Petytään tuotteeseen ennen sen julkaisua kun täysin uusi ominaisuus näyttää vähän huonoa nopeutta ENNEN JULKAISUA olevilla todennäköisesit melko keskeneräisillä ajureilla YHDESSÄ benchmarkissä
Jospa nyt odoteltaisiin niitä julkaisun jälkeen tulleita benchmarkkeja jotka on ihan virallisilla ajureilla ajettuja jne.
Joku BVH-puun rakentaminen on esim. asia jossa joudutaan tasapainoilemaan sen välillä että tehdäänkö "laadukas" BVH-puu jolloin itse säteenjäljitys sujuu nopeammin mutta siihen puunrakennukseen saa käytettyä hyvin paljon aikaa, vai tehdäänkö nopeasti vaan "jonkinlainen" epätasapainossa oleva BVH-puu ja itse säteenjäljitys hidastuu hiukan.
Ja sitten kun yritetään tehdä melko nopeassa ajassa melko laadukas puu niin sitten homma menee algoritmisesti hyvin monimutkaiseksi. Näistä esim. yksi kaverini väsäsi väitöskirjansa(ja on nyt nVidialla niitä koodaamassa), tosin kaverin väitöskirjassa ei ollut vaan algoritmeja vaan niille myös rautatoteutuksia.
On melko todennäköistä että ennen julkaisua oleva ajuriversio JOKO tekee puun hyvin yksinkertaisella algoritmillä nopeasti, jolloin suorituskyky itse säteenjäljitykseen saattaa olla esim. parikymmentä prosenttia huonompi kuin paremmalla puulla, TAI sitten siellä joko CPUlla tai shadereilla käytetään runsaasti aikaa sen puun rakentamiseen kun yritetäänn tehdä "liian hyvää" puuta jollain bruteforce-algoritmilla.
Tässä tullaan näkemään varmasti paljon parannusta ajurien kehittyessä.