Mulla oli ysärin lopussa baarissa aina 300mk ja se riitti illaks ja spydärin kautta kotiin ja monesti taksilla. Olut oli tosiaan jotain 15mk ja kantabaarissa shotit joko 5mk tai 10mk/kpl. Niitä sitten kiskottiin sellainen puolen metrin lasipino.Hyvä kattaus hinnoista. Mulla on sellainen fiilis että ysärin loppupuolella kun tuli baareissa käytyä että ei se ollut niin kallista opiskelujen loppupuolella/työuran alussa. Toista on nykyään. Mulla oli yleensä 100mk mukana ja se riitti koko iltaan, taksit mukaan lukien...baarissa ehkäpä joku 3-5 tuoppia tms ja taksit oli suuntaansa 20mk (jotka yleensä tuli maksettua porukalla tai ainakin jonkun kans). Halvimmillaan siis pääsi jos taksista maksoi suuntaan 10mk ja otti vaikka 3 pitkää halvoilla hinnoilla niin se tekisi 50mk? Toki tuo oli opiskelija-budjettiei tuolla kierroksia tarjota.
Juomat (käytännössä olut) oli 10-15mk, ja sit yökerhossa ehkä 20mk. Harvoin join drinkkejä mutta niistäkin löytyi jotain jotka oli melko järkevän hintaisia eli mun mielikuva että 15mk luokkaa. Yökerhoihin taisi päästä ilmaiseksi ennen klo22? Joskus optimoitiin kavereiden kanssa niin että aloteltiin jossain ja juuri tuolla kellonlyömällä sitten sisään ja parhaimmillaan oli happyhour aika siihen asti kun sisäänpääsykin oli ilmaista -> muutamat juoomat pöytään.
Nykyään kun käy lasillisella rouvan kanssa niin se on melkein 30€ kun ottaa laatuoluen ja drinkin/lasin viiniä![]()
Nii joo ja jos rahat loppu kesken niin eikun jonottamaan automaatille ja pari sataa lisää taskuun. Jos illassa meni 500mk niin oli kyllä jo tosi kivaa ja aamulla helvetillinen morkkis kun taas tuhlaillut.