Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Olipas karmeaa katsottavaa kun ammattiautoilijia ajoi tilataksilla liukkaalla motarilla 100 km/h nopeudessa 6 metrin päässä edellä ajavan auton perästä. Tuollaisilta pitäisi ottaa kortti loppuiäksi pois.

Miksi? Jos on liukasta niin ei se edellä ajava pysähdy kuin seinään.

Pysähtyy kun aiempi auto on pysähtynyt siihen jo. Eikä sitä näe itse edellä olevan auton läpi.
Okei, tilataksista yleensä näkee edellä olevan auton yli.

Mutta, tuo 2-3 metrin turvaväli on ihan arkea kesällä 120km/h vauhdeissakin etelä-suomessa, jos itse pitää
pidempää väliä kyllä sen välin joku nopeasti täyttää.

Eikös adaptiivinen vakkari pidä jotain 10 metriä?

Siinä mielessä ehkä tuo ikuinen ajokielto ruhtinaallisesta 6metrin välistä on imho liikaa.

Mutta, tuo 2-3 metrin turvaväli on ihan arkea kesällä 120km/h vauhdeissakin etelä-suomessa, jos itse pitää

Siinä mielessä ehkä tuo ikuinen ajokielto ruhtinaallisesta 6metrin välistä on imho liikaa.
Oliko tämä ironinen kirjoitus vai olitko tosissasi noiden metrien kanssa?

Jos vaihdat metrin tilalle auton mitan, niin ollaan lähempänä realismia. Hahmotuskyvyssäsi saattaa olla jotain vikaa jos pidät noita metrejä realistisina noissa vauhdeissa.

Ja lanaa sen edessäolevan, kuvailtu ajotapa on tappavaa, vaikka ei nyt tartuta siihen onko väliä 0,1 sekunttia vai sekuntti.

Kymennemetrin välit ei ole ennen näkemättömiä, se että joku muukin ajaa niin ei tee siitä yhtään järkevämpää, turvallisempaa, päinvastoin, lisää riskejä.

Se toki totta että jos ajaa alle kymmennenmetrin välillä jossa motarilla, mootoriliikennetiellä niin vähemmän siihen sattuneesta syystä tungetaan, mutta jos pitää asialliset turvavälit niin sen yhksi ideakin on siinä että ruuhkassa voi vaihtaa turvallisesti kaistaa, ja itsellekkin vähemmän tressaavaa kun ei tarvi jarrulla olla jos joku liittyy eteen.

Taajamn ulkopuolella tuollaista ehkä sitä pitää silloin kutsua peräänajo estimeksi, eikä mukautuvaksi vakkariksi.

Ihmiset tekee virheitä, valitus tärkeää, ammattikuski on koulutettu, heiltä voi ja pitää vaatia enemmän(*, jos veteli jatkuvasti noin, niin ei ole ajo-oikeutta ansainnut, koulutuksen kautta uuudelleen.

(*
Moinen hölmöily ei enään mitään tietämättömyyttä.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 269
Jäsenet
81 599
Uusin jäsen
potsu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom