Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Samanmoista performanssia täältä suunnalta vaikkakin kovemmalla kalustolla - 5950x, 32GB 3600 CL14, RTX 3080 ja 3440x1440 resoluuttiolla kaikki low.

Harmittaa kyllä minkälaisessa jamassa EA puskee näitä ulos periaatteessa jo BF3:sta asti.
Itselläni on lähes 1:1 sama kokoonpano ja reso.
Ihan mielenkiinnosta :
1) Oletko päivittänyt uusimmat ajurit?
2) Millaista FPS noilla low asetuksilla saa?
3) Oletko kokeillut vetää kaikki nupit kaakkoon pl. DLSS ja RTX?
4) Windows 11 vai 10 vai joku muu?
 
Itselläni on lähes 1:1 sama kokoonpano ja reso.
Ihan mielenkiinnosta :
1) Oletko päivittänyt uusimmat ajurit?
2) Millaista FPS noilla low asetuksilla saa?
3) Oletko kokeillut vetää kaikki nupit kaakkoon pl. DLSS ja RTX?
4) Windows 11 vai 10 vai joku muu?

Puhdas asennettu Win11, kaikki uusimmat ajurit ja yleensä 90-120fps väliltä kaikki low asetuksilla. En ole mitään rivatuneria tai tällaista käyttänyt testaamiseen, tuntuma on se että frametimet olisivat suhteellisen hyvät näin, kaikki tapissa korkeintaan 10% ero fps:ään näin heittämällä jos pitää arvioida mutta input latency nousee ainakin minulle huomattavasti. Ja se sanottakoon että näyttöni on 160Hz.
 
Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Itsellänikin PS5:llä tuota näkee silloin tällöin. Melkoisen koomisen näköistä kun ukko liikkuu kaukana edestakaisin mutta jalat ja kädet tai mikään muukaan ei liiku yhtään :D Eiköhän tuo päivitetä kuntoon jossain välissä.
 
Puhdas asennettu Win11, kaikki uusimmat ajurit ja yleensä 90-120fps väliltä kaikki low asetuksilla. En ole mitään rivatuneria tai tällaista käyttänyt testaamiseen, tuntuma on se että frametimet olisivat suhteellisen hyvät näin, kaikki tapissa korkeintaan 10% ero fps:ään näin heittämällä jos pitää arvioida mutta input latency nousee ainakin minulle huomattavasti. Ja se sanottakoon että näyttöni on 160Hz.

Mulla puhdas win11 asennus 5900x , 32gb ram (3600), 2560x1440, 3080ti ja kaikki Ultralla, DLSS Quality -asennossa ja FPS yli 100 oikeastaan koko ajan.
 
Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Taitaa olla joku enginen ongelma jos ruudulla on yhtäaikaisesti liikaa animaatioita, zombi-moodissa kun sata ukkoa oli yhdessä kasassa kartan kulmalla niin osalta ihan vieressäkin olevilta soltuilta puuttui animaatio.
 
Taitaa olla joku enginen ongelma jos ruudulla on yhtäaikaisesti liikaa animaatioita, zombi-moodissa kun sata ukkoa oli yhdessä kasassa kartan kulmalla niin osalta ihan vieressäkin olevilta soltuilta puuttui animaatio.
Joo ja tuhottu helikopterikin tippuu taivaalta tasasesti nykien ellei zoomaa sinnepäin
 
Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
Itsellänikin PS5:llä tuota näkee silloin tällöin. Melkoisen koomisen näköistä kun ukko liikkuu kaukana edestakaisin mutta jalat ja kädet tai mikään muukaan ei liiku yhtään :D Eiköhän tuo päivitetä kuntoon jossain välissä.
Taitaa olla joku enginen ongelma jos ruudulla on yhtäaikaisesti liikaa animaatioita, zombi-moodissa kun sata ukkoa oli yhdessä kasassa kartan kulmalla niin osalta ihan vieressäkin olevilta soltuilta puuttui animaatio.
Update #3 joka tulee alustavasti ensi viikolla mainitsee tälläisen, veikkaan että liittyy asiaan:

- Reduced occurrences where Specialists can be seen with low quality animations in the distance

Reduced occurences, varmaan meinaa sitä kun toki kärpäsen paskan kokoisen ukon varmaan tulisi olla noin animoitu.
 
Onko PC pelaajilla tullu vastaan ongelmaa jossa kauempana juoksevan pelaajan juoksuanimaatio ei toimi? Liitävät vaan eteenpäin. Ainakin ps5 käy näin
PCllä ainakin betassa oli joku asetus tohon, miten kauas piirtää animaatiot jne oikein.
Samalla asetuksella esim kopterit näytti tekevän mitä ihmeempiä temppuja. Tämä sillon kun asetus oli lowilla.

Ei tietenkää muista mikä asetus se oli ja onko sama edes nyt pääpelissä mukana. Eipä oo tullu kiinnitettyä huomiota.
 
PC:llä on asetuksissa täppä sille kuinka monta modelia saa olla high qualitynä samaan aikaan. Se vaikuttaa tuollaisiin.
 
PCllä ainakin betassa oli joku asetus tohon, miten kauas piirtää animaatiot jne oikein.
Samalla asetuksella esim kopterit näytti tekevän mitä ihmeempiä temppuja. Tämä sillon kun asetus oli lowilla.

Ei tietenkää muista mikä asetus se oli ja onko sama edes nyt pääpelissä mukana. Eipä oo tullu kiinnitettyä huomiota.
PC:llä on asetuksissa täppä sille kuinka monta modelia saa olla high qualitynä samaan aikaan. Se vaikuttaa tuollaisiin.
Se on tosiaan se graafikkaosion aivan viimeinen asetus.

Mullakin tuo asetus on high, joten olettaisin etten nyt tommosilla infantry etäisyyksillä näkisi näitä luistelevia ukkoja mutta siellä niitä vain on joskus.
Tuskin se alle 100m päässä oleva ukko kuitenkaan ultra tasoa vaatii.

Ei taida asetus pelittää ihan oikein.
Tai ehkä pelittää, mutta engine ignooraa sen ajoittain.
 
Nyt lähti lataamaan päivitystä.

Onko muilla sellaista ongelmaa PC:llä, että tankkien tähtäys on jäykkää ja portaittaista ulkonäkymästä ja on hankala saada tähtäystä kohdalleen? Sisänäkymästä tähtäin liikkuu sulavasti. Etenkin raskailla tankeilla tämä ongelma korostuu.
Mitään korjausta tuohon?
 
Nyt lähti lataamaan päivitystä.

Onko muilla sellaista ongelmaa PC:llä, että tankkien tähtäys on jäykkää ja portaittaista ulkonäkymästä ja on hankala saada tähtäystä kohdalleen? Sisänäkymästä tähtäin liikkuu sulavasti. Etenkin raskailla tankeilla tämä ongelma korostuu.
Mitään korjausta tuohon?
Nii ei kai tuo o ongelma kun sisänäkymästähän se on tarkotuski ampua?
 
Nii ei kai tuo o ongelma kun sisänäkymästähän se on tarkotuski ampua?
Kaikissa aiemmissa sarjan peleissä onnistunut ihan loistavasti sisältä ja ulkoa. Tuollainen samanlainen tähtäysongelma tosin oli PC:llä BF4:n HT-95 Levkov tankissa.
 
Kaikissa aiemmissa sarjan peleissä onnistunut ihan loistavasti sisältä ja ulkoa. Tuollainen samanlainen tähtäysongelma tosin oli PC:llä BF4:n HT-95 Levkov tankissa.
Sais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..

Onko joku jo kokeillut pelata uuden päivityksen tultua tänään? Kokemuksia?
Eipä tuossa nyt paljoa tuntun muuttuvan, sitä pp19 mikä lie se nyt olika ei näy enää niin paljoa ku nosti rekyyliä aika paljo, directXerror pukkas kerran(ja siihen lopetin) mitä itelle ei o tullu ennen.
 
Onko joku jo kokeillut pelata uuden päivityksen tultua tänään? Kokemuksia?
Pikasen rundin testasin. En paljon eroa huomannut, sama kusisen laginen tuntuma kuin ennenkin.

Assault riflejä en kyllä testannut, chatissa sanoivat että toimivat nyt paremmin.

edit: ainiin ja se saatanan tykki M5C:ssä yhä stunlockaa.
 
Sais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..


Eipä tuossa nyt paljoa tuntun muuttuvan, sitä pp19 mikä lie se nyt olika ei näy enää niin paljoa ku nosti rekyyliä aika paljo, directXerror pukkas kerran(ja siihen lopetin) mitä itelle ei o tullu ennen.
Lisää nerffiä ajoneuvoille. Hyvä idea :facepalm:
 
Lisää nerffiä ajoneuvoille. Hyvä idea :facepalm:
Tottakai, ei niitä voi olla nerffattu liikaa.. vaikka tosin tuo olis enemmänki realistisointia ku nerffausta, gunnerin hommahan se katella ympärille et mitä tapahtuu.
Samaten tuon paikkojen swappailun vois ottaa kokonaa pois ajoneuvoista ni jäis nää yksinää lentäjät ym. pois samalla. :)
Samalla sitte ku tehää näitä muita muutoksia ni voitas nostaaa 200% nopeutta millä pääsee sisää ja ulos ajoneuvoista, ni loppuis toi kamikaze homma niiden kanssa.

Jalkaväki painotteisia mappeja odotellessa niinku muissaki bäfissä.
 
Ilmeisesti rynkyt on nyt jopa kelvollisia jälleen, hienoa.
Pitää vielä illalla käydä itse toteamassa.
 
Onko Portaliin jo palautettu XP:n saaminen?
Sais poistaa kokonaa KAIKISTA ajoneuvoista tuon third personin..
Yksi parhaimmista ominaisuuksista HC-servuissa on nimenomaan tuo ajoneuvojen 3. persoonan kameran poistaminen. Ei ole kuskille juurikaan haastetta, kun voi 3. persoonasta vilkuilla, että yrittääkö joku tulla kiinnittelemään C4 kylkeen tai viskaamaan miinoja taakse. 1. persoonasta vilkuiltuna joutuu sentään vähän varomaan ja miettimään menemisiään.
 
Jalkaväki painotteisia mappeja odotellessa niinku muissaki bäfissä.
Näiden puute tosiaan iso miinus.

Tässä kaikki mapit hyvin samanlaisia. About saman verran vehiclejä kaikissa ja kaikki myöskin vaikuttaa olevan suunniteltu snipereitä varten. Ei oikein yhtäkään mappia, jossa hyvänkokoinen osio mapista suunniteltu lähitaistelua varten. Eikä portalistakaan oikein löydy tälläistä.

Mielellään ottaisin vaikka Rotterdamin tähän peliin, niin tekisi pelin haulikoillakin jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Portaliin jo palautettu XP:n saaminen?

Yksi parhaimmista ominaisuuksista HC-servuissa on nimenomaan tuo ajoneuvojen 3. persoonan kameran poistaminen. Ei ole kuskille juurikaan haastetta, kun voi 3. persoonasta vilkuilla, että yrittääkö joku tulla kiinnittelemään C4 kylkeen tai viskaamaan miinoja taakse. 1. persoonasta vilkuiltuna joutuu sentään vähän varomaan ja miettimään menemisiään.
Ei kyl tullu paljoa HC modea pelattua, aina ku siellä kävi ni ne ketkä ei pelannu ajoneuvoilla, istu snipuilla jossaa ... hauskuus kaukana siintä.

Näiden puute tosiaan iso miinus.

Tässä kaikki mapit hyvin samanlaisia. About saman verran vehiclejä kaikissa ja kaikki myöskin vaikuttaa oelvan suunniteltu snipereitä varten. Ei oikein yhtäkään mappia, jossa hyvänkokoinen osio mapista suunniteltu lähitaistelua varten. Eikä portalistakaan ei oikein löydy tälläistä.

Mielellään ottaisin vaikka Rotterdamin tähän peliin, niin tekisi pelin haulikoillakin jotain.
Grand bazaar oli kova bf3:sta, saattais olla ehkä hitusen pien 128 pelaajalle tosin.. mut joo tästä tulee mielee bf3 Armored kill (jos oikein muistan nimen)lisäosa bf3:sta, laajoja mappeja ,suunniteltu enemmän ajoneuvoille.
 
Ei kyl tullu paljoa HC modea pelattua, aina ku siellä kävi ni ne ketkä ei pelannu ajoneuvoilla, istu snipuilla jossaa ... hauskuus kaukana siintä.
Monessa BF3 ja BF4 servuissa oli asetettu maksimiraja snipereille per tiimi (yleensä 4kpl per tiimi). Pystyit siis pelaamaan kyllä Reconilla, mutta tarkkuuskivääreille (ja joskus DMR:lle) oli raja. Tämä oli täydellinen tasapaino ja kunhan nämä alkuhäröilyt on saatu alta pois ja Portal toimii oikeasti, niin eiköhän samanlaisia servuja vakiinnu siihenkin.
 
Monessa BF3 ja BF4 servuissa oli asetettu maksimiraja snipereille per tiimi (yleensä 4kpl per tiimi). Pystyit siis pelaamaan kyllä Reconilla, mutta tarkkuuskivääreille (ja joskus DMR:lle) oli raja. Tämä oli täydellinen tasapaino ja kunhan nämä alkuhäröilyt on saatu alta pois ja Portal toimii oikeasti, niin eiköhän samanlaisia servuja vakiinnu siihenkin.
oli juu ja missä ei saanu käyttää c4 tai haulikkoja servuilla.. ei toi HC moodi ikinä oikeen BF sarjoissa o saanu tuulta allessa, sillä o ollu aina oma pien pelaajakunta, enkä kuulu itekkä niihin et tykkäisin siintä, liian nopeasti kuolee kaikki siellä.
 
Onko joku jo kokeillut pelata uuden päivityksen tultua tänään? Kokemuksia?

Pienen testailun jälkeen tuntuu, että PP on edelleen se paras ase, vaikka se näemmä saikin myös piilonerffia horisontaalisen rekyylin merkeissä. On assault riflet nyt parempia kuin ennen, mutta spreadia on edelleen aivan liikaa ja ammuksia liian vähän lippaassa.

Edelleen oon sitä mieltä, että spread pitäis poistaa kokonaan. Ei mitään järkeä, että tuuri määrää voittajan.

Ja muutenkin, mikä järki siinä on, että assault riflet ja smg:t on tungettu täyttämään käytännössä sama niche?
 
Pienen testailun jälkeen tuntuu, että PP on edelleen se paras ase, vaikka se näemmä saikin myös piilonerffia horisontaalisen rekyylin merkeissä. On assault riflet nyt parempia kuin ennen, mutta spreadia on edelleen aivan liikaa ja ammuksia liian vähän lippaassa.

Edelleen oon sitä mieltä, että spread pitäis poistaa kokonaan. Ei mitään järkeä, että tuuri määrää voittajan.

Ja muutenkin, mikä järki siinä on, että assault riflet ja smg:t on tungettu täyttämään käytännössä sama niche?

Kuten veikkasinkin, niin bizon on ja pysyy parhaana ellei noita rynkkyjä suunnitella melkein kokonaan uusiksi. Eipä se haittaa kylläkään. Sillä pelataan mikä antaa eniten etua oli se sitten vaikka pistooli, mutta helvetin koomista tuuhiointia, kun rynkyllä ei tee mitään.
 
jahas, se tais olla BF sarjan niitti :D tai sitten sattuu löytyyn joku joka osaa asiansa... vaan saa nähä muuttuuko tää 2042 mihinkään enää
 
jahas, se tais olla BF sarjan niitti :D tai sitten sattuu löytyyn joku joka osaa asiansa... vaan saa nähä muuttuuko tää 2042 mihinkään enää
Redditissä oli jokin postaus, että lähtö oli tiedossa ennen julkkaria.
Totuusperä unknown, mutta hyvään saumaan kyllä osuu.
 
Näiden puute tosiaan iso miinus.

Tässä kaikki mapit hyvin samanlaisia. About saman verran vehiclejä kaikissa ja kaikki myöskin vaikuttaa olevan suunniteltu snipereitä varten. Ei oikein yhtäkään mappia, jossa hyvänkokoinen osio mapista suunniteltu lähitaistelua varten. Eikä portalistakaan oikein löydy tälläistä.
En ole varma mihin viittaat, mutta Conquest on aina ollut se todellinen Battlefield ja default eivätkä niinkään ne CoD yleisöä kosiskelevat pelimoodit joten focus on yleensä hyvin vahvasti niiden ympärillä. Vaikea kuvitella Conquest mappia joka ei "olisi suunniteltu snipereita varten" kun käytännössä mikä tahansa isompi ei-putkimainen mappi on sellainen.

Jos pelaajat tekisivät enemmän yhteistyötä ja käyttäisivät järkeä eli ts. esim. ei yritetä juosta maaliryhmänä selkä suorana keskellä avointa kenttää vaan kuljettaisiin tiiminä autoilla/miehistönkuljetusvaunuilla basesta toiseen, olisi snipereista paljon vähemmän haittaa. Tämä kuitenkin lienee turha toivo joten ehkä ratkaisuksi tulee edellisistä osista tuttu sniperien määrän rajoittaminen?

Redditissä oli jokin postaus, että lähtö oli tiedossa ennen julkkaria.
Totuusperä unknown, mutta hyvään saumaan kyllä osuu.
Tuossa edellä linkatussa uutisessahan se suoraan lukee että tyyppi oli jo aikaa sitten päättänyt lähtevänsä, mutta oli sopinut uuden työnantajansa kanssa ettei aloita ennen kuin 2042 on julkaistu.
 
Niin ja siis... tuo tyyppihän on aloittanut DICE:llä syyskuussa 2019, melkein vuosi BFV julkaisun jälkeen.
Sitä ennen oli töissä Kingillä, missä suuren osan ajasta katsoi Candy Crush pelien perään.
Ei voida varmaan sanoa että DICE on tässä menettänyt jonkun pitkän linjan bäfätekijän.
 
Tuossa edellä linkatussa uutisessahan se suoraan lukee että tyyppi oli jo aikaa sitten päättänyt lähtevänsä, mutta oli sopinut uuden työnantajansa kanssa ettei aloita ennen kuin 2042 on julkaistu.

Se on vähän sellanen juttu, että noissa korporaatioissa, kun annetaan isoille päille lähtöpasseja, niin niille yleensä annetaan hyvissä ajoin kaksi vaihtoehtoa eli sulassa sovussa lähtö ilman sen suurempaa maineen menetystä kuten tässä tai sitten sillä tavalla, että tulee rumaa jälkeä. Jos nyt ymmärrät mitä tällä tarkoitetaan.
 
Redditissä oli jokin postaus, että lähtö oli tiedossa ennen julkkaria.
Totuusperä unknown, mutta hyvään saumaan kyllä osuu.
Mene ja tiedä, johtuiko lähdön viivästys julkaisubonuksen yms takia. Oli miten oli, tätä menoa pelkäsin jo aiemmassa viestissäni.

Nyt peliä yritetään pelastaa (yllätys) mitä ihmeellisimmillä päivityksillä ja lupauksilla. Jää nähtäväksi kummat ehtivät ensiksi, kaikkea pelastavat patchit, vai DICE:n junioreiden polttaminen loppuun.


Niin ja siis... tuo tyyppihän on aloittanut DICE:llä syyskuussa 2019, melkein vuosi BFV julkaisun jälkeen.
Sitä ennen oli töissä Kingillä, missä suuren osan ajasta katsoi Candy Crush pelien perään.
Ei voida varmaan sanoa että DICE on tässä menettänyt jonkun pitkän linjan bäfätekijän.
Tai sitten tuo kertoo DICE:n tämänhetkisestä tilanteesta. Pitkän linjan kehittäjät taisivat poistua jo ajat sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Se on vähän sellanen juttu, että noissa korporaatioissa, kun annetaan isoille päille lähtöpasseja, niin niille yleensä annetaan hyvissä ajoin kaksi vaihtoehtoa eli sulassa sovussa lähtö ilman sen suurempaa maineen menetystä kuten tässä tai sitten sillä tavalla, että tulee rumaa jälkeä. Jos nyt ymmärrät mitä tällä tarkoitetaan.
Tämä on täysin totta. Tosin tuskin sanottaisiin että "oli jo päätetty" tai että "tästä oli sovittu uuden työnantajan kanssa jo kuukausia sitten" yms. kun tuollaisesta jää yleensä aina kiinni. Jos kyseessä olisi erottaminen niin todennäköisesti vain todettaisiin että "Hän oli jo ollut talossa x vuotta ja halusi lähtä etsimään uusia haasteita. Ei liity mitenkään viimeaikaisiin kohuihin." tjsp.
 
Itselle myös hankala käsittää mitään ylistyssanoja tästä pelistä.

6 tuntia pelanneena ihan ok mättöä. Ongelma on siinä, että nämä kuusi tuntia on pelattu reiluun viikkoon, mutta aiemmissa osissa tuo 10h olisi pelattu jo toisen päivän iltaan mennessä. Jotenkin puuttuu se koukuttavuus.

Aivan käsittämätön moka muuttaa tuo alkuperäinen serverisysteemi niin, että erän jälkeen palataan alkuvalikkoon eikä suinkaan jatketa seuraavaan karttaan. Tämäkin on ollut osa bäfän sielua ja yksi vahvuuksista. Nyt sanotaan erän jälkeen gg ja peli jatkuu muussa seurassa. :facepalm:

Kaikki balansointi jätetty ilmeisesti maksavien asiakkaiden hommaksi eikä testattu etukäteen ollenkaan. Aseissa etu smg:llä kaikilla etäisyyksillä, kun painetaan nappipohjaan PP-29:lla. Breakthroughssa puolustajat aivan ylivoimaisessa asemassa katolla. Classisysteemien unohtamisella gadget-variaatiot minimoidaan. Käytännössä jokaisella on nyt loputtomat kudit ja AA-/AT-paukkuja. Mikään kartoista ei sytytä ja varsinkaan, kun ei ole kaikkia päässyt pelaamaan. Kolme ekaa rundia pelasin Discardedia pakotettuna.

Omaan pelikirjastoon on viimeiset 5 vuotta kuulunut BF4, BF1, BFV ja ilmaisina FN, Apex ja Warzone. BF1 ja BFV olivat täysin erilaisia pelejä kuin BF4 ja näistä tulikin muutaman kymmenen tunnin jälkeen tykättyä paljon enemmän pelien luoman tunnelman takia. Tästä tuo tunnelma puuttuu täysin ja suunta tuntuu olevan pahasti hukassa. Varmasti tuon 10 tuntia jaksaa pelata, mutta mitä sen jälkeen?

Pelistä saa muut tykätä, mutta kritiikin torjuminen perustelemalla, että aiemmatkin osat ovat olleet julkaisussa rikki, on täysin idioottimaista. Aiemmat osat saatiin pelattavaan kuntoon pienellä pintaremontilla. Nyt tilanne on täysin eri, sillä jo sisällön määrä ja laatu on välttävää.

Aseiden määrä pitäisi kolminkertaistaa ja speksit balansoida. Karttojen määrä tällä hetkellä ok, mutta niiden suunnittelu on täysin ala-arvoista. Helikoptereita ja ajoneuvoja ei ilmeisesti oltu testattu ollenkaan ja jäljen pystyy lukemaan tästä ketjusta. UI unohdettu suunnitella bäfään sopivaksi. Bäfän tavaramerkki eli classit unohdettu täysin... :facepalm:

Ymmärsinkö nyt oikein että et voi esimerkiksi kutsua 10 pelikaveria serverille ja pelailla heidän kanssa useaa matsia parina squadina? Entä onko koptereiden fysiikat jo korjattu betasta?
 
Ymmärsinkö nyt oikein että et voi esimerkiksi kutsua 10 pelikaveria serverille ja pelailla heidän kanssa useaa matsia parina squadina? Entä onko koptereiden fysiikat jo korjattu betasta?
Voit kutsua vain squadillisen partyyn ennen matchmakingiin menoa. Sen jälkeen muut voivat kyllä käsittääkseni joinata jos kaverilistalla, mutta joutuu jonoon, koska palvelin on jo täysi. Joku varmaan korjannee jos olen käsittänyt väärin tämän.
 
Ymmärsinkö nyt oikein että et voi esimerkiksi kutsua 10 pelikaveria serverille ja pelailla heidän kanssa useaa matsia parina squadina?
Periaatteessa ei, tai ainakin se on varsin hankalaa.
On todella typerä juttu.

Onnistuttiin tässä kerran niin, että mentiin neljällä hengellä pelaamaan eli sillä maksimikoon partyllä.
Sitten kun oltiin pelissä, lähdin siitä meidän neljän hengen partystä. Olin kuitenkin vielä samassa squadissa siellä pelissä.

Kutsuin sitten viidennen mun kanssa partyyn, ja se sitten pääsi liittymään peliin.
Kun pääsi peliin asti, tuli meistä uusi kahden hengen squad eli heitti mut tosta aiemmasta pois.

Samaa kuviota yritettiin kahdessa seuraavassa pelissä, eikä se enää toiminut.
Meni ihmeelliseen peliin liittymisen limboon aina sillä kuka oli "tulossa perästä".
Lisäksi kerran melkein onnistu, mutta sillä hetkellä kun viides liittyi partyyn yhtäkkiä itse lensin pelistä heti ja meille kahdelle tuli oma matchmaking.

Tota koko asiaa vaikeuttaa se, ettei tässä voi luoda squadeja pelissä. Et myöskään voi liittyä tiettyyn squadiin.
Voi vain vaihtaa random squadiin, ja sekin mulla viime kerralla sekosi niin ettei enää toiminut.

Voit kutsua vain squadillisen partyyn ennen matchmakingiin menoa. Sen jälkeen muut voivat kyllä käsittääkseni joinata jos kaverilistalla, mutta joutuu jonoon, koska palvelin on jo täysi. Joku varmaan korjannee jos olen käsittänyt väärin tämän.
Meillä ainakin sekoili serverille liittyminen jos oli jo täysi party sekä squad.

Lisäksi toi on vähän yhtä tyhjän kanssa vaikka toimisi samalle serverille pääsy, koska tässä ei ole mitään kontrollia squadeihin.
Eli vaikka ne neljän ylittävät kaverit pääsisi serverille, on käytännössä lähes mahdotonta saada sitten sumplittua kaikki vaikkapa kahteen squadiin.

Hirvittävää jumppaamista se ainakin on, ja menee vähän maku kun tuohon säätöön käyttää tyyliin kolmanneksen erästä.

Tuota saisivat kyllä parantaa, koska on lopulta niin herkästi just se tyyliin 5-6 kaveria ketä olisi peleillä.
En nyt kuitenkaan näe että tällä olisi suuressa kuvassa mitään publastomp seurauksia.
 
BF4 puolella kun edelleen pelaan niin on tullut tutuksi hyvät pelaajat joiden squadiin sitten pyytää tilaa, tai tekee uuden johonka saa haluamansa pelaajat liittymään, mitään origin frendejä ei monikaan heistä ole eikä voippia käytetä niin tuo että et saa squadia valita tai itse tehdä on kyllä niin typerää paskaa että ei mene vielä tämä ostoon.
 
En ole varma mihin viittaat, mutta Conquest on aina ollut se todellinen Battlefield ja default eivätkä niinkään ne CoD yleisöä kosiskelevat pelimoodit joten focus on yleensä hyvin vahvasti niiden ympärillä. Vaikea kuvitella Conquest mappia joka ei "olisi suunniteltu snipereita varten" kun käytännössä mikä tahansa isompi ei-putkimainen mappi on sellainen.
En puhunut pelimuodoista vaan mapeista. Conquestia olen pelaillut Battlefieldeissä enimmäkseen.

Battlefield V:ssä kuvailemani kaltainen lähitaistelun mahdollistava mappi on Rotterdam, jossa pääsee kerrostalojen sisätiloissa liikkumaan hyvässä suojassa snipereiltä ja sniperiä pelaavilta tankeilta. Samassa pelissä Aerodrome on sitten taas aika samanlainen sniperfesti kuin tässä iso osa pelikenttien alueista.

Battlefield 1:ssä oli hieman Rotterdamin tyyppinen Amiens ja suojaisa metsämappi Argonne jotka molemmat suosivat tavallista enemmän lyhyemmän kantaman aseita.

Sen ymmärrän että suurin osa mapeista on melko avoimia ja se on ok, pelaan mielelläni niitä itsekin. Tässä vaan ei ole yhtäkään mappia joka olisi suojaisampi. Ei siis voi vaihtelun vuoksi pelata tuollaista Rotterdam -tyyppistä mappia, jossa haulikko on oikeasti todella hyvä ase.
 
Kukaa saanu ps5 ohjainta toimimaan steam versiossa? Kaikissa muissa peleissä toimii aina hienosti mut tässä en saa pelaamaan. Kokeiltu myös Ds4 ohjelmalla ja ilman. Kerran sain youtuben ohjeen mukaan jotenkin toimimaan mutta bindaukset oli aivan perseellään ja neliöö painamalla aukes steamin tekstinayöttökin ruutuun
 
Peli on ihan ok, mutta keskeneräinen. Olisivat vaan julkaisseet toisella nimellä, koska tästä puuttuu niin paljon ominaisuuksia jotka battlefield peleihin ovat kuuluneet.

Ja inffi pelaaminen on omasta mielestä ihan perseestä :D
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 352
Viestejä
5 070 595
Jäsenet
81 067
Uusin jäsen
jamola76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom