Battlefield V

Tullu lähestulkoon kaikkia bäfiä pelattua paljon mutta tämä hankkimatta kun tuo perhanan pubg tuli ps4 lähes samaan aikaan. Kysymys onkin kannattaako hankkia?

Ps4 pelailen..
 
Ja sen lisäksi että mapin layout on puolueellinen saksalaisille, myös ajoneuvojen spawnit on parempia saksan puolella. Kübelwagen spawnii lähelle heti alussa ja niillä pääsee paljon nopeammin C-lipulle mitä brittien päästä aloittaessa.
Voisivat helposti lisätä tuon mapin reunoilla ennemmän kiviän että olisi suojaa istuvia tankkeja ja snipuja vastaan. Panzerstormin jälkeen pelin huonoin kenttä.

E: Tästä mapisa tulee voittoja vain sen takia että 90% pelaajista istuu C lipulla, joten vihollisen takaliput saa melkeinpä yksin vallattua.

Kun juoksee suoraan C:lle oman squadin kanssa, niin ei siinä ole mitään merkitystä et 1-2 äijää tulee autolla C:lle. En edes muista matsia missä mun puoli ei olisi ottanut ensin C:tä haltuun. Yllättävän usein saksalaiset tuntui tyytyvän E/D lippuihin ja antaa brittien pitää muita. Ihan satunnaisia tyyppejä yrittää C:lle.
 
Kun juoksee suoraan C:lle oman squadin kanssa, niin ei siinä ole mitään merkitystä et 1-2 äijää tulee autolla C:lle. En edes muista matsia missä mun puoli ei olisi ottanut ensin C:tä haltuun. Yllättävän usein saksalaiset tuntui tyytyvän E/D lippuihin ja antaa brittien pitää muita. Ihan satunnaisia tyyppejä yrittää C:lle.
Aina jos pelaan tuota mappia saksalla niin otan auton ja menen suoraan C-lipulle. Helppo neljän lipun johto heti alkuun. C-lippu on aika vaikea vallata takaisin ja takalipuille ei peruspelaajat yleensä yritä. Tämä tarkoittaa sitä että Saksalla voittaa lähes aina tuon mapin.

Tulee mieleen ihan BF3 metro, jossa ryssät sai aina ensimmäisenä keskimmäisen lipun. Mappi oli niin ahdas että yleensä tämä tarkoitti pelin häviämistä ennen kuin matsi kerkesi edes kunnolla alkaa.
 
Aina jos pelaan tuota mappia saksalla niin otan auton ja menen suoraan C-lipulle. Helppo neljän lipun johto heti alkuun. C-lippu on aika vaikea vallata takaisin ja takalipuille ei peruspelaajat yleensä yritä. Tämä tarkoittaa sitä että Saksalla voittaa lähes aina tuon mapin.

Tulee mieleen ihan BF3 metro, jossa ryssät sai aina ensimmäisenä keskimmäisen lipun. Mappi oli niin ahdas että yleensä tämä tarkoitti pelin häviämistä ennen kuin matsi kerkesi edes kunnolla alkaa.

Niin mutta vaikka sinne tulee autolle, niin siitä lipusta on vallattuna ehkä 1/10, jolloin sinne ei pääse spawnimaan vielä muut.
Itse tulen oman squadin kera sinne ja lippu saadaan itselle ja 3-4 vastaan 1-2 tilanteessa vihut on helppo saada pois.
C lippu ei myöskään ole mitenkään vaikea edes vallata takaisin brittinä varsinkaan.
Juoksuhauta lähes ovelle, 2-3 medicin savujen turvin loppumatka ja halli täyteen savua.
Vihuilla on aina samat paikat kyykkiä, joten savunkin läpi ne on helppo eliminoida.
 
Tullu lähestulkoon kaikkia bäfiä pelattua paljon mutta tämä hankkimatta kun tuo perhanan pubg tuli ps4 lähes samaan aikaan. Kysymys onkin kannattaako hankkia?

Ps4 pelailen..
Kyllähän tämä menee varmastikin jossain vartin pätkissä konsolilla aivot narikassa räiskien sohvanpohjalta, ja käyttöliittymäkin helpompi ohjaimella käyttää.
 
Kyllähän tämä menee varmastikin jossain vartin pätkissä konsolilla aivot narikassa räiskien sohvanpohjalta, ja käyttöliittymäkin helpompi ohjaimella käyttää.

Voishan tuon hankkia, bäfä 1 pelaaminen loppui 6kk jälkeen, taisin 99 levelille tai jotain vastaavaa jäädä. Loppui vaan maku, tätä samaa ei kyllä käynyt bäfä 4 kanssa
 
Niin mutta vaikka sinne tulee autolle, niin siitä lipusta on vallattuna ehkä 1/10, jolloin sinne ei pääse spawnimaan vielä muut.
Itse tulen oman squadin kera sinne ja lippu saadaan itselle ja 3-4 vastaan 1-2 tilanteessa vihut on helppo saada pois.
C lippu ei myöskään ole mitenkään vaikea edes vallata takaisin brittinä varsinkaan.
Juoksuhauta lähes ovelle, 2-3 medicin savujen turvin loppumatka ja halli täyteen savua.
Vihuilla on aina samat paikat kyykkiä, joten savunkin läpi ne on helppo eliminoida.
Pointtina olikin se että tuohon C-lippuun on molemmilla joukkueilla aivan yhtä suuret mahdollisuudet matsin alussa. Tämä kertoo huonosta kenttä suunnittelusta, koska 6 lipun mappina brittien pitäisi olla helpompi saada C.
 
Pointtina olikin se että tuohon C-lippuun on molemmilla joukkueilla aivan yhtä suuret mahdollisuudet matsin alussa. Tämä kertoo huonosta kenttä suunnittelusta, koska 6 lipun mappina brittien pitäisi olla helpompi saada C.

Onhan about joka mapissa sama homma, enkä ole ainoassakaan mapissa huomannut et sen vuoksi kääntyisi matsi aina toisen voitoksi.
 
Onhan about joka mapissa sama homma, enkä ole ainoassakaan mapissa huomannut et sen vuoksi kääntyisi matsi aina toisen voitoksi.
Joo mutta aerodrome on varmaan ainut kenttä jossa peli saattaa "pysähtyä paikoilleen". Itselle on tullut sellaisia pelejä vastaan jossa otetaan 4 lippua alkuun ja saadaan pitää ne loppuun asti, koska tiimi puolustaa linjaa hyvin. Ahtaissa ja lineaarisissa kartoissa on kohtuu tärkeää tuo pelin alun merkitys.
 
Onhan about joka mapissa sama homma, enkä ole ainoassakaan mapissa huomannut et sen vuoksi kääntyisi matsi aina toisen voitoksi.

Lähtökohtaisesti pelaajakanta on kuitenkin suurimmaksi osaksi melkoista soheltajaa ja oman onnensa seppää, niin pelit voi kääntyä kuinka vaan huolimatta lippuasettelusta. Pointtina lienee se, että kun porukka oppii tätä pikkuhiljaa pelaamaan niin tämmöiset lapsukset kartoissa tekee niistä melko pelikelvottomia pitkässä juoksussa.
 
Joo mutta aerodrome on varmaan ainut kenttä jossa peli saattaa "pysähtyä paikoilleen". Itselle on tullut sellaisia pelejä vastaan jossa otetaan 4 lippua alkuun ja saadaan pitää ne loppuun asti, koska tiimi puolustaa linjaa hyvin. Ahtaissa ja lineaarisissa kartoissa on kohtuu tärkeää tuo pelin alun merkitys.
En tiedä miten näissä uudemmissa, mutta vanhoissa bäfissä pattitilanteet sai yleensä avattua tekemällä jotain päätöntä, mikä sitten kiinnitti vihollisen huomion muualle kuin siihen puolustamiseen. Kuten esim kaasuttamalla jollain nopealla ajoneuvolla linjan läpi ihan toiseen päätyyn asti. Mutta tosiaan, en tiedä onnistuuko moinen tässä.
 
On kyllä ollut viimeiset pari kolme päivää niin täyttä paskaa tuo bäfän nettikoodi. Pingi kunnossa, ongelmakuvakkeet ei vilku ja kaikki vaikuttaa muutenkin olevan kunnossa, mutta mikään edes etäisesti hitregiin liittyvä ei toimi yhtään. Joka pelissä useita one-hit-killejä, vihuihin ei tehoa panokset, ei ollenkaan hitmarkkeria, enemy hit jotain 130+ kun lopulta saa jantterin hengiltä, jos saa, ja siihen päälle minimap nykii ja paukkuu koko ajan ja pelissä lippujen statuksetkin on koko ajan jäljessä tai ei päivity lainkaan.

Viimeksi bäfän nettikoodi vittuillut näin paljon kolmosen aikana, enkä todellakaan ole yhtään sitä kaivannut. Saisi muutenkin lomat päättyä että dice tulisi takaisin töihin korjaamaan keskeneräisen pelinsä ja ea voisi lentää kuun toiselle puolelle ja kadota, kun pakottivat taas kerran pelin ulos ennen kuin se oli valmis.
Ja team balanceri saisi tehdä paluun. 90% peleistä päättyy useamman sadan pojon eroon, ja yleensä vihujen hyväksi. Liian monta kertaa mennyt jopa baserapeksi asti.
Alkaa kerta kaikkiaan kyllästyttämään tämä patonkiin ottaminen, terveisin win% ~35.

Julmetun hyvä peli tämä olisi, mutta kun se on ihan helvetin keskeneräinen. Dice tulee kyllä ongelmat suurimmaksi osaksi taas korjaamaan, mutta tätä menoa olen jo parantolassa ennen kuin se tapahtuu.
 
Oon ottanu tavotteeksi että vedän kaikki aseet 10 levelille asti. Assault ja medic on jo vedetty, snipulla jäljellä RSC, Selbstlader ja Model 8. Supportilla tulikin vastaan ongelmia kun nuo MMG aseet on niin kauheita käyttää :D Ei sovi yhtään omaan pelityyliin ja bipod ei toimi koskaan. Taidan suosiolla jatkaa nuita vasta seuraavan päivityksen jälkeen, jos bipod korjaus kerkeää siihen mennessä tulla. Myös haulikot drillingiä lukuun ottamatta pitäs vielä ottaa työn alle.

Joulun aikoihin olen pelannut enemmän soolona ja tullut huomattua kuinka vähän mediccejä löytyy. Tänään Fjellissä oli 2 medicciä omassa tiimissä, muutama snipu ja loput asssaultteja ja supportteja. Panoksista ei yleensä tule pula, mutta reviveiden ja healin vähäisyys on alkanut ahistaa kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Supportilla tulikin vastaan ongelmia kun nuo MMG aseet on niin kauheita käyttää

MMG:t parhaita aseita pelissä. Bipod fixauksen jälkeen vielä parempia. :tup:
(Ymmärrän kyllä, että eivät ole "kankeuden" vuoksi kaikkien mieleen. Itse vaan tykkään noista todella paljon. Tulee mieleen Red Orchestra 2 ja sen konekiväärit, joita on tullut käyteltyä kyseisessä pelissä melko paljon.)

En tiiä onko ihmisten puhe medicin "paskuudesta" iskostunut liikaa yleiseen ajattelutapaan vai mistä johtuu, mutta olen nyt viimeisen viikon aikana huomannut että medicien määrä on todellakin vähentynyt yli puolella aikaisemmasta.

Paha sanoa mutta imo tässä pelissä ne ketkä ovat mediccejä pelaavat oikeasti aktiivisemmin sitä rooliaan. Aika hyvin tulee imo revivejä yms. Eihän tuota medicciä toki tässä kannata valitakaan ellei aio nostella porukkaa. Aseiden puolesta kun muut classit ovat selkeästi parempia. Aiemmissa peleissä mediceillä on ollut ne yleispätevimmät aseet niin porukka on pelannut niitä ahkerammin.

Itselleni ehkä nihkein classi on recon. Nyt kun sai sen ZH-29:n ja Gewehrin niin on alkanut sujua paremmin mutta ei yleisesti ottaen ole ollenkaan oma homma tuo passiivisempi pelityyli. Tuo ZH on kyllä siitä hyvä, että voi puskea aika aggressiivisestikin
 
Viimeksi muokattu:
Supportilla tulikin vastaan ongelmia kun nuo MMG aseet on niin kauheita käyttää :D Ei sovi yhtään omaan pelityyliin ja bipod ei toimi koskaan.
En tiedä näitkö jo, mutta bipodiin on tulossa parannusta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Toivottavasti tulee se näkyvyyden parannus samaan patchiin kuin tuo bipod fixi, muuten saattaa hermo palaa :)
 
Tätä en ymmärrä. Tarkoitatko maassa makaavia vihollisia, sisätila-ulkotilan eroa vai mitä?

Mielestäni näkyvyys on hyvä ellei jopa paras tähän astisista Battlefieldeistä, jos puhutaan maastossa tai vaikka ruumiiden seassa makaavista pelaajista. Vihdoin voi maastoutua luontoon tai niiden ruumiden sekaan ja antaa vihollisten vain juosta ohi jos/kun eivät tajua ampua "ruumiiseen" pari varmistavaa luotia tahi silmäillä tarkemmin. :kahvi: Luo peliin "positiivista satunnaisuutta". Tämä tietenkin vain oma mielipide :vihellys:

Molemmista. Vähän kyllä pelottaa, että Dice menee tässä toiseen ääripäähän, mutta saa nähdä.
 
Näköjään ruvennu tämäkin paska kaatuilemaan oikein urakalla. Tänään 2 kertaa kun muina päivinä pysyny ihan kiltisti pystyssä. Ei sitte pelata saatana.
 
Olisi ollut kyllä iso plussa medic classille jos tuo ribeyrolles olisi medic ase. Olisi tehnyt siitä sitten vaikka puoliautomaatin mutta olisi ollut joku "pitkän" matkan ase.
 
Olisi ollut kyllä iso plussa medic classille jos tuo ribeyrolles olisi medic ase. Olisi tehnyt siitä sitten vaikka puoliautomaatin mutta olisi ollut joku "pitkän" matkan ase.

Olisivat voineet antaa medicille carbinet eli tuon ja M1 Carbinen. Assaultille sitten nuo tehokkaammat kertatulelliset.
 
Tässä pelissä näköjään voittaa conquest kaikki pelit seuraavalla taktiikalla:

- Ota vähintään kolme kaveria pelaamaan.
- Jäkää deffaa yhdelle lipulle ja kun vihollisten ympyräjuoksu päätyy sille lipulle missä ootte, ni tappakaa viholliset tai pidätelkää niitä niin pitkään, että omien ympyräjuoksu kerkeää sille lipulle ja ampuu vihollisia selkään.
- Toista.

Omaan käteen toi Krag–Jørgensen on kyllä paras kivääri.
 
Tuossa ois jotain pätkiä mitä tullut viime aikoina otettua talteen. Hiukan Assault/Gewehr 1-5 painotteista. Pitää käyttää ennen kuin tulee nerffiä :vihellys:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tuo frontlines on aika kumma muoto, devastationissa "voitettiin" viimeinen puolustus mutta silti hävittiin matsi, eikö sen vois lopettaa viimeiseen yritykseen vallata A?
 
Tuo frontlines on aika kumma muoto, devastationissa "voitettiin" viimeinen puolustus mutta silti hävittiin matsi, eikö sen vois lopettaa viimeiseen yritykseen vallata A?

Ei ihan auennut ainakaan itselleni mitä tällä tarkoitettiin. Frontlines pelimuodon lopputuloshan määritellään sen mukaan, kumpi puoli onnistui pommittamaan useamman MCOMin. Jos noiden suhteen on tasapeli niin se toisen MCOMeja lähempänä oleva osapuoli voittaa. (En siis ole tässä hirveämmin pelannut Frontlinesia, joten en tiedä onko noita isompinakin kuin yhdellä lipulla. Ainakin GO:n Frontlinesit tuntuvat olevan vain yhdellä lipulla.)
 
Tuo frontlines on aika kumma muoto, devastationissa "voitettiin" viimeinen puolustus mutta silti hävittiin matsi, eikö sen vois lopettaa viimeiseen yritykseen vallata A?
Itsekin olen ihmetellyt mikä määrää pelin voittajan frontlines smallissa ja vaikuttaa siltä että:

- puolustajat voittaa jos hyökkääjät ei saa kumpakaan lippua.
- tai jos hyökkääjät saa yhden lipun niin puolustajilla on silti mahdollisuus voittaa jos ne saa kulutettua hyökkääjien kaikki tiketit ennen ajan loppumista. Yhden lipun saaminen siis kääntää tilanteen niin että hyökkääjät voivat pelata varovaisemmin ja niiden ei tarvitse kuin selvitä hengissa ajan loppumiseen asti.
 
Ei ihan auennut ainakaan itselleni mitä tällä tarkoitettiin. Frontlines pelimuodon lopputuloshan määritellään sen mukaan, kumpi puoli onnistui pommittamaan useamman MCOMin. Jos noiden suhteen on tasapeli niin se toisen MCOMeja lähempänä oleva osapuoli voittaa. (En siis ole tässä hirveämmin pelannut Frontlinesia, joten en tiedä onko noita isompinakin kuin yhdellä lipulla. Ainakin GO:n Frontlinesit tuntuvat olevan vain yhdellä lipulla.)
Tuo selittäis, vastustajien "tykistöjä" ei päästy tuhoamaan ja meillä oli vain yksi jäljellä. Mutta ois se matsi silti voinu loppua sen jälkeen kun hävittiin se viimeinen kerta kun ois ollu mahdollista saada lippu :D
 
Tuo selittäis, vastustajien "tykistöjä" ei päästy tuhoamaan ja meillä oli vain yksi jäljellä. Mutta ois se matsi silti voinu loppua sen jälkeen kun hävittiin se viimeinen kerta kun ois ollu mahdollista saada lippu :D

Niin siis matsi loppuu kun toinen osapuoli on pommittanut kaikki toisen kohteet. Sinällään niillä lipuilla siinä välissä ei ole merkitystä. Se on vähän kuin köydenvetoa ja pommit kun räjähtää kaikki ni ”köysi irtoaa” ja voitat.
Toinen vaihtoehto on ajan loppuminen, jolloin sit katellaan kumpi on räjäyttänyt enemmän.

Tänään esim Hamadassa jossa niitä sektoreita on todella monta. Marssittiin ihan heittämällä ja räjäytettiin toinen kohde, toista ei saatu. Miksi sen tähän pitäisi loppua?
Tässäkin kun tiketit, eli äijät loppui niin vihu lähti hyökkäämään ja mentiin kaksi taakse, yksi eteen menetelmällä, kunnes ne sai viimeisillä minuuteilla meidän mestat tuhottua ja voitti 2-1. Kyllä otti päähän kun peli oli 1000-0 hallussa ja sit noin pitkässä mapissa onnistuu sulamaan ihan täysin.
 
Osaako joku sanoa mistä johtuu seuraava: Laitan pelin omista valikoista future frame rendering off = Gpu usage max 75% ja fps tippuu 60-70 nurkille. Päälle laitettuna fps 90-130, mutta tuntuuhan tuossa pieni input lagi.
 
CPU ei pysy mukana?

Varmaan ihan mahdollista koska alla 2600k @ 4,4 Ghz, mutta ihmettelen, että miten fps lähes tuplaantuu jos tämä asetus on päällä. Noh kai se on tyydyttävä ainoaan vaihtoehtoon millä peli on etäisesti pelattava 144 hz ruudulla.

Yleisesti kyllä vituttaa tässä pelissä niin monet pikkuasiat, että järki lähtee välillä :) Jos ei jää jumiin tai ukko ala kiipeämään suojaan hypätessä, niin ainakin kuolee 5 m nurkan taakse. Mikään ei kyllä koskaan muutu tässä pelisarjassa ja silti tulee lähes aina ostettua... Josko ensikerralla jo ymmärtäisi jättää hyllylle.
 
Itsellä oli jonkun verran ongelmaa saada fiksuja fps lukemia mutta dx12 korjasi ongelmat.
 
Vähän ajatuksenjuoksua muutaman tunnin pelikokemuksella PS4:llä. BF1 oli mahtava ja sen HC servereistä tykkäsin paljon, mutta niitä ei juurikaan pleikkarilla ollut. Varsinkaan DLC mapeille. Tässä on menty hienosti HC suuntaan ja kuolemaan/tappoon ei vaadita niin paljoa kuin aikaisemmin. 1-2 osumaa voi antaa menolipun tuonelaan. Mitä realistisempi, sitä parempi.

Tiimipelaaminen on hanurista ja vie koko peli-ilon. Toimiva neljän hengen squadi (kaveriporukka headsettien kanssa) ei valitettavasti riitä voittoon 64 pelaajan mähinöissä, vaan vaatisi koko tiimin läsnäoloa. En tiedä onko pelin edellä mainittu "realistisuus" saanut KD-pelaajat jättäytymään enemmän takalinjaan kiikarikivääreineen vai mikä mättää. Ei se breakthrough vaan toimi, jos yrittää yhden squadin voimin puolustaa lippualuetta kun vastassa on nelinkertainen määrä vihollista panssarivaunuineen. Ei niistä 20 sniperista siellä takalinjassa tuossa kohtaa ole hyötyä. Vaatisi kyllä jonkinlaisen systeemin, jolla jaettaisiin sopiva määrä eri aselajeja joukkueen kesken. America's Army 2 oli aikanaan hyvä esimerkki. Joukkueella on 1-2 sniperia, pari konekiväärimiestä ja loput tavallista jalkaväkeä. Ja nyt kun omalle squadille voi antaa ensiapua, niin mediccien määrä on harmillisesti laskenut. Keskimäärin 1 tai 2 medicciä ollut koko joukkueessa nyt. Sinänsä hyvä uudistus, että kaikki voivat antaa ensiapua ja fiksusti jopa toteutettu: medic parantaa huomattavasti nopeammin kuin se oman squadin konekiväärimies. Kaipaisin silti enemmän mediccejä, sillä nykyään se apu ei löydy läheskään aina perille. Mieluusti odottaisin parantumista, saamatta itse kuolemaa statseihin ja säästämällä tikettejä. Pisteytykselläkin tuota tiimipelaamista voisi esimerkiksi parantaa. Tapoista vähemmän pisteitä ja enemmän pisteitä ryhmänjohtajan antamien tehtävien toteuttamisesta. Edelleen kaiholla muistelen MAG:ia, missä oli harvinaisen fiksusti toteutettu tiimin jako. Tiimit koostuivat komppaniasta, joukkueista ja ryhmistä. Kuten oikea armeijakin. Toki siinä oli 128 vs 128 mähinät, mutta siinä käskyketju toimi ja tiimi pelasi yhteen. Tiimipelaamisen puute vie koko peli-ilon. Peli itsessään on varsin hyvä.
 
Mitä tälle pelille tapahtu yön aikana? Mikään ei mun koneessa muuttunu, mutta pelissä on fps:t 25 oli detailit mitkä tahansa.
Grafiikka-asetukset oli taas itsestään resetoitunu ja niiden muuttaminen ei vaikuttanu fps:iin mitenkään oli low tai high.
 
Mitä tälle pelille tapahtu yön aikana? Mikään ei mun koneessa muuttunu, mutta pelissä on fps:t 25 oli detailit mitkä tahansa.
Grafiikka-asetukset oli taas itsestään resetoitunu ja niiden muuttaminen ei vaikuttanu fps:iin mitenkään oli low tai high.

Jooh ittelläkin nollautuu asetukset jatkuvasti.

Tsekkasitko onko se future frame rendering päällä. Tuo ainakin itsellä aiheuttaa sen, että asetuksista riippumatta off asennossa koko paska on pelikelvoton alhaisen fps:n takia.
 
Tulipahan vedettyä frontlines smallia ensimmäisen ja melko varmasti viimeisen kerran. Aerodromessa saatiin b-lippu vallattua ja olisi pitänyt hyökätä A:lle niin koko tiimi jäi kämppimään halliin ja vihollinen valloitti A:n ja taas halliin mähisemään, saatiin lippu ja olisi pitänyt hyökätä taas A:lle ja koko tiimi jumittaa hallissa. Tätä herkkua sitten siihen asti että aika kului loppuun ja lopputuloksena tasapeli. Chatissa yritin huutaa että hyökätkää nyt jumalauta että saadaan se A vallattua niin ei mitään vaikutusta. Onneksi tunnelmaa kevensi vihollisen tankkimies kuka kehui omaa erinomaisuuttaan kun kämppi koko pelin basen reunalla eikä kuollut kertaakaan. Pelimuotona olisi mahtava mutta jos käytännössä tiimi pelaa team deathmatchia yhdellä lipulla niin kauan kuin aikaa riittää niin on turhan hapokasta menoa ainakin itselleni.
 
Tulipahan vedettyä frontlines smallia ensimmäisen ja melko varmasti viimeisen kerran. Aerodromessa saatiin b-lippu vallattua ja olisi pitänyt hyökätä A:lle niin koko tiimi jäi kämppimään halliin ja vihollinen valloitti A:n ja taas halliin mähisemään, saatiin lippu ja olisi pitänyt hyökätä taas A:lle ja koko tiimi jumittaa hallissa. Tätä herkkua sitten siihen asti että aika kului loppuun ja lopputuloksena tasapeli. Chatissa yritin huutaa että hyökätkää nyt jumalauta että saadaan se A vallattua niin ei mitään vaikutusta. Onneksi tunnelmaa kevensi vihollisen tankkimies kuka kehui omaa erinomaisuuttaan kun kämppi koko pelin basen reunalla eikä kuollut kertaakaan. Pelimuotona olisi mahtava mutta jos käytännössä tiimi pelaa team deathmatchia yhdellä lipulla niin kauan kuin aikaa riittää niin on turhan hapokasta menoa ainakin itselleni.

Näytä esimerkkiä ja mene itse lipulle. Yleensä yksi squadi riittää valtaamaan, kun vastapuolikaan ei ole lipulla.
 
Njahas, tänään kaikki matsit oli sellasia että tiimiläisistä ei tienny oliko ne ihmisiä vaikko aivokuolleita apinoita. Hieman ehkä kärjistettyä mutta jumaliste jos minä olen tiimissä ainoa joka edes yrittää niin silloin on jotakin todella paljon pielessä. Sekään tietenkään auttanu että parissa matsissa oli vastapuolella useampikin platooni/kilta squadi niin turpiinhan siinä ois muutenkin tullu.
 
Näytä esimerkkiä ja mene itse lipulle. Yleensä yksi squadi riittää valtaamaan, kun vastapuolikaan ei ole lipulla.

Kun olisikin ollut se squad ympärillä mikä olisi lähtenyt hyökkäykseen mukaan. Ei mitään reaktiota kun laittoi käskyn lipulle. Siinä ei vaan kovin pitkälle yksin pääse kun siellä on vihollisen koko tiimi puolustamassa lippua ja omat odottaa B:llä että vihollinen on vallannut A:n että pääsee taas keräämään tappoja.
 
Halusin tykätä tästä pelistä ja yritin kyllä kovasti. Osallistuin betaan ja nyt hankin Delux version pelistä. Nyt sain tarpeeksi ja palautin pelin.

Suurimmat ongelmat:
- Buginen grafiikka esim. välillä aseessa ei näkynyt lipasta. Sotilas vaihtoi ilmaa aseeseen. Haavoittunut puoliksi seinän sisässä jne..
- Älytön ADHD-rymistely, missä silmäkarkkia kyllä ihan kivasti. Taktisuus jäi pelissä hyvin vähäiselle, kun äijät juoksivat paikasta toiseen kuin päättömät kanat. Tämä oli suurin ongelma, jota ei kertakaikkiaan jaksanut.
- Ihmeelliset kaatuilut ja kuva saattoi yhtäkkiä hypätä toisesta näytöstä toiseen. Voi toki olla minunkin raudassa vika, mutta ei ole ollut muissa peleissä.
- Ei todellista "sodan tuntua" missään vaiheessa, ei oikein tuntunut siltä, että sitä ainoaa olisi pitänyt missään vaiheessa varjella.
- Aseet jäivät mitaansanomattomiksi ja vähän liian vähän aseiden oikeanlaista customointia, poislukien tähtäimet.
- Tankit jne. jäivät tatistin varjoon, ei koskaan tuntunut, että ne olisivat voineet kääntää taistelun kulun. Surkeaa.

Olen ollut Battlefield pelien suuri fani, mutta nämä kaksi viimeistä ovat minusta olleet hyvin suuria huteja.
 
Servua vaihtoon ja sit uusiks. Tänäänkin pelkkää sitä vedetty ja ollu todella hyvät pelit. Selvästi paras pelimuoto.
 
Mjoo melko ristiriitaiset fiilikset itselläkin tästä. Haluaisin tykätä ja ww2 -teemaa odotellut aina bf2 "kuoleman jälkeen". Bf3 kaikkine vikoineenkin oli viihdyttävä peli verrattuna tähän.

Konkkaa ei kyllä yksin tai kaverin kanssa kahdestaan jaksa yhtään. Flankkaa mistä vaan, niin napsuu kyllä korvan juuressa kokoajan kun mapin reunoilla istuu 5-10 pelaajaa per puoli. Liikkeessä täytyy pysyä kokoajan ja sillä pärjää kyllä, mutta ihmetekoihin ei pysty näillä tuntimäärillä mitää ehtii nykyään jauhamaan. Melkeinpä dominationia tulee enää pelattua, kun yksin enimmäkseen pelailee sillointällöin. yhdellä hyvällä squadilla kääntää dominationissa peliä melko tehokkaasti. Konkassa ei riitä kyllä.

Ärsyttäviä pikkujuttuja mitkä ilmenee jatkuvasti:
- Ukko ei pääse polvenkorkuisen lumipenkan yli. Siinä sniperitulessa sitten yrität suojaan ripeästi.
- Peli ruvennut kaatuilemaan valikoissa todella usein, jos kesken pelin säätää jotain.
- Yritä hypätä suojaan johonkin sivuun, niin tottakai rupeat kiipeämään johonkin käsittämättömään paikkaan.
- Kulman taakse kuolee turhan usein, mutta rehellisesti sanottuna, tämä pelisarjahan on ollut 1942 asti nettikoodiltaan melkoista ripulia ja muutosta ei näemmä tule.
- Hitreg tuntuu välillä olevan kohdillaan ja välillä markeria ei tule tai tulee niin viiveellä, että huh huh. Lienee serverikohtaista.
- Turhan usein jää myös jumiin johonkin.

Kaippa tätä paremman puutteessa pelailee, mutta sellaista bf-kiimaa ei kyllä löydy millään, minkä jopa bf3 sai aikaan.
 
Mjoo melko ristiriitaiset fiilikset itselläkin tästä. Haluaisin tykätä ja ww2 -teemaa odotellut aina bf2 "kuoleman jälkeen". Bf3 kaikkine vikoineenkin oli viihdyttävä peli verrattuna tähän.

Konkkaa ei kyllä yksin tai kaverin kanssa kahdestaan jaksa yhtään. Flankkaa mistä vaan, niin napsuu kyllä korvan juuressa kokoajan kun mapin reunoilla istuu 5-10 pelaajaa per puoli. Liikkeessä täytyy pysyä kokoajan ja sillä pärjää kyllä, mutta ihmetekoihin ei pysty näillä tuntimäärillä mitää ehtii nykyään jauhamaan. Melkeinpä dominationia tulee enää pelattua, kun yksin enimmäkseen pelailee sillointällöin. yhdellä hyvällä squadilla kääntää dominationissa peliä melko tehokkaasti. Konkassa ei riitä kyllä.

Ärsyttäviä pikkujuttuja mitkä ilmenee jatkuvasti:
- Ukko ei pääse polvenkorkuisen lumipenkan yli. Siinä sniperitulessa sitten yrität suojaan ripeästi.
- Peli ruvennut kaatuilemaan valikoissa todella usein, jos kesken pelin säätää jotain.
- Yritä hypätä suojaan johonkin sivuun, niin tottakai rupeat kiipeämään johonkin käsittämättömään paikkaan.
- Kulman taakse kuolee turhan usein, mutta rehellisesti sanottuna, tämä pelisarjahan on ollut 1942 asti nettikoodiltaan melkoista ripulia ja muutosta ei näemmä tule.
- Hitreg tuntuu välillä olevan kohdillaan ja välillä markeria ei tule tai tulee niin viiveellä, että huh huh. Lienee serverikohtaista.
- Turhan usein jää myös jumiin johonkin.

Kaippa tätä paremman puutteessa pelailee, mutta sellaista bf-kiimaa ei kyllä löydy millään, minkä jopa bf3 sai aikaan.

Bf3 pariin on aina palannut. Hemmetin hyvä kokonaisuus. Itse olen aina ollut keskinkertainen pelaaja siellä keslellä muutamia loistoeriä lukuunottamatta. Bf1 jäi välistä miltei kokonaan mutta tätä bf5 16h pelanneena kokemukset vain paranee. Annoin mahdolisuuden ja näyttää siltä että haluan kehittyä pelin parissa. Muistuttaa paljon bf3. Tottakai ilman headsettiä aina pelanneena ja poikkoilun ja säntäilyn lomassa välillä harmittaa eri peli ja pelaajatyylit mutta yritän mennä virran mukana ja sopeutua omien taitojen reaktiokykyjen mukaan. Joskus oma esimerkki on toiminut.
 
Oliko murolla IO-techilla joku oma discord ryhmä mistä sai peliseuraa?

Lauantaina innostuin taas pelaamaan hieman enemmän tätä peliä. Ryhdyin työstämään level 10 aseita kultaselle. Nyt on sitten kokonaan kultasena Sturmgehewr 1-5, Gehewr 43, Suomi KP, KE7 ja Bren Gun. Puuttuu yksi haaste niin STG ja Lewis Gun kanssa valmiita ja joissakin muissa pyssyissä kanssa muutama kultainen aselisäosa.
On kyllä aivan jotain järkyttävää paskaa noi kultahaasteet. Ei mitään tolkkua. Katotaan kuinka kauan jaksaa yrittää noita aseita. Liian paljon asioita noissa haasteissa, joihin en itse voi vaikuttaa. Mitäpä jos en saa 20 tappoa roundin aikana objective alueella kavereita kun peli sujuu liian hyvin omalla tiimillä tai jos kukaan vihollisista ei mene zonelle.. Äskenkin 18/20 objective zone tappoa lewis gunilla ja matsi loppui kun vihollistiimi lakkasi yrittämästä.

Oletteko muut yrittäneet kultahaasteita?

Sellaista vielä että DICE sais heittää helvettiin ton raskaan 3D main menun. Aivan uskomatonta että menee SSD:lläkin 45 sekuntia päästä pelistä main menuun.
 
Oliko murolla joku oma discord ryhmä mistä sai peliseuraa?

Lauantaina innostuin taas pelaamaan hieman enemmän tätä peliä. Ryhdyin työstämään level 10 aseita kultaselle. Nyt on sitten kokonaan kultasena Sturmgehewr 1-5, Gehewr 43, Suomi KP, KE7 ja Bren Gun. Puuttuu yksi haaste niin STG ja Lewis Gun kanssa valmiita ja joissakin muissa pyssyissä kanssa muutama kultainen aselisäosa.
On kyllä aivan jotain järkyttävää paskaa noi kultahaasteet. Ei mitään tolkkua. Katotaan kuinka kauan jaksaa yrittää noita aseita. Liian paljon asioita noissa haasteissa, joihin en itse voi vaikuttaa. Mitäpä jos en saa 20 tappoa roundin aikana objective alueella kavereita kun peli sujuu liian hyvin omalla tiimillä tai jos kukaan vihollisista ei mene zonelle.. Äskenkin 18/20 objective zone tappoa lewis gunilla ja matsi loppui kun vihollistiimi lakkasi yrittämästä.

Oletteko muut yrittäneet kultahaasteita?

Sellaista vielä että DICE sais heittää helvettiin ton raskaan 3D main menun. Aivan uskomatonta että menee SSD:lläkin 45 sekuntia päästä pelistä main menuun.
Bf hardline taitaa olla viimeinen, missä oli järkevästi toimivasti valikko, sen jälkeen tullut näitä yltiöraskaista hifistely settejä.
 
Voi juku, tällaisiakin glitchejä. :rofl:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Porukka käyttää ihan liian vähän supporttia, sopivasti sijoittunut vgo/mg42 on melko kova sana puolustuksessa.
 
Oliko murolla IO-techilla joku oma discord ryhmä mistä sai peliseuraa?

Oletteko muut yrittäneet kultahaasteita?

Sellaista vielä että DICE sais heittää helvettiin ton raskaan 3D main menun. Aivan uskomatonta että menee SSD:lläkin 45 sekuntia päästä pelistä main menuun.
Muro discord https://discord.gg/576ckQn
Joka vaihtoi vähän aikaa sitten nimeään.

Pidän haasteet päällä niillä aseilla joita käytän, mutta en jaksa yrittämällä tehdä noita. Tulevat omalla painollaan aika hyvin.

Main menuun palaamisen hitaus taitaa johtua siitä että peli lataa vielä seuraavan kentän ennen quittaamista.

Porukka käyttää ihan liian vähän supporttia, sopivasti sijoittunut vgo/mg42 on melko kova sana puolustuksessa.
Support on aika varmasti pelin toisiksi eniten pelattu luokka. Noitahan on yleensä aivan liikaa :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 772
Viestejä
5 048 688
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
Aatami Korpi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom