Autosi polttoaineen kulutus

RAV4 plugari ilman lisälämmittimiä Ivalossa. Kaupassakäynti 2x2 km tai lapsen hoitoonvienti 2x3,5 km ja lopuksi matkan jälkeen siellä on kunnon pakkasilla se kakkosella alkava kaksinumeroinen kulutuslukema taulussa. Toki ihan absoluuttisesti kulutus ei ole kovin suurta, mutta kyllä siinä kilometrille tulee hiilivetyjä. Jos menisi kuvittelemaan, että plugarilla lähiajot pitäisi päästä sähköllä.
Tuli vähän puskista, näin Suomessa missä väestökeskipiste on jossain Hämeenlinnan korkeudella ja missä bensalenkkaritkin alkavat jos suosia talvella esilämmitystä.

En tiedä mitä lisälämmitin tuossa autossa tarkoittaa, mutta jos tuolla Hämeenlinnan korkeudella polttiskäyttäjätkin alkaa suosia lohko tai polttoaine lämmitintä, sähkis tuo tietenkin sen option että voi sähköllä lämmittää. Tosin jos ei ole sitä sähköä omalla paikalla niin siinä menettää sen monelle tärkeimmän edus, eli "tankki" aina aamulla täynnä.


Mutta ilman muuta siellä Ivalossa kannattaa ja pitää tehdä ne valinnan paikallisten olojen mukaan. Toki niistä kokemuksista etelänkin ihmisille voi olla hyötyä, kun ilmaisee niin että etelässäkin ymmärettään
 
En tiedä mitä lisälämmitin tuossa autossa tarkoittaa, mutta jos tuolla Hämeenlinnan korkeudella polttiskäyttäjätkin alkaa suosia lohko tai polttoaine lämmitintä, sähkis tuo tietenkin sen option että voi sähköllä lämmittää.

Plugari oli toki ostettu kauan ennenkuin se Ivaloon muutti. Sinänsä se koki kyllä kovempia Oulun seudulla, kun siellä ei ollut edes katosta. Ivalossa autolla oli kuitenkin +1/-10°C talli, missä lähes aina auton oma sähköinen esilämmityskin suostui toimimaan. Olisiko jälkimmäisen kylmän tallin kanssa ollut kolme aamua talvessa kun piti lähtä oikeasti kylmällä autolla jyristelemään.

Mutta olihan se alunperin jonkinmoinen järkytys, että jos autossa on sähköinen esilämmitys, niin sepä onkin semmoinen, että lakkaa toimimasta, kun pakkasta on enemmän kuin -10°C (no, sai siitä sentään -16°C asti jotain irti, toisin kuin kaikki markkinointimateriaali väitti). Ei siihen sitten mitään kaksien johtojen leikkejä laitettu, kärsittiin ne muutama aamu vuodessa, kun auto ei suostunut mihinkään esilämmitykseen. Joillain muilla merkeillä tuo sentään on tehty niin, että auto lämpenee, oli pakkasta minkä verran vaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 739
Viestejä
4 890 277
Jäsenet
78 863
Uusin jäsen
pillai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom