vaikka esitin toiveeni top load soittimesta niin toki olen avoin kaikille mielenkiintoisille vaihtoehdoille
Jos tilanne on yhä akuutti, niin tuodaan vielä yksi vaihtoehto mukaan.
Cambridge Audion CXC v2 on omassa setissäni toiminut vallan loistavasti. Tuolla yksi arvostelu:
Cambridge Audio CXC Review - Audio Appraisal
Hinta pyörii jossain 600€:n tienoilla, joten eihän se ihan edullisimman pään budjettisoitin ole - etenkään kun ottaa huomioon myös sen, että eipä se oikeastaan edes ole cd-soitin, vaan pelkkä cd-transport, siis lukija. CXC:ssä ei nimittäin ole DAC:ia, vaan se on suunniteltu käytettäväksi laadukkaan DAC:in kanssa. CA suosittelee sen pariksi tietysti esim. oman CXA-mallistonsa vahvistimia, mutta tottakai CXC toimiii minkä tahansa vahvistimen kanssa, jossa on digisisääntulot äänelle. Itse käytän sitä Naimin vahvistimen kanssa, ja sen kanssa CXC soi sangen nautittavasti. Edellinen CD-soittimeni oli myös CA:n valmistama ja vaikka olin siihenkin oikein tyytyväinen (niin kauan kuin se kesti ja kyllähän se aika kauan kestikin), niin vaihto CXC:hen oli kyllä selkeä parannus cd-toistoon. Hinnaltaan ne olivat aika samassa luokassa, mutta vanhemassa oli sisällä myös se DAC.
MUTTA, jos vahvistimessa ei ole laadukasta DAC:ia, tai sellaista ei ole muutenkaan, niin silloin CXC:llä ei tee mitään, ellei ole valmis hankkimaan vaikka erillistä DAC:ia. Se on tietysti vähän CXC:n heikompi puoli, mutta sellaisenaan, kun DAC on tiputettu pois laitteen sisältä, tuotteessa on paljonkin järkeä, sillä kaikki paukut on pystytty laittamaan olennaiseen, sillä kyllähän se laadukas DAC helposti toisi vielä muutaman satasen lisää hintaakin, jos se olisi puristettu samaan pakettiin. Ja tavallaanhan se on vähän turhaa maksaa kahdesta laadukkaasta DAC:ista.