Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Single player kamppista ny hardcorella vähän kokeillu. On mukavaa, mutta jotain vakavampaa ongelmaa on joko pelissä tai viimisimmässä nvidian ajurissa, kun tahtoo lappavan "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered" virhettä suht randomisti. Nyt pudotin kellot vakioon ja kokeilen niillä. -->
No sitten voi rauhassa mennä pelaamaan sitä, pelistä löytyy edelleen servuja ja se toimii ihan hyvin. Pointti oli muutenkin enemmän tuossa älyttömyydessä, että haukutaan BF V kopioksi BF1:stä ja sitten usein ylistetään BF4 vaikka se oli vielä pahempi kopio edeltäjästään. Jostain syystä se ei kuitenkaan BF4 fanipoikia haittaa, että peli on lähes identtinen edeltäjänsä kanssa mutta BF V:n kanssa tämä on suurin synti ikinä. Vaikka tosiasiassa BF V on monilta osin (pelimekaniikoissa) hyvin erilainen.
Ja huvittaa myös, että vasta julkaistavaa BF V verrataan BF4:seen ja kehutaan kuinka hyvä jälkimmäinen on ja kuinka susi aiempi on. BF4 se vasta olikin karmea julkaisussa ja onko muutenkaan reilua verrata kaikki DLC:t sun muut fixaukset saanutta peliä vasta julkaistavaan. Eiköhän tämä vitonenkin ole kahden vuoden päästä hyvin erilainen kuin nyt. Vajaanahan tuo on julkaistu niinkuin muutkin uudet bäfät mutta potentiaalia on pelimekaniikkojen puolesta, kunhan saadaan sisältöä lisää.
Jeps, kellot vakiolle niin ei jäätyile enään. Jännä, että muissa peleissä ei tule vastaavaa. Ehkä tämä sitten osaa käyttää kaikki maholliset resut näyttikseltä ja näytönohjaimen kantama kuorma erilainen.
Kertokaahan vähän fiiliksiä parin päivän jälkeen tästä?
Risut ja ruusut kiinnostaa vaikka vrt. BF1.
Kukahan täällä paskaa puhuuBF4 identtinen BF3:n kanssa? Älä nyt puhu paskaa näin suoraan sanottuna. Olihan nelosessa esim. painotettu squadin kanssa pelaamista aivan eri tapaa mitä kolmosessa.
Ennemminkin tässä ihmetyttää että miksi BF1:n ja BF V:n osalta lähdetään yhtä surkeasta jamasta kuin BF4 oli launchissa, aivan kun Dice LA:n työstä ei olisi otettu mitään opiksi, vaan samat mokat toistetaan uudestaan. Varmasti myös BF V tulee olemaan parempi vuoden päästä, mutta kyllähän tuo pään puuhun hakkaaminen kieltämättä pistää surkuhupaisuudessaan vähintäänkin ihmetyttämään.
Se on kato toisilla niin että paskaa ei voi tunnistaa muuten kuin tunkemalla kätensä siihen, samaa menoahan sitä on ollut muissakin ketjuissa kun kehtaa kritiikkiä suosikistaan esittää.
Nyt on parisen tuntia takana pelin testausta Origin Accessin kautta ja ei tämä nyt kyllä edelleenkään säväytä, sama BF1:n päätön juoksentelu näemmä valloillaan tässäkin. Itse gunplay nyt toimii ihan ok, mutta minkä helvetin sateenkaari-filtterin lävitse nuo pelin värit on vedetty? Arras-mappi tästä pahimpana esimerkkinä.
+ nätti, pyörii hyvin (ymmv). Semmoinen "elokuvamainen" elämys oli, kun näki kahden churchillin möyrivän ylös mutaista rantatörmää.
+ 3d spottaus poissa, panoksien määrä rajattu -> teoriassa tän pitäs lisätä teamworkkia, käytännössä ainakin nyt random-servuilla tarkoittaa vaan sitä, ettei kukaan edelleenkään pelaa supporttia ja kaikilta loppuu panokset -> varma häviö
+ pommikonespammia rajattu
+ tankit tuntuvat pelillisesti hyvin tasapainotetuilta (ei mitään ****n artillery truckkia)
- kartat aika kuraa, Twisted Steel hyvä ja edes jotakin strategiaa vaativa. Muut sitten tasaisia sniputusparatiiseja, kuten BF1 pahimmillaan, tai sitten täysin paskoja chokepoint-cod-minimappeja (Fjell, Narvik) joissa millään ei ole mitään väliä
- bugeja löytyy vielä aika ylettömästi, fysiikat välillä hassuja ja tuntuu välillä, ettei tottele näppäinkomentoja sitten yhtään
- tosiaan toi suojien ym. esteiden rakentelu tuntuu aika yhdentekevältä, kun yksi 'fausti tai kiväärikranaatti tuhoaa kuitenkin koko suojan.
- ei oikein vaan herätä semmoista "haluun pelata tätä" fiilistä
- menut yhä tolkuttoman huonoja, epäinformatiivisia ja aseiden päivittely tarpeettoman sekavaa
Makuasia. Itselle tuo mappi oli oikein tervetullut tempon vaihdos nykybattlefieldien adhd jonneiluun. Ihan tuli vanha kunnon 42 mieleen, kun heikon tiimin sattuessa kohdalle ei tarvitsekaan puskea päätä seinään tunnelimaisessa maastossa vaan mapin koko ja maasto antaa mahdollisuuden hengähtää ja kiertää vähän kauempaa nappaamaan joku taaempana oleva lippu.Kyllä se aavikkomappi on selkeästi huonoin esitys. Yhtä vaellusta/ajelua lipulta toiselle nähdäksesi yhden vihollisen kymmeneen minuuttiin.
Nuita ilmasia koodeja täällä jaetaan aika paljon. Tai sitten 4€ origin acces. Toki jos ei jaksa latailla niin se on asia erikseen.Kiitos tästä kattavasta arvostelusta. Löytyy BF1 Premium niin ei taida oikeen tuntua sijoituksen arvoiselta tämä. Kokeilin tätä BFV:tä betassa mutta äkkiseltään ei tarjonnut mitään uutta "Wau-fiilistä".
Täytyy seurailla jos tämä olis jossain black friday alessa niin voisi napata vähän huokeammalla hinnalla.
Rushihan julkaistaan ens vuoden Q1 yms, seuraava isompi päivitys tulee marras/joulukuun tienoilla jossa tulee enemmän sisältöä.Reilun tunnin ensikosketuksen jälkeen aika paska maku jäi suuhun. Rushia ei enää ole, eikä vaihtoehdoista ole sen korvaajaksi.
Reilun tunnin ensikosketuksen jälkeen aika paska maku jäi suuhun. Rushia ei enää ole, eikä vaihtoehdoista ole sen korvaajaksi. Conquestista tai epälineaarisista kentistä en ole ikinä pitänyt, eikä nyt tunnu muuta olevankaan.
Rushia on ikävä täälläkin.
Missäkä näin sanotaan? Vois ehkä päivittääkkin, kun peli tuntuu todella hyvältä.Jos joku päättää päivittää tuon Origin Accessin 10h kokeilun Premier-tiliksi niin EA hyvittää takaisin käyttämättä olevan erotuksen siitä alkuperäisestä neljän euron hinnasta. Eli jos on viime viikolla ottanut accessin niin ~3,50e tulee takaisin.
Rushihan julkaistaan ens vuoden Q1 yms, seuraava isompi päivitys tulee marras/joulukuun tienoilla jossa tulee enemmän sisältöä.
Oletteko Frontlinesia kokeilleet? Rushin tyyliin edetään lippu kerrallaan ja viimeisessä vaiheessa täytyy räjäyttää objectivet. Erona Rushiin tosin se, että pelimuoto toimii kahteen suuntaan, eli kun puolustaja onnistuu pysäyttämään hyökkäyksen, pääsee itse hyökkäämään karttaa toiseen suuntaan. Harmi vaan, että Frontlinesille ei ainakaan vielä ole omia servereitä vaan pyörivät mixed mode servereillä ja seuraava mappi saattaakin olla jotain tdm:ää.
Missäkä näin sanotaan? Vois ehkä päivittääkkin, kun peli tuntuu todella hyvältä.
Peruutettu Access ja poistettu kovolta, ei ollut mun juttu tämä - kuten vähän arvelinkin.
Onkoham tuohon joku ihan oikea syy että miksi asetta ei saa kustomoitua kesken pelin vaan joutuu häipymään servulta jos haluaa esim. isomman lippaan kiinni?
Vai olenko vain puusilmä enkä löydä oikeaa täppää tuolta valikkohelvetistä?
Kukahan täällä paskaa puhuuNelonen on periaatteessa korjattu versio kolmosesta. BF4 takana 1500h julkaisusta lähtien ja pelinä se on loistava. BF4 oli julkaisussa surkea, netcode paskaa ja bugeja paljon enemmän mitä tässä.
On tätä paljon enemmän muutettu mitä BF3->4.
Panoksien rajallisuus, auto heal rajoitettu, 3d spottauksen puute jne. Gameplaytä muuttavia ominaisuuksia on vaikka kuinka.

Jos kirjoittaa pelkkää kritiikkiä, kannattaa varautua itsekkin siihen kritiikkiin. Se kun tuo mielipiteensä esittäminen on kaikille sallittu.
Peli on pikaisella mutuilulla ihan mukava tapaus, tämän parissa viihtyy varmasti paremmin kuin Bäfä 1 kanssa.
Niin ja neloseen classic game mode tuli ehkä vuoden julkaisun jälkeen? Nyt suurin piirtein samat asetukset löytyy ihan vakiona heti julkaisussa. Nelosen classic oli ihan hyvää viihdettä, mutta servuja siihen ei ollut omasta mielestä tarpeeksi, koska koko preset julkaistiin liian myöhään.Kerrotkos millä tapaa nuo on jotain uusia ominaisuuksia kun vastaavat oli jo nelosen Classicissa? Paremminhan se itseasiassa siinä oli toteutettu kun medic oli ainoa class jolta onnistui revive ja helan takaisin saaminen vaati medkitin. Oikeastaan ainoa selvä uudistus on panosten rajaaminen alussa, jolloin supporttia tarvitaan selvästi enemmän. Ilmeisesti BF1:n tyhmennyksien jälkeen näiden perusominaisuuksien palautus on sitten jotain uutta ja mullistavaa?
Kuten jo totesin BF4 oli todella raakile julkaisussa, mutta siitä saatiin patcheilla tällä hetkellä pelisarjan nautittavin versio. BF V:ssä ollaan jo menty selvästi parempaan suuntaan mitä BF1 tarjosi, mutta vielä on paljon parannettavaa.
Niin ja neloseen classic game mode tuli ehkä vuoden julkaisun jälkeen? Nyt suurin piirtein samat asetukset löytyy ihan vakiona heti julkaisussa. Nelosen classic oli ihan hyvää viihdettä, mutta servuja siihen ei ollut omasta mielestä tarpeeksi, koska koko preset julkaistiin liian myöhään.
Alkuperäinen väittely taisi koskea BF3->4 muutoksia verrattuna BF1->V.Niin juuri tätähän alkuperäisessä viestissäni kritisoin, miksi Dice LA:n hyvän työn hedelmiä ei haluttu hyödyntää BF1:ssä tai BF5:ssa vaan piti mennä perse edellä puuhun? Mutta hienoa että edes osa näistä ominaisuuksista on saatu BFV:n julkaisuun.
Alkuperäinen väittely taisi koskea BF3->4 muutoksia verrattuna BF1->V.Harmittaa tuo sama asia minuakin, koska Dice LA teki hyvää työtä nelosen kanssa. Ykkönen oli sarjan huonoin osa, mutta nyt näyttää taas paremmalta.
Nyt en ihan periaatteestakaan vielä ala täyttä hintaa tästä räpellyksestä maksamaan.Itse jatkan Insurgency: Sandstormia, Post Scriptumia ja WW3:taSama homma, takaisin nelosen pariin.
Nappasin tämän, kiitos.
Napattu talteen, Kiitos.
BF1:n fps hakkaa rajoittimeen (97 fps, 100 Hz:n näyttö).Taitaa prosessori rajoittaa menoa. Millaista käyttöastetta sillä?Miten tämä pyörii ihmisillä kaikki asetukset täysillä 3440x1440-resolla ja 4K:na? Omalla koneella 3440x1440-resolla siinä jossain harmahtavassa kaupunkikentässä, jossa romahtanut kirkko vain n. 60 fpsBF1:n fps hakkaa rajoittimeen (97 fps, 100 Hz:n näyttö).
- Hiiri tuntuu tahmaiselle. Pitäisi olla melko sulava 144Hz näytöllä vaikka fps siellä sadan pinnassa huitelisi. Onko tietoa mistä johtuu ja miten korjata?
Taitaa prosessori rajoittaa menoa. Millaista käyttöastetta sillä?
Asetus oli jokin future frame rendering; se lisää input lagia, joten ota se pois päältä.

Pitää tarkastaa illalla. BF1 tosiaan pyörii paljon paremmin. Onko muut huomanneet vastaavaa samalla prossulla?
Tämän vitosen prossuoptimointi on todella huono. Oma 7700K 5ghz kellotaajuudella tuntuu jäävän pullonkaulaksi 1440p resoluutiolla pelattuna 1080 kaverina, kirjoitin jo aikaisemmin kun kaverini i5-7600 ei pysty pelaamaan tätä peliä kun fps 1080p resoluutiolla 40-60.
Tuntuu jokin olevan pielessä, koska jo valikoissa itselläni huitelee välillä 30-50% prosessorin käyttö pelkällä pelillä, toisinaan vain 18%.
Mitä itse peliin vielä tulee, niin nyt on 13h pelaamista takana. Haluaisin kovin pitää tästä pelistä, mutta nuo kartat ja pelin sisällön puute saa kyllä vähän harmitusta osakseen. En edelleenkään väitä tätä huonoksi peliksi kuten edellisellä sivulla kirjoitin, mutta sellaista omistamisen halua ja pelaamisen intoa tämä ei oikein tuota itselleni. Voi olla että muut pelit syrjäyttää tämän pelaamisen äkkiä.
Tankit ei pääse "raiskaamaan", koska panokset loppuu ja tykki ei tee vahinkoa jalkaväkeen. Jalkaväki saa myös korkattua tankin riittävän helposti jos yhdessä päättävän sen korkata.
Tätä en ymmärrä... Miksi tankit ei saa tehdä inffiin vahinkoa? Mikä virka niillä sitten edes on?
On kyllä todella perseestä, jos tankilla ei saa inffiä hengiltä tehokkaasti. Sama olis sitten jättää kokonaan poi kun ei niillä ole muuten mitään käyttötarkoitusta. Vai onko se siistiä, että pelin sisällä on oma metapeli, missä tankit vaan ampuilee toisiaan...
Kyllä tankin pitäisi niittää inffiä tehokkaasti, varsinkin nyt, kun ammuksetkin on rajalliset.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.