Battlefield 6

Itsellä tämä perustuu omaan kokemukseen että vihollinen ampuu aseella jossa flash hider n.3-5m päässä eikä näy kartassa ja sama äänenvaimentimella. Ja itsellä ollut ihan sama esim. Empire State Conquest A objectivella laatikoiden välistä ampunut flash hider rynkyllä vihun eikä 5 muuta ympärillä reagoi.

Flash hider kuvaus on myös muuttunut season 1 aikana. Ennen siinä luki myös tuo että näkyy pienemmällä matkalla.
Pakko nyt vielä tarkastaa kun pääsen kotiin, mutta uskallan väittää että on näin.
Tai sitten vaan bugailee niin kuin moni muukin asia.
 
Itsellä tämä perustuu omaan kokemukseen että vihollinen ampuu aseella jossa flash hider n.3-5m päässä eikä näy kartassa ja sama äänenvaimentimella. Ja itsellä ollut ihan sama esim. Empire State Conquest A objectivella laatikoiden välistä ampunut flash hider rynkyllä vihun eikä 5 muuta ympärillä reagoi.

Flash hider kuvaus on myös muuttunut season 1 aikana. Ennen siinä luki myös tuo että näkyy pienemmällä matkalla.
Pakko nyt vielä tarkastaa kun pääsen kotiin, mutta uskallan väittää että on näin.
Tai sitten vaan bugailee niin kuin moni muukin asia.

Minulla oli käsitys, että flash hider estää taikakolmion tulemista hahmon ylle, mutta näkyy normaalisti minimapissa.

Supressor taas poistaa näkyvyyden minimapilta poislukien lähietäisyydellä olevilta vihuilta.

Mutta eipä ole tähänkään 100% varmuutta ja on toki voinut muutta päivitysten myötä.
 
Mitä tuo silencerin in-world spotting tarkoittaa tässä yhteydessä? itse ymmärtäisin, että sitä kun spottaa jonkun tiimikavereille. Miksi se sen poistaisi? Vai tarkoitetaanko juurikin automaattista spottausta eli yllä mainittua taikakolmiota?

Tuo olisi kyllä loogista, että silencerillä ampuminen näkyisi lähistöllä oleville minimapilla, mutta ei kauempana.
 
Mitä tuo silencerin in-world spotting tarkoittaa tässä yhteydessä? itse ymmärtäisin, että sitä kun spottaa jonkun tiimikavereille. Miksi se sen poistaisi? Vai tarkoitetaanko juurikin automaattista spottausta eli yllä mainittua taikakolmiota?

Tuo olisi kyllä loogista, että silencerillä ampuminen näkyisi lähistöllä oleville minimapilla, mutta ei kauempana.
Joo eli flash hiderin pitäisi poistaa 3D-spottauksen kokonaan. Eli pään päälle ei tule punaista kolmiota.

Edit. Ja sama siis silencerilla.
 
tuleeko tässä pelissä muutenkaan sitä palloa hahmon päälle... tuntuu ettei spottaus väliin pelaa niinkuin pitäs, ainakin kaveri sitä kovasti on kiroillut, ite kun pelaan recon:a niin sehän automaattisesti spottaa ilman nappien painelua.
 
tuleeko tässä pelissä muutenkaan sitä palloa hahmon päälle... tuntuu ettei spottaus väliin pelaa niinkuin pitäs, ainakin kaveri sitä kovasti on kiroillut, ite kun pelaan recon:a niin sehän automaattisesti spottaa ilman nappien painelua.
Ai täh oikeasti? Recon spottaa ihan vain tähdätessä?
 
Ai täh oikeasti? Recon spottaa ihan vain tähdätessä?
Battlefield 6 Classes Hub - Electronic Arts

1763725879480.png
 
Katselin tuubista videoita tuosta spottaantumisesta. Ei hitto en ole edes tajunnu että tuo merkki tulee automaattisesti äijän päälle jos ammut aseelle ilman flash hideria/suppressoria.
Eli jompikumpi on kyllä pakollinen varuste. Vaimentimella sit ei tule myöskään minimappiin merkkiä, yli 15m.
Itsellä kaikissa aseissa joku suujarru. 😅
 
Joo Flash hider on ihan pakollinen ja silenecer todella suositeltava myös. Tuo on ihan vammasta, että tulee se 3D-spotti rinkula saman tien, kun ammut. Tuo käytännössä mitättöi kaikki jarrut ja kompensaattorit, kun olet niin näkyvissä koko ajan, kun niiitä käytät. Tosin sentään tuo ampuessa tuleva spottaantuminen taitaa hävitä saman tein kun lopettaa ampusmisen, mutta silti.
 
Onko Portalissa mahdollista pelata Battle Royealea pelkkiä botteja vastaan? Kokeilin jotain Bots Only BR:ää, mutta siihen ei tullut oman squadin lisäksi ollenkaan botteja. 2/100 players luki vain match makingissa.
 
Äsken pelasin portalissa infantry conquestia ja sepä olikin minulle mieleinen pelimuoto. Ei liian nopea tempoinen niinkuin moni muu. Lisäksi siinä oli botteja ja täytyy sanoa että näköjään pidän botteja vastaan pelaamisesta. Niiden kanssa ei kuole heti ensi laukauksesta ja on aikaa etsiä suojaakin. Jos sen sijaan ihmispelaaja ampuu niin se on aina välitön kuolema. Ainakin minulla käy niin jatkuvasti. Kuulet laukauksen ja henki pois...
 
Mikä maailmankolkka mahtaa aktivoitua pelaamaan joskus 23.00 eteenpäin?
Muuten koko illan oli suht ok nettikoodi, mutta tuohon aikaan eka peli ja siitä eteenpäin kaikki pelit aivan täyttä tuubaa. Omien kutien tehoamisesta ei tietoakaan, kaikki vihut tappaa sinut vain zip-äänellä, joka on death-screenin mukaan se perus 3-5 kutia. Toisaalta vikassa pelissä tuli jo sitäkin, että vihu upotti minuun yhteenvedon mukaan samalla lyhyellä zip-äänellä joku kymmenen osumaa random damageilla. Ja mihinkään nurkan taakse oli ihan turha edes suunnitella menevänsä suojaan kun damaget tulee metrikaupalla perässä.
Tuli myös ties kuinka montaa kertaa tehtyä vihuun muka joku 120-160 damagea kerralla kun ensin itse luukuttaa ja joku muu viimeistelee samaan syssyyn. Tai sitten ampuu puoli lippaallista ukkoon vierestä ja tulee vaan saman tien zipatuksi, tajutakseen reviven jälkeen että lippaasta on kadonnut oikeasti vaan joku 1 tai 2 kutia.

Perhana menivät myös näköjään korjaamaan tuon miinojen lähekkäin laittamisen. Vissiin joku suuri pelaaja itkenyt kun ajoneuvo ottaa liikaa damagea lähekkäin olevista miinoista?
 
23:00 näyttäis olevan klo 16 jenkeis eli kai siellä on päästy töistä/koulusta kotiin isolla porukalla.
 
Perhana menivät myös näköjään korjaamaan tuon miinojen lähekkäin laittamisen. Vissiin joku suuri pelaaja itkenyt kun ajoneuvo ottaa liikaa damagea lähekkäin olevista miinoista?
Tuo on naurettava ja teennäinen rajoitus kyllä. En tiedä mitä tuossakin on ajateltu 🙄
 
Tuo on naurettava ja teennäinen rajoitus kyllä. En tiedä mitä tuossakin on ajateltu 🙄
Eiköhän se oikeasti ole vaan malttamattomien/osaamattomien kuskien tunteiden suojelua, ettei kuole heti jos ajaa kaasu pohjassa silmät kiinni minne sattuu vaaroihin.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Ihan hyvin on saanut edelleen miinoilla tuhottuja ajoneuvoja. Vähän järjettömältä tuntuu, että noita sai vissiin yhdeksän laitettua yhteensä maahan. Lisäksi nykyään saa sen 5 RPG:tä.

Kokeilin eilen tuota nettikoodigraafia mikä näyttää client/server osumat. Ei montaa kertaa tainnut olla 1:1 ja välillä puuttui n. 20-30% osumista.
 
Ihan hyvin on saanut edelleen miinoilla tuhottuja ajoneuvoja. Vähän järjettömältä tuntuu, että noita sai vissiin yhdeksän laitettua yhteensä maahan. Lisäksi nykyään saa sen 5 RPG:tä.

Kokeilin eilen tuota nettikoodigraafia mikä näyttää client/server osumat. Ei montaa kertaa tainnut olla 1:1 ja välillä puuttui n. 20-30% osumista.
Saa tuhottua hyvinkin. Silti jotenkin teennäinen rajoitus. On se silti tyydyttävää aina kun kuuluu se miinan kalahdus kun joku siihen vetäisee ja possahtaa. RPG ammuksia taitaa itseasiassa nykyään saada kuusi. Vähän överisti nostettiin vanhasta kolmesta kyllä.
 
kyllä niitä ennenkin sai 5-6kpl, nyt vaan on heti lähtiessä enemmän kannossa.
Saiko oikeasti? 🤔 Nyt en kyllä vetoa lyö mutta mielestäni sai vaan kolme. Kun aina täytyi olla squadissa mukana assaultti joka heitteli ammuslaatikkoa viereen.
 
*supportti ;)

Kovin usein ei tule engineeriä pelattua mutta kyllä mä muistaisin että olen ennenkin ammusboksin vieressä istuskellut ja rpg ammuksia tuli yli oman aloitusmäärän.
Varmin tapa päästä hengestään on muuten kerätä raketit ja kranaatit tappiin, ekan nurkan takana joku aina oneshottaa sen jälkeen :D
 
*supportti ;)

Kovin usein ei tule engineeriä pelattua mutta kyllä mä muistaisin että olen ennenkin ammusboksin vieressä istuskellut ja rpg ammuksia tuli yli oman aloitusmäärän.
Varmin tapa päästä hengestään on muuten kerätä raketit ja kranaatit tappiin, ekan nurkan takana joku aina oneshottaa sen jälkeen :D
Hyvä korjaus, menee luokat sekaisin :cigar2:
 
Eiköhän se oikeasti ole vaan malttamattomien/osaamattomien kuskien tunteiden suojelua, ettei kuole heti jos ajaa kaasu pohjassa silmät kiinni minne sattuu vaaroihin.


Luulis, että ku pari kertaa ajelee miinaan ja kuolee, niin siellä korvien välissä alkais muodostua ajatus muuttaa taktiikkaa. Vaikka sellaiseksi, ettei heti aja miinaan ja vähän tarkkailee ympäristöään.
 
Saiko oikeasti? 🤔 Nyt en kyllä vetoa lyö mutta mielestäni sai vaan kolme. Kun aina täytyi olla squadissa mukana assaultti joka heitteli ammuslaatikkoa viereen.
Sai ennenkin enemmän niin miinoja kuin singon kuteja.
Piti vaan olla ammuslaatikko millä pääsi yli sen startti lukeman.
 
Joo sai niitä singon ammuksia ennenkin sen 6. Piti vaan istua "helvetin kauan" sen lootan vieressä. Sitä ei kovin usein vaan jaksanut ja sitte sitä lootaa ei edes oo missään, ku halusi ladata niitä enemmän. Mun mielestä voisivat lisätä joka lipulle ammusten täyttöpisteen infantrylle myös.
 
Joo sai niitä singon ammuksia ennenkin sen 6. Piti vaan istua "helvetin kauan" sen lootan vieressä. Sitä ei kovin usein vaan jaksanut ja sitte sitä lootaa ei edes oo missään, ku halusi ladata niitä enemmän. Mun mielestä voisivat lisätä joka lipulle ammusten täyttöpisteen infantrylle myös.

Ihan vaikka siinä kaappausalueella vois latautua ammukset ja hela. Ja vois noi kaappauspisteet valua myös ase-expaan samalla.
 
Siinä katoaa kyllä idea supportista jos lipulla lataisi muutenkin pateja.

Se nyt ei olisi paha jos laatikoita ilmestyisi muuten karttaan välillä, kiinteitä pisteitä tms.
Eihän niitä vain ole jo? En ole edes ajatellut. :D
 
Siinä katoaa kyllä idea supportista jos lipulla lataisi muutenkin pateja.

Se nyt ei olisi paha jos laatikoita ilmestyisi muuten karttaan välillä, kiinteitä pisteitä tms.
Eihän niitä vain ole jo? En ole edes ajatellut. :D

Ei ne alueet niin isoja ole että supportista tulis hyödytön, kannustaspahan pelaan maalia.
 
Siinä katoaa kyllä idea supportista jos lipulla lataisi muutenkin pateja.

Se nyt ei olisi paha jos laatikoita ilmestyisi muuten karttaan välillä, kiinteitä pisteitä tms.
Eihän niitä vain ole jo? En ole edes ajatellut. :D
Kyllä se supportin idea katoaa jo siinä kun pyydät lisää panoksia ja supportit liukuu hyppien uusiin seikkailuihin panoslaatikko mukanaan.
 
Ihan vaikka siinä kaappausalueella vois latautua ammukset ja hela. Ja vois noi kaappauspisteet valua myös ase-expaan samalla.
Vois tehdä tietyilla alueilla pelin ihan mahdottomaksi kun pisteen puolustajilla käytännössä loputtomat ammukset ja ohjukset samalla kun toiset yrittää vallata sitä rajallisilla resursseilla. Mielestäni jos kiinteitä pisteitä tulee niin ne on jossain muualla kuin kunkin pelityypin tehtävän lähettyvillä. Tämä antaisi samalla supportille selvän roolin voittoon/häviöön kuten nyt.
 
Pelaako kukaan tätä Samsung G9:llä mikä on 49" ja 240hz?
Miten se sujuu? Jotenkin kutkuttaa suurempi näyttö...nykyinen 32" 240hz OLED.
 
Pelaako kukaan tätä Samsung G9:llä mikä on 49" ja 240hz?
Miten se sujuu? Jotenkin kutkuttaa suurempi näyttö...nykyinen 32" 240hz OLED.

Suurempi on suhteellinen käsite. Haluatko enemmän kuva-alaa vai pikseleitä katsottavaksi?


49" 32:9 on 2kpl 27" 1440p monitoreita vierekkäin.


45" 21:9 on about 37" 16:9 korkeudeltaan mutta leveämpi.
 
Näinhän ne tekevät tälläkin hetkellä :D Huudat revivee niin juoksee 4 metrin päästä ohitse viis veisaamatta supply boxeista puhumattakaan
Paras on se kun vihdoin ja viimein löytää supply boxin ja se on jossain keskellä tietä ilman mitään suojaa.
Tai se kun supply boxi katoaa yhtäkkiä kun herra heittää sen 10 sekuntin välein uudestaan johonkin muualle.

Ainiin ja se supply box ei vältämättä edes toimi.

Enginä on tullu vaan respawnattua kun tarvitsee lisää singon kuteja.
 
Paras on se kun vihdoin ja viimein löytää supply boxin ja se on jossain keskellä tietä ilman mitään suojaa.
Tai se kun supply boxi katoaa yhtäkkiä kun herra heittää sen 10 sekuntin välein uudestaan johonkin muualle.

Ainiin ja se supply box ei vältämättä edes toimi.

Enginä on tullu vaan respawnattua kun tarvitsee lisää singon kuteja.
Vielä hienompaa on, kun huutaa supportin vieressä monta kertaa "need ammo", mutta supporttia ei kiinnosta heittää sitä supply bagiä.
 
Vielä hienompaa on, kun huutaa supportin vieressä monta kertaa "need ammo", mutta supporttia ei kiinnosta heittää sitä supply bagiä.
Jos pelaajakunnan kehitys jatkaa nykyisellä kurssilla niin tällaiset tiimipelaamiseen pohjautuvat pelit tulevat kuolemaan sukupuuttoon. Muutaman matsin äsken king of the hilliä vedin niin kolme supportia lippualueella 5 metrin sisällä ja yksikään ei revaa, ainoatakaan ammoboxia ei ole lippualueella ja matsin lopussa on pelaajia joilla on 0 sekuntia lippualueella niin miksei voi pysyä siellä tdm:ssä kun ei tuo objectin pelaaminen maita? Tuo pistetysjärjestelmä ei kyllä kannusta objektin pelaamiseen koska aika usein ne eniten lippualueella olevat pelaajat eivät ole siellä pistetaulukon kärjessä vaan eniten tappaneet. On niin tuurissaan että osuu sellainen tiimi kohdalle mikä pelaa objektia k/d:n sijaan että melkein helpompi heittää pyyhe kehään ja siirtyä kokonaan yksinpeleihin.
 
Niin moni ei odota edes 0.1 sekunttia sitä reviveä vaan painavat heti space barin pohjaan niin minä en edes vaivaudu ottamaan deffoja enään kun randomien kanssa pelaa. Turhan monta kuolemaa tullut siitä että lähtee revivemään jotain joka skippaa heti.
 
Joo, menee pelit tauolle kunnes korjaavat paskapökäleensä. Ihan vitun kivaa joka pelissä joka ilta tyhjentää lippaallinen vihuun ja kuolla 50-75% helaiseen teletappiin. Koko peli muutenkin tuntuu olevan ihan epäsynkässä koko ajan ja nuo huonoiten toimivat kartat, eli Iberian ja toinen manhattan on aivan pelikelvottomia.

Vissiin myös joku cheattifirma on päivittänyt koodinsa, koska tämän viikonlopun aikana on tullut useita ilmiselviä huijareita vastaan. Pitkän aikaa on saanut olla kohtalaisen rauhassa, mutta nyt noita selviä koodareita on ollut riesaksi asti. Ja jostain syystä niistä useimmilla on nimi kiinaksi, koreaksi tai japaniksi...
 
Eilen pääsin ottamaan kolmen tunnin pelisessios ja oli tähän asti ylivoimaisesti hauskin pelisessio. Aivan mahtavaa. Koko kolme tuntia, ei mitään valittamista vaan pelkkää nautintoa. Tuli pelattua Hardcore Breakthroughta sekä tavallista Escalationia ja tuntui juuri sellaiselta Battlefieldiltä mitä on vuosia pelannut ja tähän asti kaivannutkin, ihan kuin olisin taas pelannut jotain vanhoista klassikoista aikanaan: squadin randomit pelasivat yhteen, tiimi pelasi yhteen, matsit olivat useimmiten tasaisia (tottakai joukkoon mahtui myös rökäletappioita ja -voittoja).

Tähän asti pelatun suht-vähäisen tuntimääräni perusteella mielestäni ei tämä peli missään nimessä ansaitse nykyistä Mixed/66 % arvosanaa Steamissä. Ei peli ole täydellinen, mutta jokin 75-85 % positiivinen arvosana kuvastaisi mielestäni paremmin. Paljon on aiheellisia valituksia, mutta myös hieman turhaa valitusta, joka ei koske itse peliä; Moni valittaa maksullisen Battle Passin olemassaolosta, mutta eikö olihan aikaisemmissakin osissa erikseen ostettava 'Battlefield Premium.' (Ja eikös siitä tule pelkkää kosmeettista paskaa muutenkin, joten mitä väliä?) Monia tuntuu Steamin arvosteluissa myös ärsyttävän jo pelkän BR-muodon olemassaolo tai jokin asia mikä on jo päivityksissä muutettu paremmaksi.

Tekninen toimivuus on tällä hetkellä valovuosia edellä siitä mitä moni aikaisempi osa on ollut kuukauden jälkeen julkaisusta, joten en siitä ole huolissani. Sen verran vähän tulee viikossa pelattua että kartat eivät vielä aiheuta verenpaineen kohoamista, vaikka pieniä ovatkin. Varmasti enemmän pelaavalla ainakin osaan olisi jo kyllästynyt.
Kyllä se supportin idea katoaa jo siinä kun pyydät lisää panoksia ja supportit liukuu hyppien uusiin seikkailuihin panoslaatikko mukanaan.
Voit myös itse ottaa supportilta ammuksia/healthia painamalla E:tä supportin vieressä.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Onkohan noi classin pelinsisäiset levutukset jotenkin mäsänä? Tuntuu, että välillä saa sen "ultimaten" ihan hetkessä, kun taas joskus painaa koko matsin ja ei ole saanut avattua kuin tyyliin ensimmäisen. Joskus myös se "ultimate" bugaa jotenkin, ja esim. Reconina voi spammata sitä UAV:ta kokoajan(?)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
292 893
Viestejä
5 014 480
Jäsenet
80 349
Uusin jäsen
VoiTorni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom