Battlefield 6 (10.10.2025)

Matsin jälkeen jää jumiin matchmakingiin ja pitää etsiä uudestaan. Välillä jää jumiin etsimiseen ja löytää heti kun aloittaa uudestaan.

Tätä sattuu nyt enemmän kuin viime viikon betassa. Samoin törmännyt lähes joka pelikerralla että vaikka laittaa quit to menu niin ei lähde mihinkään.
 
Taitaa jäädä omat betat toistaiseksi tähän. Muuten tämä on jo nähty, ja tuon rush 15 käppiä saamiseksi en ole valmis grindaamaan ja uhraamaan koko viikonloppua yhden skinin saamiseksi, varsinkin kun eiliseen verrattuna alkuvalikosta rush poistettu ja kun heitti pelihaun päälle muotona pelkkä rush niin kesti 4 min päästä peliin.
 
Hyvä pelata conquestia kun puoletkaan ei ymmärrä, että niitä lippuja pitäs vallata.
TDM tässä on suurimmalla osalla pelimuotona, riippumatta mikä pelimuoto on oikeasti päällä.

Välimatkat lyhyet ja tempo on sen verran vauhdikas että tämä ainakin betassa dicellä tarkoituksena onkin :')
 
Hyvältä vaikuttaa. Pelaajien iconit piti kyllä pienentää reilusti, peittää niin paljon näkökenttää. Fov säädetty täysille, muuten näytti todella ahtaalta näkökenttä. Isompia karttoja kaipaa, näistä beta mapeista empire state tuntunut parhaalta. Muissa mapeissa liian putkijuoksu -fiilis.
Yllätyin miten hyvin pyörii 5700 xt:llä, ei näköjään tarvinnekkaan vielä korttikaupoille rynnätä.
 
Hyötyykö niistä lippujen valtaamisesta jotain?
Itse käyn niitä valtaamassa, mutta onko niistä muuta iloa kuin spawn pisteet?
Niillä voitetaan peli ja valloituksilla saa enemmän pisteitä kuin tapoilla. Pelin voi periaatteessa voittaa hallitemalla enemmän lippuja ilman että tappaa yhtään vihuja, sillä vastustajan tiketit tikittää alaspäin jos omalla tiimillä on enemmän lippuja hallinnassa. Käytännössä toki tappeluilta ei voi välttyä.
 
Aiemmin maanantaina (?) tänne kirjoittelinkin, niin otin ensimmäisen BF6 Betan jälkeen muistin virkistämiseksi testiin BF3, BF4 ja BF1, tässä hieman omia mietteitä niistä vertailukohteena:

BF3: Tämä on itselle se kaikista nostalgisin. Tässä pidän erityisesti hyvin rapeasta (crispy) grafiikasta, käyttöliittymä ja HUD on mielestäni hyvin selkeä, jopa minimalistinen nykymittapuulla. Kartat tässä lähes poikkeuksetta loistavia. Nettikoodi ihan ok. Ainoa miinus, että hankala löytää enää matseja vähäisen pelaajamäärän takia (pelaajia 24h aikana n. + - 500 ). Immersio myös hyvä, sotilaiden ääntely ja eläytyminen huikeaa.

BF4: Tämä taas oli silloin aikoinaan itselleni todellinen pettymys heti julkaisussa, johtuen erityisen surkeasta nettikoodista (kulmien taakse jatkuva kuoleminen + ammut ensin, mutta silti vihollinen muka tappaa sinut siitä huolimatta jne.) Kartat eivät myöskään tässä minusta olleet läheskään niin hyviä kuin BF4 (joitain poikkeuksia lukuun ottamatta toki). Peli jäi hyllylle aika nopeasti juurikin tuon alun huonon kokemuksen takia, taisin jossain vaiheessa palata, mutta eipä se mielipide juuri siitä muuttunut, eikä muuttunut nytkään. En myöskään pitänyt HUDista/UI:sta tässä, jotenkin sekava/levoton (?). Tässä riittää pelaajia vielä nykypäivänäkin (n. 3-6k per 24h tällä hetkellä)

BF1: Tämän pelin pariin hyppäsin vasta nyt viime talven aikana, vaikka peli itsessään tulikin jo 2016 (siihen aikaan oli vielä päällä WW1/2 ähky) ja tässä minusta jotenkin huokuu tietyntasoinen viimeistely, tarkoittaen juuri immersiota (sotilaiden äänet jne. , tässä varsinkin kun on eri kieliä mukana eikä vain englanti) sekä grafiikat ovat aivan timanttiset, tarkat ja näyttävät. Kartat suurimmalta osin hyviä. Tässä olen tykännyt erityisesti pelailla ns. "HC" servereillä, jossa on bullet damage 200% jolloin pulttilukko kivääreistä sekä muista kerran laukeavista tulee lähes poikkeuksetta 1-shot 1 kill, jolloin se palkitsee taitavaa tähtääjää, jolla on vielä reaktiot kohdallaan. Objektiivisesti tämä on minusta ns. "parhaimman" tuntuinen BF-peli kaiken kaikkiaan, vaikka BF3 silti todennäköisesti se rakkain minulle (puhtaista nostalgia syistä). Tässä myös hyvin pelaajia edelleen (5-15k)

Kuten aiemmin jo sanoin, niin BF6 on tuntunut tähän mennessä hyvin samanlaiselta kuin Call of Dutyn Ground War. Johtuen pitkälti siitä, että 3/4 Conquest kentistä käytössä on vain tankkeja ja jeeppejä, vain yhdessä on lentokone sekä helikopteri. Lisäksi kentät ovat (kuten moni onkin jo kommentoinut) yllättävän kompakteja/ahtaita/pieniä, mitä adjektiivia nyt sitten haluaakaan käyttää (minusta ne toimisivat paremmin 48 pelaajalla). Tässä on sellaista tietynlaista nykyajan "Pärinä-Eero" meininkiä, vaikka tosin omaa pelityyliä muuttaen on mahdollista vähän himmata sitä kun vain malttaa. Toivon, että peliin tulee tarkkuuskivääri mikä tekee 100 pistettä vahinkoa rintaan, tuo Beta-kivääri mikä on käytössä kun tekee "vain" 80 (pl. tietysti päästä tipahtaa heti, luonnollisesti). Nettikoodi tässä on melkein yhtä paha kuin BF4, ei ehkä ihan, mutta välillä tulee kyllä tietynlaisia Vietnam Flashbackeja ja WTF olotiloja.

Noniin nyt lopetan vanhojen muistelemisen tässä langassa, Ugh :psmoke:

jatketaan BF6 testailua :comp:
 
Oliko muuten Atmos ääniä valikossa jos tuuppaa kotiteatteriin kiinni?

Tuossa pari kertaa sanottu ettei beta nyt juurikaan grafiikoiltaan BF4 paljoa paremmalta näytä. Fysiikatko syö fps:ää reilusti vai mihin ne tuhlaantuu hyvin optimoidussa pelissä :hmm:
 
Rush ja Breakthrough maistuu nyt muutosten jälkeen, kun hyökkääjilläkin voi voittaa. Erityisesti Rush 12 vs 12 on hyvä muutos aiempiin peleihin.

Conquest pelaa tässä pelissä kuin TDM ja sen design on huono. Conquestia tuskin tulee pelattua enää ollenkaan. Tässä syy:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
kaikkineen ongelmineen miten porukka tätä betaa pelaa toivottavasti korjaantuu kunhan pelille lyödään hinta lappu ja annetaan vähän aikaa sopeutua tilanteeseen.
Ilmainen br sitten vetää puoleensa noita adhd pelaajia.

melkein rupesin kirjottelemaan romaania tuohon EA:n palaute kyselyyn joka kilahti sähköpostiin, mutta tajusin että haluavat vain tietää asteikolla 1-5 kuinka todennäköisesti tulee peli ostettua
 
Perkele nyt joka ainoassa Cairon matsissa röllejä joka katto täynnä. Vihollisen röllejä, meillä ei ainoatakaan kertaakaan.

TTD aivan solmussa, suunnilleen joka usean osuman kuolema tulee yhtenä pakettina. Eilen ja tänään myös joka kerta suuressa väkijoukossa omat kudit rekisteröityy todella huonosti, välillä aseesta ei vaan lähde kuteja, koska peli vissiin on merkannut minut jo kuolleeksi. Suurimmassa osassa pelejä ei osumakohtia deathscreenissä näkynyt lainkaan ja pelin eka tappaja näkyy koko lopun pelin ajan tappajana.
Muutaman kertaa myös matsin aluksi oli vain kaksi kutia lippaassa, Toisen kerran kutien loppumisen jälkeen muistin ruveta tarkistamaan.

Ja siihen päälle pari kertaa tuli nelosesta tuttu, ukko vaulttaa tai liukuu tuhatta ja sataa päin estettä ja kuolee...
 
Tuo M4A1 karbiini on kyllä aivan järkyttävä, 900 ROF Laser pyssy käytännössä. Yksi isoin asia mistä en pidä näissä ns. moderneissa pyssypeleissä on tuo, että lähes aina korkein tulinopeus -> paras/tehokkain ase.
 
Kyllä se grafiikoiltaan BF4 on jo palikkapeli tähän verrattuna.
Asensin BF4, onhan se nyt aika karu, en ymmärrä onko jengi näin sokeita. Sitten vielä joku punkbuster heittää pelistä ulos minuutin jälkeen. Ilmeisesti ois pitäny jotain asennustiedostoja ladata että ois toiminu, uninstalliin meni.

BF1 on kyllä ikäänsä nähden tosi hieno ja BFV myös. Molempia tulee pelattua ennemmin kun näitä minikarttoja BF6 betassa.
 
Rush ja Breakthrough maistuu nyt muutosten jälkeen, kun hyökkääjilläkin voi voittaa. Erityisesti Rush 12 vs 12 on hyvä muutos aiempiin peleihin.

Conquest pelaa tässä pelissä kuin TDM ja sen design on huono. Conquestia tuskin tulee pelattua enää ollenkaan. Tässä syy:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
 
On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
Siitähän tässä on kyse. Audiovisuaalisesti todella näyttävä peli joka kuitenkin on äärimmäisen simppeli, otat ohjaimen käteen, tykität nopean kierroksen pari ja sammutat pelin.
Pari tuntia betaa riitti. Teknisesti hieno ja toimiva, mutta noiden matsien aikana vaan paria erittäin tiivistä kenttää vuoronperään jotka on alusta loppuun taukoamatonta tykitystä ilman minkäänlaista syvyyttä, ei vaan jaksa innostua

Ei tämä edes kutkuttanut sitä bad companyn 2 puutetta, kun jopa se oli tempoltaan rauhallisempi ja taktisempi.
 
Tuo M4A1 karbiini on aivan järkyttävä, 900 ROF Laser pyssy käytännössä. Yksi isoin asia mistä en pidä näissä ns. moderneissa pyssypeleissä on tuo, että lähes aina korkein tulinopeus -> paras/tehokkain ase.

Sitten vielä, kun laittaa ne headshot kuulat siihen, niin se on menoa. Näihin betan mappeihin ei mun mielestä noilla assault rifleleillä niiden nykyisessä jamassa nimeen omaan tee yhtään mitään. Joko smg tai M4A1 carbine kantoon.
 
On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
Rush myös on sen takia nyt parempi, koska Breakthrough on tavallaan tullut vanhan Rushin tilalle ja nyt tajuttiin vähentää pelaajamäärää Rushista, jolloin se on tarpeeksi erilainen verrattuna Breakthroughiin.

Itseä huolettaa Battle(non)sensen videossa esiin nostama piirtoetäisyyden ongelma. Vaikka isoja karttoja tehtäisiinkin, niin ei enää snipereitä tasapainota mm. huono näkyvyys piirtoetäisyyden tai hiekkamyrskyn takia. Esim. toi Liberation Peak pelaa aika huonosti, koska flankata ei voi (+pingaaminen on helppoa) ja on vain pari choke pointtia, mistä kulkea. Pam! Sniper Fatal Headshot.

Mutta mutta. Itsehän viihdyn pienissä kartoissa (siis Bäfän mittakaavassa, en CODin jossa kaikki Nuketownit / Shipmentit vois poistaa) ja gameplay on tässä uudessa omaan makuun mukavaa, koska tykkään infantrystä. Minulle Battlefield 1 on ylivoimaisesti paras Battlefield ja vaikka tunnelma (Grand Operations + eri kielet + bayonet charge yms.) ei ole lähellekään samaa tasoa Battlefield 6:n Breakthrough:ssa, niin itse pelattavuus on parempi kapulalla tässä kuin BF1:ssä. Tästä syystä ostoon lähtee ja käyn julkaisupäivänä pelin PS5:lle Puolenkuun Peleistä hakemassa.

Tääkään peli ei viel saanut PS5 Pro ostohousuja jalkaan, koska peli näyttää edelleen PS5:llä hyvältä, joskin hieman pehmeältä. Vois tänää kokeilla PC:llä miten pyörii 4K:lla ja DLSS vähintään performancella omalla setupilla.
 
Rush ja Breakthrough maistuu nyt muutosten jälkeen, kun hyökkääjilläkin voi voittaa. Erityisesti Rush 12 vs 12 on hyvä muutos aiempiin peleihin.

Conquest pelaa tässä pelissä kuin TDM ja sen design on huono. Conquestia tuskin tulee pelattua enää ollenkaan. Tässä syy:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


On kyllä sääli muistella, miten paljon parempaa pelisuunnittelu- ja mekaniikka on 20 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja miten peli paitsi vaati myös antoi enemmän pelaajalle, joka ei operoi kengännauha-äo:lla. Rushin suosio nousee juuri siitä, että conquest pelimuotona on tehty hyvin viimeksi ehkä juuri BF2:n aikaan ja näyttää kutosessakin olevan sekavaa hortoilua pisteeltä toiselle ilman juuri mitään taktista syvyyttä. Rush ei ole syvällinen mutta ei toisaalta päämäärätöntä romppaamista satunnaiseen ilmansuuntaan.
En sinänsä ole eri mieltä, mutta en myöskään usko että menemällä milsimin suuntaan pelin kaupallinen menestys välttämättä kasvaa, minkä perässä EA lopulta on. Nykyään taitaa olla milsim puolella paljon enemmän pelejä ja keskiverto BF pelaaja tuskin innostuu Hell let loosesta (tai että BF olisi lähempänä milsimiä).

Toki jotain porkkanoita pitäisi saada pelaajille että ei olisi pelkkää team deathmatchia, ehkä Portal tai Closed weapons pelimuodoilla saadaan enemmän tiimipelaamisesta kiinnostuvat löytämään toisensa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 225
Viestejä
4 882 088
Jäsenet
78 778
Uusin jäsen
juntune

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom