- Liittynyt
- 14.10.2018
- Viestejä
- 433
Olen nähnyt kyseisen tapauksen servereillä ja pelaan pc:llä.Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Olen nähnyt kyseisen tapauksen servereillä ja pelaan pc:llä.Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Itselläni on lähes 1:1 sama kokoonpano ja reso.Samanmoista performanssia täältä suunnalta vaikkakin kovemmalla kalustolla - 5950x, 32GB 3600 CL14, RTX 3080 ja 3440x1440 resoluuttiolla kaikki low.
Harmittaa kyllä minkälaisessa jamassa EA puskee näitä ulos periaatteessa jo BF3:sta asti.
Itselläni on lähes 1:1 sama kokoonpano ja reso.
Ihan mielenkiinnosta :
1) Oletko päivittänyt uusimmat ajurit?
2) Millaista FPS noilla low asetuksilla saa?
3) Oletko kokeillut vetää kaikki nupit kaakkoon pl. DLSS ja RTX?
4) Windows 11 vai 10 vai joku muu?
Itsellänikin PS5:llä tuota näkee silloin tällöin. Melkoisen koomisen näköistä kun ukko liikkuu kaukana edestakaisin mutta jalat ja kädet tai mikään muukaan ei liiku yhtäänOnko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Puhdas asennettu Win11, kaikki uusimmat ajurit ja yleensä 90-120fps väliltä kaikki low asetuksilla. En ole mitään rivatuneria tai tällaista käyttänyt testaamiseen, tuntuma on se että frametimet olisivat suhteellisen hyvät näin, kaikki tapissa korkeintaan 10% ero fps:ään näin heittämällä jos pitää arvioida mutta input latency nousee ainakin minulle huomattavasti. Ja se sanottakoon että näyttöni on 160Hz.
Taitaa olla joku enginen ongelma jos ruudulla on yhtäaikaisesti liikaa animaatioita, zombi-moodissa kun sata ukkoa oli yhdessä kasassa kartan kulmalla niin osalta ihan vieressäkin olevilta soltuilta puuttui animaatio.Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Joo ja tuhottu helikopterikin tippuu taivaalta tasasesti nykien ellei zoomaa sinnepäinTaitaa olla joku enginen ongelma jos ruudulla on yhtäaikaisesti liikaa animaatioita, zombi-moodissa kun sata ukkoa oli yhdessä kasassa kartan kulmalla niin osalta ihan vieressäkin olevilta soltuilta puuttui animaatio.
Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Itsellänikin PS5:llä tuota näkee silloin tällöin. Melkoisen koomisen näköistä kun ukko liikkuu kaukana edestakaisin mutta jalat ja kädet tai mikään muukaan ei liiku yhtäänEiköhän tuo päivitetä kuntoon jossain välissä.
Update #3 joka tulee alustavasti ensi viikolla mainitsee tälläisen, veikkaan että liittyy asiaan:Taitaa olla joku enginen ongelma jos ruudulla on yhtäaikaisesti liikaa animaatioita, zombi-moodissa kun sata ukkoa oli yhdessä kasassa kartan kulmalla niin osalta ihan vieressäkin olevilta soltuilta puuttui animaatio.
- Reduced occurrences where Specialists can be seen with low quality animations in the distance
PCllä ainakin betassa oli joku asetus tohon, miten kauas piirtää animaatiot jne oikein.Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
PCllä ainakin betassa oli joku asetus tohon, miten kauas piirtää animaatiot jne oikein.
Samalla asetuksella esim kopterit näytti tekevän mitä ihmeempiä temppuja. Tämä sillon kun asetus oli lowilla.
Ei tietenkää muista mikä asetus se oli ja onko sama edes nyt pääpelissä mukana. Eipä oo tullu kiinnitettyä huomiota.
Se on tosiaan se graafikkaosion aivan viimeinen asetus.PC:llä on asetuksissa täppä sille kuinka monta modelia saa olla high qualitynä samaan aikaan. Se vaikuttaa tuollaisiin.
Nii ei kai tuo o ongelma kun sisänäkymästähän se on tarkotuski ampua?Nyt lähti lataamaan päivitystä.
Onko muilla sellaista ongelmaa PC:llä, että tankkien tähtäys on jäykkää ja portaittaista ulkonäkymästä ja on hankala saada tähtäystä kohdalleen? Sisänäkymästä tähtäin liikkuu sulavasti. Etenkin raskailla tankeilla tämä ongelma korostuu.
Mitään korjausta tuohon?
Siinäkin yksi hölmöys lisää että aina ajoneuvoon mennessä ollaan ulkonäkymässä.Nii ei kai tuo o ongelma kun sisänäkymästähän se on tarkotuski ampua?
Kaikissa aiemmissa sarjan peleissä onnistunut ihan loistavasti sisältä ja ulkoa. Tuollainen samanlainen tähtäysongelma tosin oli PC:llä BF4:n HT-95 Levkov tankissa.Nii ei kai tuo o ongelma kun sisänäkymästähän se on tarkotuski ampua?
Sais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..Kaikissa aiemmissa sarjan peleissä onnistunut ihan loistavasti sisältä ja ulkoa. Tuollainen samanlainen tähtäysongelma tosin oli PC:llä BF4:n HT-95 Levkov tankissa.
Eipä tuossa nyt paljoa tuntun muuttuvan, sitä pp19 mikä lie se nyt olika ei näy enää niin paljoa ku nosti rekyyliä aika paljo, directXerror pukkas kerran(ja siihen lopetin) mitä itelle ei o tullu ennen.Onko joku jo kokeillut pelata uuden päivityksen tultua tänään? Kokemuksia?
Pikasen rundin testasin. En paljon eroa huomannut, sama kusisen laginen tuntuma kuin ennenkin.Onko joku jo kokeillut pelata uuden päivityksen tultua tänään? Kokemuksia?
Lisää nerffiä ajoneuvoille. Hyvä ideaSais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..
Eipä tuossa nyt paljoa tuntun muuttuvan, sitä pp19 mikä lie se nyt olika ei näy enää niin paljoa ku nosti rekyyliä aika paljo, directXerror pukkas kerran(ja siihen lopetin) mitä itelle ei o tullu ennen.

Tottakai, ei niitä voi olla nerffattu liikaa.. vaikka tosin tuo olis enemmänki realistisointia ku nerffausta, gunnerin hommahan se katella ympärille et mitä tapahtuu.Lisää nerffiä ajoneuvoille. Hyvä idea![]()
Näin oli BF3:n ja BF4:n hardcore-tilassa.Sais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..
Yksi parhaimmista ominaisuuksista HC-servuissa on nimenomaan tuo ajoneuvojen 3. persoonan kameran poistaminen. Ei ole kuskille juurikaan haastetta, kun voi 3. persoonasta vilkuilla, että yrittääkö joku tulla kiinnittelemään C4 kylkeen tai viskaamaan miinoja taakse. 1. persoonasta vilkuiltuna joutuu sentään vähän varomaan ja miettimään menemisiään.Sais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..
Näiden puute tosiaan iso miinus.Jalkaväki painotteisia mappeja odotellessa niinku muissaki bäfissä.
Ei kyl tullu paljoa HC modea pelattua, aina ku siellä kävi ni ne ketkä ei pelannu ajoneuvoilla, istu snipuilla jossaa ... hauskuus kaukana siintä.Onko Portaliin jo palautettu XP:n saaminen?
Yksi parhaimmista ominaisuuksista HC-servuissa on nimenomaan tuo ajoneuvojen 3. persoonan kameran poistaminen. Ei ole kuskille juurikaan haastetta, kun voi 3. persoonasta vilkuilla, että yrittääkö joku tulla kiinnittelemään C4 kylkeen tai viskaamaan miinoja taakse. 1. persoonasta vilkuiltuna joutuu sentään vähän varomaan ja miettimään menemisiään.
Grand bazaar oli kova bf3:sta, saattais olla ehkä hitusen pien 128 pelaajalle tosin.. mut joo tästä tulee mielee bf3 Armored kill (jos oikein muistan nimen)lisäosa bf3:sta, laajoja mappeja ,suunniteltu enemmän ajoneuvoille.Näiden puute tosiaan iso miinus.
Tässä kaikki mapit hyvin samanlaisia. About saman verran vehiclejä kaikissa ja kaikki myöskin vaikuttaa oelvan suunniteltu snipereitä varten. Ei oikein yhtäkään mappia, jossa hyvänkokoinen osio mapista suunniteltu lähitaistelua varten. Eikä portalistakaan ei oikein löydy tälläistä.
Mielellään ottaisin vaikka Rotterdamin tähän peliin, niin tekisi pelin haulikoillakin jotain.
Monessa BF3 ja BF4 servuissa oli asetettu maksimiraja snipereille per tiimi (yleensä 4kpl per tiimi). Pystyit siis pelaamaan kyllä Reconilla, mutta tarkkuuskivääreille (ja joskus DMR:lle) oli raja. Tämä oli täydellinen tasapaino ja kunhan nämä alkuhäröilyt on saatu alta pois ja Portal toimii oikeasti, niin eiköhän samanlaisia servuja vakiinnu siihenkin.Ei kyl tullu paljoa HC modea pelattua, aina ku siellä kävi ni ne ketkä ei pelannu ajoneuvoilla, istu snipuilla jossaa ... hauskuus kaukana siintä.
oli juu ja missä ei saanu käyttää c4 tai haulikkoja servuilla.. ei toi HC moodi ikinä oikeen BF sarjoissa o saanu tuulta allessa, sillä o ollu aina oma pien pelaajakunta, enkä kuulu itekkä niihin et tykkäisin siintä, liian nopeasti kuolee kaikki siellä.Monessa BF3 ja BF4 servuissa oli asetettu maksimiraja snipereille per tiimi (yleensä 4kpl per tiimi). Pystyit siis pelaamaan kyllä Reconilla, mutta tarkkuuskivääreille (ja joskus DMR:lle) oli raja. Tämä oli täydellinen tasapaino ja kunhan nämä alkuhäröilyt on saatu alta pois ja Portal toimii oikeasti, niin eiköhän samanlaisia servuja vakiinnu siihenkin.
Onko joku jo kokeillut pelata uuden päivityksen tultua tänään? Kokemuksia?
Saisi portalin puolelle tulla viralliset HC-moodit, niin pääsisi sitäkin mättämään kunnolla.Näin oli BF3:n ja BF4:n hardcore-tilassa.
Pienen testailun jälkeen tuntuu, että PP on edelleen se paras ase, vaikka se näemmä saikin myös piilonerffia horisontaalisen rekyylin merkeissä. On assault riflet nyt parempia kuin ennen, mutta spreadia on edelleen aivan liikaa ja ammuksia liian vähän lippaassa.
Edelleen oon sitä mieltä, että spread pitäis poistaa kokonaan. Ei mitään järkeä, että tuuri määrää voittajan.
Ja muutenkin, mikä järki siinä on, että assault riflet ja smg:t on tungettu täyttämään käytännössä sama niche?
Tappelin tän kanssa ja google-fu kertoi lopulta, että vain xbox ja ps ohjaimet on tuettuja.Kertokaa jos saatte joystickin toimimaan. Peli origissa ja xbox controller toimii.
Miten voi tämänkin asian tekeminen olla niin vaikeaa, taitaa olla ettei yhdessäkään Battlefieldissä ole toiminut julkaisussa joystick?Tappelin tän kanssa ja google-fu kertoi lopulta, että vain xbox ja ps ohjaimet on tuettuja.
Redditissä oli jokin postaus, että lähtö oli tiedossa ennen julkkaria.jahas, se tais olla BF sarjan niittitai sitten sattuu löytyyn joku joka osaa asiansa... vaan saa nähä muuttuuko tää 2042 mihinkään enää
En ole varma mihin viittaat, mutta Conquest on aina ollut se todellinen Battlefield ja default eivätkä niinkään ne CoD yleisöä kosiskelevat pelimoodit joten focus on yleensä hyvin vahvasti niiden ympärillä. Vaikea kuvitella Conquest mappia joka ei "olisi suunniteltu snipereita varten" kun käytännössä mikä tahansa isompi ei-putkimainen mappi on sellainen.Näiden puute tosiaan iso miinus.
Tässä kaikki mapit hyvin samanlaisia. About saman verran vehiclejä kaikissa ja kaikki myöskin vaikuttaa olevan suunniteltu snipereitä varten. Ei oikein yhtäkään mappia, jossa hyvänkokoinen osio mapista suunniteltu lähitaistelua varten. Eikä portalistakaan oikein löydy tälläistä.
Tuossa edellä linkatussa uutisessahan se suoraan lukee että tyyppi oli jo aikaa sitten päättänyt lähtevänsä, mutta oli sopinut uuden työnantajansa kanssa ettei aloita ennen kuin 2042 on julkaistu.Redditissä oli jokin postaus, että lähtö oli tiedossa ennen julkkaria.
Totuusperä unknown, mutta hyvään saumaan kyllä osuu.
Tuossa edellä linkatussa uutisessahan se suoraan lukee että tyyppi oli jo aikaa sitten päättänyt lähtevänsä, mutta oli sopinut uuden työnantajansa kanssa ettei aloita ennen kuin 2042 on julkaistu.
Mene ja tiedä, johtuiko lähdön viivästys julkaisubonuksen yms takia. Oli miten oli, tätä menoa pelkäsin jo aiemmassa viestissäni.Redditissä oli jokin postaus, että lähtö oli tiedossa ennen julkkaria.
Totuusperä unknown, mutta hyvään saumaan kyllä osuu.
Nyt peliä yritetään pelastaa (yllätys) mitä ihmeellisimmillä päivityksillä ja lupauksilla. Jää nähtäväksi kummat ehtivät ensiksi, kaikkea pelastavat patchit, vai DICE:n junioreiden polttaminen loppuun.
Tai sitten tuo kertoo DICE:n tämänhetkisestä tilanteesta. Pitkän linjan kehittäjät taisivat poistua jo ajat sitten.Niin ja siis... tuo tyyppihän on aloittanut DICE:llä syyskuussa 2019, melkein vuosi BFV julkaisun jälkeen.
Sitä ennen oli töissä Kingillä, missä suuren osan ajasta katsoi Candy Crush pelien perään.
Ei voida varmaan sanoa että DICE on tässä menettänyt jonkun pitkän linjan bäfätekijän.
Tämä on täysin totta. Tosin tuskin sanottaisiin että "oli jo päätetty" tai että "tästä oli sovittu uuden työnantajan kanssa jo kuukausia sitten" yms. kun tuollaisesta jää yleensä aina kiinni. Jos kyseessä olisi erottaminen niin todennäköisesti vain todettaisiin että "Hän oli jo ollut talossa x vuotta ja halusi lähtä etsimään uusia haasteita. Ei liity mitenkään viimeaikaisiin kohuihin." tjsp.Se on vähän sellanen juttu, että noissa korporaatioissa, kun annetaan isoille päille lähtöpasseja, niin niille yleensä annetaan hyvissä ajoin kaksi vaihtoehtoa eli sulassa sovussa lähtö ilman sen suurempaa maineen menetystä kuten tässä tai sitten sillä tavalla, että tulee rumaa jälkeä. Jos nyt ymmärrät mitä tällä tarkoitetaan.
Itselle myös hankala käsittää mitään ylistyssanoja tästä pelistä.
6 tuntia pelanneena ihan ok mättöä. Ongelma on siinä, että nämä kuusi tuntia on pelattu reiluun viikkoon, mutta aiemmissa osissa tuo 10h olisi pelattu jo toisen päivän iltaan mennessä. Jotenkin puuttuu se koukuttavuus.
Aivan käsittämätön moka muuttaa tuo alkuperäinen serverisysteemi niin, että erän jälkeen palataan alkuvalikkoon eikä suinkaan jatketa seuraavaan karttaan. Tämäkin on ollut osa bäfän sielua ja yksi vahvuuksista. Nyt sanotaan erän jälkeen gg ja peli jatkuu muussa seurassa.
Kaikki balansointi jätetty ilmeisesti maksavien asiakkaiden hommaksi eikä testattu etukäteen ollenkaan. Aseissa etu smg:llä kaikilla etäisyyksillä, kun painetaan nappipohjaan PP-29:lla. Breakthroughssa puolustajat aivan ylivoimaisessa asemassa katolla. Classisysteemien unohtamisella gadget-variaatiot minimoidaan. Käytännössä jokaisella on nyt loputtomat kudit ja AA-/AT-paukkuja. Mikään kartoista ei sytytä ja varsinkaan, kun ei ole kaikkia päässyt pelaamaan. Kolme ekaa rundia pelasin Discardedia pakotettuna.
Omaan pelikirjastoon on viimeiset 5 vuotta kuulunut BF4, BF1, BFV ja ilmaisina FN, Apex ja Warzone. BF1 ja BFV olivat täysin erilaisia pelejä kuin BF4 ja näistä tulikin muutaman kymmenen tunnin jälkeen tykättyä paljon enemmän pelien luoman tunnelman takia. Tästä tuo tunnelma puuttuu täysin ja suunta tuntuu olevan pahasti hukassa. Varmasti tuon 10 tuntia jaksaa pelata, mutta mitä sen jälkeen?
Pelistä saa muut tykätä, mutta kritiikin torjuminen perustelemalla, että aiemmatkin osat ovat olleet julkaisussa rikki, on täysin idioottimaista. Aiemmat osat saatiin pelattavaan kuntoon pienellä pintaremontilla. Nyt tilanne on täysin eri, sillä jo sisällön määrä ja laatu on välttävää.
Aseiden määrä pitäisi kolminkertaistaa ja speksit balansoida. Karttojen määrä tällä hetkellä ok, mutta niiden suunnittelu on täysin ala-arvoista. Helikoptereita ja ajoneuvoja ei ilmeisesti oltu testattu ollenkaan ja jäljen pystyy lukemaan tästä ketjusta. UI unohdettu suunnitella bäfään sopivaksi. Bäfän tavaramerkki eli classit unohdettu täysin...![]()
Voit kutsua vain squadillisen partyyn ennen matchmakingiin menoa. Sen jälkeen muut voivat kyllä käsittääkseni joinata jos kaverilistalla, mutta joutuu jonoon, koska palvelin on jo täysi. Joku varmaan korjannee jos olen käsittänyt väärin tämän.Ymmärsinkö nyt oikein että et voi esimerkiksi kutsua 10 pelikaveria serverille ja pelailla heidän kanssa useaa matsia parina squadina? Entä onko koptereiden fysiikat jo korjattu betasta?
Periaatteessa ei, tai ainakin se on varsin hankalaa.Ymmärsinkö nyt oikein että et voi esimerkiksi kutsua 10 pelikaveria serverille ja pelailla heidän kanssa useaa matsia parina squadina?
Meillä ainakin sekoili serverille liittyminen jos oli jo täysi party sekä squad.Voit kutsua vain squadillisen partyyn ennen matchmakingiin menoa. Sen jälkeen muut voivat kyllä käsittääkseni joinata jos kaverilistalla, mutta joutuu jonoon, koska palvelin on jo täysi. Joku varmaan korjannee jos olen käsittänyt väärin tämän.
En puhunut pelimuodoista vaan mapeista. Conquestia olen pelaillut Battlefieldeissä enimmäkseen.En ole varma mihin viittaat, mutta Conquest on aina ollut se todellinen Battlefield ja default eivätkä niinkään ne CoD yleisöä kosiskelevat pelimoodit joten focus on yleensä hyvin vahvasti niiden ympärillä. Vaikea kuvitella Conquest mappia joka ei "olisi suunniteltu snipereita varten" kun käytännössä mikä tahansa isompi ei-putkimainen mappi on sellainen.
Kannattaa varmaan lopettaa sen nuuhkiminen ja maistelu.Mauton ja hajuton.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.