Battlefield 6 ja Valorant eivät ole yhteensopivia keskenään

Ilmeisesti mulle sitten osunu just niitä poikkeustapauksia missä se on päällä oletuksena :)

Nimenomaan parempi pitää se päällä. Ja johan tuo on ollut oletuksena päällä emoissa sen 8 vuotta ainakin.
Mulla ei ole ollut oletuksena päällä z790f eikä myöskään b550m:ssä. Ei noi securebootit kyllä yleensa ole päälla oletuksena. Mulla ollu Asusin, msi ja asrockin emoja. Missään ei ole ollut oletuksena päällä.

Mulla ei ole ollut oletuksena päällä z790f eikä myöskään b550m:ssä. Ei noi securebootit kyllä yleensa ole päälla oletuksena. Mulla ollu Asusin, msi ja asrockin emoja. Missään ei ole ollut oletuksena päällä.
Eiköhän tämä tullut jo selväksi. Itse en ole tuota asetusta koskaan käynyt päälle laittamassa ja molemmissa koneissa se on päällä.

En ymmärrä tätä "Apple"-tyyppistä ajattelua. Tietenkin määräävässä markkina-asemassa olevan yleiskäyttöisen käyttöjärjestelmän pitää tarjota tuki kernel-tason ajureille. Se on sitten eri asia haluaako käyttöjärjestelmän käyttäjä ottaa noita kolmansien osapuolien ajureita käyttöön.

Laiteajureita tarvitaan siihen että saadaan ne OHEISLAITTEET toimimaan.

Se, että laiteajurirajapintoja käytetään vakoilusoftiin, ilman mitään oheislaitetta, on totaalisen väärin.

Tämän ymmärtämisessä ei ole mitään "applemaista ajattelua", päin vastoin.

Applen mielestä ylin valta koneessa ei kuulu koneen käyttäjälle/omistajalle vaan heille itselleen. Sama pätee firmaan, joka haluaa asentaa muiden koneelle rootkittiin perustuvan "huijauksenestosoftan".

Viimeksi muokattu:
Ymmärsit väärin kommenttini. Tuolla Applemaisella tarkoitan sitä, että niitä ajureita ei voida tehdä lainkaan (jonka takia esim. NVDIA:n, AMD:n tai Intelin näytönohjaimia saa uusissa Maceissa toimimaan). Eli oma valintani on aina se, että kuka tahansa voi tehdä ajureita riippumatta siitä, että onko niille oheislaite vai ei, vai onko oheislaite kyseisen tahon tekemä. Kaikki muu on markkinoiden rajoittamista.

Laiteajureita tarvitaan siihen että saadaan ne OHEISLAITTEET toimimaan.

Se, että laiteajurirajapintoja käytetään vakoilusoftiin, ilman mitään oheislaitetta, on totaalisen väärin.

Tämän ymmärtämisessä ei ole mitään "applemaista ajattelua", päin vastoin.

Applen mielestä ylin valta koneessa ei kuulu koneen käyttäjälle/omistajalle vaan heille itselleen. Sama pätee firmaan, joka haluaa asentaa muiden koneelle rootkittiin perustuvan "huijauksenestosoftan".
Nyt meni kyllä lainatun tekstin ymmärrys metsään.

Kasasin oman mini-ITX-koneen v. 2020 pakasta vedetyistä osista, ja ASUS ROG Strix B450-I ei ollut secure boot myöskään päällä defaulttina.

Ja eipä muuten ole mikään läpihuutojuttu tuo asian korjaaminen näin 5 vuotta myöhemin. WindowsPE:ssä vietin eilen aikaa tunnin yrittäessäni saada MBR2GPT konvertoimaan buuttilevy MBR:stä GPT:hen, mutta validointi ei mene läpi vaikka pienensin vielä primary partitionia 200 megatavulla. Mitään tarkempaa virheviestiä ei tule.

EA:lla on tässä aika hyvät PR-katastrofin ainekset käsillä launchiin, jos tällainen ohjelmistokehitystä päivätyönään tekevä tietotekniikan diplomi-insinööri ei saa useamman tunnin arpomisella secure boottia kytkettyä päälle. Toki voi olla, että olen vain liian paska insinööri.

Kasasin oman mini-ITX-koneen v. 2020 pakasta vedetyistä osista, ja ASUS ROG Strix B450-I ei ollut secure boot myöskään päällä defaulttina.

Ja eipä muuten ole mikään läpihuutojuttu tuo asian korjaaminen näin 5 vuotta myöhemin. WindowsPE:ssä vietin eilen aikaa tunnin yrittäessäni saada MBR2GPT konvertoimaan buuttilevy MBR:stä GPT:hen, mutta validointi ei mene läpi vaikka pienensin vielä primary partitionia 200 megatavulla. Mitään tarkempaa virheviestiä ei tule.

EA:lla on tässä aika hyvät PR-katastrofin ainekset käsillä launchiin, jos tällainen ohjelmistokehitystä päivätyönään tekevä tietotekniikan diplomi-insinööri ei saa useamman tunnin arpomisella secure boottia kytkettyä päälle. Toki voi olla, että olen vain liian paska insinööri.
Vuonna 2020 vielä laittanu MBR:nä levyt? :x3: Johan siitä luovuttiin Vistan myötä.

Kuten sanoin, nämä asetukset oli defaulttina. Windows 10 sisään ja ajoa.
MBR taitaa olla oletus, jos BIOS on legacy -tilassa ja GPT sitten jos UEFI.
Tosin jos on joku ikivanha Windows asennus, niin voisi olla hyvä välillä tyhjentää kokonaan ja aloittaa puhtaalta pöydältä, tällä kertaa UEFI + GPT + secure boot -yhdistelmällä.

Oliko uusi SSD, vai vanhasta siirretty missä osiot valmiina?

Kaikki osat GPU:ta lukuunottamatta olivat uusia, täten myös SSD. Uusi Windows 10 -asennus keväällä 2020.

Joo varmaan olis fiksua vetästä kokonaan uusi Windows 11 -asennus sinne samaan hikeen, en vaan vielä halua dedikoida aikaa tuollaiseen projektiin.

Ja mun pointti joka tapauksessa oli, että näitä samanlaisia keissejä on maailma väärällään ja EA tulee törmäämään tähän todellisuuteen BF6 launchissa.

Selvisikö miksi juuri Valorant ei toimi? Itselläni on myös Riot Vanguard jatkuvasti päällä, koska se asentuu League of Legendsin myötä, mutta silti BF6 beta toimi mainiosti.

E:
Eipä niissä pahemmin admineja näy kun pelaa pelejä missä on vielä dedicated servut.
Kertoo enemmänkin valitsemistasi servereistä, kuin server & admin järjestelmästä. Ainakin HLL:ssä pelaamillani servuilla on adminit aktiivisesti paikalla.

OEM-vehkeissä se taitaa olla poikkeuksetta oletuksena päällä
Sanotaan nyt vielä että itsellä ei ole muita OEM vehkeitä kuin vanhat läppärit :) Kaikki pöytäkoneet itse komponenteista kasattuja.
Kaikki osat GPU:ta lukuunottamatta olivat uusia, täten myös SSD. Uusi Windows 10 -asennus keväällä 2020.

Joo varmaan olis fiksua vetästä kokonaan uusi Windows 11 -asennus sinne samaan hikeen, en vaan vielä halua dedikoida aikaa tuollaiseen projektiin.

Ja mun pointti joka tapauksessa oli, että näitä samanlaisia keissejä on maailma väärällään ja EA tulee törmäämään tähän todellisuuteen BF6 launchissa.
No tuo sinun tapaus on varmasti aika vähemmistössä kun menty legacy tilassa asentamaan varmaankin vanhasta tottumuksesta. UEFI tilassa asennetulla ei tule ongelmaa kun secure bootin käy vain laittamassa päälle.

On vuosi 2025 ja ihmiset edelleen liian typerii pelatakseen jotain moninpelishooteria ilman huijaamista.
Toisaalta tuskin haluat alkaa kertomaan, miten ihmisten pitäisi pelejä pelata ja niistä nauttia. Lisäksi moninpelishootterin pelaaminen taas ei pahemmin älykkyyttä vaadi. Veikkaan, että cheattiohjelmien kanssa räpeltävät ovat älykkäämpiä kuin tavallinen tuulipuku vanilla pelaaja.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 329
Jäsenet
78 810
Uusin jäsen
Martes

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom