Battlefield 6

Miten, onko muilla tuntunut peli menneen ns. hikisemmäksi? Tuntuu että tiimien jako alussa on alkanut pitää huolen, ettet varmasti voita jos edellinen matsi mennyt hyvin. Matsien startti kyllä hidastunut merkittävästi. Jotenkin fiilis, että osittain samankaltainen algoritmi on tuotu tähän kuten Codin puolella. Lopputulokset lähes aina ylikävelyitä suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan mikään SBMM, vaan enemmänkin EOMM. Beta ja alku-viikot olivat varsin mukavaa vääntöä, mutta nyt rupeaa vähän turhauttamaan.
 
Meikästä tuntuu, että tässä saa nopeasti käännytettyä isotkin tappiolla olemiset voitoiksi, jos vain pelaa objectivea. Ennen tätä piste/lippu-uudistusta tuntui, että isojen erojen kaventaminen oli lähes mahotonta, kun tapoilla (tai oikeestaan paremminki respawneilla / kuolemilla) oli enemmän merkitystä.

Se mikä tässä nykyisessä pistejärjestelmässä harmittaa on se, että porukka luulee et peli on ohi, jos tilanne on 800 - 1100 tmv. Mulla on ollut tosi aaltoilevia pelejä tän uudistuksen jälkeen ja on jopa tuntunut, et on jännempää kuin ennen lippujen määräytymiseen liittyvää uudistusta. En sit tiedä tosta EOMM:sta (engagement optimized match making), et onko sitä cränkätty. En oo ainakaa Conquestissa huomannut, et tiimibalansointi olis iha hanurista, mut toki oon lähes aina top 5:ssa leaderboardissa (paitsi jos pelaan engineeriä tehden challengeja) ja mulla on aina top 3 lippuja hankittu, joten hyvin usein se minun tiimi pärjää koska oon PTFO henkeen ja vereen.

Edit: esim CODissa olen lähes aina ykkösenä leaderboardissa ja objectivea minulla on täysin ylivoimaisesti eniten kiakista pelaajista. Käytännössä siellä tuntuu, että pelaan aina 1 vs 6 kill confirmedia tms. Sitä fiilistä ei tässä pelissä tuu ainakaa vielä.

Toki sen sanon, että osaahan porukka nyt pelata tätä paremmin kuin aiemmin betassa, mikä vaikuttaa siihe matsien hikisyyteen.
 
Miten, onko muilla tuntunut peli menneen ns. hikisemmäksi? Tuntuu että tiimien jako alussa on alkanut pitää huolen, ettet varmasti voita jos edellinen matsi mennyt hyvin. Matsien startti kyllä hidastunut merkittävästi. Jotenkin fiilis, että osittain samankaltainen algoritmi on tuotu tähän kuten Codin puolella. Lopputulokset lähes aina ylikävelyitä suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan mikään SBMM, vaan enemmänkin EOMM. Beta ja alku-viikot olivat varsin mukavaa vääntöä, mutta nyt rupeaa vähän turhauttamaan.
Aika pitkälti kaavalla 2 häviötä sitten tulee "takuuvarma" voitto. Jonka jälkeen sitten tulee löylytys häviö jos ei itse niskalimassa tee töitä voiton eteen. Jotain tuo MM kyllä häröilee tässä.
Toisekseen aika paljon porukkaa ja sitä huonompaa pelaaja kantaa on jo lopettanut tämän pelaamisen kokonaan niin paremmat pelaajat jää.
 
Joku oli kellotellut, niin ilmeisesti conquestissa on dynaaminen ticket bleed. En ihmettelisi, jos sama olisi myös Escalationissa. Eilen oma tiimi oli 2-0 johdossa, mutta tuntui miltei mahdottomalta voittaa ja lopputulos olikin 3-2.
 
Joku oli kellotellut, niin ilmeisesti conquestissa on dynaaminen ticket bleed. En ihmettelisi, jos sama olisi myös Escalationissa. Eilen oma tiimi oli 2-0 johdossa, mutta tuntui miltei mahdottomalta voittaa ja lopputulos olikin 3-2.
Itsekin tuntuu välillä että tuo tickettien väheneminen ei mene järkevästi vaan hyppii merkittävästi jollain logiikalla. Tuon pitäisi olla tasainen ja riippua pelkästään lippujen hallintasuhteesta eikä piste-eron tai jäljellä olevan ajan pitäisi vaikuttaa tuohon millään tavalla.
 
Yksi mitä en ymmärrä: miksi pelimuotojen pitää vaihtua matsin jälkeen? Jos olen päävalikossa valinnut pelaavani vaikkapa Escalationia, niin miksi lähes jokaisen matsin jälkeen peli tuntuu vaihtavan conquestiin? Jos olisin halunnut pelata conquestia, olisin varmaan osannut itse valita sen...
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Miten, onko muilla tuntunut peli menneen ns. hikisemmäksi? Tuntuu että tiimien jako alussa on alkanut pitää huolen, ettet varmasti voita jos edellinen matsi mennyt hyvin. Matsien startti kyllä hidastunut merkittävästi. Jotenkin fiilis, että osittain samankaltainen algoritmi on tuotu tähän kuten Codin puolella. Lopputulokset lähes aina ylikävelyitä suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan mikään SBMM, vaan enemmänkin EOMM. Beta ja alku-viikot olivat varsin mukavaa vääntöä, mutta nyt rupeaa vähän turhauttamaan.
Joo just tänään puhuin kavereille, että tällä viikolla muuttunut että matsit (esca) on puoleen tai toiseen ylijuoksuja. Tosi harvassa on tiukat taistelut. En tiiä johtuuko pelin sisäisestä jutuista vai että escaan tullut enemmän pelaajia, jotka ei ymmärrä pelin ideaa. Pitäisi vallata lippuja niin yhen kämppii vihun hq rajalla tai omat tankit kämppii hqlla
 
Eikös tässä alunperin ollut tuo reconin tehtävä 300 tappoa yli 75 metriä headshotilla, nyt kun katoin niin oli 30 headshot hits yli 75 metriä. Sehän tuli aika nopeasti napsuteltua rynkyllä :rolleyes:
 
Eikös tässä alunperin ollut tuo reconin tehtävä 300 tappoa yli 75 metriä headshotilla, nyt kun katoin niin oli 30 headshot hits yli 75 metriä. Sehän tuli aika nopeasti napsuteltua rynkyllä :rolleyes:
Ja sit oli 150 headsottia yli 200m jonka ne sit tiputti ihan naurettavaksi. Minulta meni koko vkl silloin hakata noi tapot.
 
Tainneet codilapset valittaa ettei saa tehtäviä tehtyä.
Kaikki nuo tehtävät nykyjään, jotka suorittaa matsissa tai enintään illassa.
 
Tuli pelattua Portalissa tuollasta isoa conquest karttaa, joka taisi olla muokattu battle royalesta. Oli kyllä oikein mukavan kokoinen, toiselle tiimille oli rakennettu perinteinen lentotukialus spawniksi. Loistava roundi kopterilla, mutta ikävä kyllä oli laitettu servun sääntöihin 150 % XP, joten mitkään aseiden/ajoneuvojen statsit eivät kehittyneet. Vai liekkö johtunut custom kartasta?

Kartta:
1766149534556.png
 
Loistava roundi kopterilla, mutta ikävä kyllä oli laitettu servun sääntöihin 150 % XP, joten mitkään aseiden/ajoneuvojen statsit eivät kehittyneet. Vai liekkö johtunut custom kartasta?

Niin ne customit on. Että ei jengi mene bottien kanssa farmaamaan expaa aseisiin yms.
 
Niin ne customit on. Että ei jengi mene bottien kanssa farmaamaan expaa aseisiin yms.
No on kyllä taas idioottimaista ja turhaa Portalin rampauttamista, eikö BF2042:sta opittu mitään. Voin pelata server browserin kautta eri pelimuotoja virallisissa kartoissa, mutta identtinen pelimuoto samoilla säännöillä jonkun pelaajan tekemässä kartassa estää unlockien avaamisen.
 
Joku puhui joskus, että pelit aamu/päivä versus ilta ovat ihan erilaisia. Itekki huomannu, että kun illalla pelaa niin kuolee koko ajan todella nopeasti ja ei meinaa vihulaiset tippua millään. Pelit muutekin menee päin prinkkalaa. Aamulla tai päivisin pelatessa tulee monesti dominoitua ja pelit sujuu hyvin. Eikä ole ollut botteja niissä peleissä. Liekö sitä nettikoodia.
 
Pari iltaa toimi taas ihan hyvin, ei nykimistä ja osumatkin tuntui rekisteröityvän. Nyt taas pari matsia kokeilin, nytkyttelee välillä ja tuntuu että ei saa oikein ketään taas hengiltä.
Hauska olis päästä kokeilemaan tuo arki aamuna/päivällä pelaaminen että miten peli sit toimii. Ei vaan ole kovin usein mahdollista itsellä.
No mutta helpotus sekin että ei tämä nyt omasta raudasta taida johtua kuitenkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 555
Viestejä
5 047 473
Jäsenet
80 904
Uusin jäsen
docci

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom