ kelloillaSinulla varmaan on perusteita tälle väitteelle?
Edes selvästi matalammilla kelloilla 64 ROPsia ei käsittääkseni ole muodostunut pullonkaulaksi edes 4K-resoluutiolla eikä ole syytä miksi ne olisivat sitä korkeammilla kelloilla.
Muistikaista iskee vastaan todennäköisesti.hkultala jo spekuloi toisessa ketjussa tätä, mutta jos kellot on kovemmat niin ainakin rx5700xt ei skaalannut 2000mhz+ kelloilla
eli suorituskyky ei enää noussut.
Se että hkultala, vaikka on asiantuntevimpia ellei jopa asiantuntevin kaveri foorumilla, spekuloi että "olisi syytä mennä yli 64 ROPsista" ei ole vielä kuitenkaan mikään peruste.hkultala jo spekuloi toisessa ketjussa tätä, mutta jos kellot on kovemmat niin ainakin rx5700xt ei skaalannut 2000mhz+ kelloilla
eli suorituskyky ei enää noussut.
enemmän rop--on ollut enemmän suorituskykyä.Se että hkultala, vaikka on asiantuntevimpia ellei jopa asiantuntevin kaveri foorumilla, spekuloi että "olisi syytä mennä yli 64 ROPsista" ei ole vielä kuitenkaan mikään peruste.
Mitä ihmeen tekemistä RX 5700:n skaalautumisella tietyillä kelloilla on ROPsien kanssa? Ne nopeutuvat ihan samaa tahtia kuin muukin siru.
Onko sinulla tiedossa jossain siis suorituskykytestejä, joissa muutoin identtisessä sirussa on aktiivisena eri määrä ROP-yksiköitä? Koska muuten tuo on ihan yhtä tyhjän kanssa.enemmän rop--on ollut enemmän suorituskykyä.
Mutta miten tämä liittyy siihen että 5700xt ei skaalaudu yli 2000MHz kelloilla hyvin?enemmän rop--on ollut enemmän suorituskykyä.
Muuta tietoa ei ole kuin vr benchmark tulos 107fps vs 88fps 2080ti jossa on suurempi rop määrä kuin 64, mutta tuo ero ei tule riittämään ykköspaikkaan amperea vastaan.Onko sinulla tiedossa jossain siis suorituskykytestejä, joissa muutoin identtisessä sirussa on aktiivisena eri määrä ROP-yksiköitä? Koska muuten tuo on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Meillä on myös useita siruja, joissa on yhtä paljon ja vähemmänkin ROPseja kuin jossain muussa, mutta tarjoaa parempaa suorituskykyä (myös huomioiden kellotaajuuserot)
Siis kaksi 2080 Ti:tä joista toisessa oli enemmän ROPseja käytössä? Kuten todettua, muutoin ihan tyhjän kanssa.Muuta tietoa ei ole kuin vr benchmark tulos 107fps vs 88fps 2080ti jossa on suurempi rop määrä kuin 64, mutta tuo ero ei tule riittämään ykköspaikkaan amperea vastaan.
Vega64 oli nopeampi kuin Rtx2080 kyseisessä testissä.Muuta tietoa ei ole kuin vr benchmark tulos 107fps vs 88fps 2080ti jossa on suurempi rop määrä kuin 64, mutta tuo ero ei tule riittämään ykköspaikkaan amperea vastaan.
Vega64 oli nopeampi kuin Rtx2080 kyseisessä testissä.
Se on vähän kuin nämä Ashes of singularity testit aikanaan,kertoo yhtä mutta tarkoittaa toista.
2080 on oikeissa VR peleissä ollut paljonkin nopeampi kuin Vega64.
Vega64 oli nopeampi kuin Rtx2080 kyseisessä testissä.
Se on vähän kuin nämä Ashes of singularity testit aikanaan,kertoo yhtä mutta tarkoittaa toista.
2080 on oikeissa VR peleissä ollut paljonkin nopeampi kuin Vega64.
- Kierrätettiin tuo RDNA 3 ehkä chiplet huhu: "RDNA 3 GPUs and mentions that the GPU is currently in the early design and testing stages, but will have the most revolutionary GPU design in the form of a chipset architecture. The RDNA-3 chips will offer the same design methodology as Zen 2, but for GPUs, allowing AMD to combine multiple GPU IPs."
Eli eipä oikein mitään uutta, tuo RDNA3 vaatii kyllä tönkkösuolauksen. Chipletit tuo hitosti ongelmia ratkaistavaksi ja prosessit kehittyy yhä, joten iso monoliittinen gpu ei ole vielä tiensä päässä.
Milloin nämä uudet kortit olisi huhujen mukaan tulossa?
Huhujen mukaan marraskuussa, ainoa virallinen tieto on 2020 ja 2021 RDNA3, ne oli sijoittajien gpu roadmapissa.
Wessatech huhuilee tuossa että RDNA3 olisi vasta 2022. Tiedä sitten mihin tuo perustuu, johonkin twiittiin varmaan.
ilkeämielinen ihminen taas lukee tuon 1.1.2019 ... 31.12.2022Itse tulkitsin aikajan alkavan 2019 alusta ja päättyvän vuoden 2022 alkuun.
Eihän sitä voi noin lukea. Jos kerta 2019 heinäkuu (jolloin RDNA on julkaistu) on tuon 2019 palleron jälkeen, niin vastaavasti 2022 alkaa vasta tuosta pallerosta.
Eihän sitä voi noin lukea. Jos kerta 2019 heinäkuu (jolloin RDNA on julkaistu) on tuon 2019 palleron jälkeen, niin vastaavasti 2022 alkaa vasta tuosta pallerosta.
Jos RDNA2 tulee loppuvuodesta ja kortit löytyy kauppojen hyllyltä alkuvuodesta, niin miksei samalla tavalla RDNA3 voitaisi julkaista loppuvuodesta ja kortit ois kauppojen hyllyllä keväällä?
en oo valmistajien käppyröitä viimeaikoina katellu, vieläkö tämä käytäntö on käytössä?Markkinointimateriaalin ei tarvitse noudattaa mitään logiikkaa. Riittä, että ne ovat jollain epäloogisella tavalla tulkittavissa rehellisiksi.
Huvittavaa että tulee Rdna3 huhuja kun ei Rdna2 ohjaimiakaan ole julkaistu.
Joku aavistellut että Rdna2 floppaa ja aloittaa jo hyvissä ajoin huhut Rdna3 niin on taas jotain mitä odottaa.
OT, mutta näitähän oli jo viime syksynä:Hopperista kiertää myös huhuja (5nm, chiplet, 2021). Ihan copy-paste rdna3 huhuista siis. Joku siis odottaa Amperen floppaavan ja damage control tiimi on pistänyt huhua kiertoon, jotta on taas jotain mitä odottaa.
OT, mutta näitähän oli jo viime syksynä:
![]()
NVIDIA Next Generation Hopper GPU Leaked - Based On MCM Design, Launching After Ampere
NVIDIA's upcoming next-generation Hopper GPU has leaked out and represents a huge step up in performance over Turing and Ampere graphics cards.wccftech.com
Eihän kukaan uskonut niihin Ryzenissäkään ennenkuin ne yhtäkkiä tulivat varoittamattaSe nyt on aika varmaa, että kumpikin firma tutkii noita ja niihin mennään, mutta tuskin vielä 2021.
Eihän kukaan uskonut niihin Ryzenissäkään ennenkuin ne yhtäkkiä tulivat varoittamatta
Prosessorille riittää aika tavalla pienempi kaista sinne sirujen välille, kuin mitä GPU tarvitsisi riippumatta siitä miten sirujen jako tapahtuisi.Eihän kukaan uskonut niihin Ryzenissäkään ennenkuin ne yhtäkkiä tulivat varoittamatta
Mutta se ei muuta sitä, että se oli Ryzeninkin kanssa täysi yllätys. Ja nuo chipletit ovat joka tapauksessa tulevaisuutta GPU puolellakin jossain vaiheessa, koska piirien kokoa ei voi enää kasvattaa, se on kallista ja saannot kärsivät koon kasvaessa.Prosessorille riittää aika tavalla pienempi kaista sinne sirujen välille, kuin mitä GPU tarvitsisi riippumatta siitä miten sirujen jako tapahtuisi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.