Battlefield 6

Se voisi muuten olla hyvinkin tapot koska niin hitaasti nousee. Vaatinut varmaan kehitystiimiltä liikaa ponnisteluja kirjoittaa siihen kuvaukseen että ne on tappoja eikä damagea.
Niin peleissähän ei ole koskaan ennen ollut kirjoitusvirheitä. (Ja nimenomaa virheitä, vaikka tarkoitettu toista asiaa) :facepalm:
 
No eikös sieltä ole tulossa muutama mäppi lähiaikoina? ym sälää
Kyllä.

28.10. ja 18.11. tulee uudet kartat.

IMG_0026.jpeg


Edit:

BLACKWELL FIELDS - MAP, SUPPORT FOR ALL COMBAT SIZES, LAND AND AIR VEHICLES​


EASTWOOD - MAP, SUPPORT FOR ALL COMBAT SIZES, LAND VEHICLES AND HELICOPTERS​


 
En tiedä, ei vaan lähde. Kartat todella surkeita, siis TODELLA surkeita. Kunnon ADHD-hippaa millä kalastetaan CODin pelaajia. Ja tuntuu ettei mihinkään osu vaikka mitä yrittäis, takana kuitenkin satoja tunteja BF4, BF1, BFV…
Alkuun itsellä oli aika samat kokemukset. Tässä on iso merkitys liikkumisella ja suojia, savuja yms. hyödyntämällä. Vauhtia pois ja ajatusta peliin.

Pari karttaa on kyllä uskomatonta syöpää, kuten Sobek city ja Empire state.

Aseissa, varsinkin assaut rifleissä ehkä keskittyisin panostamaan precisioniin, koska se vähentää hajontaa niin rekyyliä hallitsemalla luodit osuu paremmin kohteeseen.

Itselle tämä on tällä hetkellä 3 jälkeen parasta battlefieldiä. Toki tuli pelattua jonkin verran BO6:ta niin siirtymä tähän oli helpompaa.
 
Jaa tämmönen tullut tunti sitten.
Hitreg ongelmista ainakin osa pikemmin tästä, netcoden sijaan?
Pitäisi olla korjausta paikallaan jo.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/battlefieldcomm/status/1978400189476896968


Jännästi koodattu peli kyllä kun osuman ottaminen riippuu aseen lisäosista. :smoke:
 
Niin peleissähän ei ole koskaan ennen ollut kirjoitusvirheitä. (Ja nimenomaa virheitä, vaikka tarkoitettu toista asiaa) :facepalm:
Pitäiskö sun nyt ihan ensimmäisenä selvittää mitä tarkoittaa kirjoitusvirhe ennen kuin alat pätemään. kirjoitusvirhe on mikä tahansa poikkeama sanan oikeasta kirjoitusasusta.
 
Kah, pitääpä kattoa onko update tullut.. jospa nyt ei niin vituttas vetää lipasta kaveriin ja se ampuu 1 shotilla naamaan.. itellä värit antaa ymmärtää että osuu :D kyllä omasta mielestä jos 8-10 kertaa välähtää esim kk:n 30dmg niin tekee jo 300 damaa ja jos 100 on helaa niin pitäs kaverin tipahtaa.
 
Jännästi koodattu peli kyllä kun osuman ottaminen riippuu aseen lisäosista. :smoke:
Ei kai se niin ihme kun yhdet kudit nostaa headshot multia, eli muuttaa lämää.
Sitten moni muokkaa effective rangee, eli muuttaa damage käyrää eri etäisyyksillä.
Silti toki hauska, että tippuisi nollaan tai ei rekkaa.
 
Pitäiskö sun nyt ihan ensimmäisenä selvittää mitä tarkoittaa kirjoitusvirhe ennen kuin alat pätemään. kirjoitusvirhe on mikä tahansa poikkeama sanan oikeasta kirjoitusasusta.
Niin ja ponnisteluja vaatii se että kirjoittaa "damage" sijasta "kills"? Vai oisko ihan vaan käyny ajatuskatkos jollain devillä eikä vaadi niinkään ponnisteluja vaan näitä kirjoituksenkukkasia tapahtuu pelissä kuin pelissä ja on käynyt aina koska on paljon tekstiä ja monessa paikassa samoja tekstejä.

Kyllä mä ihan mielelläni katon näitä kirjoituksenkukkasia kuin että siellä devit tarkistaa rivi riviltä että onhan nyt kaikki kirjoitettu oikein että ei vaan kukaan pelaaja hämmenny tästä tehtävästä kun on väärä sana jossain välissä sen sijaan että korjataan niitä oikeita ja isosti peliin vaikuttavia ongelmia.
 
Niin ja ponnisteluja vaatii se että kirjoittaa "damage" sijasta "kills"? Vai oisko ihan vaan käyny ajatuskatkos jollain devillä eikä vaadi niinkään ponnisteluja vaan näitä kirjoituksenkukkasia tapahtuu pelissä kuin pelissä ja on käynyt aina koska on paljon tekstiä ja monessa paikassa samoja tekstejä.

Kyllä mä ihan mielelläni katon näitä kirjoituksenkukkasia kuin että siellä devit tarkistaa rivi riviltä että onhan nyt kaikki kirjoitettu oikein että ei vaan kukaan pelaaja hämmenny tästä tehtävästä kun on väärä sana jossain välissä sen sijaan että korjataan niitä oikeita ja isosti peliin vaikuttavia ongelmia.
Tuossa tuo ylempi kun ei sulla tunnu menevän jakeluun mitä siinä lukee/pitäisi lukea. Ei tuossa ole väärä sana vaan täysin väärä lause kertomassa mitä siinä pitäisi tehdä.

Screenshot 2025-10-15 at 17-02-27 Battlefield 6 Assignments Battlefield Wiki Fandom.png
 
Toimiiko muilla normaalisti tuo lentokoneiden/helikopterien näppäimien bindaus? Taistelukopteri toimii normaalisti, mutta kuljetuskopteri reagoi vain wasd-painalluksiin...
Lentokone taas nostaa spacesta keulan ylös ja ampuu vaikka pitäisi vain ampua...jne

Ja ei ole duplikaatti näppäimiä omissa kategorioissaan.
 
Gunplayssä bugi/ominaisuus että kun heti juoksusta tähtäät ja lähdet ampumaan niin bloom aivan mieletön.

Jossain 3min kohdalla demotaan tätä ongelmaa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=v_vDTa1_0cs

Joo tää oli jo betassa.
Ihme ettei julkaisuun korjattu.
 
Miksi ihmeessä olit poistamassa? Tuohan on oikea snipujen paratiisi :thumbsup:
Taisit vastata itse itsellesi. Ilman snipuja tuo voisi olla mainio kartta.

Jotain vram memory leakkia ollut porukalla, mutta ilmeisesti koskeneet vain overkill-asetuksilla pelaamisesta. Pelaan paljon matalemmilla asetuksilla ja monesti tunnin parin jälkeen alkaa fps laskemaan perus noin sadasta -->
50-60. Lieköhän samaa probleema? Onko tullut vastaan muita apuja kuin ressutus?
 
Jotain vram memory leakkia ollut porukalla, mutta ilmeisesti koskeneet vain overkill-asetuksilla pelaamisesta. Pelaan paljon matalemmilla asetuksilla ja monesti tunnin parin jälkeen alkaa fps laskemaan perus noin sadasta -->
50-60. Lieköhän samaa probleema? Onko tullut vastaan muita apuja kuin ressutus?
Toisessa pelissä missä sama ongelma auttoi joskus muuttaa tekstuurit toiseen asetukseen ja takaisin. Eli välissä ottaa asetukset käyttöön. Kai se saattaa sitten muistin tyhjää siinä välissä.
 
Onko muut huomannu tota VRAM vuotoa? Pari kolme peliä pystyy pelaamaan ja sen jälkeen tippuu fps ~130 -> ~90 ja VRAM -käyttö huitelee siellä 14,5-15,5Gb hujakoilla. Alussa on noin 10Gb. Korjaantuu kyllä, kun laskee tekstuurit ultralle. 4080S itellä.
 
Kyllä tässä vaiheessa voi nyt jo sanoa, että paras battlefield ja paras FPS ikinä. 30 vuotta näitä räiskeitä on tullut pelailtua, niin tähän on tultu. Virheitä toki mahtuu mukaan ja korjattavaa, mutta mikään ei ole koskaan täydellistä.

Uusista mapeista osa tuntui alussa hankalilta, mutta niitä voi opetella pelaamaan, niin siitä se lähtee. Älyä saa käyttää ja hahmottaa sitä kokonaistilannetta, niin kyllä sieltä löytyy se oikea spawni mihin kannattaa mennä jos nyt sattuu kuolemaan, lippu mille kannattaa siirtyä ja olemalla kartalla tietää kyllä milloin pitää ottaa irti. Lähteä eteenpäin tai perääntyä ja ennenkaikkea mihin suuntaan.

Nuo servut on kuitenkin täynnä suurimmaksi osaksi pelaajia jotka on aivan pihalla eikä edes yritä pelata sitä kenttää millään tavalla järkevästi eivätkä näe eikä tiedosta vaaroja, niin ihan pienellä keskittymiselläkin saa oman pelin hallintaan.

Conquestia nyt pelkästään tulee pelattua. Escalation ja Conquest listaa pelasin alkuun, mutta se escalation on turhake.
 
Conquestissa tikettimääriä ollaan laskemassa karttakohtaisesti. Ilmeisesti kierrokset kestää liian pitkään nykyajan hermolla. Redditissä vastarinta on kovaa, niin saa nähdä jääkö ajatuksen tasolle. Myös jostain liikkumisen muuttamisesta oli puhetta, mutta mitään virallista postausta asiasta ei silmiin sattunut.
 
En kyllä lähtis sanomaan parhaaksi tätä... Ei kuitenkaan sysipaska kuten 2042.
Conquestin ticektti määriäkin lähettiin laskemaan kun mappien flow kusasee pahasti, tosin en kyllä ole nähnyt closed weapon conquestin ikinä päättyvän timeouttiin kuten Dicen hörhöt väittää minkä johodsta pitää laskea ticketteä 100 - 300 per kartta... Naurettavaa

Pätevän pelin tästä saa kunhan multimiljoona indie studio saa vuoden päivät työstää ja pään pois sieltä takapuolesta.
 
Sais lisätä aikaa ja tikettimääriä vaa isommaks, varsinkin domination pelimuodossa tuntuu että matsi loppuu ennen ku se kerkeää oikein edes alkaa. Mappeihin pienet reworkit tai spawnien tarkistus että onko ne ihan tasapainossa nii kuulostais hyvältä. Ennenhän BF3 oli yhteisön servut jotain 3000 tiketillisiä ja siellä hinkattiin se vajaa 2h(?). Muistan kuitenkin että ne oli todella pitkiä matsia välillä kun oli se joku 3000 tikettiä ja en pistäisi nytkään pahakseni vaikka saisi pidemmänkin aikaa räiskiä menemään yhdessä mapissa.

Bugi että ei pysty laittaa aseesee palikoita kiinni vaikka juuri sait siihen levun millä ne saa auki nii meinaa kyl hieman kyrsiä ku joutuu sit pakostakin pelata joko toisella aseella tai sillä aseella niillä tietyillä palikoilla. Ja joutuu ihan jonkin verran räiskiä LMG:llä että saa sen betassa nähdyn toisen LMG:n auki :interested:. Mut kyl uskon että tästä vielä hyvä tulee kunhan antaa aikaa asioiden korjaamiseen ja en pistäisi pahakseni vaikka optimoisivat vielä vähän lisää, tuntuu että välil meinaa allekirjoituksen raudalla kovassa mähinässä lagaa vaikka asetukset on low-mid asteikkoa.
 
Conquestissa tikettimääriä ollaan laskemassa karttakohtaisesti. Ilmeisesti kierrokset kestää liian pitkään nykyajan hermolla. Redditissä vastarinta on kovaa, niin saa nähdä jääkö ajatuksen tasolle. Myös jostain liikkumisen muuttamisesta oli puhetta, mutta mitään virallista postausta asiasta ei silmiin sattunut.

Ne on laskettu jo näköjään. En edes kiinnittänyt sen enempää huomiota noihin tikettimääriin ennenkuin ihmettelin, että yksi erä olisko ollut Iberian offensive conquestia kesti vain 16 minuuttia, niin tämä onkin selitys.

Eipä se menoa haitannut. Toki pisteitä kerkeää nyt vähemmän tehdä.

Selitys näytti olevan, että liian usein loppui erät aikarajaan kuin toisen joukkueen tikettien loppumiseen, niin eikös silloin olisi vain kannattanut järjen mukaan nostaa sitä aikarajaa eli vähän meni heiltä nyt ohi tämä säätö.
 
Omalla kohdalla yhä paras on bf4 (2066h). Tämä 6 ei kyllä huonokaan ole, maistunut erittäin hyvin kyllä. Tosin näköjään mm. bfv hakattu 1163h ja 2042 1659h joka yllätti tsekatessa, kun ei ole tuntunut että niin paljon olisi pelannut.
 
Millä asetuksella noi kartoissa olevat aseet saa reagoimaan hiireen samalla tavalla kuin pelaajan aseisiin? Nyt on pakko tiputtaa hiirestä DPI:tä kun menee esim. ampumaan ilmatorjuntatykillä, kun muuten se reagoi liikkeeseen liian herkästi.
 
Betasta jäi ristiriitainen fiilis. Lähinnä ADHD hippaa jotai ei voi oikein sietää ja melko surkeat kartat. Tuli äsken silti ostettua ja pari tuntia pelailtua. Ostopäätökseen vaikutti aika lailla 3 tulevaa uutta karttaa (toivottavasti vaan ovat isoja) jo ennen joulua ja jonkinlainen panostus Hardcore moodiin tiedossa.

Kyllä maistui. SMG:llä pistelly menemään ja yllättävän hyvin porukkaa tippuu. Pelikokemus kyllä vaihtelee aika lailla, heti kun on ylijuoksua niin parempi vaihtaa vaan serveriä. Sekavaahan tuo on pienissä kartoissa kun joka puolelta tulee vihollista. Pitää vain löytää se oma juttu mikä toimii ja edetä järkevästi.

Aseiden äänet ovat loistavat. Osumatarkkuudessa ja osumien rekisteröinnissä ei mitään ongelmaa. Näyttää upealta ja pyörii hienosti ULTRA asetuksilla ja 4K:lla. Intel 11700K ja RTX 5080. Pitää vielä testata HDR:ää kun Oledi käytössä.

Valikot on kyllä todella surkeat. Voi jumalauta. Toivottavasti tekevät niille jotain.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 897
Viestejä
4 963 498
Jäsenet
79 713
Uusin jäsen
Pekka Elo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom