Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Itsellä läppärillä heittelee hurjasti, 128 pelaajan servuilla 45-80 fps ja pienemmissä porttali mapeissa tasainen 90+ 1080p resolla. i7-8750h ja rtx2070MQ. Laitoin nyt eilen noita config settejä kun monet youtubettajat suositellu, en ehtinyt testailemaan sen ihmeemmin miten vaikutti. Sinällään vähän ottaa pattiin, kun prossu ja näyttiksen käyttöasteet tyylisesti max 60%. En tiedä onkohan suurin rajottava sitten tuo muistien ohivuoto. Tunnin kun pelailee niin näyttää rammin käyttö pyörivän 12-14gb/16gb hujakoilla.

Aikoinaan ihan peruna läppärillä bf1 sai pyörimään jollain config seteillä sen +60fps, tyylisesti mitään terraineja ei piirtänyt ja tarpeeksi kauas kun katsoi niin laatikot tai vajat ei renderöitynyt. Vihut kyllä näkyi, olihan siinä vähän WH meininkiä kun ampuu ukkoja niihin puuvajoihin seinien läpi, mutta minkäs sille mahtoi. Siinä oli sama muisti ongelma, joka sitten korjaantui kun lisäsi muistia ja alkoi joka rundin jälkeen tyhjentämään välimuisteja omalla softalla. Muistaakseni tuli melkeen 50% parannus FPSsään sillon noilla kikoilla.

Toivottavasti tähän siis löytyisi saman tyyppinen paikkoin :lol:

Meinaa tällä hetkellä breakthrough (oma lemppari noista kahdesta officialista) aika tarpoamista, kun mähinän keskellä tippuu fps sinne alle 60... Vähän menee maku pelailuun siinä vaiheessa, ei Gsyncit tms pelasta kun tähtääminenkin tuntuu siinä kohtaa sen verran tönköltä
 
Itsellä RTX 3080, 5950x, 32GB B-Die, NVMe gen 4 kiekot ja pyörii 100-120 FPS kaikki nupit kaakossa ilman mitään ongelmia, nykimisiä tai kaatuilua. RTX ja DLSS en tosin ollenkaan käytä ja async compute on käytössä.

RTX kanssa FPS putoaa n. 20 FPS ja DLSS kanssa grafiikat menee puuroksi ja tulee ajoittaisia nykimisiä.

Edit: Ja resoluutio on tosiaan 3440x1440
 
En tiedä onkohan suurin rajottava sitten tuo muistien ohivuoto. Tunnin kun pelailee niin näyttää rammin käyttö pyörivän 12-14gb/16gb hujakoilla.
Kyllä se vika pelissä on. En ole nähnyt kenenkään mainitsevan että saisi stabiilin 144 FPS, edes @ 1080p vaikka olisi 12900k ja 3090. Jonkun benchmarkvideon perusteella tolla kombolla saisi n. 125 FPS.

Ei tuu miesmuistiin mieleen huonommin pyörivää peliä, paitsi ehkä EA release PUBG.
 
Jotenkin tää ei ole kyllä nyt tempaissut mukaansa vaikka PS5:llä tuo pyörii varsin mallikkaasti. Eniten tulee pelattua selkeästi tota uutta konkkaa tai Breakthroughia mutta tuntuu että samat hiton muutama kartta vaan kiertää kehää, pariin jo nyt tullut yliannostus.. En nyt osaa muuta tästä kommentoida että enemmän niitä karttoja asappina ja bugit kuntoon. Aseitakin voisi olla enemmän, inffin aseista taitaa olla jo pikkasen reilu puolet auki enkä oikeasti ole edes paljoa pelannut.
 
Lainaan hieman ketjua toiselle bäfäpelille jos sen sallinette. Mites olisi muroporukalla jokunen rundi legendaarista Bad company 2 vietnamia? Välillä sitäkin tykännyt pelata mutta vakioservukin on hiljentynyt täysin muttei vielä kuollut.
 
Lainaan hieman ketjua toiselle bäfäpelille jos sen sallinette. Mites olisi muroporukalla jokunen rundi legendaarista Bad company 2 vietnamia? Välillä sitäkin tykännyt pelata mutta vakioservukin on hiljentynyt täysin muttei vielä kuollut.
Laita discord linkki niin homma etenee. (editoi vaikka omaan viestiin niin ei kaapata threadia).
 
Ei tuu miesmuistiin mieleen huonommin pyörivää peliä, paitsi ehkä EA release PUBG.
No ei tarvitse kovin kaus ajassa taaksepäin matkustaa päästäkseen Cyberpunk 2077 julkaisuun joka ei edelleenkään pyöri siedettävästi edes kaikista kovimmilla kokoonpanoilla.
 
Yksi ärsyttävä bugi on myös ainakin PS5:llä esiintyvä ja vaikuttaa loadouttiin. Satunnaisesti iskee kun roundi alkaa. Eli ei pysty vaihtamaan loadouttia/operaattoria ja varustuksena on viimeisimmän käytössä olleen loadoutin vakioversio, eli aseet ilman attachmentteja yms.

Korjaantuu aina seuraavaan roundiin tai poistumalla pelistä ja menemällä uuteen peliin. Tätä ei esiinny Portalin puolella ollenkaan.

Toivottavasti korjataan pian.
 
Seuraava twiitti selittänee miksi peliä on vaikea tai mahdoton tunnistaa Battlefield-peliksi.

Twiitin kirjoitushetkeen mennessä Henderson oli ehtinyt tutkia 500 DICEn työntekijää, joista 87 % on aloittanut työnsä BF1 kehityksen aikana tai sen jälkeen ja 58 % vastaavasti BF2042 kehityksen aikana.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Seuraava twiitti selittänee miksi peliä on vaikea tai mahdoton tunnistaa Battlefield-peliksi.

Ehkä jos ei olisi niitä entisiä Battlefieldejä joiden päälle rakentaa. Sen sijaan paremmin selittäisi että se siellä ei edes lähdetty Battlefieldiä tekemään, vaan tehtiin jotakin muuta sontaa joka jälkikäteen leimattiin Battlefieldiksi.
 
Ehkä jos ei olisi niitä entisiä Battlefieldejä joiden päälle rakentaa. Sen sijaan paremmin selittäisi että se siellä ei edes lähdetty Battlefieldiä tekemään, vaan tehtiin jotakin muuta sontaa joka jälkikäteen leimattiin Battlefieldiksi.
No tuo on kyllä harvinaisen totta, kyllä luulisi uusienkin työntekijöiden osaavan leikata & liimata hyväksi havaittuja ominaisuuksia vanhoista peleistä, jos tahtoa olisi.
 
Seuraava twiitti selittänee miksi peliä on vaikea tai mahdoton tunnistaa Battlefield-peliksi.

Tätä mä en kyllä ymmärrä. Tää on täysin selkeä battlefield-peli. Ainoa "iso" ero on se, että valmiiksi määriteltyjen classien sijasta, nyt on semisti avoimet classit, jotka antaa enemmän vapauksia saada omanlainen classi. Vaikka tää peli on edelleen erittäin rikki, suorituskykyongelmat vaivaa, aseissa on liikaa spreadia, mapit on kuraa yms, niin kyllä se silti ihan perusbäfä on.
 
Tätä mä en kyllä ymmärrä. Tää on täysin selkeä battlefield-peli. Ainoa "iso" ero on se, että valmiiksi määriteltyjen classien sijasta, nyt on semisti avoimet classit, jotka antaa enemmän vapauksia saada omanlainen classi. Vaikka tää peli on edelleen erittäin rikki, suorituskykyongelmat vaivaa, aseissa on liikaa spreadia, mapit on kuraa yms, niin kyllä se silti ihan perusbäfä on.
Ks. viesti ylempänä, linkkaan tähän uudestaan. Tuo saattaa olla ainoa "iso" ero, mutta näistä kaikista pienistä puutteista muodostuu myös iso virta, joiden puute tekee kokonaisuudesta onton (omissa silmissäni). E: Toki ei näillä puutteilla kaikille ole merkitystä, ja sekin on ihan OK.

 
Tätä mä en kyllä ymmärrä. Tää on täysin selkeä battlefield-peli. Ainoa "iso" ero on se, että valmiiksi määriteltyjen classien sijasta, nyt on semisti avoimet classit, jotka antaa enemmän vapauksia saada omanlainen classi. Vaikka tää peli on edelleen erittäin rikki, suorituskykyongelmat vaivaa, aseissa on liikaa spreadia, mapit on kuraa yms, niin kyllä se silti ihan perusbäfä on.
Miten niin semisti avoimet classit? Ei tässä ole classeja ollenkaan. Overwatchista apinoituja sankareita vain.
 
Miten niin semisti avoimet classit? Ei tässä ole classeja ollenkaan. Overwatchista apinoituja sankareita vain.

Ihan samalla tavalla tässä on classit kuin muissakin. Classit oli ennen vaan valikoima ennaltamäärättyjä gadgetteja ja ennaltamäärättyjä aseita. Nyt saat valita ekan gadgetin specialistin mukaan, toisen oman halun mukaan ja voit käyttää mitä asetta haluat. Ja siitä sitten muodostuu sun classi.
 
Ihan samalla tavalla tässä on classit kuin muissakin. Classit oli ennen vaan valikoima ennaltamäärättyjä gadgetteja ja ennaltamäärättyjä aseita. Nyt saat valita ekan gadgetin specialistin mukaan, toisen oman halun mukaan ja voit käyttää mitä asetta haluat. Ja siitä sitten muodostuu sun classi.
Classit tarkoittaa ennaltamäärättyjä gadgetteja ja ennaltamäärättyjä aseita.

Ja tämä vapaus tarkoittaa sitä, ettei kenelläkään ole käytössä korjaustyökalua, kaikilla voi olla paukkuja jne. BF1942 löytyy se yksi classi, jonka pääase on sinko.


Se että ei tykkää pelistä tai tekniset ongelmat, ei tee siitä epä Battlefield peliä.
Ei kai kukaan tällaista ole väittänytkään? Ongelmat ihan muualla. Melkein voisi väittää, että tekniset ongelmat tekevät bäfän, mutta nuo ominaisuudet ovat sarjasta kaukana. Tunnelmaa ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Vittu miten huono peli ensimmäisen 30min perusteella... Sinne meni rahat.
 
Ei kai kukaan tällaista ole väittänytkään? Ongelmat ihan muualla. Melkein voisi väittää, että tekniset ongelmat tekevät bäfän, mutta nuo ominaisuudet ovat sarjasta kaukana. Tunnelmaa ei ole.

Ai ei vai... Eipä tarvi ku muutama viesti selata ylöspäin ennen tuota mun viestiä.

Minun mielestä tässä on nimenomaan selvästi enemmän sitä BF3, BF4 aikaista, kieli poskessa tunnelmaa, kun kahdessa edellisessä pelissä.

Toki ne One ja V ehkä muistutti enemmän BF3:sta vanhempia battlefieldejä, mutta itse en niitä ole pelannut, moinen osaa sanoa.

Sen tiedän, että ekan kerran kun pistin Onen tulille, niin mietin, mikä helvetin peli tämä on? Ei ainakaan tuntunut yhtään jatkumolle BF3:lle ja 4:lle.

V oli pikkasen parempi, mutta ei siinäkään ollut yhtään semmoista rentoa sandbox meininkiä, mitä itse näiltä haen.
 
Ai ei vai... Eipä tarvi ku muutama viesti selata ylöspäin ennen tuota mun viestiä.

Minun mielestä tässä on nimenomaan selvästi enemmän sitä BF3, BF4 aikaista, kieli poskessa tunnelmaa, kun kahdessa edellisessä pelissä.

Toki ne One ja V ehkä muistutti enemmän BF3:sta vanhempia battlefieldejä, mutta itse en niitä ole pelannut, moinen osaa sanoa.

Sen tiedän, että ekan kerran kun pistin Onen tulille, niin mietin, mikä helvetin peli tämä on? Ei ainakaan tuntunut yhtään jatkumolle BF3:lle ja 4:lle.

V oli pikkasen parempi, mutta ei siinäkään ollut yhtään semmoista rentoa sandbox meininkiä, mitä itse näiltä haen.
Haet rentoa sandbox meininkiä ? Elikkä porukka puolustaa ja valtaa lippuja, niin sinä kämppäät esim bf4 pilvenpiirtäjän katolla koko matsin kera mönkijän millo pääset squadin kanssa ohjaa kulkuneuvon kohti kopteria kera c4 tai lentelet koko erän hävittäjällä millo pääset hyppää ja tuhoamaan vastustajan hävittäjän singolla?
Tai viljelet siege shanghain hissi ovelle c4 odottaen millo vihuja tulee katolle, tämäkä sandbox meininki on se "the juttu" bäfässä?
Tarkotus ei ole kettuilla peace & love, mutta saa käsityksen että tämmönen pelleily on sinusta se pääasia bäfässä.

Itelle bäfässä on aina the juttu ollu se tietyntyyppinen taktisuus, tiimityöskentely ja eri roolit millä tavalla pelata ja suorittaa tehtävää erän aikana, kaikki tuommoben muu pelleily on ihan marginaali osa sitä mitä peliltä haen
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen kyllä viihtynyt tämän parissa, tai mitä enemmän tätä pelaan sen enemmän tästä pidän. 45e maksoi gigantissa julkaisupäivänä enkä kadu pätkääkään.

Bugeja on tullut joitain vastaan mutta tämä ei tullut yllätyksenä tuntien pelin historian.

Parhaimpia hetkiä on kun pääset veljeilemeään vihollisenkaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ai ei vai... Eipä tarvi ku muutama viesti selata ylöspäin ennen tuota mun viestiä.
Luin tämän päivän viestit ja muutaman eilisen. Kuka siis väittää, että peli ei ole siitä syystä omasta mielestään Battlefield, koska ei tykkää pelistä TAI pelissä on teknisiä ongelmia (suorituskyky tai softassa bugeja)?

Vakava kysymys, sillä irtaannun tällaisesta kritiikistä omalta osaltani.

Itse olen ollut mukana BF1942 asti ja suurin määrä tunteja tullut BF2 parissa. BF1 toi mukanaan sodan synkkyyden ja BFV kehitti tuosta asepeliä. Molemmissa tunnelma aivan tapissa.

BF3 ei ole antaa hyvää analyysiä, mutta BF4 mahdollisti mukavan pelleilyn monessa kentässä. Tätä olenkin pelannut vielä tänä vuonna. Suurin ongelma tässä on, että noinkin vanhasta pelistä on otettu takapakkia. Pohja mestariteokselle oli valmis, mutta mallia otettiinkin aivan väärästä suunnasta.

Pasianssi on hyvä peli ja kyllä tämä sen hakkaa. Ei se silti sitä tarkoita, että jälkimmäinen olisi hyvä peli. Varsinkaan, kun kehtaavat siitä ottaa täyden summan rahaa.
 
Pelattavuus ihan saatanan syvältä en käsitä miten tää on saatu ryssittyä näin
Onhan se joo. Battlefield V stutteroi (DX11) tai nykäisi aina välillä isosti (DX12) ekan vuoden ajan mikä oli häiritsevää, mutta toikin oli silti huomattavasti pienempi ongelma kuin tämän pelin kusinen nettikoodi, kun tulitaisteluissa ei ikinä tiedä mitä osumia lottokone tuottaa.

Ja vaikka toi nettikoodi saatais korjattua niin sitten on se ongelma, että conquest oli vaan paljon toimivampi pelimuoto noissa edellisissä peleissä. Sopivat etäisyydet lippujen väleillä mahdollisti kivan infantry PTFO pelin, jossa yhden elämän aikana saattoi montakin lippua kaapata jos hyvin meni.

Tässä tuntuu olevan harvinaista, että selviää edes siitä ensimmäisestä lippujen välisestä maratonista ilman että joku vihun tornisniperi täräyttää aivot pihalle tai Bolte/Nighthawk ilmestyy mistä lie ja ampuu stunlock kanuunallaan parissa sekunnissa.

~80 tuntia mittarissa nyt ja aika lailla täysi kyllästyminen iskenyt tähän.
 
Mielestäni isoin ongelma on täysin paskat kentät. Vaikka kaikki muu korjattaisiin täydellisyyteen saakka, pitäisi silti pelata samoja mappeja. Tämän tyylisissä peleissä karttojen flow ja balanssi on pitemmän päälle (ampumisen lisäksi) tärkein asia. Tämän takia meni silmät aina ristiin BF4 Shanghain pamahtaessa naamalle.
 
Ja ainakaan itsellä ei tunnu tulevan oikein vaihtelevasti karttoja, eilenkin oli koko illan pelkkää orbitalia, mitä tässäkin jalkaväkenä teet, kauhea juokseminen jokapaikkaan ellei sitten liitele katolta.. No mutta, trial loppuu kohta ja siihen jää kyllä tämän pelaaminen.
 
Muutama vinkki heille jotka täällä vänkäämisen sijasta vielä pelaavat peliä. PROFSAVE_profile filusta GstRender.TransparentShadows 0, GstRender.ShadowQuality 0 ja GstRender.WeaponDOF 0 auttoivat ainakin itsellä eniten. Nämä eivät siis poista varjoja pelista, mutta ilmeisesti rendaavat ne pienemmällä resoluutiolla ja viimeinen asetus vähentää stutteria tähdätessä. Windowsista myös asetettu bf2042.exen graphics perfoemance preferences high, mutta tämä lieneen sama kuin nvidian prefer maxium performance asetus? Kuitenkin näillä fps huitelee 1440p texture, texture filtering ja mesh quality high sekä loput low asetuksilla 120 - 150 fps keskimäärin.
 
Muutama vinkki heille jotka täällä vänkäämisen sijasta vielä pelaavat peliä. PROFSAVE_profile filusta GstRender.TransparentShadows 0, GstRender.ShadowQuality 0 ja GstRender.WeaponDOF 0 auttoivat ainakin itsellä eniten. Nämä eivät siis poista varjoja pelista, mutta ilmeisesti rendaavat ne pienemmällä resoluutiolla ja viimeinen asetus vähentää stutteria tähdätessä. Windowsista myös asetettu bf2042.exen graphics perfoemance preferences high, mutta tämä lieneen sama kuin nvidian prefer maxium performance asetus? Kuitenkin näillä fps huitelee 1440p texture, texture filtering ja mesh quality high sekä loput low asetuksilla 120 - 150 fps keskimäärin.

PC pelaamisessa vuosikymmenet vaihtuu mutta konffifilujen puukotus jatkuu jos haluaa kikkareen toimivan edes vähän niinkuin pitäisi.
 
Mielestäni isoin ongelma on täysin paskat kentät. Vaikka kaikki muu korjattaisiin täydellisyyteen saakka, pitäisi silti pelata samoja mappeja. Tämän tyylisissä peleissä karttojen flow ja balanssi on pitemmän päälle (ampumisen lisäksi) tärkein asia. Tämän takia meni silmät aina ristiin BF4 Shanghain pamahtaessa naamalle.


Moni muukin on samaa mieltä. Välimatkat ovat liian pitkiä ja usein ei ole mitään suojaa.

I read a tweet from a dev who said, that maps are designed in a way where vehicles would play in the open areas and infantry in the more cqb areas where there is cover etc. But as far as I know I've never played a BF where I'd just cap a flag and sit there, trying not to cap any other flag. Either the Dev's forgot map design or have never played a BF game in their lives.
...
Yeah, designing maps around how you think people will play them always goes horribly. Players will always act in ways you don't expect.
The only real way is to actually test them using real players in all sorts of scenarios, and these maps don't feel very tested.
 
PC pelaamisessa vuosikymmenet vaihtuu mutta konffifilujen puukotus jatkuu jos haluaa kikkareen toimivan edes vähän niinkuin pitäisi.

Tosin, eipä näistä mitään fps-parannusta oo tullut. Ainakin ite oon koittanut huvin vuoksi kaikki kikat, konffi, ajurit, exploit protection -hommeli yms, mutta jostain kumman syystä niistä ei oo mitään apua, koska cpu bottleneck pitää fps:t kurissa.

Oon täysin varma, että ne keillä ei oo jotain erikoista bugia (kuten jotkut sanoo, että huippuluokan koneella ois vaikka vain 30fps), on vaan katottu fps:t niin eri kohdissa. Tai ensin katottu pelissä, että on nyt näin huono fps kymmenen pelin jälkeen, etitty netistä neuvoja, tehty ne ja käynnistäessä on fps:t paremmat, koska käynnistivät pelin uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

Moni muukin on samaa mieltä. Välimatkat ovat liian pitkiä ja usein ei ole mitään suojaa.

Ite oon näiden juttujen takia päätynyt siihen, että pelin alussa spawnaan vasta kun jollekin omalle lipulle on muodostunut rintama missä tapahtuu jotakin ja siellä voi sitten takoa pisteitä. Sen aikaa oon vaan alt tabissa ja vetelen käteen ym.
 
Ite oon näiden juttujen takia päätynyt siihen, että pelin alussa spawnaan vasta kun jollekin omalle lipulle on muodostunut rintama missä tapahtuu jotakin ja siellä voi sitten takoa pisteitä. Sen aikaa oon vaan alt tabissa ja vetelen käteen ym.
Miten estetään ettei ukko spawnaa suoraan? Tekemättä mitään sehän spawnaa väkisin jalan.

Itse jos en ajoneuvoa saa, painan heti redeploy tiketin menetyksen hintaan ja odotan kunnes on lippu mihin pääsee.
Typerää, mutta kun keinoa estää spawnia en ole keksinyt.
Muutama muu selvästi tekee samoin, välillä hauska nähdä kun 40 tikettiä katoaa ennen kuin kukaan on voinut edes nähdä vihollisen.

Hölmö juttu koko autospawn.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Miten estetään ettei ukko spawnaa suoraan? Tekemättä mitään sehän spawnaa väkisin jalan.

Itse jos en ajoneuvoa saa, painan heti redeploy tiketin menetyksen hintaan ja odotan kunnes on lippu mihin pääsee.
Typerää, mutta kun keinoa estää spawnia en ole keksinyt.
Muutama muu selvästi tekee samoin, välillä hauska nähdä kun 40 tikettiä katoaa ennen kuin kukaan on voinut edes nähdä vihollisen.

Hölmö juttu koko autospawn.

Niin tosiaan tarkennuksena ekan kuoleman jälkeen. Alkuun ajan hoovercraftilla lipulle ja silloinkin on monesti tehnyt sillain, että odottelee siellä alt tabissa ennenkuin on jollekin omalle lipulle hyvä rykelmä vihuja sekä omia. Yleensä joka mapissa on joku tällainen sektori eikä sieltä usein tarvitse poistua koko kartan aikana ja pisteitä tulee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 352
Viestejä
5 070 595
Jäsenet
81 067
Uusin jäsen
jamola76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom