Battlefield V

Tankkien heikkouteen suurin syy oli Panzerfaust, se tai tankkien suojaus oli rikki (bug) tai sitten panzerfaust oli vain OP. Jokatapauksessa DICE tässä vastikään juuri käsittääkseni nerffasi panzerfaustia (tai korjasi sen damagebugin). Nyt sillä saa sen järkevän 10-30 damagea tankkeihin, ennen Panzerfausteilla sai joskus jopa kahdella osumalla tankin kumoon ja 30-40 damagea oli ihan normaalia. Toinen tankkien ongelma on se, että loppupeleissä melko moni pelaa assaulttia koska se on vain yleisesti ottaen parhaiten varustettu class aseiden osalta. Näin noita AT -varusteita on taistelukentällä huomattavasti enemmän kuin aiemmissa peleissä (esim. BF3/BF4, jossa AT -varusteet oli engineerillä, jolla taas ei ollut kummoiset aseet). Tankit on nyt tuon Panzerfaustin korjaamisen jälkeen ihan jees armorin suhteen. Tosin kaipaisivat edelleen sitä buffia päätykkiin ja ehkä jopa siihen konekivääriin. Tykin kuula saisi lähteä kovempaa ja tehdä enemmän splash damagea, nykyäänhän se ei tee sitä juuri yhtään. Kk noissa voisi ehkä olla ihan hitusen tarkempi. Tankkeja on kuitenkin jo nerffattu ammusten määrän, tykin kääntymisen jne. asioiden suhteen niin ei ole varsinaisesti mitään syytä miksi myös sitä tulitehoa pitäisi nerffata.
Kestävyys vaikutta olevan ihan ok tasolla, hyvä vaan että mahdollinen bugi on korjattu. Vaikka en tankkeja olekaan pelannut kuin sen 5min niin sen aseistusta voisi tosiaankin buffata sillä nyt tankit eivät herätä sen suurempaa pelkoa. Niiden liikkuvuus on pääasiassa huono joten tarvittaessa piiloon pääsee aina ja ahtaimmissa paikoissa ehtii aika usein heittää vielä parit dynamiitit perään. Ainoastaan nuo vuorella istuvat/etäisyyttä pitävät tankit ärsyttävät, esim Aerodomessa C:lle ampuessaan ne useimmiten saavat tuhoa aikaan kun lähelle ei pääse dynamiitin/AT Grenaden kanssa. Muuten noista ei ole tällä hetkellä sen suurempaa harmia, tankkeja kun on muutenkin yllättävän vähän.

Lisäksi kaipaisin isompiin mappeihin enemmän ajoneuvoja ihan vain liikkumistarkoitukseen, kohtalaisen rasittavaa juosta lippujen väliä esim Panzerstromissa tai Hamadassa.

EDIT: Nyt on Overtune lvl vedetty tappiin asti. Mitähän sitä seuraavaksi, voisi yrittää tuon M1A1 Carbinen assigmentit vetää loppuun asti. Mielenkiinnolla odotan Master V assigmenttia että mitähän sieltä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoastaan nuo vuorella istuvat/etäisyyttä pitävät tankit ärsyttävät, esim Aerodomessa C:lle ampuessaan ne useimmiten saavat tuhoa aikaan kun lähelle ei pääse dynamiitin/AT Grenaden kanssa.

Välillä tuntuu, että tuo kaukaa pelaaminen tankilla on tässä pelissä kaikista fiksuin pelityyli. Osittain johtuen juuri tuosta aseistuksen heikkoudesta. Jos vastaan tulee monta assaulttia niin ei noilla tankeilla kerkeä tappaa niitä, kestää saada kk-kohdilleen ja päätykillä ei tee juuri mitään ellei saa suoraosumaa. Tässä pelissä on lähes mahdoton pelata tehokkaasti aggressiivisesti tankilla ellei nyt satu olemaan harvinaisen aktiivinen tiimi, joka puskee tankin kanssa ja korjailee sitä. BF1:ssä tuo aggressiivinen tankkipelaaminen onnistui vielä ihan hyvin.

Muuten noista ei ole tällä hetkellä sen suurempaa harmia, tankkeja kun on muutenkin yllättävän vähän.

Kieltämättä noita on yllättävän vähän WW2 peliksi. Monesta kentästä puuttuvat kokonaan ja niissä missä noita on, on niitä yleensä se joku 1-2 kappaletta. Onkohan DICE peräti tuudittautunut hieman liikaa siihen, että porukka kutsuisi noita tankkeja ja "tykki-autoja" squad reinforcementteina? IMO tuntui siltä, että jopa BF1:ssä oli enemmän tankkeja mikä on vähän hassua. Yleisesti ottaen muutenkin saisi monessa kentässä olla enemmän muitakin kulkuneuvoja, esim. sivuvaunullisia moottoripyöriä.
 
Välillä tuntuu, että tuo kaukaa pelaaminen tankilla on tässä pelissä kaikista fiksuin pelityyli. Osittain johtuen juuri tuosta aseistuksen heikkoudesta. Jos vastaan tulee monta assaulttia niin ei noilla tankeilla kerkeä tappaa niitä, kestää saada kk-kohdilleen ja päätykillä ei tee juuri mitään ellei saa suoraosumaa. Tässä pelissä on lähes mahdoton pelata tehokkaasti aggressiivisesti tankilla ellei nyt satu olemaan harvinaisen aktiivinen tiimi, joka puskee tankin kanssa ja korjailee sitä. BF1:ssä tuo aggressiivinen tankkipelaaminen onnistui vielä ihan hyvin.
Lisäksi liikkuvuus tankeilla on pääasiassa huono, tiukan paikan tullen karkuun ei pääse. Tämä on sinällänsä sääli kun parhaimmillaan Battlefield on nimenomaan silloin kun taisteluun osallistuu jalkaväen lisäksi tankkeja sekä lentokoneita. Itsellä jäi BF1 periaatteessa kokonaan välistä mutta omasta mielestä esim BF4 aikaan tankit oli hyvin balancessa ja samanlaista toivoisin näkeväni myös nyt.

Onkohan DICE peräti tuudittautunut hieman liikaa siihen, että porukka kutsuisi noita tankkeja ja "tykki-autoja" squad reinforcementteina?
Voi olla. Mutta itse ainakin säästän squad pojot lähes aina rakettiin koska A) V1 raketin ampuminen vihollisten täyttämän objectiven keskelle on erittäin tyydyttävää ja B) Juurikin tankkien heikkoudesta johtuen niillä ei saa kovin paljoa aikaan. Raketilla voi periaatteessa voittaa koko erän mutta enemmän kyse on sen tuomasta tyydytyksestä :D

Mistä V1 Rocket on muuten saanut äänensä? Noh, tästä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Saakos tässä muuten jotenkin vaihdettua noita assignmentteja kesken pelin tai pelikierrosten välillä vai pitääkö tätäkin varten tosissaan poistua servulta main menuun? En ole ainakaan itse hiffannut miten saisi suoritetut haasteet korvattua uusilla muualla kuin tuolla main menussa.
 
Saakos tässä muuten jotenkin vaihdettua noita assignmentteja kesken pelin tai pelikierrosten välillä vai pitääkö tätäkin varten tosissaan poistua servulta main menuun? En ole ainakaan itse hiffannut miten saisi suoritetut haasteet korvattua uusilla muualla kuin tuolla main menussa.
Ei ole tällä hetkellä muuta tapaa kuin main menu. Ilmeisesti tulossa ominaisuus, missä pystyisi kesken matsin laittamaan uuden assigmentin.
 
Voiko tiimiä vaihtaa mitenkään kesken pelin jos toisessa tiimissä on tilaa?
 
Pelillä kesti näköjään yks viikonloppu tajuta, että se on minä joka on pelaamassa. Viime viikonlopun jälkeen oon löytäny 3 kertaa tiimin mikä on voittanu pelin :D

Tässä kannattaa vaihtaa tiimiä parin häviön jälkeen. En tiedä eikö tämä sekoita tiimejä, vai miksi tuo häviöputki yleensä jatkuu ja jatkuu.
 
Ei onnistu. Paha sanoa onko tuota ominaisuutta edes tulossa.
Harmi. Esim äsken joinasin peliin "Join with Platoon" napin kautta. Peli heitti minut vastustajalle eikä edes erien välissä siirtänyt Murolaisten tiimiin. Eli tuossa tilanteessa ainoa vaihtoehto olisi ollut quittaaminen ja kokeilla liittyä uudelleen.
 
Harmi. Esim äsken joinasin peliin "Join with Platoon" napin kautta. Peli heitti minut vastustajalle eikä edes erien välissä siirtänyt Murolaisten tiimiin. Eli tuossa tilanteessa ainoa vaihtoehto olisi ollut quittaaminen ja kokeilla liittyä uudelleen.
Platoonin kautta liittyminen on siinä mielessä hajalla ettei se osaa laittaa samaan tiimiin muiden platoon jäsenten kanssa. Parempi liittyä kavereiden kautta suoraan.
 
Mä en ees ymmärrä miten pelit voi päättyä 0-500+. (mä ku oon voittajien puolella ni pelit päättyy jotain 18-0.)
Mä en ymmärrä mikä bugi aiheuttaa sen, että kun meen lentokoneen kyytiin se kone tipahtaa maahan ilman mitään syytä. Sama bugi löyty b1:stä.
Mä en ymmärrä miten mun puolella on aina lentokoneita ja tankkeja vapaana, eikä omat käytä niitä.
Mä en ymmärrä miten joku ampuu jollain m1a1:llä hitaammin ku mä ammun jollain scoutin kiväärillä... eikä se ees osu.
Mä en ymmärrä et miten noi tollaset pelaajat onnistuu olemaan mun puolella.

Välillä ku spectaa niitä et mitä ne tekee, ni näyttää oikeesti, että ne pelais jollain ratilla eikä niillä oo mitään hajua miten koko peliä pelataan.

Näköjään tässäkin pelissä voittaa pelejä vaan jos joinaa heti pelin alussa vastustajan puolelle... paitsi sitäkään ei taida pystyä tekemään tässä vitosessa.

Mielenkiinnosta taas laskin keskiarvoo noista leveleistä miten toi peli laittaa noita pelaajia eri puolille ni mun puolella keskiarvo oli 24 ja vastustajalla 34.
Ja joo, ei se leveli kerro pelaajan tasosta mitään, mutta jotain kumman syystä vastustajilla on järjestään kovempi keskiarvo ja järjestää ne voittaa niitä pelejä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä homma, jospa niillä ois nyt enemmän aikaa bugien korjaukseen. Hieman kiristeli tehdä assignmentteja, kun kesken hyvän rundin koko käyttöliittymä menee jumiin ja 40/60 tappoa objective alueella häviää. Sit seuraavassa yrityksessä katosi yhteys serverille.

Tässä saattaisi olla potentiaalia trollaukseen:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Hyvä homma. Vihdoinkin jokin järkevä päätös. :tup:
Toivottavasti nyt keskityttäisiin viilaamaan oikeita asioita. Ajoneuvojen balanssi kuosiin ja bugeista sekä ajoittaisista TTD ongelmista eroon. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ees ymmärrä miten pelit voi päättyä 0-500+. (mä ku oon voittajien puolella ni pelit päättyy jotain 18-0.)
Mä en ymmärrä mikä bugi aiheuttaa sen, että kun meen lentokoneen kyytiin se kone tipahtaa maahan ilman mitään syytä. Sama bugi löyty b1:stä.
Mä en ymmärrä miten mun puolella on aina lentokoneita ja tankkeja vapaana, eikä omat käytä niitä.
Mä en ymmärrä miten joku ampuu jollain m1a1:llä hitaammin ku mä ammun jollain scoutin kiväärillä... eikä se ees osu.
Mä en ymmärrä et miten noi tollaset pelaajat onnistuu olemaan mun puolella.

Välillä ku spectaa niitä et mitä ne tekee, ni näyttää oikeesti, että ne pelais jollain ratilla eikä niillä oo mitään hajua miten koko peliä pelataan.

Näköjään tässäkin pelissä voittaa pelejä vaan jos joinaa heti pelin alussa vastustajan puolelle... paitsi sitäkään ei taida pystyä tekemään tässä vitosessa.

Mielenkiinnosta taas laskin keskiarvoo noista leveleistä miten toi peli laittaa noita pelaajia eri puolille ni mun puolella keskiarvo oli 24 ja vastustajalla 34.
Ja joo, ei se leveli kerro pelaajan tasosta mitään, mutta jotain kumman syystä vastustajilla on järjestään kovempi keskiarvo ja järjestää ne voittaa niitä pelejä. :D
Mikäs tässä on ongelma? Etkös vasta puhunut että sulla on yli 70% W/L ratio?
 
Vertailin tuosa huvikseen omia ja Moksun statseja, onhan tuo aika jäätävää katseltavaa :D

SPM 700 vs 444
K/D 3,30 vs 1,06
Kills/min 1,52 vs 0,79
Win% 73,41% vs 45,74%
Ainoa stats jossa pystyin haastamaan Moksua edes etäisesti oli tuo Orders Completed (1660 vs 1163). Tuo on siis yhteisarvo mutta Moksulla tunteja enemän 27h.

Pitäisi varmaan opetella pelaamaan :joy:
 
NYS SAA NAUTTIA PERKELE!!!

DICE on reagoinut kyllä nopeasti nyt yhteisön haluihin. Yrittävät tehdä mieliksi, mikä on meidän kannalta vain hyvä asia. Vielä kun korjaisivat assignmentteihin oikeat vaatimukset (rasittaa kun lukee että tapa 7 tyyppiä matsissa räjähteillä ja se onkin yhden elämän aikana jne.). Toki ne myös bugittavat, ei aina rekisteröi. Harvemmin tätä, lähinnä joskus ei näytä ruudulla ja sitten huomaa että tuli suoritettua kun menee päävalikkoon.

EDIT.

Ai niin, korjaisivat meleen. Pikkasen puuduttavaa kun koitat takedownia TAKAAPÄIN ja se ei rekisteröi iskua lainkaan ja vihu kääntyy ja tekee sen edestä... Olisi se assignment yhtä vai kahta vailla...
 
En usko..tää on aprillipila tai jotai.
EA/Dice ei oo ikinä tehny mitään mitä isoin fanikunta on halunnut. Varsinkin EA painostanu kehittäjiä tekemään typeriä juttuja..

En todellakaan usko ennen kuin huomenna näen ja kun se koittaa ni joulu tuli ajoissa. Saa takaisin hyvän pelin, jota ei todellakaan tehny mieli pelata pariin päivään.
 
En usko..tää on aprillipila tai jotai.
EA/Dice ei oo ikinä tehny mitään mitä isoin fanikunta on halunnut. Varsinkin EA painostanu kehittäjiä tekemään typeriä juttuja..

En todellakaan usko ennen kuin huomenna näen ja kun se koittaa ni joulu tuli ajoissa. Saa takaisin hyvän pelin, jota ei todellakaan tehny mieli pelata pariin päivään.
Tuo fanikunnan kuuleminen oli ehkä viimeinen oljenkorsi jolla peli ja ehkäpä koko pelisarja saatiin pelastettua. Kuinka moni olisi ostanut tulevaisuudessa BF6 jos nykyinen ja paljon parjattu TTK olisi jäänyt pysyväksi? Se olisi ollut liian iso märkä rätti EA:n/Dicen suunnalta pelaajakuntaa kohtaan, jotka ovat loppujen lopuksi maksavia asiakkaita. Hyvä, että pelasivat nyt tuon kortin pöytään sillä muuten kyyti olisi ollut kylmää.
 
Hieno juttu Dice!!! Taustalla saattaa muuten myös olla, että se TTD vai mikä olikaan bugi on saatu jollain tavalla kuosiin.
 
Kertokaapa mitä tässä tilanteessa voisi tehdä vai voiko mitään?

Ongelmana nimittäin istuvat tankit, asiaahan sivuttiin jo edellisellä sivulla. Ylempi kuva Breakthrough Aerodomesta, itse olin puolustaja. Tankki "tuki" hyökkäystä tuolta sivusta, tuota lähemmäksi se ei koskaan tullut ennen kuin objective oli vallattu. Assaultilla ei mitään mahdollisuuksia päästä lähelle sillä jos joku muu ei tapa sinua niin viimeistään tankki huomaa ja tappaa sinut. Singoissa ei taas riitä damage vaikka usean miehen voimin yritettiin sitä tuhota, "hädän" hetkellä tankki peruutti vielä kauemmas. Lisäksi noin kauas ampuminen on yllättävän hankalaa. Jossain vaiheessa kuskilla oli statsit 35-0. Huomaa myös toinen tukitankki hieman vasemmalla..

Alempi kuva samasta mapista, tällä kertaa Conquest Core. Tuolla se pyöri koko roundin ajan, välillä tuli hieman lähemmäksi mutta useimmiten pysytteli todella etäällä. Ohjuksia sateli allekirjoittaneen kohteeseen ja kerran lähti jopa henki. Näille ei voi oikein tehdä mitään ainakaan yksin? Eräässä Arras matsissa pääsin tankin selkään, laitoin 2x Sticky Dynamite, ammuin singolla ja heitin vielä AT Grenadella perseeseen. Lähti henki, nimittäin itseltäni. Eikö tuo rekisteröi Sticky Dynamiten damagea jos niitä ei erikseen aktivoi vai onko tankit noin kestäviä, että takaakin ne kestävät 4 explosivea?

Vaikuttaa harvinaisen tehokkaalta tavalta pelata jos tiimi osaa hyödyntää tulitukea, K/D ainakin kiittää kun ei ole lentokoneitakaan kiusaamassa.

tankki.jpg


tankki2.jpg
 
Hieno juttu Dice!!! Taustalla saattaa muuten myös olla, että se TTD vai mikä olikaan bugi on saatu jollain tavalla kuosiin.

Battle(non)sense taisi twitterissä mainita ettei TTD-bugia taideta korjata ihan heittämällä, koska koko nettikoodi on aika solmussa. Mielenkiintoista nähdä miten solmussa se sitten oikein on, kunhan BNS julkaisee analyysinsä jossain vaiheessa.

Hassua kyllä miten huono nettikoodi vitosessa on, kun kuitenkin nelosessa se saatiin hyvin pitkälti erinomaiseksi ja ykkönen oli suunnilleen yhtä hyvässä jamassa, ellei joiltain osin paremmassakin.
 
Eräässä Arras matsissa pääsin tankin selkään, laitoin 2x Sticky Dynamite, ammuin singolla ja heitin vielä AT Grenadella perseeseen. Lähti henki, nimittäin itseltäni. Eikö tuo rekisteröi Sticky Dynamiten damagea jos niitä ei erikseen aktivoi vai onko tankit noin kestäviä, että takaakin ne kestävät 4 explosivea?
Itse olen huomannut saman, että jos niitä dynamiitteja ei erikseen laukaise ennen sitä kranaattia/sinkoa niin ne ei ilmeisesti tee damagea. Tai ainakin kovin vähän...
 
Oma suosikkitapa tuhota tankkeja on juosta supportina tankin taakse, iskeä pari AT-miinaa sen viereen ja ampua ne pistoolilla. Käytännössä aina onnistuu tuhoamaan tankin ja melko helposti noiden taakse pääsee yleensä livahtamaan. Toki jos ovat pelialueen ulkopuolella tai edes pienoisesti vihollisten inffin puolustamana niin menee vähän vaikeammaksi.

Pakko muuten sanoa, että tuo Valentine AA tank on aivan naurettavan tehokkaan oloinen. Siis sillä lahtaa inffiä oikeasti tehokkaammin kuin millään muulla tankilla. Lisäksi se pistää lentokoneet kumoon ja todennäköisesti pärjää kohtuullisesti muitakin tankkeja vastaan. Ja kantamaakin löytyy ties kuinka paljon. Aivan älytön laitos suhteessa muihin tankkeihin.
 
Nyt tässä joka classia pelanneena enemmän tai vähemmän yleisesti mietteitä (TTK 1.0).

Medic on huonoin tai haastavin classi pelata. Aukeissa kartoissa on suoraan sanoen hankalaa yrittää tehdä mitään järkevää ja tuntuu usein siltä, että ei saa mitään aikaiseksi. Savut ja oman tiimin mukana kuljeskelu auttaa, mutta tappaminen on sitäkin hankalampaa. Nuo aseet, joissa on hidas tulinopeus, ovat edelleen huonoja. Kyllä näillä MP40 (yms.) tappaa sinne keskimatkalle, mutta muiden classien aseet vetää näitä hernepyssyjä helposti korvista. Thompson ja Suomi KP (ja MP28) ovat oikeastaan ainoat hyvät aseet. Näillä osuu näpytykselläkin vielä keskimatkalle ihan ok. Eilen tuli uutena pelailtua tuota Thompsonia ja näin "vakiona" ei ollut kyllä kummoinen ase. Sain sitä pelin edetessä hieman päivitettyä. Nyt kun on 50 kudin rumpu kiinni ja hieman "hip fireä" buustattu, niin alkaa olemaan Suomi KP tasolla vihujen lahtaamisessa. Sen myös huomasin, että Medic on paljon käytännöllisempi pelata Breakthrough/Frontlines pelimuodoissa vrt. Conquest. Näissä niistä on oikeasti hyötyä oman tiimin edetessä ja savujen käytössä. Joka tapauksessa jaksaisin vielä odottaa jotain buffin kaltaista Medicille.

Assault on helpoin ja paras classi pelata. Voisi jopa kutsua "ezmodeksi". Tämä toimii oikeastaan joka kartassa. Aseet toimivat sekä lähitaisteluun että kauemmaksikin. Hankala ymmärtää DICE logiikkaa antaa Assaultille käytännössä parhaat aseet suoraan käteen (rynnäkkökiväärit, semi-auto kiväärit). Tähän päälle vielä PIAT ja kranaatinheitinkivääri. Assaultilla on helppo grindaa hyviä statseja varsinkin jos omalla tiimillä on porukkaa jotka nostelevat. Kartoista ja tilanteista riippuen tällä classilla saa helposti tuplaten tappoja vrt. muut classit. Olen kohta pelannut joka aseen tasolle 10, koska kaikki aseet vain toimivat hyvin. Odottaisin jotain pientä nerffiä tälle classille esim. Semi-auto kivääreihin laitettaisiin lisää rekyyliä tai annettaisiin jotain aseita mm. Medicille.

Support on mielestäni hyvin balanssissa ja ihan mukava pelata. Tämä classi on kuitenkin meikäläisellä vähiten pelattu, koska aika-ajoin on tylsää pelata tällä. Aseiden balanssi on ihan hyvällä mallilla. KE7 on edelleen eniten käytetty ase ja mielestäni vie Bren ja Lewis gunia käytännöllisyydellään. Pari asetta vielä puuttuu ja pyrin nyt saamaan tuon FG42 mahdollisimman nopeasti käyttöön. MMG en ole juurikaan pelannut, koska ei oikein sovi pelityyliin, mutta varmasti vielä kokeilen näitäkin aseita. Tälle classille saa sopivasti virikkeitä tuhoa ajoneuvojakin. Sopii vähä niin kuin Assaultin rooliin myös. Pienen nerffin antaisin vielä KE7 ja MMG:t saisi pitkälle matkalle saada tarkkuuteen jotain muutoksia. En vain koe järkeväksi, että MG42 ampuu ihan laserina todella pitkille matkoille.

Recon on myös hyvässä balanssissa ja erittäin mukava pelata. Itselläni on tullut yhdeksi koko pelin lemppariksi ZH-29. Tähän hankala sanoa enempää. Flare Gun voisi saada pienen buffin spottialueelle.

Tankeista/lentokoneista en hirveästi uskalla sanoa kun en ole niillä oikein pelannut vielä. Tankilla tullut jonkun verran lahdattua ja tuntuvat olevan ihan hyvässä balanssissa.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko muuten sanoa, että tuo Valentine AA tank on aivan naurettavan tehokkaan oloinen. Siis sillä lahtaa inffiä oikeasti tehokkaammin kuin millään muulla tankilla. Lisäksi se pistää lentokoneet kumoon ja todennäköisesti pärjää kohtuullisesti muitakin tankkeja vastaan. Ja kantamaakin löytyy ties kuinka paljon. Aivan älytön laitos suhteessa muihin tankkeihin.

Ainakaan Flakpanzerilla ei tee yhtään mitään muita tankkeja vastaan mutta inffiä vastaan se on ihan hyvä kun kerran kokeilin sitä Panzerstormissa.
 
vanha ttk takaisin ja helapäkeille nerffiä. ei paljon huvita kun riipaset kauas drillingillä 60-68 dmg ja kaveri pyörähtää paalin takana ottamassa helat ja 5sec jälkeen juoksee pois ja teet taas sen saman 60-68 ja taas se on jossain piilossa ottamassa täydet helat parissa sekunnissa (jos siis medicci tai helapäkki lähellä)
enkä muutenkaan pidä siitä että voit juosta kokoajan täysillä heloilla ja ottaa iskua sieltä täältä.
Hela päkistä pitäs saada se joku 30hp ja se sen jälkeen itsekseen generoima health lähteä hitaasti menemään kohti sitä 100 jos ei ole vihollisia lähellä tai jos on medicci perseessä.
noin kait se jotenkin toimiikin nytkin mutta liian nopeasti.
 
vanha ttk takaisin ja helapäkeille nerffiä. ei paljon huvita kun riipaset kauas drillingillä 60-68 dmg ja kaveri pyörähtää paalin takana ottamassa helat ja 5sec jälkeen juoksee pois ja teet taas sen saman 60-68 ja taas se on jossain piilossa ottamassa täydet helat parissa sekunnissa (jos siis medicci tai helapäkki lähellä)
enkä muutenkaan pidä siitä että voit juosta kokoajan täysillä heloilla ja ottaa iskua sieltä täältä.
Hela päkistä pitäs saada se joku 30hp ja se sen jälkeen itsekseen generoima health lähteä hitaasti menemään kohti sitä 100 jos ei ole vihollisia lähellä tai jos on medicci perseessä.
noin kait se jotenkin toimiikin nytkin mutta liian nopeasti.

Tai sitten vaan tekee niin, ettei sitä ylimääräistä helapakkia ole saatavilla. Mediccien tärkeys korostuu. Ja eikös tuo TTK muutettu takaisin alkuperäiseksi?
 
Niin sekin voisi toimia. Mutta olen sitä mieltä että ylimääräinen helapäkki on hyvä idea, sen pitäisi vain antaa vähemmän hp:ta.
 
Vanha TTK tulee takaisin vasta tänään.

En kyllä ole kokenut ongelmaksi sitä, että jengillä on se yksi helapäkki messis. Kuitenkin kunnolla osuessa tippuvat ennen kuin ehtivät mihinkään. Jos ehtivät pois, niin ei ne kyllä kauaa siinä olleet tai omat kudit meni enimmäkseen huti.
Mun mielipiteet perustuu tosin täysin vanhaan TTK, kun uutta en ole edes kokeillut.

EDIT: Kello 14:00 palautuu vanha TTK.
Ei vaadi patchia, eli ihan palvelimen puolelta uudet konffit.
This Week in Battlefield V - December 17 : BattlefieldV
 
Viimeksi muokattu:
Aika jonninjoutava koko attrition. En nyt tiedä tekeekö se pelistä sen taktisempaa tai muutenkaan mitenkään parempaa.
 
Meitsi kyllä ihan pitää tuosta attrition tsydeemistä.
Yksi hyvä syy onkin juuri tuo, ettei voi loputtomiin välttämättä kykkiä siellä mettässä. Toki onhan niitä kuteja snipuilla sen verran, että aika kauan se varmaan silti onnistuu. Tai ainakin kuvittelisin, mutta en ole kokeillut supporttia tai reconia joten en toki tiedä.

Mun mielestä on ollut jopa ihan mielenkiintoinen mekaniikka, että pitää välillä todeta että prkl tarvii juosta hakemaan ammoo. Tai helaa.
Aluksi pelissä kirosin kun etenkin spawnatessa ammoa on nihkeästi, mutta siihen kyllä tottui ja nyt sanoisin että pidän kyllä tuosta.
 
Samoilla linjoilla täällä noitten ammojen ja laastareiden kanssa. Ihan kivaa vaihtelua pelitempoon aikaisempiin verrattuna.
Esimerkiksi kun breakthroughssa pitää jotain lippua missä jatkuvasti sähinää, vaikka se mappi missä on se kirkko ja oiskohan toisella lipulla kun on siellä semmosessa sisäpihalla (mahtava selitys kartasta ja lipusta, sori), niin kyllä siinä huomaa ettei voi vaan kyykkiä jossain nurkassa ja tähdätä yhteen kohtaan koko elämää. (EDIT: oiskohan se sit se devestation. Missä on se iso katedraali)
Ymmärrän sinällään, että onhan se joillekkin turhauttavaa että joutuu liikahtamaan näistä "hyvistä" paikoista, riippuen classista tietenkin. Itse olen tämän kuitenkin ajatellut sillai, että jos en itse pysty kykkimään siinä nurkassa koko rundia, ei se vihulainenkaan kovalla todennäköisyydellä.

Muutenkin tuo uuden elementin pelaamiseen. Joutuu oikeasti vähän kattelemaan puskemisen välissä että mites sitä tarviketta riittää. Tuo omasta mielestä "realismia" ja uuden "taktisen" elemenitin peliin. Niinkun TML sanoikin tuossa ylempänä, aluksi tuntui että joka rundin alussa sai juosta hakemaan ammoa. Nyt kuitenkin on tuntunut että sitä löytyy kyllä kun vähän viitsii kattella. Pitää vain mielessä sen, että sitä ammoa keräilee aina kun mahdollista. Yllättävän hyvin eilenkin ammopojat niitä tiputteli kuitenkin.

Eilen pelasin pitkän tauon jälkeen noilla uusilla (kohta vanhoilla?!) TTK arvoilla. Kyllähän sen huomas miten oli tehottomampia pyssyjä. Mutta kyllä se pelaaminen silti ihan hauskaa oli kaverin kanssa. Reconilla ja stgllä tuli mentyä melkein kaikki pelit. Jos aikaisemmin pelattiin ja kiikuttiin sellaisissa 40-60 tapossa per peli riippuen pituudesta, niin nyt oli sellaista 30-40. Onneksi kuitenkin nämä ilo uutiset, että TTK vaihtuu takaisin uuteenvanhaanalkuperäiseen. Jouluihme!
 
Onko muilla ollut sellaista bugia (?) että support ei välillä heitä ammoa pelaajille millään?
Kerrankin eräs squadilainen hyppi naaman edessä ja hakkas kirveellä kun en antanut ammoa, yritin kyllä niin perkeleesti mutta ei vaan tapahtunut mitään.
Kai tuossa joku limiitti on että niitä ei voi kauheasti kylvää putkeen, mutta tässäkin tapauksessa en ollut niitä heitellyt vähään aikaan.
 
Onko muilla ollut sellaista bugia (?) että support ei välillä heitä ammoa pelaajille millään?
Kerrankin eräs squadilainen hyppi naaman edessä ja hakkas kirveellä kun en antanut ammoa, yritin kyllä niin perkeleesti mutta ei vaan tapahtunut mitään.
Kai tuossa joku limiitti on että niitä ei voi kauheasti kylvää putkeen, mutta tässäkin tapauksessa en ollut niitä heitellyt vähään aikaan.
On joo, samalailla medicilläkin välillä. Ottaa sen paketin käteen ja heittää 300 paketti/sek vauhtia. Ne ei vaan koskaan kädestä lähde mihinkään eikä muut (tai itse) sitä saa.

Tulikin tässä muuten mieleen onko jollain bugannu tuo tides of war assignmentti? Itse en saanut eilen sitä viimeistä V1 juttua, vaikka squadin kanssa saatiin se 5 tappoa kerralla sillä??? Ilmeisesti joku bugi, mutta onko joku saanut kikkailtua tollasesta tilanteesta sen kuitenkin läpi?
 
On joo, samalailla medicilläkin välillä. Ottaa sen paketin käteen ja heittää 300 paketti/sek vauhtia. Ne ei vaan koskaan kädestä lähde mihinkään eikä muut (tai itse) sitä saa.

Tulikin tässä muuten mieleen onko jollain bugannu tuo tides of war assignmentti? Itse en saanut eilen sitä viimeistä V1 juttua, vaikka squadin kanssa saatiin se 5 tappoa kerralla sillä??? Ilmeisesti joku bugi, mutta onko joku saanut kikkailtua tollasesta tilanteesta sen kuitenkin läpi?
On bugannut minulla ja monella muulla. Ainoa millä sen lopulta sain tehtyä oli itse squadleaderina tappaa ne kaksi vihua V1:lla tai JB2:lla.
 
Tulikin tässä muuten mieleen onko jollain bugannu tuo tides of war assignmentti? Itse en saanut eilen sitä viimeistä V1 juttua, vaikka squadin kanssa saatiin se 5 tappoa kerralla sillä??? Ilmeisesti joku bugi, mutta onko joku saanut kikkailtua tollasesta tilanteesta sen kuitenkin läpi?
Itse päivittelin aiemmin samaa, mutta tuossa käsittääkseni pitää olla itse squad leader. Itse kun laitoin pommin pärisemään, niin sain tehtävän suoritetuksi.

Hidas..
 
Viimeksi muokattu:
Todella harhaanjohtava määrittely, jos vaatii itse SL oloa. Tehtävässä kun aika selkeästi korostetaan squadissa oloa. Anyway, tuo on vissiin ollut monilla muillakin buginen tehtävä. Itsellänikin muistaakseni kirjaantui vasta kolmannella kerralla (ensimmäisessä squadin jäsen, kaksi jälkimmäistä leaderinä).
 
Todella harhaanjohtava määrittely, jos vaatii itse SL oloa. Tehtävässä kun aika selkeästi korostetaan squadissa oloa. Anyway, tuo on vissiin ollut monilla muillakin buginen tehtävä. Itsellänikin muistaakseni kirjaantui vasta kolmannella kerralla (ensimmäisessä squadin jäsen, kaksi jälkimmäistä leaderinä).
Muissakin assignmenteissa on ollut typoja, joten ei mikään ihme olisi jos on vaan jäänyt pois. Jotenkin muistelisin että PS4:lla tuossa mainittiin erikseen squad leader, en kyllä ole varma, mutta niin sen oletin tehtävän ja tein.
 
Minkäslaisella näytönohjaimella tätä kannattaa yrittää lähteä pelaamaan? Nykynen on itellä GTX 770 2GB, onko auttamattomasti liian nuhapumppu? Fullhd-resolla / näytöllä pelailen, kone muuten kunnossa raudan osalta. Ei oo poissuljettua et päivittäisin esim 6GB 1060:aan tms...
 
Lisäksi tuossa ToW:n JB2/V1 assignmenteissä näyttäisi kanittavan myös bugaavat serverit. Jostakin redditistä ohimennen luin että ennen kuin edes yrittää saada sitä tehdyksi kannattaa heti serverille tullessa tarkistaa että siellä ollaan kartalla.

ESCin takana olevassa valikossa mistä näkee työn alla olevat assignmentit näkyy myös tuo ToW assignment. Jos siinä näkyy joku jonka on jo suorittanut, kannattaa vaihtaa serveriä.

Oletan että tämä pätee myös muihin ToW assignmentteihin, ainakin itselläni oli ensimmäisellä viikolla useampikin kerta kun assigmentin suoritukseen ei laskettu tehtyjä asioita. En siinä vaiheessa vaan hoksannut katsoa tuota valikkoa niin vaikea sanoa.
 
Ehkä sen mukana olevan helapäkin pitäisi palauttaa health johonkin max 75:een ja sitten mediciltä tai isolta laatikolta sais sataan. Tosin toivoisin sillon medicille vähän parempia pyssyjä että jengi viittis pelata niitä.
 
Ainakaan Flakpanzerilla ei tee yhtään mitään muita tankkeja vastaan mutta inffiä vastaan se on ihan hyvä kun kerran kokeilin sitä Panzerstormissa.

Nuohan on hyvin erilaiset AA tankit, ainakin ennen päivityksiä. Flakpanzerissa on ne konekiväärin tyyliset kevyemmät tykit kun taas Valentine AA:ssa yksi isompi tykki. En siis ole varma tekeekö Valentine vahinkoa tankkeihin mutta voisin uskoa, että tekee. Inffin tuo taitaa tappaa yhdestä suoraosumasta ja 2-3 osumaa viereen riittää. Sanoisin, että tuo on melkein nopeammin ampuva ja korkeammalla lähtönopeudella varustettu päätykki normitankeista (inffin näkökulmasta).
 
Eikäs flakpanzeriinkin saa valittua yhden 37mm (tms.) tykin niiden neljän 20 millisen sijaan? Toisaalta 38t tankin 20 millinen on todella tehokas inffiä vastaan ja tekee vähän splash damageakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 721
Viestejä
5 049 395
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom