finWeazel
Tukijäsen
Onko RTX-jengi kokeillut eroja RTX on/off välillä?
Monesti olen ainakin itse huomannut ihan selkeän eron ja nimenomaan pistää silmään tuo valojen realistisuus. Kun laittaa RTX off niin peli tuntuu enemmän...peliltä ja ikään kuin menettää osan autenttisuutta/uskottavuutta ja valostus näyttää enemmän siltä että se on vain jälkikäteen "maalattu" ympäristöön. Noita on loppupeleissä aika vaikea edes saada sidottua screenshotteihin kun vasta liikkeessä sen oikeasti huomaa. Toisaalta taas monesti tuntuu että valostus ja heijastukset on yliammuttuja ja RTX off:lla saa terävemmän ja selkeämmän kuvan.
Ei se pelkkä Nvidian teknologia tätä ratkaise. Kyllä se on myös taitolaji ymmärtää millaiset valonlähteet on missäkin kohtauksessa ja miten vahvat heiljastukset on milloinkin.
Mun mielestä tässä pelissä säteenseuranta on must have ominaisuus. Ei se ole sellainen, että oh, my god, peli näyttää ihan erilaiselta. Ilman näyttää tosi hyvältä mutta lattealta. Säteenseurannalla herää henkiin ja grafiikat pompsahtaa silmille. Ne erot elävässä valossa, varjoissa ja heijastuksissa saa grafiikan elämään liikkeessä. Stilleissä eroa on paljon huonompi erottaa. Liikkeessä heijastukset ja valot tekevät kuvasta elävän. Ennemmin ottaa silmäkarkin kuin optimaalisen fps:n tässä pelissä.
Film grain kannattaa laittaa pois ja motion blurria pienemmälle minun mielestä.
dlss on tosi hyvä tässä pelissä. imho. ei ole mitään järkeä olla laittamatta dlss:aa päälle. Uskoisin, että arvostelijat ja digital foundry päätyvät samaan lopputulokseen. dlss rokkaa ja kovaa.
Viimeksi muokattu: