Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Olipas karmeaa katsottavaa kun ammattiautoilijia ajoi tilataksilla liukkaalla motarilla 100 km/h nopeudessa 6 metrin päässä edellä ajavan auton perästä. Tuollaisilta pitäisi ottaa kortti loppuiäksi pois.

Miksi? Jos on liukasta niin ei se edellä ajava pysähdy kuin seinään.

Huomautus - keskustelun sotkeminen, keskity asialliseen rakentavaan keskusteluun
Pysähtyy kun aiempi auto on pysähtynyt siihen jo. Eikä sitä näe itse edellä olevan auton läpi.
Okei, tilataksista yleensä näkee edellä olevan auton yli.

Mutta, tuo 2-3 metrin turvaväli on ihan arkea kesällä 120km/h vauhdeissakin etelä-suomessa, jos itse pitää
pidempää väliä kyllä sen välin joku nopeasti täyttää.

Eikös adaptiivinen vakkari pidä jotain 10 metriä?

Siinä mielessä ehkä tuo ikuinen ajokielto ruhtinaallisesta 6metrin välistä on imho liikaa.

Mutta, tuo 2-3 metrin turvaväli on ihan arkea kesällä 120km/h vauhdeissakin etelä-suomessa, jos itse pitää

Siinä mielessä ehkä tuo ikuinen ajokielto ruhtinaallisesta 6metrin välistä on imho liikaa.
Oliko tämä ironinen kirjoitus vai olitko tosissasi noiden metrien kanssa?

Jos vaihdat metrin tilalle auton mitan, niin ollaan lähempänä realismia. Hahmotuskyvyssäsi saattaa olla jotain vikaa jos pidät noita metrejä realistisina noissa vauhdeissa.

Ja lanaa sen edessäolevan, kuvailtu ajotapa on tappavaa, vaikka ei nyt tartuta siihen onko väliä 0,1 sekunttia vai sekuntti.

Kymennemetrin välit ei ole ennen näkemättömiä, se että joku muukin ajaa niin ei tee siitä yhtään järkevämpää, turvallisempaa, päinvastoin, lisää riskejä.

Se toki totta että jos ajaa alle kymmennenmetrin välillä jossa motarilla, mootoriliikennetiellä niin vähemmän siihen sattuneesta syystä tungetaan, mutta jos pitää asialliset turvavälit niin sen yhksi ideakin on siinä että ruuhkassa voi vaihtaa turvallisesti kaistaa, ja itsellekkin vähemmän tressaavaa kun ei tarvi jarrulla olla jos joku liittyy eteen.

Taajamn ulkopuolella tuollaista ehkä sitä pitää silloin kutsua peräänajo estimeksi, eikä mukautuvaksi vakkariksi.

Ihmiset tekee virheitä, valitus tärkeää, ammattikuski on koulutettu, heiltä voi ja pitää vaatia enemmän(*, jos veteli jatkuvasti noin, niin ei ole ajo-oikeutta ansainnut, koulutuksen kautta uuudelleen.

(*
Moinen hölmöily ei enään mitään tietämättömyyttä.

Huomautus - ihmisryhmään kohdistuva yleistävä halventava kielenkäyttö, asian voi esittää myös asiallisesti
Tulipa taas todistettua jotakin ensimmäistä kertaa noin 22v pituisen autoilu-urani aikana. Olen liittymässä Kehä III:lta Hämeenlinnanväylälle Helsinkiin päin. Vaihdan edellä ajavan perässä oikealle kaistalle, säilyttäen reilun turvavälin, koska keli on vitun liukas ja kevyen takavedon alla kitkat. Viinikkalasta tulevasta rampista liittyy taakseni auto, joka ajaa ihan perseeseen kiinni, seuraa hetken aikaa ja alkaa välkytellä valoja, koska ilmeisesti ajan liian hitaasti. Kamerat ohittaessani mittari näytti 83. Seuraavaksi tämä kamelikuskin kuljettama vanha Taksi-Octavia koukkaa minun ja edellä ajavan auton väliin. Ajetaan Hämeenlinnanväylän ramppiin. Edellä kulkeva liikenne ajaa myös keliolosuhteiden mukaista vauhtia, joten rampista ulos poistuttaessa olen Octavian perässä ja ohitan sen, sen kääntyessä Martinlaaksoon päin. "Ammattikuski", mutta ei minkäänlaista kykyä ennakoida tai lukea liikennettä. Toki tällainen kyvyttömyys selittää myös esimerkiksi pari vuotta sitten sattuneen Vallilan tapauksen.

Viimeksi muokattu:
Tulipa taas todistettua jotakin ensimmäistä kertaa noin 22v pituisen autoilu-urani aikana. Olen liittymässä Kehä III:lta Hämeenlinnanväylälle Helsinkiin päin. Vaihdan edellä ajavan perässä oikealle kaistalle, säilyttäen reilun turvavälin, koska keli on vitun liukas ja kevyen takavedon alla kitkat. Viinikkalasta tulevasta rampista liittyy taakseni auto, joka ajaa ihan perseeseen kiinni, ajaa siinä hetken aikaa ja alkaa välkytellä valoja, koska ilmeisesti ajan liian hitaasti. Kamerat ohittaessani mittari näytti 83. Seuraavaksi tämä kamelikuskin kuljettama vanha Taksi-Octavia koukkaa minun ja edellä ajavan auton väliin. Ajetaan Hämeenlinnanväylän ramppiin. Edellä kulkeva liikenne ajaa myös keliolosuhteiden mukaista vauhtia, joten rampista ulos poistuttaessa olen Octavian perässä ja ohitan sen, sen kääntyessä Martinlaaksoon päin.
Reilu turvaväli ei kehäteillä meinaa toimia kuten maanteillä. Sinulla oli syysi ajaa kuten ajoit, ja takana oleva ei siitä pitänyt.

Ei tähän voi oikein muuta sanoa, kuin että deal with it.

Reilu turvaväli ei kehäteillä meinaa toimia kuten maanteillä. Sinulla oli syysi ajaa kuten ajoit, ja takana oleva ei siitä pitänyt.

Ei tähän voi oikein muuta sanoa, kuin että deal with it.

Näinhän se on, mutta en näe oikein muuta vaihtoehtoa tuolla kelillä. Jos joku haluaa ajaa kuin idiootti, niin en tietenkään siihen voi puuttua, vaan pelkästään sovittaa oman ajotapani siihen. Yllätyksenä tuli, että taksikuskin mielestä minunkin olisi pitänyt ajaa kuin idiootti, sen sijaan että hän olisi vain ohittanut suoraan. Ajoin kuitenkin oikeanpuolimmaista kaistaa ja vieressä oli jopa kahden tyhjän kaistan verran tilaa. Lisäksi kaista päättyy varsin hitaaseen ramppiin, joten kovin isoja ajallisia säästöjä ei ole tuolla matkalla saavutettavissa.

Viimeksi muokattu:
Näinhän se on, mutta en näe oikein muuta vaihtoehtoa tuolla kelillä. Jos joku haluaa ajaa kuin idiootti, niin en tietenkään siihen voi puuttua, vaan pelkästään sovittaa oman ajotapani siihen. Yllätyksenä tuli, että taksikuskin mielestä minunkin olisi pitänyt ajaa kuin idiootti, sen sijaan että hän olisi vain ohittanut suoraan. Ajoin kuitenkin oikeanpuolimmaista kaistaa ja vieressä oli jopa kahden tyhjän kaistan verran tilaa. Lisäksi kaista päättyy varsinkin hitaaseen ramppiin, joten kovin isoja ajallisia säästöjä ei ole tuolla matkalla saavutettavissa.
Jos mahdollisimman neutraalisti asian ilmaisen niin taksiuudistus ei tosiaan ole vaikuttanut tieliikenteeseen positiivisesti.

En edes yritä ymmärtää millä logiikalla yangoja ja bolteja ajetaan. Ei ainakaan autokoulun oppien mukaan.

Jos mahdollisimman neutraalisti asian ilmaisen niin taksiuudistus ei tosiaan ole vaikuttanut tieliikenteeseen positiivisesti.

En edes yritä ymmärtää millä logiikalla yangoja ja bolteja ajetaan. Ei ainakaan autokoulun oppien mukaan.
Jep, suunnilleen joka toisella kerralla kun joku lähestyy jäätävällä nopeudella taustapeilistä (tai roikkuu puskurissa), niin Bolttihan se siellä menee.

Oli kyllä taas hermo kireällä. Pitkässä kaartuvassa motarin rampissa yhtäkkiä mutkan jälkeisellä suoralla edessä joku Porschen uusi sähkövatkain, macan tmv. Itse tulin pakulla rampissa "poka päällä" eli peräkärry jne kiinni. Possu ajelee suoraa rampin osaa kohti motaria hissutellen ja aivan täydessä unessa. Motarilla tulee pari rekkaa peräkkäin ja pitäisi päästä niiden eteen liittymään omalla "yhdistelmällä". Possumies horroksessa, luuli varmaan olevansa jossain alkon parkkiksella. Alkoi tulla pikkuhiljaa kiire kun aika liukastakin on, eikä tehnyt mieli alkaa kiihdytyskaistalla jarruttelemaan.
Pari pitkien vilautusta ja kas kummaa Porschessa herättiin kaasunkäyttöön. Vittu kun ihmiset ei yhtään katso mitä ympärillä tapahtuu.

Aivan varmaan tässäkin selattiin jotain tissimuijia instagramista tai tehtiin jotain yhtä tarpeellista. Mitään syytä tällaiseen hidasteluun ja perseilyyn ei kyllä ollut, muita tienkäyttäjiä ei näkynyt missään. Kiihdytyskaistahan tuossa jatkuu aika pitkään, mutta ennen myöhää sekin päättyy. Hiukan hanurista pakulla yrittää kerätä vauhti takaisin motarivauhteihin kun kelit on mitä on ja joku mulkku torppaa etenemisen siihen kiihdytyskaistalle.

Viimeksi muokattu:
Tänään sai taas ihmetellä mikä vaivaa mesekuskia 12 tiellä lahden suunnilla. 80 alueella vauhtia 90 tuntumat ja ajetaan metrin päässä kontista ~20km. Viitisen paikkaa oli missä olisi päässyt ohitse riksallakin. Tällä kelillä ei ole oikein paskaakaan mitä voisi nostattaa ajamalla uran vieressä, sillä keinolla väliä kyllä syntyy nopeasti.

Tänään sai taas ihmetellä mikä vaivaa mesekuskia 12 tiellä lahden suunnilla. 80 alueella vauhtia 90 tuntumat ja ajetaan metrin päässä kontista ~20km. Viitisen paikkaa oli missä olisi päässyt ohitse riksallakin. Tällä kelillä ei ole oikein paskaakaan mitä voisi nostattaa ajamalla uran vieressä, sillä keinolla väliä kyllä syntyy nopeasti.
Vt12 on kirottu. Tre - Lahti -välillä ei vaan voi ajella rennosti, joku on aina kontissa.

Itse huomannut tänä talvena kuinka rekkakuskit ajavat aivan kiinni perässä. Todella liukasta ja 80 rajoitus niin rekkojen on pakko ajaa 2 metrin päässä? Useita kertoja olen mennyt ihan suosiolla bussipysäkille ja päästänyt ohi kun ei tekisi mieli kuollakkaan. Kovempaakaan ei viitsi ajaa kun tiet täynnä kameroita ja on todella liukasta. On se kumma kun edes peilijäällä ei voi rekalla ajaa rajoitusten mukaan?

Itse huomannut tänä talvena kuinka rekkakuskit ajavat aivan kiinni perässä. Todella liukasta ja 80 rajoitus niin rekkojen on pakko ajaa 2 metrin päässä? Useita kertoja olen mennyt ihan suosiolla bussipysäkille ja päästänyt ohi kun ei tekisi mieli kuollakkaan. Kovempaakaan ei viitsi ajaa kun tiet täynnä kameroita ja on todella liukasta. On se kumma kun edes peilijäällä ei voi rekalla ajaa rajoitusten mukaan?

Ei ole yhtään rekkaa pyörinyt puskurissa kiinni eikä kameratkaan vilku, ajan todellista 86km/h.

Sitten jos ajaa mittarissa sen tasan 80km/h ja jos vielä vähän liukkaus jännittää ja ajaa hiljempaa, niin sinun ratkaisu mennä bussipysäkille on täysin oikea ja samalla pääsee nopeammat ohi ja sinä saat ajaa sitä omaa hitaampaa vauhtia rauhassa, voi kun kaikki toimisi noin esimerkillisesti.

Ei ole yhtään rekkaa pyörinyt puskurissa kiinni eikä kameratkaan vilku, ajan todellista 86km/h.
Itselleni on sattunut tässä tänä talvena pari kolme jotka roikkuvat hanurissa kunnes oma nopeus nousee (gps:n mukaan) 90:een. Käynyt mielessä epäily että onkohan rajoitin ihan kunnossa.

• Tykkää
Reactions: MkH
Oli kyllä taas hermo kireällä. Pitkässä kaartuvassa motarin rampissa yhtäkkiä mutkan jälkeisellä suoralla edessä joku Porschen uusi sähkövatkain, macan tmv. Itse tulin pakulla rampissa "poka päällä" eli peräkärry jne kiinni. Possu ajelee suoraa rampin osaa kohti motaria hissutellen ja aivan täydessä unessa. Motarilla tulee pari rekkaa peräkkäin ja pitäisi päästä niiden eteen liittymään omalla "yhdistelmällä". Possumies horroksessa, luuli varmaan olevansa jossain alkon parkkiksella. Alkoi tulla pikkuhiljaa kiire kun aika liukastakin on, eikä tehnyt mieli alkaa kiihdytyskaistalla jarruttelemaan.
Pari pitkien vilautusta ja kas kummaa Porschessa herättiin kaasunkäyttöön. Vittu kun ihmiset ei yhtään katso mitä ympärillä tapahtuu.

Aivan varmaan tässäkin selattiin jotain tissimuijia instagramista tai tehtiin jotain yhtä tarpeellista. Mitään syytä tällaiseen hidasteluun ja perseilyyn ei kyllä ollut, muita tienkäyttäjiä ei näkynyt missään. Kiihdytyskaistahan tuossa jatkuu aika pitkään, mutta ennen myöhää sekin päättyy. Hiukan hanurista pakulla yrittää kerätä vauhti takaisin motarivauhteihin kun kelit on mitä on ja joku mulkku torppaa etenemisen siihen kiihdytyskaistalle.

Pari päivää sitten vastaava hyvin hidastempoinen liittyjä tuli rampilla vastaan, tosin siis näin sen jo hyvissä ajoin joten ehdin reagoida. Mutta siis tältä ei löytynyt kaasua, ja kun menin siitä sitten itsekin liityttyä ohi, kuljettajalla oli molemmat nyrkit ratin päällä klo 12 ja puhelin kädessä, joku tiukka tekstailu menossa. Tuli taas todella epäuskoinen fiilis, vaikka vähän vastaavaa on nähnyt ennenkin.

No niin meinasi sitten tulla ketjukolari. Vasemmalle kääntyvien kaistalla auto sammunut valoihin. Sammuneen auton perässä oleva sankari päätti koukata sulkuviivan yli ohiajavien kaistalle, missä rajoitus 70, suoraan meikäläisen eteen. Onneksi takana ajavalla pelasi jarrut ja turvaväli kun sai lyödä jarrut ja torven pohjaan, aivan peilijäässä tie vielä.

Viimeksi muokattu:
Aika harvoin on sellaiset kelit että kantateillä ei voisi ajaa samaa vauhtia tai lujempaa kuin rekat. Eli jos tulevat siihen puskuriin kiinni niin joko kiihdytys tai sitten väistö oikealle. Todella harvoin noilla ammattikuskeilla tilannenopeus liian kova on kantateillä.

Tässä talven liukkailla tuntuvat liikennevalot menettäneen sen vähänkin kunnioituksen, mikä niillä ehkä vielä oli. Risteyksissä ajetaan punaisia päin niin pahasti, ettei kenellekään tulisi kesällä mieleenkään. Homma menee yleensä niin, että vihreiden vaihtuessa jono lähtee liikkeelle hitaasti, ehkä ihan syystä liukkauden takia tai ilman syytä. Jonon viimeinen tai pari viimeistä on sitten ilmeisesti sitä mieltä, että ei tässä enää seuraavia vihreitä jäädä odottamaan, vaan ajetaan jonon perässä niin, ettei voi enää edes puhua vanhoista vihreistä vaan jo pitkään kypsyneistä punaisista. Osa ei tarvitse edes sitä jonoa, vaan yksinkin risteykseen tullessa todetaan, että ei tämä auto enää näihin juuri vaihtuneisiin punaisiin pysähdy, joten läpi vaan.

Hieman lievempi muoto edellisestä on se, jossa jonon viimeiset ovat saattaneet ajaa risteykseen jopa vielä ihan vihreillä, mutta koska jono etenee ihan järjettömän hitaasti, ovat nämä viimeiset vielä keskellä risteystä siinä kohtaa, kun risteävään suuntaan vaihtuu jo vihreä. Tämä korostuu silloin, kun suoja-aika on lyhyt. Jos risteävässä suunnassakin ruovitaan jäällä ja lähdetään hitaasti liikkeelle, ei tässä sinänsä ole ongelmaa, mutta jos siellä on esimerkiksi rullailtu valoihin ja päästään pysähtymättä jatkamaan, saattavat ne viimeiset tulla perä tai kylki edellä vastaan.

Nyt oli mielenkiintoinen tapaus. Oli motarilla 3 kaistaa samaan suuntaan. Minä ajelin oikealla kaistalla ja edessäni toinen auto. Lähestyimme keskikaistalla ajavaa autoa, joka siis ajoi hitaammin. Mitä tekee minun edellä ajava? Vaihtaa kaksi kaistaa vasemmalle kaistalle ja ohittaa sitä kautta tuon keskikaistaa ajavan ja palaa sitten takaisin oikealle kaistalle. Vaikka siis oikea kaista oli meidän edessämme koko ajan täysin tyhjä. Onko tuo "oikealta ohittaminen kiellettyä" mantra iskostunut joihinkin niin syvälle, että tuollaistakin järjettömyyttä tehdään?

Nyt oli mielenkiintoinen tapaus. Oli motarilla 3 kaistaa samaan suuntaan. Minä ajelin oikealla kaistalla ja edessäni toinen auto. Lähestyimme keskikaistalla ajavaa autoa, joka siis ajoi hitaammin. Mitä tekee minun edellä ajava? Vaihtaa kaksi kaistaa vasemmalle kaistalle ja ohittaa sitä kautta tuon keskikaistaa ajavan ja palaa sitten takaisin oikealle kaistalle. Vaikka siis oikea kaista oli meidän edessämme koko ajan täysin tyhjä. Onko tuo "oikealta ohittaminen kiellettyä" mantra iskostunut joihinkin niin syvälle, että tuollaistakin järjettömyyttä tehdään?
Suomessa aika vähän suoria kolmekaistaa motari opasteettomia suuntaansa osuuksia, siis usein 3x kaistoilla opastukset joiden osalta varmaan jo kymmenniävuosia koulutettu että saa mennä oikealta ohi.

Mutta jos kyse oli jostain "metsäosuudesta", (ilmeisesti ei mikään tynkäpätäkä) missä ei kaista opasteita, niin ymmärrän että onhan se vaaranpaikka oikealta ohittaa, ja taouttu asia 2000 luvullakkin. Jos oli tälläisestä osuudesta niin mitähän sillä toisella kaistalla on päässä liikkunut. Tässä versiossa vasemmalta ohittaja ehkä tahtunut samalla viestiä ohitettavalla, että siirtyisi sinne oikealle.

Suomessa aika vähän suoria kolmekaistaa motari opasteettomia suuntaansa osuuksia, siis usein 3x kaistoilla opastukset joiden osalta varmaan jo kymmenniävuosia koulutettu että saa mennä oikealta ohi.

Mutta jos kyse oli jostain "metsäosuudesta", (ilmeisesti ei mikään tynkäpätäkä) missä ei kaista opasteita, niin ymmärrän että onhan se vaaranpaikka oikealta ohittaa, ja taouttu asia 2000 luvullakkin. Jos oli tälläisestä osuudesta niin mitähän sillä toisella kaistalla on päässä liikkunut. Tässä versiossa vasemmalta ohittaja ehkä tahtunut samalla viestiä ohitettavalla, että siirtyisi sinne oikealle.

Siinä oli hetken päässä tulossa sellainen kohta, että kaksi vasenta kaistaa jatkavat suoraan ja oikea kaista erkanee eri suuntaan. Joten se keskikaistaa pitkin ajava ajoi ihan oikein, koska oli tarkoitus jatkaa suoraan eteenpäin. Se minun edellä ajavat taas oli menossa sinne oikealle, joten oikea kaista oli hänellekin oikea valinta. Eli ainoa järjettömyys tuossa oli se, että teki mutkan sieltä vasemman kaistan kautta ohittaen keskikaistaa ajavan.

1770369079469.png

Siinä oli hetken päässä tulossa sellainen kohta, että kaksi vasenta kaistaa jatkavat suoraan ja oikea kaista erkanee eri suuntaan. Joten se keskikaistaa pitkin ajava ajoi ihan oikein, koska oli tarkoitus jatkaa suoraan eteenpäin. Se minun edellä ajavat taas oli menossa sinne oikealle, joten oikea kaista oli hänellekin oikea valinta. Eli ainoa järjettömyys tuossa oli se, että teki mutkan sieltä vasemman kaistan kautta ohittaen keskikaistaa ajavan.

1770369079469.png

Tälläsessä tapauksessa ikinä tiedä jos vaikka navigaattorin kanssa ajaa, tai muuten vieraassa paikassa ja huonosti opasteita. Luuli että suoraa pitää jatkaa, sillä lähti ohittamaan vasemmalta, mutta huomasikin että pitää kääntyä seuraavasta, niin palasi oikealle kaistalle.

1770369079469.png
Ilmeisesti oli opasteet, eli jo vähän pidempäänkin autokoulusta niin homma pitäisi olla tuttu.

Toinen sitten se että jos oletetaan että teki tuo ohituslenkin aika myöhään, ei kovinmontaa kilometriä enennen poistumista, niin miksi lähteä moiseen ohitukseen.

Aina voi toki olla "hyvät" syyt, tai siis joku ajatus moka mistä seuraa sitten erikoiselta näyttäviä ratkaisuja. Varsinkin jos kaveri tuohon asti ihan hyvältä kuskilta vaikuttanut.

On siinä varmaa lisäksi tuon ohitettun auton väki ihmetellut.

Toinen sitten se että jos oletetaan että teki tuo ohituslenkin aika myöhään, ei kovinmontaa kilometriä enennen poistumista, niin miksi lähteä moiseen ohitukseen.
Siis syy ohitukseen oli se, että me ajoimme tuota oikeaa kaistaa 100 km/h ja tuo toinen auto ajoi keskikaistaa 80 km/h. Jos ei olisi ohittanut, niin olisi joutunut hidastamaan vauhtinsa. Ja ilmeisesti oli joku pelko tai harhaluulo minkä vuoksi ei vaan jatkanut oikealla kaistalla hidastelijan ohi.

Tänään tultiin kahteen kertaan rampilta kohti kylkeä. Ekalla kerralla Micra tuli aivan kävelyvauhtia yhdistelmärampilla juuri mun kohdalla kylkeen kiinni. Onneksi oli molemmilla kapoinen auto, niin mahduttiin ajamaan hetki rinnakkain :rofl2: varmaan pelästyi kun kaasupoljin ei löytynyt senkään jälkeen.

Jälkimmäinen kartanovolvo olikin sitten vajaampi tapaus. Olin itse motarilla, vauhtia vakkarissa tasan 100 ja varmaan oletti että väistän. Mutta olin menossa seuraavasta rampilta ulos, enkä ollut katsellut viereistä kaistaa hetkeen. Tilannekuva ei siis sallinut väistöä. Jarrutti lopulta kun tila loppui kesken ja tuli taakseni vilkuttelemaan valoja :confused: mun takana ei luonnollisesti ollut ketään.

Tänään tultiin kahteen kertaan rampilta kohti kylkeä. Ekalla kerralla Micra tuli aivan kävelyvauhtia yhdistelmärampilla juuri mun kohdalla kylkeen kiinni. Onneksi oli molemmilla kapoinen auto, niin mahduttiin ajamaan hetki rinnakkain :rofl2: varmaan pelästyi kun kaasupoljin ei löytynyt senkään jälkeen.

Jälkimmäinen kartanovolvo olikin sitten vajaampi tapaus. Olin itse motarilla, vauhtia vakkarissa tasan 100 ja varmaan oletti että väistän. Mutta olin menossa seuraavasta rampilta ulos, enkä ollut katsellut viereistä kaistaa hetkeen. Tilannekuva ei siis sallinut väistöä. Jarrutti lopulta kun tila loppui kesken ja tuli taakseni vilkuttelemaan valoja :confused: mun takana ei luonnollisesti ollut ketään.
En vaan millään järjellä voi tuota käytöstä ymmärtää. Siis vaikka miten pyörittelen, niin ei mene täällä jakeluun. Tottakai jos kolari on väistämätön niin sitten siirrytään ja annetaan tilaa, mutta sanokaa pikkusieluiseksi, mutta minä en ehdoin tahdoinkaan väistä ettei lisää porukkaa opi noille tavoille että rampilta tulijaa väistetään. Mikä ihme tässä on tapahtunut kahdenkymmenen vuoden aikana? Tuntuu että joskus alle kymmenen vuotta sitten tällainen käytös alkoi lisääntymään sen verran että siihen kiinnitti jo itsekin huomiota. Ja kun eivät ole edes mitään tuoreita kuskeja jotka olisivat oppineet jo lähtökohtaisesti liikennesäännöt väärin, vaan ihan kaikenlaista ja -ikäistä uuvattia siellä ratin takana näkee. Toki mistä minä tiedän milloin kukin on korttinsa saanut.

Hyvä että muutkin pääsee kokemaan näitä Tampereen seudun loistokuskeja. Eilen tulin kahen muun auto perässä keskustan suunnasta ja käännyttiin Lakalaivan liittymästä itään. Kattelin siinä jo hyvissä ajoin jonon vikana hyvän välin liittyä motarille, mutta mitä tekee motaria jo ajava autoilija? No jarruttaa reilusti noin seittemäänkymppiin väistääkseen näitä kahta mun edellä ajavaa, jotka ei edes liittyneet motarille vaan jatkoivat heti Lahdesjärven liittymästä ulos. :btooth:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 800
Jäsenet
81 707
Uusin jäsen
Mark-84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom