- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 23 036
Tuli vähän puskista, näin Suomessa missä väestökeskipiste on jossain Hämeenlinnan korkeudella ja missä bensalenkkaritkin alkavat jos suosia talvella esilämmitystä.RAV4 plugari ilman lisälämmittimiä Ivalossa. Kaupassakäynti 2x2 km tai lapsen hoitoonvienti 2x3,5 km ja lopuksi matkan jälkeen siellä on kunnon pakkasilla se kakkosella alkava kaksinumeroinen kulutuslukema taulussa. Toki ihan absoluuttisesti kulutus ei ole kovin suurta, mutta kyllä siinä kilometrille tulee hiilivetyjä. Jos menisi kuvittelemaan, että plugarilla lähiajot pitäisi päästä sähköllä.
En tiedä mitä lisälämmitin tuossa autossa tarkoittaa, mutta jos tuolla Hämeenlinnan korkeudella polttiskäyttäjätkin alkaa suosia lohko tai polttoaine lämmitintä, sähkis tuo tietenkin sen option että voi sähköllä lämmittää. Tosin jos ei ole sitä sähköä omalla paikalla niin siinä menettää sen monelle tärkeimmän edus, eli "tankki" aina aamulla täynnä.
Mutta ilman muuta siellä Ivalossa kannattaa ja pitää tehdä ne valinnan paikallisten olojen mukaan. Toki niistä kokemuksista etelänkin ihmisille voi olla hyötyä, kun ilmaisee niin että etelässäkin ymmärettään