Assetto Corsa rally (early access)

Tulipa testailtua tätä uutta päivitystä ja mun mielestä asfaltti ffb on parantunut paljon. Gain asetusta jouduin vähän pudottamaan. Soralla en niin hirveää muutosta huomannut.
Jäärata oli ihan hauska, mutta ei sitä kauaa jaksanut hinkata. Pitoja siinä oli tosiaan aika vähän. Vähän kuin olisi loskalumessa ajanut.
Niin ja liikesimulaattorin palaute oli myös muuttunut ja hiukan parempi sekin oli.
 
Jaahas, itsellä työpäivä takana ja Stratoksella näköjään pari Ruotsalaista kuskia sijoilla 4/5 Afon Bidnossa, jos niitä lähtisin jahtaamaan. Ei se pelkkä Björn Waldegordin perintö noin pitkälle kanna kun Suomalaisia mukana rallissa. :D
 
Ajoin puolisen tuntia Forretin (vai mikä se oli?) asfallttia ja tuntu jotenkin jo liiankin helpolta entiseen verrattuna. Vaikea sanoa miten aito tuo tuntuma on kun en ikinä ole ralliautoa ajanut.
 
Itsellä jäi mainitsemani Swedu-pari taakse 30min jälkeen kun totuin hieman Stratoksen fysiikoihin, melkoinen muutos kyllä v0.1 versioon verrattuna.

3917090_24.jpg


Löytyyhän tuolta esiasetuksia kunnon rattien omistajillekin. Omat T300 asetukset tuolta olivat aivan syvältä kun testasin minuutin ettei tule kauppoja!
3917090_23.jpg
 
Voi veljet!

Kyllä tämä on tässä kunnossa jo kaikkien aikojen paras rallipeli ja kelpaisi minulle sellaisenaan, kunhan ek-kilometrejä saisi lisää!

Kävin ottaan nopeat testit kaikilla alustoilla ja kaikki omat 0.1 version epäkohdat eli vaisu ffb, huonot jarrut ja sladinhallinta ovat tässä 0.2 versiossa heti paljon paremmin! Alpinella Walesin sillä tutulla pätkällä eka veto top10 nurkille ja tokalla jo kympin sakkiin. Sitten tuttu auto alle ja kolmannella vedolla pohjat, niin pääsin minäkin nauttimaan maailmanennätyksestä :lol: Tuosta saisi vielä helposti pois, tuli aika varovaisesti. Itse en huomannut heikentynyttä pitoa, niinkuin jotkut sanoivat, mutta Alfa tuntui tehottomammalta, en tiedä onko tai johtuuko jostain fysiikkatweakista vai onko vaan sellainen olo nyt kun tuntee paremmin mitä se rengas tekee. Vedin myös assulla Lancia Deltalla jonkun pätkän ja ekavedolla top20 aika ja ajaminen tuntui assullakin kivalta kun tähän asti se on ollut leijuvaa ja tunnotonta ja hassua kitkaa vastaan taistelua. Nyt auto teki niinkuin halusin ja meni minne käskin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/NWNT2Rr14f8


VR lasit kadotti wifin kesken replayn ulko-osuuden, niin ei tullut koko pätkä ulkoa sen tähden.
 
Onkos tähän jotain keskimäärin sopivia asetuksia Fanatec CLS dd 8Nm kenelläkään jakaa?
Tai mistä olette löytäneet parhaimmat, kun tuntuu aika sekalaista säätöä olevan ulkomaalaisissa keskusteluissa.
 
Onkos tähän jotain keskimäärin sopivia asetuksia Fanatec CLS dd 8Nm kenelläkään jakaa?
Tai mistä olette löytäneet parhaimmat, kun tuntuu aika sekalaista säätöä olevan ulkomaalaisissa keskusteluissa.
Fanatec app:


[SEN] Sensitivity: 540°

[FFB] Force Feedback Strength: 100%

[FFS] Force Feedback Scale: Peak

[NDP] Natural Damper: 20%

[NFR] Natural Friction: 5%

[NIN] Natural Inertia: 20%


[INT] FFB Interpolation Filter: 5

[FEI] Force Effect Intensity: 100

[FOR] Force Effect Strength: 100%

[SPR] Spring Effect Strength: 100%

[DPR] Damper Effect Strength: 100%

ACR asetukset:

Gain: 120
Minimum Force : 2
Damper: 10
Steeringlock: 540

Näillä asetuksilla sekä EA Wrc:ssä että ACR:ssä hätyytellään kärkiaikoja.

Toki täysin makuasioita millaisista asetuksista tykkää 👍
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
Joo, se on varmaan bugi/ominaisuus että paikallaan / tosi hitaassa vauhdissa ei ole ohjauksessa vastusta. Ei se onneksi pätkällä haittaa juurikaan.
 
Fanatec app:


[SEN] Sensitivity: 540°

[FFB] Force Feedback Strength: 100%

[FFS] Force Feedback Scale: Peak

[NDP] Natural Damper: 20%

[NFR] Natural Friction: 5%

[NIN] Natural Inertia: 20%


[INT] FFB Interpolation Filter: 5

[FEI] Force Effect Intensity: 100

[FOR] Force Effect Strength: 100%

[SPR] Spring Effect Strength: 100%

[DPR] Damper Effect Strength: 100%

ACR asetukset:

Gain: 120
Minimum Force : 2
Damper: 10
Steeringlock: 540

Näillä asetuksilla sekä EA Wrc:ssä että ACR:ssä hätyytellään kärkiaikoja.

Toki täysin makuasioita millaisista asetuksista tykkää 👍
Täytyy testata näitä.

Nyt mulla on CSL DD 8Nm kanssa kaikki filtterit nollilla ja strenght 100 ja asteet auton mukaan. Asteet pidän varmaan jatkossakin koska ralliautismi, mutta muuten voisi kyllä tuntumaa koittaa säätää. Ajasta saisi kyllä helposti pois kun ajaisi nopealla ohjauksella ja läppävaihteilla. Nyt mennään täys asteilla ja H-kaaviolla ja kytkimellä.
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
Kokeile laittaa Damperia isommaksi pelistä, pitäisi auttaa tuohon hitaan vauhdin tuntumaan. Ja gainia kannattaa rohkeasti myös lisätä oman maun mukaan.
 
Pitihän se itselläkin kokeilla. Peli käynnistyi Linuxilla ilman säätämistä. Ajelin pari tuntia Moza R5:sen kanssa. Ratti oli samoissa säädöissä kun orkkis AC:tä pelatessa. FFB gain oli AC rallyssä oletuksena 60, joka tuntui melko miedolta, jopa niin miedolta että epäilin toimiiko FFB ollenkaan. Varmistin FFB:n toimivuuden arvolla 200 ja sit pudotin sen 100. Mitähän näistä FFB:n gain arvoista pitäisi ajatella, onko siitä jotain haittaa jos säädän gainin yli 100?

Otin ensituntumat A-R GTA Juniorilla, jossa minua ihmetytti kevyt ohjaus auton ollessa pysähtyneenä / hitaassa vauhdissa, kuitenkin olisin odottanut tehostomattoman ohjauksen vastusta. Ajelin Alfalla ja Huyndailla jotain assupätkää ja jäärataa ja kivaahanan se oli. Peli näyttää tosi modernilta alkuperäiseen AC ja RBR:ään verrattuna.

Onko joku ajellut Moza R5 kanssa enempi ja onko tullut vastaan jotain ehdottomia säätöjä jotka kannattaisi tehdä ja miten olet FFB:n säätänyt?
Gain menee ehkä 0-100% skaalalla mutta 0-200 asteikolla, eli 1pykälä on 0,5% jolloin 100pykälää on vasta 50% gain. Ja Moza R5 base toivottavasti sulla on se 100% strength asetuksella nyt niin tuo 50% gain tarkoittaa vain että on 2.5Nm käytössä (tämä on vähän yli logitechin G29/920/923 tasoa mitä Nm tulee eli aika vähän). Kannattaa kokeilla jotain 174-200 väliltä ja se base pitäisi kestää koko 5Nm käyttökin (gain 200 arvo) jatkuvana kun käsittääkseni tuo base on hieman ylimitoitettu (onko rated 6,2Nm tmv josta saa 5Nm käyttöön?), itsellä on 6-11Nm välillä käytössä autosta riippuen ja tuo alin 6Nm käytössä tehostetuissa uudemmissa autoissa kuten Peugeot 208 Rally4 (asteet 720 tai kokeilen myös 540), Citroen Xsara -03 (asteet 540), Hyundai Rally2 (asteet 460).

Peli ei taida vielä mallintaa autojen oikeita ohjauksen voimia mitenkään(onko tehostinta tai ei) tai edes renkaan kitkaa paikoillaan ollessa jne. Lisäksi auton paino ja renkaiden leveydet vaikuttaa ohjauksen raskauteen ym. Ja eihän 5Nm base mitenkään ehkä riitäkään kunnon simulointiin jos joissain autoissa voimat oikeasti on yli 10Nm luokkaa tmv kun ei tehostinta. Kyllä mä uskon että noissa kaikissa tehostetuissakin ralliautoissa voimat on vähintään 5-6Nm luokkaa kun kuskeilla liian kevyt ohjaus ei sekään ole hyvä jos on liian tunnoton sen myötä.

Nämä ffb asetusohjeet laitan oman 6Nm minimin mukaisesti suhteutettuna 5.0Nm voimalle

Peliin
- Gain: 174 - 200 (jolloin käytössä 4.3 - 5.0Nm Mozan R5 basen kanssa, olettaen että base 100% strength)
- Minimum force: 2 (tai 0 - 5), testailla vain mikä toimii, suositus kai 0 mutta ei ehkä parhaimman tuntoinen)
- Damper: 8 (tai 0 - 20), hieman voi olla (lisä)vaimennusta kovempiin ffb iskuihin jos ne on vain liikaa käsille
- asteet: sama lukema tähän kuin on Mozan softassa, ja aina muutella tähän jos vaihtaa mozassa sitä

Moza Pithouse
- Game Force Feedback Intensity 100% (oletan että tämä on sama kuin Fanatecin Overall Strength)
- Wheel Damper: 10% (oletan että on sama kuin Fanatecin Natural Damper)
- Maximum Wheel Speed: 100% +säätöä kun kaikki muut asetukset on säädetty, pienempi % esim 90 niin ohjauksen luonnollinen vastakääntö sivuluisun hallintaan tapahtuu vähän hitaammin mikä voi olla kenties parempi)

Advanced (Moza Pithouse)
- Maximum Torque Output Limit 100% ja saa kaikki 5Nm käyttöön, turha rajoittaa basen puolelta vaan ennemmin tekee sen pelin gainilla jos tarve alentaa
- Natural Inertia: 100% (tai 50-250%), testailla mikä toimii parhaiten vaikka 50% välein ja kenties tarkempaa hienosäätöä sitten esim. 10-25% välein jne
- Wheel Friction: 10% (tai 5-20% jne), tällä asetuksella voi vähentää tuota oskillointia mikä selitetty alempana, ohjaus muuttuu raskaammaksi myös mitä isompi arvo käytössä eli periaatteessa myös vaimentaaa ffb:tä ja alentaa vastakäännöksen nopeutta, mutta ei mahda mitään jos pitää päästä liika oskilloinnista eroon

Ohjauksen oskillointi = jos ratti ei rauhoitu keskelle vaan vispaa edestakaisin vaikka on kunnon pidot takarenkaissa ja auto ei ole sivuluisussa on sitä ratin turhaa oskillointia jota oikea ohjaus ei juurikaan tee vaan oikea ohjaus keskittää nopeasti. Sitä tapahtuu vain silloin kun perän pidot on aina poissa ja auto heilahtelee sivuluisuun puolelta toiselle jolloin ohjaus pyörii kuten pitää aina vastakäännöksen puolelle ottamaan sitä sivuluisua kiinni/haltuun.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän aikaa se töitä teetti että alle 3min pääsin Stratoksella Afon Bidnossa. Ensimmäisenä maailmassa nyky-fysiikoilla.
Hiikeri_Stratos_Afon.jpg


Pelissä voi myös ladata haaste ajaksi minkä tahansa listalta (Ei haamuautoa vielä), vaikka mun ajan niin pätkällä sitten vertausaika siihen näkyy ruudun oikealla/ylh. , kun vertausaika oman session parhaaseen aikaan näkyy vasemmalla/ylh.

Mulla oli kirittäjänä aluksi toi Ex-WR1 eli Pollinatorin aika kunnes pääsin sen ali ja sitten haasteajaksi latasin uudelleen oman parhaani (oli 3:01, sitten 3:00) kun välillä kävin työpöydällä.
 
Viimeksi muokattu:
Vauhdintunnun puute joka-ikisessä Simussa johtuu vaan oman laitteiston riittämättömyydestä. Arcadeissa tai konsoli viritelmissä voi olla vauhdintuntua jollain 16:9 näytöllä kun FOV on 80 kun sen pitäisi olla vaikka 20 tai 30 mieli maailma jossa ajelee olisi 1:1.
Eikö konsolipeleissä nimenomaan ole zoomattu pieni fov kun sitä telkkaria katsotaan yleensä kauempaa?

Täytyy koittaa säädellä fovia. Tai oikeammin, täytyy testata VR:llä kun näköjään saa kohtuu helposti toimimaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 863
Viestejä
5 056 498
Jäsenet
80 945
Uusin jäsen
Madde

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom