Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla ei ole ollut oletuksena päällä z790f eikä myöskään b550m:ssä. Ei noi securebootit kyllä yleensa ole päälla oletuksena. Mulla ollu Asusin, msi ja asrockin emoja. Missään ei ole ollut oletuksena päällä.Nimenomaan parempi pitää se päällä. Ja johan tuo on ollut oletuksena päällä emoissa sen 8 vuotta ainakin.
Eiköhän tämä tullut jo selväksi. Itse en ole tuota asetusta koskaan käynyt päälle laittamassa ja molemmissa koneissa se on päällä.Mulla ei ole ollut oletuksena päällä z790f eikä myöskään b550m:ssä. Ei noi securebootit kyllä yleensa ole päälla oletuksena. Mulla ollu Asusin, msi ja asrockin emoja. Missään ei ole ollut oletuksena päällä.
En ymmärrä tätä "Apple"-tyyppistä ajattelua. Tietenkin määräävässä markkina-asemassa olevan yleiskäyttöisen käyttöjärjestelmän pitää tarjota tuki kernel-tason ajureille. Se on sitten eri asia haluaako käyttöjärjestelmän käyttäjä ottaa noita kolmansien osapuolien ajureita käyttöön.
Nyt meni kyllä lainatun tekstin ymmärrys metsään.Laiteajureita tarvitaan siihen että saadaan ne OHEISLAITTEET toimimaan.
Se, että laiteajurirajapintoja käytetään vakoilusoftiin, ilman mitään oheislaitetta, on totaalisen väärin.
Tämän ymmärtämisessä ei ole mitään "applemaista ajattelua", päin vastoin.
Applen mielestä ylin valta koneessa ei kuulu koneen käyttäjälle/omistajalle vaan heille itselleen. Sama pätee firmaan, joka haluaa asentaa muiden koneelle rootkittiin perustuvan "huijauksenestosoftan".
Vuonna 2020 vielä laittanu MBR:nä levyt?Kasasin oman mini-ITX-koneen v. 2020 pakasta vedetyistä osista, ja ASUS ROG Strix B450-I ei ollut secure boot myöskään päällä defaulttina.
Ja eipä muuten ole mikään läpihuutojuttu tuo asian korjaaminen näin 5 vuotta myöhemin. WindowsPE:ssä vietin eilen aikaa tunnin yrittäessäni saada MBR2GPT konvertoimaan buuttilevy MBR:stä GPT:hen, mutta validointi ei mene läpi vaikka pienensin vielä primary partitionia 200 megatavulla. Mitään tarkempaa virheviestiä ei tule.
EA:lla on tässä aika hyvät PR-katastrofin ainekset käsillä launchiin, jos tällainen ohjelmistokehitystä päivätyönään tekevä tietotekniikan diplomi-insinööri ei saa useamman tunnin arpomisella secure boottia kytkettyä päälle. Toki voi olla, että olen vain liian paska insinööri.
Vuonna 2020 vielä laittanu MBR:nä levyt?Johan siitä luovuttiin Vistan myötä.
Oliko uusi SSD, vai vanhasta siirretty missä osiot valmiina?Kuten sanoin, nämä asetukset oli defaulttina. Windows 10 sisään ja ajoa.
MBR taitaa olla oletus, jos BIOS on legacy -tilassa ja GPT sitten jos UEFI.Kuten sanoin, nämä asetukset oli defaulttina. Windows 10 sisään ja ajoa.
Oliko uusi SSD, vai vanhasta siirretty missä osiot valmiina?
Kertoo enemmänkin valitsemistasi servereistä, kuin server & admin järjestelmästä. Ainakin HLL:ssä pelaamillani servuilla on adminit aktiivisesti paikalla.Eipä niissä pahemmin admineja näy kun pelaa pelejä missä on vielä dedicated servut.
Sanotaan nyt vielä että itsellä ei ole muita OEM vehkeitä kuin vanhat läppäritOEM-vehkeissä se taitaa olla poikkeuksetta oletuksena päällä
No tuo sinun tapaus on varmasti aika vähemmistössä kun menty legacy tilassa asentamaan varmaankin vanhasta tottumuksesta. UEFI tilassa asennetulla ei tule ongelmaa kun secure bootin käy vain laittamassa päälle.Kaikki osat GPU:ta lukuunottamatta olivat uusia, täten myös SSD. Uusi Windows 10 -asennus keväällä 2020.
Joo varmaan olis fiksua vetästä kokonaan uusi Windows 11 -asennus sinne samaan hikeen, en vaan vielä halua dedikoida aikaa tuollaiseen projektiin.
Ja mun pointti joka tapauksessa oli, että näitä samanlaisia keissejä on maailma väärällään ja EA tulee törmäämään tähän todellisuuteen BF6 launchissa.
Toisaalta tuskin haluat alkaa kertomaan, miten ihmisten pitäisi pelejä pelata ja niistä nauttia. Lisäksi moninpelishootterin pelaaminen taas ei pahemmin älykkyyttä vaadi. Veikkaan, että cheattiohjelmien kanssa räpeltävät ovat älykkäämpiä kuin tavallinen tuulipuku vanilla pelaaja.On vuosi 2025 ja ihmiset edelleen liian typerii pelatakseen jotain moninpelishooteria ilman huijaamista.
WindowsPE:ssä vietin eilen aikaa tunnin yrittäessäni saada MBR2GPT konvertoimaan buuttilevy MBR:stä GPT:hen, mutta validointi ei mene läpi vaikka pienensin vielä primary partitionia 200 megatavulla. Mitään tarkempaa virheviestiä ei tule.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.