Datatronic
Yhteistyökumppani
- Liittynyt
- 25.02.2021
- Viestejä
- 4 173
Tästä puuttuu enää virtalähde. Se on tosin hieman hankala tapaus, kannattaa olla yhteydessä meidän aspaan.Hei! Saisiko toimitusaika-arvion tilaukselle JPQAYPCND?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tästä puuttuu enää virtalähde. Se on tosin hieman hankala tapaus, kannattaa olla yhteydessä meidän aspaan.Hei! Saisiko toimitusaika-arvion tilaukselle JPQAYPCND?
Tähän vastattiinkin jo aspan kautta!Tilanne päivitys tälle tilaukselle: ZRBLCSMRF
Tuleehan tälle viikolle lähetys ihan perille asti noudettavaksi?
Eli noista emoista kiinni, saitko viime viikolla siltä nopeammalta tukkurilta?
Tilaus näyttäisi olevan lähetetty.Tilannepäivitystä tilaukselle: KDUUHNDQW.
Vieläkö hyllystä löytyi tuohon tilaukseen tuo prosessori vai meneekö tukkurihommiksi?
Kyllä tämä lauantain tilaus saatiin matkaan mutta vasta keskiviikkona. Meillä oli hieman ruuhkainen alkuviikko. Tuli hurjasti tavaraa sisään.Mainostettiin isolla vihreällä että toimitus 1-2 päivää, nyt sivuilla ei enää mitää mainintaa tästäEilen tilattu, tänään olisi varmaan pitänyt lähteä? Onko näitä varastossa vai lykkääntyykö reilusti?
NIXUHWEGI
Meillä on asiakaspalvelu nyt kyllä varsin hyvässä kunnossa ja sieltä saa nopeammin vastaukset kun täältä, mutta toki vastaamme myös tätä kautta. Asiakkaathan päättävät aiheetEi ole kyllä kovin hyvää mainosta, kun 90% viesteistä on ihmettelyjä miksi tavaraa ei saada liikkeelle ja miksi kaikki varastosaldot näyttää ihan mitä sattuu heti kun on tilaus laitettu sisään.
Ihmettelen suuresti sitä, että mielummin Datatronic vastailee näihin täällä julkisesti kuin että laittaisivat omien sivujensa yhteydenottokanavat kuntoon. Veikkaan kyllä että että kun tätä lankaa lukee tuhannet mahdolliset uudet asiakkaat, niin ei välttämättä ole paras strategia tämä täysin julkinen likapyykin pesu päivittäin täällä.
Onko Schenkerin seuranta lähtenyt etenemään?Omilla romppeilla vähän sama kohtalo. Viesti kyllä tuli että tavarat lähetetty ja Schenkerin linkki tuli, mutta status pysyy ”tilattuna”. Ehkäpä Schenker vain jumittaa. Saitko itse näitä viestejä?
Tarkoitatko, että olet vasta lähetynyt aspaa, etkä lähettänyt tuotta meille ja odota takuukäsittelyä? Jos vain viesti, niin silloin viestin on täytynyt eksyä väärään paikakan koska noin vanhoja viestejä ei ole käsittelmättä. Aspa on varsin hyvässä tilassa tällä hetkellä.
Meillä vielä ehkä erikoisuutena se, että koitamme saada hyvän valikoiman ja hyvän hinnan jonka takia meillä on todella todella laaja tukkuriverkosto ympäri euroopan, tällä sitä kilpailuetua koitetaan hakea, niin se myös on välillä hieman haasteellista ja tavaran tulossa vaikka puolastakin voi economy paketilla jollain GLS:llä mennä oikeasti 2 viikkoa. Se on ihan jäätävää miten hitaita osa näistä rahtareista on.Itse taas pidän tästä avoimuudesta. Eiköhän se ole kaikilla verkkokaupoilla samanlaista kaaosta kun joudutaan luottamaan kolmansien osapuolien pakettikuljetuksiin ja lähettelyihin, suurin osa vain pitää sen piilossa.
No sitten tämä ihmetyttää, koska ei noin vanhoja viestejä ole käsittelemättä. Selvitän josko tuolta päivältä löytyy viesti, joka on epähuomiossa esim. merkitty käsitellyksi.Takuut, Palautukset ja Peruutukset
Lomake täytetty nettisivulla tuolloin 10.2 ja samalla hetkellä tullut sähköpostiin vahvistus "kiitos viestistä. takuu asiakkaalta XYZ"
Varsinainen kysymys oli, että pitääkö tuohon takuuasian käsittelyyn liittyen odottaa jotain hyväksyntää/vastausta , ennen kuin alan lähettämään viallista tuotetta teille päin.
Alkuviikko oli nyt kieltämättä vähän kiireinen. Tuli valtavasti tavaraa sisään, varsinkin siis isoa tavaraa eli koteloa yms.Odottelen myös viikonloppuna tilatun North XL kotelon toimotusta. Varastossa pitäisi olla mutta taitaa olla kiirettä pojilla?
Tuossa jo aiemmin päivitinkin, että seuranta jumitti ja rojut saapuivat nopeasti perilleOnko Schenkerin seuranta lähtenyt etenemään?
Me ei kyllä koeta, että kaikki kusisi... Kasvu on ollut hyvää, kasaamme koneita enemmän kun koskaan, saamme vähemmän reklamaatioita koneista kun koskaan aiemmin, meidän tilauksien läpimenoaika on lyhentynyt. Aspakin on nyt paremmassa kunnossa kun aikoihin.Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.
Datatronicilla nyt tuntuu vähän kaikki kusevan. Ei voi jatkuvasti piilotella kolmansien osapuolten takana. Joskus pitää myös löytää ne "big boy pantsit" päälle ja ottaa vastuuta omasta yrityksestä.
No nyt täytyy sanoa että ihmetyttää itseänikin...Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???
Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.
Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.
Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
No omaan piikkiin ne menee kyllä, mutta siis minä selvitän mitä tässä on huolto ajatellut. Näitä on ollut ennenkin ja aina vaihdettu. En ymmärrä mikä aivopieru tässä on nyt käynyt.No hyi. Kuulostaa kyl kummalliselta toiminnalta et komponentteja tms väännellään tai annetaan vääntyä ja todetaan vaan et toimii. Mikä lie vääntyneen noctuan jälleenmyyntiarvo. Perseestähän noissa kootuissa on se että jos ei kelpaa nii "kustomoinnin vuoksi" menettää osan rahoista. Toki luottoyhtiöön olisin yhteydessä siinävaiheessa.
Aika erikoista toimintaa kyl tronicilta, löisivät osat vakuutuksen tai kuljetusyhtiön piikkiin ja uudet tilalle. Ihme puljailua.
Ei näin. Jos tuote on vääntynyt, se vaihdetaan. Piste. Tässä nyt ikävä kyllä joutuu näköjään julkisesti väittelemään oman organisaationsa kanssa...Hieman haluan tarkentaa tänne myös muillekkin lukijoille tästä.
Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.
Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.
Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.
Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat
Me vaihdamme sen mielellämme uuteen tai jos haluat voidaan toki lähettää se sinulle ja asennat itse, ei se takuu raukea siitä. Toki tuo coolerin asennus on yksi ikävimpiä hommia tuossa.Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan
a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.
b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.
c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?
d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisenapuhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.
Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...
Ei saa lähettää. Käyn nyt vielä tarkemmin läpi tuon toki huollon kanssa. Me nimenomaan haluamme olla kärjessä takuuasioissa ja siinä että asiakas haluaa juuri meiltä tilata.Kuvaillun kaltaista messua ei tietenkään voi missään olosuhteissa asiakkaalle lähettää. Suht pelottava ajatus kun tuolta pitäisi olla tavaraa tulossa mutta kestää. Liekö koko paska menossa konkurssiin.
En toki mitään kokoamispalveluita käytä, mutta jos käyttäisin, en uskaltaisi lähettää amatööreille omaisuuttani enempää kuin tarpeen. Mikäli jossain on vasaralla hakattu cooleri vinoon, niin palautukseen menee tietysti vain cooleri.
Mitään vääntyneitä osia ei tarvitse eikä pidä ottaa käyttöön. Kyllä me hoidamme ihan pränikän tuotteen siihen.En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.
Mutta on kyllä perseestä tää sun tilanne, toivottavasti saat pikaisesti ehjän koneen tai kokonaan rahat takaisin.
No jos nyt teknikko oli sitä mieltä, niin minä yrittäjänä olen sitä mieltä, että tuote on vääntynyt ja emme me voi vääntynyttä tuotetta asiakkaalle toimittaa. Ei me mieltämme olla muutettu julkisen palautteen takia. Itse näin tämän nyt ja minusta tuo on ihan ilmiselvä takuucase. Jo tuon yhden kuvan perusteella.Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.
Kyllä asiakkalle voi syntyä oikeus myös hyvitykseen, kun asiakas joutuu nyt meidän takia kaksi kertaa roudaamaan konetta.Kyllä mä vaatisin vähintäänkin jotain hyvitystä tossa sun tapauksessa. Enkä puhu mistään 5e lahjakortista vaan vähän reilummasta, 50-100e varmaan.
Vaatisin myös kirjallisesti heiltä tilanteesta jonkinlaisen raportin mitä koneen kanssa on tehty ja että takuu on voimassa siitä huolimatta. Tämä siitä syystä kun selvästi siellä on tilausmäärät räjähtänyt käsiin ja luultavasti tulee reklamaatiomäärätkin suurenemaan. On olemassa riski, että kun reklamaatiomäärät kasvaa niin alkaa ahneus näkyä sielläkin ja aletaan eväämään takuita mistä tahansa syystä vaan mikä löydetään. Jos sulla joskus tulee ton kanssa ongelmia niin nehän voi sanoa, että cooleri näyttää siltä että on saanu iskua tms, että ei korvaa takuu. Toki voit sitte koittaa alkaa täältä hakemaan todisteita mitä tapahtunu ym. mutta helpommalla pääsisi jos olisi siin vaiheessa vaan lyödä lappu käteen, että mitä koneelle joskus tapahtunut ja mitä he on sille tehnyt (vääntänyt vaan voimalla jäähyn suoraks tms).
Lähti hienosti bisnes käyntiin ja vissiin viime vuonna oikeen lentoon. Toivottavasti nyt saavat hommat kuntoon ettei jää lento lyhyeksi.
Omalla kohdalla hinta on yleensä määräävä tekijä mistä tulee tilattua mutta täytyy sanoa, että viimeisen vuoden aikana Datatronicin sekoilut on kyllä tehnyt tehtävänsä ja enää ei kyllä ostot suuntaudu tähän firmaan ellei hinta ole huomattavasti kilpailijaa edullisempi. Silloinkin toki vain siinä tapauksessa jos tuotteen saamisella ei ole mikään kiire ja olen valmis odottelemaan sitä vaikka kuukauden.
Näin tässä toimitaankin. Vaihdamme jäähyn.Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.
Itse tässä tapauksessa en hyväksyisi muuta kuin, että kärsineet/mahdollisesti kärsineet osat vaihtoon tai kaupan purku ja hyvitys koko summasta.
Vielä 2000€ kiinni setissä (vaikka ois vain satanen, niin sama juttu), niin en missään nimessä tyytyisi "taivuteltiin hieman oikeaan asentoon ja testattiin" -ratkaisua.
Uusi on aina uusi eikä pitäisi joutua miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki varmasti kunnossa ja toimiikohan sen odotetun käyttöikänsä.
Laitettu viestiä eteenpäin! Hoidetaan kuntoon.NZXT:n virtalähteitä jäähdytyksen seassa: Datatronic
esim. 189,90 € | NZXT C1200 Gold virtalähdeyksikkö 1200 W 24-pin ATX ATX ...
Mutta muitakin oli paljon.
Hyvä juttu. Tosi vaikea päätellä kuvasta mitä on käynyt ja tuskin tosiaan tuossa Schenkerin kuljetuksessa. Meillä tuskin on tuota huomattu kun tuote on pakattu lähetettäväksi.Taitaapa muistit olla rikki mitkä tuli, ihan näin pakettia avaamatta.
Tuollainen ihme syvä viilto muovikuoressa.
Äkkiä tarkastellessa näyttää siltä, että "viilto" menee noihin pinneihin asti ja viiltänyt niitä poikki.
Paketti ja tuo harmaa paperi joka oli muistien päällä olivat ehjät joten tuo on kyllä pakattu tuollaisena.
Mikähän tuollaisen edes aiheuttaa? Itse en ole töpeksinyt kun teidän paketit helppoja avata sivusta. En oikein ymmärrä miten tuo "viilto" voi olla noissa pinneissä joka on syvällä, mutta itse valkoinen osa on koskematon.
Edit: Vai sattuuko joku tietämään onko tuolla alempana vielä muovikerros jossa se viilto olisi? Tarve olisi muistille kova, mutta en ala kyllä rikkinäistä tuotetta avaamaan paketista.
Edit2: Homma hoidettu puhelimessa ja uudet muistit tulossa.
Huomiot laitettu eteenpäin. Ja ihan hyvä kilpailuideaKehitysehdotus:
Kännyköiden näytönsuojille ja suojakoteloille oma kategoria. Nyt näyttöjen kanssa.
Esimerkiksi:
Ja sitten kuulokkeiden kotelot sopisi paremmin kuulokkeiden kanssa jos siihen ei voi tehdä oma alakategoria kuulokkeiden tarvikkeille, varaosille ja kulutusosille.
Esimerkiksi:
Ja tälle kannettavalle vaatehöyrystimelle pitäs kai luoda ihan uusi kategoria, jos se ei veny älykoti kategorian alle.
![]()
33,90 € | Xiaomi Handheld Garment Steamer Kannettava vaatehöyrystin...
Näytöt / Xiaomi Handheld Garment Steamer, Kannettava vaatehöyrystin, 0,16 L, 0,433 min, Valkoinen, 300 bar, 1300 Wdatatronic.fi
Tämän härvelin innoittama tuli idea että Datatronic voisi järjestää kilpailun foorumilaisille, jossa oudoin löydetty tuote voittaisi pienen palkinnon.![]()
Tätä jo selvittelen. Meillä on aspa varsin hyvässä kunnossa niin en tiedä missä tämä viesti luuraa.Saisiko tätä koskien tarkennusta. Huomenna kulunut 2 viikkoa asian vireillepanosta.
Sainkin kotelon jo, kiitosta.Alkuviikko oli nyt kieltämättä vähän kiireinen. Tuli valtavasti tavaraa sisään, varsinkin siis isoa tavaraa eli koteloa yms.
Mitähän tälle kävi? Jäikö näytönohjain tukkurilta matkan varrelle jumiin (edit.nyt tuli linkkiä schenkerille, katotaa kauanko meneeHei, molemmat komponentit ovat tulossa meille lähipäivinä![]()
)Hyväntahtoinen palauteEi näin. Jos tuote on vääntynyt, se vaihdetaan. Piste. Tässä nyt ikävä kyllä joutuu näköjään julkisesti väittelemään oman organisaationsa kanssa...

Kävin vielä tämän läpi meidän tiimin kanssa ja teknikko oli kyllä ihan vaan ajatellut, että tämähän on kunnossa kun silmämääräisesti siltä oli näyttänyt. Nyt vaan tarkennettiin sitä, että cpujäähyjä ei voi vain silmämääräisesti hyväksyä vaan jos tuote on vino niin ollaan siinä vaan tarkempia.Hyväntahtoinen palaute: Palkatkaa joku sosiaalisesti kyvykäs ja innokas kaveri hoitamaan teidän ulkoista viestintää. Ei tule lapsuksia päästeltyä ja kun viestintä meidän (=asiakkaiden) suuntaan on
a) läpinäkyvää
b) johdonmukaista
c) innostavaa sekä huomioivaa
d) selkeää, ytimekästä ja kieliopillisesti helpostiluettavaa suomea
Näin kaikki voittaa.
Sitten se teidän aspa kuntoon ja tilauskyselyt täältä mäkeen, niin aivan varmasti tämä vähän ikävä negatiivinen ilmapiiri tulee helpottamaan. Internet ei unohda, mutta ei täällä kukaan varmasti teille pahaa halua. Kaikki vain valitettavasti lähtee liikkeelle teidän ulkoisesta viestinnästä. Vaikka ette varmasti tässä tarvitse kädestäpitelyä, niin ohessa muistinvirkistyksenä kuinka kopterikauppa Turusta huolehti ulkoisesta imagostaan ja näkyvyydestä foorumilla ennenmuinoin. Taso on asetettu.
![]()
Tämä on harmi kuulla, koska meidän kaikki kehitys menee käytännössä sen mukaisesti mitä täältä esitetään toiveita. Toki kaikkea emme saa tehtyä, varsinkaan nopeasti. Mutta kokoajan asioita tehdään ja nimenomaan sen mukaisesti mitä täällä forumilla toivotaan.@Rusna
Tätä olen ehdottanut ja montaa muutakin asiaa, mutta kaikki mitä ehdotetaan, menee kuuroille korville.
Juu. Niin olet, tiedän. Määräänsä enempää ei voi auttaa.@Rusna
Tätä olen ehdottanut ja montaa muutakin asiaa, mutta kaikki mitä ehdotetaan, menee kuuroille korville.
Ei se voi oikein niinkään mennä, että datatronic laittaisi täällä, että "menkääs tilauskyselijät mäkeen, kun me huolehditaan ulkoisesta imagosta." Mutta sellainen voisi kyllä olla, että jos sampsa suostuisi laittamaan erillisen ketjun tilauskyselyille, niin eivät olisi varsinaisessa ketjussa täyttämässä sitä, sellaisella mikä juuri ketään muuta ei kiinnosta.Juu. Niin olet, tiedän. Määräänsä enempää ei voi auttaa.
Tai sitten voisi Datatronic hoitaa nämä omien yhteydenottokanavien kautta, niin kuin jokainen muukin yritys tekee. Tännehän yleensä tullaan kun ei olla saatu vastauksia virallisten kanavien kautta.Ei se voi oikein niinkään mennä, että datatronic laittaisi täällä, että "menkääs tilauskyselijät mäkeen, kun me huolehditaan ulkoisesta imagosta." Mutta sellainen voisi kyllä olla, että jos sampsa suostuisi laittamaan erillisen ketjun tilauskyselyille, niin eivät olisi varsinaisessa ketjussa täyttämässä sitä, sellaisella mikä juuri ketään muuta ei kiinnosta.
Tuohan tämä kuitenkin näkyvyyttä kohderyhmän keskuudessa. Itselläkin on nyt ~1300€ koneenrunko tilauksessa, enkä oikeastaan edes harkinnut muualta ostoa, ja ihan tämä ketjun takia. Vaikka ketjussa korostuu ongelmatilanteet, niin kyllä nämä keskustelut viestii että niihin suhtaudutaan asiallisesti ja hommat pyritään saada toimimaan.Jos Datatronic vielä maksaa yhteistyökumppanuudesta, niin ihmettelen mikä tämän kutjun lopullinen tarkoitus oikein on![]()
No sitten tämä ihmetyttää, koska ei noin vanhoja viestejä ole käsittelemättä. Selvitän josko tuolta päivältä löytyy viesti, joka on epähuomiossa esim. merkitty käsitellyksi.
No nyt täytyy sanoa että ihmetyttää itseänikin...
Selvittelen tätä, ei missään tapauksessa saa lähettää vääntynyttä tuotetta asiakkaalle takaisin. Laitatko sen meille takaisin, niin vaihdamme tuotteen uuteen ja pakkaamme super hyvin sen.
Kone on nyt ollut käytössä eilisestä asti, siihen on asennettu näyttis, Win 11 Pro ja mahdolliset ajurit, sekä Windows päivitykset. Yksi isoimpia ongelmia mitä tässä olen huomannut, on ihan jäätävät lagipiikit konetta käytettäessä. Hiiri jäätyilee näytöllä ja lakkaa välillä toimimasta. Tähän auttaa irrottaa se kytkeä takas kiinni. Koneen käynnistyttyä hiiri ei välttämättä toimi. Olen testannut nyt kolmea eri hiirtä kahdessa eri portissa. Omalla henk. koht. hiirellä ja työhiirillä ei ole koskaan ollut ongelmaa aiemmin![]()

”En suostu lähettämään konetta korjattavaksi, mutta en kyllä usko että tulee kuntoon”. Wtf? Sulle on luvattu että se rikkinäinen jäähy vaihdetaan. En ymmärrä ihmisiä, joille tarjotaan ratkaisua, mutta mielummin uhriudutaan ja surkutellaan omaa kohtaloa. Kuljetusvaurio oli huonoa tuuria ja takuutarkastajan toiminta virhe, mutta turha niihin on takertua kiinni loputtomiin.Alan nyt kyllä olla jo todella väsynyt tähän tilanteeseen. Kiva juttu, jos olette saaneet selvyyttä omiin käytäntöihinne tässä välissä... Jos ja kun lähetän koneen takaisin, niin mullahan ei ole sillä välin enää omaa konetta, mitä käyttää. Ja kotiinkuljetuskin oli mulla tässä siitäkin syystä, että mulle ei ole niin helppoa ottaa tätä 15 kg pakettia kainaloon ja roudata sitä Postiin, kun sinne on jonkin verran matkaa. Nyt siis jo toista kertaa pitäisi kone laittaa tulemaan takaisin.
Torni oli nyt palatessaan suoremmassa kuin mitä ensimmäisellä kerralla. Eihän se siis enää uusi ole, eikä edes täysin suora, mutta kuitenkin...
Kone on nyt ollut käytössä eilisestä asti, siihen on asennettu näyttis, Win 11 Pro ja mahdolliset ajurit, sekä Windows päivitykset. Yksi isoimpia ongelmia mitä tässä olen huomannut, on ihan jäätävät lagipiikit konetta käytettäessä. Hiiri jäätyilee näytöllä ja lakkaa välillä toimimasta. Tähän auttaa irrottaa se kytkeä takas kiinni. Koneen käynnistyttyä hiiri ei välttämättä toimi. Olen testannut nyt kolmea eri hiirtä kahdessa eri portissa. Omalla henk. koht. hiirellä ja työhiirillä ei ole koskaan ollut ongelmaa aiemmin
Ihan perusohjelmat tökkii ja peleissä fps droppeja.
Vaatisi ehkä lisää omaa testailua, mutta tässä tilanteessa takaraivossa kuitenkin jyskyttää pelko siitä, että mitä jos rautapuolella onkin jotain ongelmaa. Aika raastava keissi kyllä itselle kaikin puolin...
Täytyy nyt miettiä mitä teen ja testailla ainakin viikonlopun yli. Tai ei ole itsellä juuri nyt kyllä edes aikaa alkaa purkaa ja pakata konetta ja roudaamaan sitä postiin.
Rehellisesti sanottuna en usko, että tämä asia tulee kuntoon. Saati jos tulisi jotain ongelmaa vielä jatkossa, niin tässä hengessä nämä sitten hoituu.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä. Benzaur:lla mennyt luotto koneeseen ja siihen huono kokemus datatronicin jälkihoidosta, pitkä odottelu +koneen tämänhetkinen oirelu.”En suostu lähettämään konetta korjattavaksi, mutta en kyllä usko että tulee kuntoon”. Wtf? Sulle on luvattu että se rikkinäinen jäähy vaihdetaan. En ymmärrä ihmisiä, joille tarjotaan ratkaisua, mutta mielummin uhriudutaan ja surkutellaan omaa kohtaloa. Kuljetusvaurio oli huonoa tuuria ja takuutarkastajan toiminta virhe, mutta turha niihin on takertua kiinni loputtomiin.
En tiedä mitenkä sun esimerkki liittyy yhtään mihinkään, mutta kiva että oot tehnyt tori-löytöjä. Kyseessä on uusi tuote ja siinä on täysi takuu myös korjauksen jälkeen. Siitä olen samaa mieltä että tuon kämmäyksen jälkeen datatronicin olisi syytä oma-alotteisesti tarjota esim noutokyyti sille koneelle ja kotiinkuljetuksella takasin.Eihän tuossa mitään ihmeellistä. Benzaur:lla mennyt luotto koneeseen ja siihen huono kokemus datatronicin jälkihoidosta, pitkä odottelu +koneen tämänhetkinen oirelu.
Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä. Käsittämättömän huono tuuri ja kokemus - Datatronic varmaan voisi kasata asiakkaalle toisen koneen ja vaihtaa siihen, niin että koneeton aika minimoituu ja asiakas saa varmasti toimivan koneen?
---------
Edit. Esimerkki elävästä elämästä. Ostin eilen yksityiseltä 3v vanhan pöytäkoneen. Kone paikanpäällä testatessa kuitenkin oireili windowsin sekoilulla. DISM ei mennyt läpi, näyttö vilkkui yms. Myyjä sanoi ettei vikoja ole ollut hänen käytössään. Sovittiin että saan 16% alennusta puhusta kauppasummasta, enkä soittele perään vikojen kanssa. Vastuu siis täysin ostajalle
Kotona formatoin kiintolevyt sovitusti. Irrotin koneesta kaikki massamuistit, keskusmuistit ja puhdistin koneen ulkoa ja sisältä (pölyt). Sitten sisään muistit, uusi SSD, bios update ja windows 11. Kone toimii nyt kuin mitään ongelmia ei olisikaan ollut. Sanomatta selvää että niitä voi tulla, mutta rasitustestasin tunnin prossua ja näyttistä sekä käytin konetta pari tuntia. Kone on menossa veljenpojalle, joka koneen ostaa omista viikkorahoistaan. Uskon että tulee olemaan tyytyväinen, samoin kun koneen myyjä.
Ja se pointti: Kun ongelmia tulee, niin suoraan keskusteluyhteyttä myyjän ja ostajan välillä (myös myyjä voi soittaa asiakkaalle!) ja hakemaan ratkaisua. Lopputulos on usein miellyttävä, kun molemmat voi tuoda ehdotuksensa esiin ja siten päästään sopuun.
Foorumilla on hyvä tiedottaa lopputuloksesta (ja ehkä silloinkin jos myyjää ei muuten tavoita) mutta ei täällä oikein vuoropohjaista keskustelua kannata julkisesti käydä tai odottaa
En ole kieltäytynyt sitä lähettämästä, lähinnä totesin, että en sitä juuri nyt saa lähtemään. Tänään iltaan asti töissä ja huomenna arkkua kantamaan. Ensimmäisellä kerralla vein sein postiin seuraavana päivänä. Lisäksi he ovat myös tarjoutuneet tuolla ylempänä lähettämään pelkän coolerin, joten harkitsen siis mitä teen. Tässä on tämä viikonloppu välissä. On myös se vaihtoehto, että puretaan koko kauppa kokonaan ja siihen viittasin sanomalla, että en usko tämän tulevan kuntoon.”En suostu lähettämään konetta korjattavaksi, mutta en kyllä usko että tulee kuntoon”. Wtf? Sulle on luvattu että se rikkinäinen jäähy vaihdetaan. En ymmärrä ihmisiä, joille tarjotaan ratkaisua, mutta mielummin uhriudutaan ja surkutellaan omaa kohtaloa. Kuljetusvaurio oli huonoa tuuria ja takuutarkastajan toiminta virhe, mutta turha niihin on takertua kiinni loputtomiin.
Oliko se edelleen vinossa ku tuli takaisin?En ole kieltäytynyt sitä lähettämästä, lähinnä totesin, että en sitä juuri nyt saa lähtemään. Tänään iltaan asti töissä ja huomenna arkkua kantamaan. Ensimmäisellä kerralla vein sein postiin seuraavana päivänä. Lisäksi he ovat myös tarjoutuneet tuolla ylempänä lähettämään pelkän coolerin, joten harkitsen siis mitä teen. Tässä on tämä viikonloppu välissä. On myös se vaihtoehto, että puretaan koko kauppa kokonaan ja siihen viittasin sanomalla, että en usko tämän tulevan kuntoon.
Jamboa tulkitsi tilannetta oikein, eli tässä vaiheessa vähän luotto mennyt tähän hommaan.
Itse en alunperin kuvauksen mukaisessa tapauksessa lähettäisi mitään minnekään vaan vaihtaisin heti viallisen saatuani uuden coolerin itse paikalleen. Downtime mahdollisesti tunteja, kaikki tulee todennäköisesti kuntoon. Jos ei tule, muu tavara on edelleen aivan takuunalaista(nämä osat on ihan tarkoitettu loppukäyttäjän asennettaviksi).Lisäksi he ovat myös tarjoutuneet tuolla ylempänä lähettämään pelkän coolerin, joten harkitsen siis mitä teen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.