Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Amsterdamissa, new yorkissa ja tokiossa olen nähnyt tuollaisiaMielestäni josssain oli sellainen paternoster hissi autoille, mutta tuota ei nyt varmasti tarkoiteta vaikka idea onkin sama, vain vertikaalinen.
Autojen pysäköintiin?Mielestäni josssain oli sellainen paternoster hissi autoille, mutta tuota ei nyt varmasti tarkoiteta vaikka idea onkin sama, vain vertikaalinen.
Se firma mitä yritin muistella halusi korvata "valet parking":in ihmiset mitä näkyy hotelleissa, ravintoloissa yms. Toinen puoli isot ostoskeskukset. Voit ajaa autolla oven eteen ja robohärveli vie auton parkkiin. Amerikassa nähnyt useasti kun porukka odottelee parkkipaikkaa ovenvieressä kun eivät halua parkkeerata kauemmas ja kävellä. Appsista jos näkee että jos nyt pyydät auton oveneteen niin kestää x-minuuttia niin voi ajoittaa auton haun sopivasti ja latenssi ei haittaa.Tuo tasaisella pinnalla varastointi, kuljetus on varmaan monelle ihan paikallisessa teollisuudessa haahuilleen tuttu näky. ja osassa paikkoja ihan talan työntekijöitä voi liikkua samalla alueella, mutta jos tehdään pysäköintipalvelua niin alue voidaan sulkea ulkopuolisilta.
- Next-gen ProPILOT will leverage Wayve AI Driver software and next-generation LiDAR to enhance safety
- Ariya prototype vehicles demonstrate driving capabilities on complex downtown Tokyo streets*
- Nissan is on track to launch the system on select mass-production vehicles in Japan within FY27
Ei se nyt ihan niinkään ole kun teknologioiden hinnassa on useampien kertaluokkien ero ja osa ratkaisuista perustuu millimetrin tarkkoihin karttoihin joiden maailmanlaajuinen luominen ja ylläpito käytännössä mahdotonta. Varsinkin jos tavoite on saada johonkin 30ke kuluttaja-autoon itseajavuus mukaan eikä vain 100ke++ hintaisiin takseihin ja isoimpiin metropoleihin. Waymossa kai edelleen sensorit+laskentateho 6-numeroisissa hinnoissa ja pohjalla erittäin tiukat karttavaatimukset tuetulle alueelle kun kartat ovat osa itseajavuutta eikä pelkästään navigointia varten.Mielestäni tuo on aika epäoleellista mitä tekniikkaa autossa on, halpaa vai kalliimpaa. Jos sen saa toimimaan nyt kalliimmalla niin se tekniikka on kuitenkin muutaman vuoden kehityksen ja kasvavan tuotantomäärän vuoksi pian halpaa. Ei ehkä niin halpaa kuin alunperin halpa, mutta ero niin pieni ettei sillä ole merkitystä. Nyt Tesla hakkaa päätä seinään yrittämällä kameroilla saada toimimaan. Haastavaa voi olla huonolla kelillä ja pimeässä tai auringon häiköistessä saada sitä ikinä tarpeeksi varmaksi.
Juu ja eu, riippuu mistä tekniikasta puhe. Jos puhutaan ihan CPU ym tehosta, laskennasta, niin piloteissa ei niin väliä, ja tuotantokäyttöön tullessa kustannustasoja voi saada alas.Mielestäni tuo on aika epäoleellista mitä tekniikkaa autossa on, halpaa vai kalliimpaa. Jos sen saa toimimaan nyt kalliimmalla niin se tekniikka on kuitenkin muutaman vuoden kehityksen ja kasvavan tuotantomäärän vuoksi pian halpaa. Ei ehkä niin halpaa kuin alunperin halpa, mutta ero niin pieni ettei sillä ole merkitystä.
"Kameralla" voidaan sanana otsikkoon liittyen tarkoittaa aika laaja tarjontaa. (Jos ohitetaan Tesla). Eli "kameroilla" sinänsä voidaan päästä varsin pitkällä, paljon pidemmälle kuin ihminen , mikä otsikkoon liittyen toki tärkeää. Jos muistaa että kameran ei tarvi olla pelkästään ns näkyvän valon alueen, auton "valolähteiden" ei myöskään. Jos komponentti on halpa, vie vähän tilaa, vähän sähköä, niin kehittäjät siinä miettii saako pienemmällä kustannuksella enemän kuin jollain isolla, kalliilla komponentilla.Nyt Tesla hakkaa päätä seinään yrittämällä kameroilla saada toimimaan. Haastavaa voi olla huonolla kelillä ja pimeässä tai auringon häiköistessä saada sitä ikinä tarpeeksi varmaksi.
Autonomiapuolella ts. mahdollisimman hyvä ajoavustin toivottavasti nähdään halpa kamerapohjainen ratkaisu mikä suorittaa moottoritiet, isot tiet ja muut perustilanteet normikeleissä mitä on varmaan 95%+ kaikesta ajosta.
Eläimet ei liene sen vaikeampi kuin jalankulkijat/fillaroijat yms. Liukkaalla ajoavustimet voi olla hyvä juttu ja toisinaan este. On paljon paikkoja missä liukasta ei ole ehkä koskaan, tesla aloitti testit ruotsissa ihan hiljattain ja on kanadassa yleisessä jakelussa. Saanevat dataa ensi talvelta hyvin.Mietin miten nämä itsestään ajavat pärjäävät todella liukkaalla tiellä kun autot lähes valuvat tieltä pois tai kun ihminen jo kaukaa näkee että on ongelmia tulossa vaikka eläinten tai arvaamattomasti käyttäytyvän autoilijan suhteen
https://www.reuters.com/business/au...es-led-it-drag-pedestrian-20-feet-2024-01-26/SAN FRANCISCO, Jan 25 (Reuters) Cruise robotaxi that struck and dragged a pedestrian 20 feet (6 meters) in an October accident made a number of technical errors that exacerbated its failings after the collision, an analysis commissioned by GM showed on Thursday.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.