Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulle on vielä 10 pelitunnin jälkeen vähän epäselvää kannattaisiko tässä pelata custom hahmolla vai ottaa joku valmiista. Kumpaan ratkaisuun olette omissa peleissänne päätyneet?

Ehkä sen takia että peli haluaa ohjata pelaajaa keksimään jonkin toisen - "oikean" - ratkaisun ongelmaan?Underdark & Filro the Forgotten + 2 x Hook Horror. Hmmm. Mielestäni jo (2020 vuoden) EA:ssa törmäsin samaan bugiin siellä: Omien vuorot käytetty ja silti, Filro & ne 2 muuta, ei ota vuorojaan. Taistelusta ei pääse pois / pakoon, koska ne on "liian lähellä". Reload.... Toiseksi, minkä takia näin läheltä, ei voisi yksinkertaisesti vaan napata, tätä moonstonea mukaan?. Ei sillä nyt mitään tee, mutta silti. Niinkuin periaatteessa.
![]()



miksi arkku /seinää ei aina voi vain räjäyttää jos siihen vain kasaa riittävästi tulivoimaa?
Kärjistettynä että miksi arkkua/seinää ei aina voi vain räjäyttää jos siihen vain kasaa riittävästi tulivoimaa?
OT: Ultima VII (muistaakseni myös VI) taisi tulla enemmän aikaa käytettyä noiden "kiellettyjen" paikkojen tyhjäämiseen ja Lord Britishin tappamisen yrityksiin yms. kikkailuihin kuin varsinaiseen juoneen... Aikamoinen määrä ruutitynnyreitä ja kanuunoita tuli siirreltyä, tosiaankin jonkun yhden mestan takia mistä sai kovaa kamaa päälle. Silti oli tosi hienoa että kanuunoilla ja räjähteillä sai aikaan juuri sen mitä odottikin.Lukituista ovista, toisinaan pääsee paljon helpommin & nopeammin läpi, kuin nopanheiton kautta, kun mätkii tai räjäyttää ne pois tieltä.
(Swen Vincke nyt kas diggaa Ultima VIIsta (Part 1?), jossa just samanlaisilla rakennelmilla pääsi välillä paikkoihin, joissa oli sitten jotain extraa. Kuten esim. kaikki parhaat kamat koko pelissä, jo 1. kaupungissa.)
Ekalla kerralla nopeammin ja seuraavalla enemmän tutkien ja erilaisia ratkaisuja tehden. Nyt pääasiassa tapoin kaiken mikä liikkui. Seuraavalla hahmolla voi tutkiskella enemmän sitten.Jopas porukka on hangannu nopeesti, itellä apout 60h kellossa enkä ole vielä edes kaukana, Shadowlandsia tutkin juuri.![]()
Ekalla kerralla nopeammin ja seuraavalla enemmän tutkien ja erilaisia ratkaisuja tehden. Nyt pääasiassa tapoin kaiken mikä liikkui. Seuraavalla hahmolla voi tutkiskella enemmän sitten.
Tätähän voi pelata myös cooppina, jos kiinnostaaPääjuonen vetää näköjään reiluun 30 tuntiin läpi ja kaiken saa koluttua vajaassa sadassa tunnissa:
![]()
How long is Baldur's Gate 3? | HowLongToBeat
How long is Baldur's Gate 3? HowLongToBeat has the answer. Create a backlog, submit your game times and compete with your friends!howlongtobeat.com
Taidanpa laittaa oston vetämään, sillä tämä on itselle juuri sopiva aika yksinpelinä vetää läpi.![]()
Pääjuonen vetää näköjään reiluun 30 tuntiin läpi ja kaiken saa koluttua vajaassa sadassa tunnissa:
![]()
How long is Baldur's Gate 3? | HowLongToBeat
How long is Baldur's Gate 3? HowLongToBeat has the answer. Create a backlog, submit your game times and compete with your friends!howlongtobeat.com
Taidanpa laittaa oston vetämään, sillä tämä on itselle juuri sopiva aika yksinpelinä vetää läpi.![]()
Itse olen pettynyt omaan vauhtiini. Vasta ~60h kellossa ja Act 3 jo menossa ja loppua lähestyen, oletin olevani Act 2:ssa puolen välin paikkailla näillä tunneilla. Act 2 oli kyllä pieni pettymys, se meni liian nopeasti ohi ja olinkin jo Baldur's Gatessa ja Act 3 alkoi, enkä edes tajunnut miten tässä näin kävi, vaikka tutkin mielestäni kaiken mahdollisen mihin oli pääsy. En edes päässyt käymään kaikissa niissä paikoissa mitä Larian kartallensa laittoi, mikä sinänsä oli omituista pelaamisen kannalta. Tämä kerta mennee sitten näin, että nopeasti hutaisten Act 2 ja Act 3, ja seuraavaan läpipeluuseen yritän löytää ne käymättömistä korpimaista loputkin.Jopas porukka on hangannu nopeesti, itellä apout 60h kellossa enkä ole vielä edes kaukana, Shadowlandsia tutkin juuri.![]()
Act 2 ei itseä oikein lämmittänyt. Kolmonen oli ihan ok ja siellähän sitä tutkittavaa on. Act 1 kyllä paras omastakin mielestä.Itse olen pettynyt omaan vauhtiini. Vasta ~60h kellossa ja Act 3 jo menossa ja loppua lähestyen, oletin olevani Act 2:ssa puolen välin paikkailla näillä tunneilla. Act 2 oli kyllä pieni pettymys, se meni liian nopeasti ohi ja olinkin jo Baldur's Gatessa ja Act 3 alkoi, enkä edes tajunnut miten tässä näin kävi, vaikka tutkin mielestäni kaiken mahdollisen mihin oli pääsy. En edes päässyt käymään kaikissa niissä paikoissa mitä Larian kartallensa laittoi, mikä sinänsä oli omituista pelaamisen kannalta. Tämä kerta mennee sitten näin, että nopeasti hutaisten Act 2 ja Act 3, ja seuraavaan läpipeluuseen yritän löytää ne käymättömistä korpimaista loputkin.
Itselleni tullut pelatessa sellainen olo, että Act 1 on se paras näistä ja nuo loput ovat vähän äkkiä hutaistu kasaan, jotta voidaan vetää tarina päätökseen. Aikaisemmin aamusta sain toisen loppubosseista pinoon ja tuli vähän hämmentynyt olo, että näinkö helppo tämä oli, kun vertasi ensimmäiseen isoon bossiin. Toivottavasti kolmas antaisi vähän enemmän haastetta ennen suurta finaalia.
Queatistä Save the refugees
aina kun yritän tappaa Kaghan, Zevlor tapetaan enkä voi suorittaa questia Kill Kagha?
Community Update #23: Here's To You
Hello, everyone!
During the launch weekend, you played a combined 1225 years of Baldur’s Gate 3 – almost as long as it took to make it. And 368 of you managed to finish it within that 3-day weekend. We salute you.
We’re about to enter the second weekend of launch, and thanks to you, it’s looking like it might be a big one. Last Thursday, we released Baldur’s Gate 3 in its final form (give or take a few hotfixes), and since, you’ve taken it into the top 10 all-time most concurrent players on Steam, and according to this Tweet, accounted for 28% of all player time on Steam last Sunday.
As we continue to look forward, releasing hotfixes and working toward our first serious patch, we also decided to look backwards this week. We’ve cooked up some statistics highlighting data from the
opening weekend
following launch and prepared a handy infographic outlining player choices, actions, deaths, and the like. Some inspiration as we head into our second weekend, if you will.
93% of you decided that your first journey through Baldur’s Gate 3 will be with a custom character, which included the Dark Urge. You spent a combined 88 years in Character Creation to craft your Tavs. Perfection!
For those of you who decided to play as one of our Origin characters, Gale was the number one choice, which is funny because he’s also the seventh highest cause of death out of any other cause of death. Speaking of death, one NPC was shoved into a chasm for every player at our peak concurrent player count – roughly 815,000.
We know you’re dying to know race and class split. The majority of you rolled half-elves, with the least popular (somewhat surprisingly) being the githyanki.
Kaincha!
![]()
When it comes to classes, paladin takes the lead by some distance. Righteous! Cleric was the least popular choice, poor Shadowheart. (You can always respec Origin characters if you want!)
![]()
Though 93% of you rolled custom Tavs, of the 7% who decided to embark on one of the Origin stories, the majority chose Gale – though Karlach and Astarion are a close tie for second place. Based on how this played out with our previous game, Divinity: Original Sin 2, players will often embark upon their first playthrough with a custom character, and then, once they've gotten to know them a little better, play their second with one of the Origins as their avatar.
Interestingly, 10% of characters made in Character Creation were there for over an hour. You perfectionists.
![]()
The full infographic will be posted below and on social media, and once again only contains data from the game's opening weekend. After this weekend, we’ll see if things look any different! For example, although Astarion has already rejected 100,000 of you, we expect that number to climb. He must be exhausted.
![]()
We’d like to thank you from the bottom of our hearts for the profound joy you've given us throughout this launch. The love and support you've shown us has lifted us up and energised us to tackle the bugs that pop up as you do the unexpected. We’ve created a game where you can do almost anything with the tools and systems we give you, and with that come a lot of unexpected surprises, but as you report them, we continue to work away on fixing them with our spirits high.
Your journeys were so full that we recently had to increase the size of savegames to allow for each individual’s personal tapestry. It was a surprise as humbling as it was serious, and serves as the perfect example of the type of unpredictable situation we work quickly to remedy. And yes, all of the hotfixes and changes that come with forthcoming patches will be reflected in the PlayStation 5 version of the game and beyond.
We have a roadmap for hotfixes and patches, thanks to your thorough reporting and the stellar work of the support and development teams behind the scenes. We don’t publish our roadmaps because we need the freedom to push and pull things around when the unforeseen happens without locking ourselves in, but we want to let you know that it’s there and that we’re currently working towards Patch 1, which will feature a gigantic list of tweaks and changes. We’ll publish these once it’s finalised.
Enjoy the adventure!
![]()
Meinaatteko nyt että on pelikunnossa julkaisussa? Eikös se vakio ole nykyään että vuosi pari niin on hyvässä pelikunnossa.
Meinaatteko nyt että on pelikunnossa julkaisussa? Eikös se vakio ole nykyään että vuosi pari niin on hyvässä pelikunnossa.
Itsellä tullut 4 questibugia vastaan, joista 3 questia on bugittanut niin, että ne on vain jäänyt journaliin kummittelemaan eivätkä ole tulleet tehdyiksi, ehkä menettänyt expit sen vuoksi.Meinaatteko nyt että on pelikunnossa julkaisussa? Eikös se vakio ole nykyään että vuosi pari niin on hyvässä pelikunnossa.
Eihän nuo questi jutut bugia ole vaan seuraus siitä mitä olet tehnytItsellä tullut 4 questibugia vastaan, joista 3 questia on bugittanut niin, että ne on vain jäänyt journaliin kummittelemaan eivätkä ole tulleet tehdyiksi, ehkä menettänyt expit sen vuoksi.
Yksi bugitti koska olin suututtanut aiemmin tietyt henkilöt, minkä seurauksena eräs toinen pelastamani questihenkilö ei puhunut tai reagoinut mihinkään. Questi ei edes startannut sen vuoksi.
Yhdessä kait asiat tehnyt 'väärässä' järjestyksessä, tapoin quest henkilön, minkä jälkeen quest logi sanoo että etsi sen paperit, mitkä olin jo löytänyt ja lukenut kauan sitten.
Yhdessä tapoin quest henkilön toisen questin merkeissä ja alkuperäinen questi jäi logiin jumiin.
Viimeinen on ihan ehta bugi, questihenkilö jopa jäänyt yksin seisomaan ja toistaa vanhaa dialogia, kun muut ovat jo matkustaneet muualle. Ikinä ei tullut tehdyksi, ehkäpä kun matkustaa itsekin eteenpäin/act2.
Kaikki nuo vieläpä act 1:ssä, missä olen edelleen. Bugisuus tietääkseni lisääntyy myöhemmissä acteissa, jotka eivät olleet Early Accessissa. Mutta kaatunut ei ole kertaakaan, tosin selvästi peli hidastuu, mitä pidempään se on ollut käynnissä, etenkin jos teleporttailee/liikkuu paljon. Muutenkaan ei mitään huomattavia bugeja, vain nuo quest bugit, jotka johtunee sequence breakistä tai puuttuvista scripti triggereistä. Oletan että siivoontuvat seuraavaan actiin mennessä. Toki expit varmaan menettää, mikä harmittaa. Toivottavasti pelissä on reilusti expiä tarjolla level cappiin pääsemiseksi.
Pelaan pahiksena, minkä seurauksena kait tulee tehtyä asioita, mitä ei ole niin hyvin testattu. Peli on aivan massiivinen ja asoita voi tehdä niin monella eri tavalla monessa eri järjestyksessä.
Puolet party membereistä lähtenyt kävelemään, kun eivät tykänneet päätöksistä, tai kuolleita. Onpahan uudelleenpeluu arvoa, kun voi hyviksenä pelata täysin eri porukalla.
- Act 3 - Lae'zel on pariin otteesseen taistelun aikana hajottanut koko UI:n siten, että alavalikko katoaa kokonaan eikä hänen vuoroaan pysty lopettamaan, pakko vain ladata uusiksi edellisestä savesta.
Digital Foundryn videossa, Vulkania susositeltiin vain jos näytönohjaimena on Intel ARC.Grymforge:ssa oli pakko vaihtaa DX11:sta, kun Vulkan:illa alkoi kaatuilla desktopiin randomisti, ihan tosta vaan. Itselle on myös tullut eteen kultaa, johon "ei ylety". Laatikot alle ja kun ylettyy, niin huomaa että "pick up" optio puuttuu. Sai ne heitettyä lattialle, itsellä loppui into testata, saako ne heitettyä inventarioon. Underdark / Festering Cove = Maassa irtokolikoita, jotka sai otettua. Ja 72:n kasa, johon ei voi edes koskea.
Eurogamer:in sivuilla kyllä lukee, että jos AMD GPU on se rajoittava tekijä, niin "DirectX 11 and Vulkan run nearly identically." Vakaus, taas on eri asia. = DX11 ja ei ongelmia Grimforgessa. Mitä nyt, missään ei mainittu, että siinä yhdessä "pelastustehtävässä" on joku aikaraja / tms. Shadowheart tai Karlach, heitti yhtäkkiä "they've left" tyylisen kommentin. Ja sitten ei ollut enää ketään, jota pelastaa . Ööö... ...aha?. Kiva.ulkania susositeltiin vain jos näytönohjaimena on Intel ARC.
Miten sen nyt ottaa.Eihän nuo questi jutut bugia ole vaan seuraus siitä mitä olet tehnyt![]()
Tapahtunut itsellekin, ihan jo act 1:ssä ja quicksave quickload korjasi tosiaan. Lae'zel on mulla battlemaster, kiinnostaa onko muilla sama ja siinä vika.Tämä tulee itselläkin välillä ja pelkästään Lae'zelilla. Mutta vinkkinä: ei tarvitse edelliseen saveen palaamaan, vaan ota tämän sattuessa F5 quicksave ja perään F8 quickload ja UI on taas näkyvissä.
Täydellinen barrelmancerille.Underdarkista maagin tornista löytyy loppumaton arkku, joka näyttää sisältävän normi trashia, mutta sinne kun laittaa vaikka painavat armorit ja miekat, ne muuttuu lautasiksi/kupeiksi ja paino pienenee. Näin voit sulloa joka itemin mitä pelistä löytyy ja kantaa niitä koko ajan mukana eikä painorajat ole aina täynnä. Kätevää maanisille keräilijöille peleissä.
hagista:
Sen sain omalla lvl 3 poppoolla alas varsin kivuttomasti kun hörppäsi joka jamppa parit potion of speedit, niitä on aika halpa alkemialla rakennella kun käy gnollin korvia keräämässä. Oma warlock, gale, shadowheart ja lae'zel oli sitä listimässä.
Pääjuonen vetää näköjään reiluun 30 tuntiin läpi ja kaiken saa koluttua vajaassa sadassa tunnissa:
![]()
How long is Baldur's Gate 3? | HowLongToBeat
How long is Baldur's Gate 3? HowLongToBeat has the answer. Create a backlog, submit your game times and compete with your friends!howlongtobeat.com
Taidanpa laittaa oston vetämään, sillä tämä on itselle juuri sopiva aika yksinpelinä vetää läpi.![]()
Itse olen pettynyt omaan vauhtiini. Vasta ~60h kellossa ja Act 3 jo menossa ja loppua lähestyen, oletin olevani Act 2:ssa puolen välin paikkailla näillä tunneilla. Act 2 oli kyllä pieni pettymys, se meni liian nopeasti ohi ja olinkin jo Baldur's Gatessa ja Act 3 alkoi, enkä edes tajunnut miten tässä näin kävi, vaikka tutkin mielestäni kaiken mahdollisen mihin oli pääsy. En edes päässyt käymään kaikissa niissä paikoissa mitä Larian kartallensa laittoi, mikä sinänsä oli omituista pelaamisen kannalta. Tämä kerta mennee sitten näin, että nopeasti hutaisten Act 2 ja Act 3, ja seuraavaan läpipeluuseen yritän löytää ne käymättömistä korpimaista loputkin.
Itselleni tullut pelatessa sellainen olo, että Act 1 on se paras näistä ja nuo loput ovat vähän äkkiä hutaistu kasaan, jotta voidaan vetää tarina päätökseen. Aikaisemmin aamusta sain toisen loppubosseista pinoon ja tuli vähän hämmentynyt olo, että näinkö helppo tämä oli, kun vertasi ensimmäiseen isoon bossiin. Toivottavasti kolmas antaisi vähän enemmän haastetta ennen suurta finaalia.
Tällä videolla muuten monia hyviä pointteja, se ei spoilaa pelistä mitään lähinnä pohtii sitä mitä peli teki oikein ja miksi niin moni iso studio ja pelinkehittäjä kertoo että tämä on jotain mistä ei pitäisi ottaa mallia eikä saisi odottaa että tämän kaltaisia pelejä tehtäisi enää ikinä:
Lyhyesti ehkä (myös omia mietteitä) jos peliin käytetään se "ennen perinteinen" 5 vuotta aikaa tehdä ja mahdollisesti useampikin vuosi betatestiä eikä luoda siihen mitään mikromaksuja, kädestä pitäen tehtyä junarataa ettei pelaaja vahingossakaan eksy, jo etukäteen 10+ lisäosaa, battle passeja, grindattavia juttuja, satoja skinejä joita voi kerätä ja tietysti maksaa niiden saamisesta jne. voidaan tehdä oikeasti mielenkiintoinen laaja maailma mitä tutkia ja saaada pelaajalle sellainen tunne että hän haluaa oikeasti maksaa pelistä ja ostaa sen eikä vaan testata / ladata netistä ja unohtaa hetken kokeilemisen jälkeen.
EDIT: + uskallan väittää että peli kyllä tuottaa rahaa myös tekijöille eikä jää pienen joukon muisteltavaksi. Hieman samaa luokkaa kuin esim. Witcher 3.
EDIT2: itselleni ei toki esim. se että jokainen teksti ja puhe on ääninäyteltyä ole niin tärkeää, mutta sitä ei saisi käyttää tekosyynä sille että esim. Dragon Age 2 keskustelut lyhennettiin minimiin ja pelistä tehtiin lyhyempi "hack & slash" tyyppinen vs Dragon Age Origins (ensimmäinen versio) mistä oikeasti pidin ja olen useasti pelannut.
Juuri näin.
Kukaan ei ole pyytänyt mikromaksuja, woke-paskaa, season-passeja, loputtomia turhia skinejä, hollywood-näyttelijöitä (Keanu Reeves ja Cyberpunk olkoot poikkeus) yms. mutta silti niitä pelistudiot pakkosurvovat peleihinsä samalla kun juoni, ominaisuudet ja pelattavuus kärsii. Pelien ei myöskään ole pakko aina tavoitella entistä parempia grafiikoita jotka toimivat vain nvidian uusimmalla kortilla siedettävästi vaan kohtuus riittää.
Vanhoina parempina aikoina tämä ymmärrettiin ja pelit olivat hyviä. Nykypäivänä peliteollisuus olisi todennäköisesti jo kuollut ellei indie-pelikulttuuri olisi vahvistunut näin merkittävästi ja ellei se toimisi varteenotettavana haastajana AAA-peleille. Peliteollisuus ei mitenkään ole poikkeuksellinen ala jossa markkinatalouden lait eivät jostain syystä pätisi vaan BG3 on ja tulee olemaan mittapuu tulevaisuudessa sille mitä RPG-peleiltä odotetaan.
Ei ole tuollaista näkynyt. Parit Vulkan cräshit on näkyneet. Ja muistivuoto tuntuisi olevan pelissä.Onko muilla ongelmia NVIDIAn uusien ajurien kanssa? Koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen näyttis 100% ja fps alle 20. Pitää asentaa ajurit uudestaan että toimii hyvin
Onko muilla ongelmia NVIDIAn uusien ajurien kanssa? Koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen näyttis 100% ja fps alle 20. Pitää asentaa ajurit uudestaan että toimii hyvin
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.