Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Tilaus EJDXBIYEK - onko SanDisk High Endurance 128 GB saapumiselle mitään tarkempaa aikataulua?
Nyt ois oikee kiire saada tilauksen tänne ennen Juhannusta

1749663822737.png
 
Hei, näitä saadaan meille nopealla aikataululla.
Käytännössä tulee joka toinen päivä
Hei,

Onkohan tilauksesta OWRGZFIAP tietoa tuotteen saapumisesta teille? Maanantaina oli teidän saldo -6 ja tukkurin 15, nyt näyttää teidän saldo edelleen -6, mutta tukkurin saldossa enää 1kpl :D
 
Moi. Sattuisko olee liikkeessä uutta WD sn8100 SSD:tä? Tänään käymässä Lahdessa niin ois voinut samalla kopata mukaan.
 

Onko koska tulossa? 4-6 päivän toimitusaika meni, viime perjantai meni. Koskas seuraavaksi kun ois toivetta päästä kasailemaan.

Kannattaa nyt ainakin tuo tämän hetkinen "2-4 päivää" ottaa pois sivuilta kun ei pidä paikkaansa..
Tämä näyttäisi tänään lähteneen meiltä matkaan. Kun teit tilauksen, niin tuo tilattiin kauempaa hitaammalta tukkurilta, uusissa tilauksissa itseasiassa tuo tulee jopa nopeampaa ja lähempää, tosin hinta myös muutaman euron enemmän. Mutta myös alkuperäinen arvio viivästyi muutaman päivän :(
 
Valkoisessa voi olla haastavuutta saatavuudessa
Onko noita mustia miten tilattu tukkurilta/tulossa? Laitoin itsekin tilaukseen pari päivää sitten ja muut osat odottelisi jo pöydällä koteloa. Jos menee kovin pitkälle, niin pitää keksiä jotakin
 
Tilaus EJDXBIYEK - onko SanDisk High Endurance 128 GB saapumiselle mitään tarkempaa aikataulua?
Nyt ois oikee kiire saada tilauksen tänne ennen Juhannusta

1749663822737.png
Hei, hieman on siis pitkä toimitusaika. Tämä tulee meille maanantaina 16.6 ja lähetetään sinulle samana päivänä
 
Hei,

Onkohan tilauksesta OWRGZFIAP tietoa tuotteen saapumisesta teille? Maanantaina oli teidän saldo -6 ja tukkurin 15, nyt näyttää teidän saldo edelleen -6, mutta tukkurin saldossa enää 1kpl :D
Hei, näitä tulee meille tänään ja myös ensi viikolla.
Eli kohta pääsemme toimittamaan tilauksen
 
Onko noita mustia miten tilattu tukkurilta/tulossa? Laitoin itsekin tilaukseen pari päivää sitten ja muut osat odottelisi jo pöydällä koteloa. Jos menee kovin pitkälle, niin pitää keksiä jotakin
Hei, tilattu tukkurilta ja matkalla meille varastoon.
Sen verran suosittu kotelo että tilattiin hieman enemmän että toimitukset olisivat nopeammat
 
@Datatronic Huomasin että olette muuttaneet ostoskorin jaon endpointin datatronic.fi/ostokset?... -> datatronic.fi/create-cart?... , jonka johdosta aiemmin tallennettujen ja jaettujen ostoskorien linkit eivät enää toimi ilman että manuaalisti muuttaa urliin "ostokset" -> "create-cart" ennen sivun lataamista. Voisitteko lisätä web palvelimelle ohjauksen tuosta ostokset-endpointista create-carttiin säilyttäen query paramsit, jotta vanhatkin korit toimii suoraan? Kiitos
 
Palautettu tilaus TXWWCMDEV edelleen tilassa "odotetaan tuotepalautusta". DB Schenkerin mukaan lähetys palautettu teille ma 9.6. Pitääkö olla huolissaan?
 
@Datatronic Huomasin että olette muuttaneet ostoskorin jaon endpointin datatronic.fi/ostokset?... -> datatronic.fi/create-cart?... , jonka johdosta aiemmin tallennettujen ja jaettujen ostoskorien linkit eivät enää toimi ilman että manuaalisti muuttaa urliin "ostokset" -> "create-cart" ennen sivun lataamista. Voisitteko lisätä web palvelimelle ohjauksen tuosta ostokset-endpointista create-carttiin säilyttäen query paramsit, jotta vanhatkin korit toimii suoraan? Kiitos
Laitoin tämän teknisille ihmisille selvitettäväksi.
Edit: Sain jo sen verran vastausta, että tätä ominaisuutta oli ilmeisesti onnistuttu käyttämään spämmäämiseen. Ja tähän tehtiin nyt vähän rajoitusta ja otettiin se sähköpostinappula pois joka aiheutti tämänkin sitten. Tähän on tarkoitus saada captcha kehitettyä. Vielä en saanut vastausta siihen, voidaanko yllä oleva asia tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tämän teknisille ihmisille selvitettäväksi.
Edit: Sain jo sen verran vastausta, että tätä ominaisuutta oli ilmeisesti onnistuttu käyttämään spämmäämiseen. Ja tähän tehtiin nyt vähän rajoitusta ja otettiin se sähköpostinappula pois joka aiheutti tämänkin sitten. Tähän on tarkoitus saada captcha kehitettyä. Vielä en saanut vastausta siihen, voidaanko yllä oleva asia tehdä.
Nyt on muokattu, pitäisi olla alkuperäinen ja ohjaus tuosta uudesta alkuperäiseen eli välissäkin tehdyt pitäisi toimia.
 
Toki sekin olisi hyvä tietää. Ois kiva tietää onko toinen nopeampi, luotettavampi tms.
Tuskinpa, sama tuote kuitenkin kyseessä. Eri EANeille voi olla ties mitä syitä jotka ei liity tuotteen teknisiin ominaisuuksiin. Esim eri tukkuri/jakelukanava/kohdealue. Voi myös olla toki jotain teknisiä syitä kuten firmware päivitys... Tai sitten ehkä toinen on bulkkipakattu? Oli miten oli, tuskinpa tuo kalliimpi noista on tuon lisähinnan arvoinen.
 
Tuskinpa, sama tuote kuitenkin kyseessä. Eri EANeille voi olla ties mitä syitä jotka ei liity tuotteen teknisiin ominaisuuksiin. Esim eri tukkuri/jakelukanava/kohdealue. Voi myös olla toki jotain teknisiä syitä kuten firmware päivitys... Tai sitten ehkä toinen on bulkkipakattu? Oli miten oli, tuskinpa tuo kalliimpi noista on tuon lisähinnan arvoinen.
Täydennyksenä vielä, että Datatronicin 0-alkuinen on tuotteen UPC-koodi ja toinen on EAN-koodi. Eli täsmälleen sama tuote eri koodilla.

Ko. UPC-koodi (ilman alkunollaa) löytyy datasheetistä:
 
Hei,
Voisitteko perua tilauksen CPNJLJHHZ ja palautella siitä rahat?

Olen laittanut asiasta sähköpostia teille jo viikko sitten, sekä kommentin tilaukselle mutta edelleen tilaus on aktiivinen.

Edit: Tämä hoidettu nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä datatronicin arvosana heikko 3/5.

Tietokone tilattu toukokuun puolella. Ensin oli maksun kanssa häiriötä. Rahat lähtivät tililtä, mutta en saanut tilausvahvistusta tilauksesta. Eri tahojen asiakaspalveluihin soittelujen jälkeen lopputulos oli, että jokainen taho syytti ongelmasta toista tahoa (datatronic, paytrail, pankki). Muutaman arkipäivän kuluessa maksu ilmeisesti löysi perille, kun tilausvahvistus saapui.

Tämän jälkeen en ole heistä kuullutkaan yhteydenotoista (kommentti tilaukselle + sähköpostia) huolimatta. Lopulta kyllästyin odottelemaan ja soitin heille. En ihan täysin ymmärrä tätä asiakaspalvelun ideaa. Miksi tuo sähköposti on edes näkyvilä, jos sieltä ei ole tarkoituskaan vastata asiakkaille? Näköjään myös ylemmässä viestissä ongelmaa, että sähköpostista ei vastata.

Katsotaan kun (jos?) kone saapuu, että liikkuuko arvio alaspäin.

EDIT: Lisään tähän viestiin, koska ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun jos teen uuden viestin.

Tuli sitten vastaus kahdelta yöllä. Sunnuntaina. Ehkä siellä luettiin tätä ketjua yöllä ja reagoitiin keskusteluun... tai sitten ihan vain sattumaa, toiset kai tykkää tehdä töitä kahdelta yöllä sunnuntaina?
Sama, vastaus saatu sunnuntaina kolmelta aamuyöltä. Taidettu purkaa koko aspa sähköposti kerralla yön aikana. Toki saamani vastaus on ristiriidassa puhelimessa saadulle vastaukselle, että tiedä sitten mikä tilanne oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Oman konepakettitilauksen saldoa:
- Räikeä virhe saatavuusarviossa, kun 4-6 päivän tuotetta ei ollut vielä neljänkään viikon kuluttua (saatavuus muuttui tällöin 5-10 päivään ja peruutin).
- Toisessa tuotteessa saldovirhe, eli tätä ei keräilyssä löytynytkään.
- Kolmannessa tuotteessa keräilyvirhe eli oli jäänyt toimituksesta pois.

Laskutusvirhe vielä puuttuu, mutta eiköhän sekin saada aikaiseksi, kun nuo puuttuvat tuotteet pitäisi saada hyvitettyä.

Sähköposteihin ei tosiaan vastata ollenkaan. Siihen nähden soittamalla saa yllättävän hyvää palvelua. Jos täältä tilaa, niin kannattaa tilata vain tavaraa, jota on varastossa ja sen jälkeen soittaa joka päivä. Jos ei soita joka päivä, niin tilaus voi jumiutua minkä tahansa virheen takia, etkä saa tietää tästä tilaukseesi liittyvästä ongelmasta mitään ja odottelet turhaan.
 
Sähköposteihin ei tosiaan vastata ollenkaan.
Jep. Itse lähetin sähköpostia tuossa 6 päivää sitten, ei ole kuulunut mitään.

Jos täältä tilaa, niin kannattaa tilata vain tavaraa, jota on varastossa ja sen jälkeen soittaa joka päivä. Jos ei soita joka päivä, niin tilaus voi jumiutua minkä tahansa virheen takia, etkä saa tietää tästä tilaukseesi liittyvästä ongelmasta mitään ja odottelet turhaan.
Itse olen tilannut varastossa olevaa tavaraa useaan otteseen ja nopsasti on lähtenyt tavara matkaan, ei ole tarvinnut ottaa yhteyttä näissä tapauksissa. Näkisin tämän niin, että soitto on aiheellinen vasta kun tilattu varastossa oleva tavara ei olekaan lähtenyt liikkumaan järkevässä ajassa.

@Datatronic Peruisitteko tilauksen BLKRMCDGN, kiitos. Tosiaan tilauksella on näkynyt "Tuotteet tilattu tukkurilta (3-10pv)" nyt 15 päivän ajan - täytyy katsella muualta kun näissä nyt kestää paljon pidempään kuin oli arvioitu
 
Datatronic vois laittaa tilaustuotteisiin toimitusajaksi vähintään 3 kuukautta niin saattais osa tilauksista olla jopa ajoissa.

27.5 tilasin perus ssd-levyn joka oli tilaustavaraa mutta piti tulla jo 2.6 mutta ei ole vieläkään tullut ja tilauksen kommettikenttään ei saa vastausta.
 
Jep. Itse lähetin sähköpostia tuossa 6 päivää sitten, ei ole kuulunut mitään.

Mulle kyllä ovat vastanneet sähköposteihin ihan nopeasti. Olisiko siellä sitten jotenkin, että jos asia menee sen sähköposteja lukevan aspan toimivaltuuksien yläpuolelle, niin siellä kun välitetään eteenpäin, niin sitten jumittaa.
 
Mulle kyllä ovat vastanneet sähköposteihin ihan nopeasti. Olisiko siellä sitten jotenkin, että jos asia menee sen sähköposteja lukevan aspan toimivaltuuksien yläpuolelle, niin siellä kun välitetään eteenpäin, niin sitten jumittaa.
Tuli sitten vastaus kahdelta yöllä. Sunnuntaina. Ehkä siellä luettiin tätä ketjua yöllä ja reagoitiin keskusteluun... tai sitten ihan vain sattumaa, toiset kai tykkää tehdä töitä kahdelta yöllä sunnuntaina?

Tosiaan asia ei ollut mitenkään kiireellinen, mutta ei myöskään erityisemmin työllistävä. Mielestäni tavoitteellinen vastausaika sähköposteihin pitäisi olla 1-2 arkipäivää riippumatta asiasta, ja vastauksessa joka ylittää tämän ajan pitäisi jotenkin huomioida että vastaus viivästyi, esim "Hei, pahoittelut viivästyneestä vastauksesta. [... -> itse asiaan]".

Datatronicin puolustukseksi tosin voidaan lukea että kun sähköpostin lähettää, sieltä ei tule minkäänlaista vahvistusta, että sähköposti on vastaanotettu ja että siihen vastataan pian. Ei siis ole mitään perusteita odottaa nopeaa vastausta. Esim. Jimmsiltä tulee viesti otsikolla "Yhteydenotto vastaanotettu" ja tikettinumerolla varustettuna, ja sisällöllä "Kiitos viestistäsi. Vastaamme mahdollisimman pian." Proshopilta tulee vastaava viesti. Voi toki olla muita joilta ei tule, mutta mielestäni tällainen vahvistus asiakkaan suuntaan on hyvä.
 
Tuli sitten vastaus kahdelta yöllä. Sunnuntaina. Ehkä siellä luettiin tätä ketjua yöllä ja reagoitiin keskusteluun... tai sitten ihan vain sattumaa, toiset kai tykkää tehdä töitä kahdelta yöllä sunnuntaina?

Kuulostaa ihan siltä, että siellä on yrittäjä itse puikoissa.
 
En tiedä, mutta olisikohan syynä yrityksen nopea kasvu parin vuoden aikana, asiakkaita siirtynyt kopterikaupasta? Mutta silti, kuka tahansa osaa myydä mutterin, pakata ja lähettää sen. Asiakaspalvelussa firman laatu ja toiminta sitten punnitaan.

Edit. Jos tosiaan omistaja itse purkaa postia sunnuntai yönä niin kyllä se jostain kertoo
 
Tuli sitten vastaus kahdelta yöllä. Sunnuntaina.

Tuohan on ihan järkyttävän hyvää palvelua. Oikeasti en usko että löytyy kovin montaa yritystä missä vastaavat tai kukaan on edes töissä 02 aikaan sunnuntai aamuyöstä.

Itselläni on kohtuullisen hyvä kuva tästä palveluntarjoajasta. Tilasin 6.3.2025 kello 16:56:44 (eli hyvinkin myöhään) juuri ilmestyneen 9070XT kortin minkä hinta oli 781€ toimituskuluineen ja tuote oli "tulossa tukkurilta" tilauksia oli päälle 50kpl kyseisestä kortista. Sain siitä kuitin ja se lähetettiin 17.3.2025. 18.3. 12:37 tuli noutoilmoitus.

Toki myönnän että automaattinen vahvistus kun tilauksen tekee "tuote toimitetaan 1-3 arkipäivän kuluessa" on hieman harhaanjohtava mutta ymmärrän täysin miksei se pidä paikkaansa ja mitä olen seurannut muita henkilöitä jotka ovat tilausta tehneet eri firmoista tuolloin 6.3 niin osalla se kesti useita kuukausia ja muutamat jopa peruivat tilaustaan tai tilasivat useasta firmasta että saisivat korttinsa... Myös hinta/laatusuhde oli oikein hyvä. Nopeasti katsomalla NYT Multitronic ja PRO Shop lupaavat sitä hieman halvempaan hintaan, kalleimmillaan näyttää kortti olevan edelleen 985€ Bigbox:sta tilattuna:

 
Tuohan on ihan järkyttävän hyvää palvelua. Oikeasti en usko että löytyy kovin montaa yritystä missä vastaavat tai kukaan on edes töissä 02 aikaan sunnuntai aamuyöstä.
Itse en kyllä odota vastauksia keskellä viikonloppua, joten palvelun taso olisi oikeastaan sama jos vastaus tulisi maanantaiaamuna. Mutta toki paras palvelu jos vastaus tulee päivän sisällä siitä kun viesti on lähetetty, eikä seuraavana viikonloppuna :D
Toki myönnän että automaattinen vahvistus kun tilauksen tekee "tuote toimitetaan 1-3 arkipäivän kuluessa" on hieman harhaanjohtava
En ole tällaisia viestejä kyllä itse saanut. Sähköpostiin pamahtavassa tilausvahvistuksessa ei lue mitään toimitusajasta (mikä on ihan ok, arvio oli itsellä tiedossa kuitenkin tilausta tehdessä)
 
En ole tällaisia viestejä kyllä itse saanut.
Sivulla kun tilauksen teki:
Itselleni suoraan tilatessa tuli sivuilta viestiä missä luki että 2-3 päivää ja tilauspäivä oli 6.3, tosin en oikeasti odottanut sitä näin nopeasti saavani varsinkin kun tuossa ei edes mainittu arkipäiviä vaan "päivää".

Itselläni tosin Asrockin Steel Legend. Mutta kun tarkistelin sähköposteja huomasin että itselleni tuli lupaus:
"
Yhtä tai useampaa tuotetta ei ole omassa varastossamme. Vahvistamme mahdollisimman pian sinulle tuotteen toimitusajan.

Mikäli tilaamaasi tuotetta on tukkurilla, toimitusaika on yleensä 3-7 arkipäivää.

"

Eli tuon mukaan minulle (otaksuttavasti myös sinulle) pitäisi sen kortin tulla 3-7 arkipäivän sisällä = 11.3 (tiistai) - 19.3 (keskiviikko).
 
Täydennyksenä vielä, että Datatronicin 0-alkuinen on tuotteen UPC-koodi ja toinen on EAN-koodi. Eli täsmälleen sama tuote eri koodilla.

Ko. UPC-koodi (ilman alkunollaa) löytyy datasheetistä:
Selvitetään miksi sama tuote on päässyt verkkokauppaan sekä EAN että UPC koodilla. Yleensä EAN on se mitä käytämme, mutta joskus joku tukkuri sekoittaa EAN ja UPC koodit omissa tiedostoissa ja meillä voi käydä näin.
 
Tällä hetkellä datatronicin arvosana heikko 3/5.

Tietokone tilattu toukokuun puolella. Ensin oli maksun kanssa häiriötä. Rahat lähtivät tililtä, mutta en saanut tilausvahvistusta tilauksesta. Eri tahojen asiakaspalveluihin soittelujen jälkeen lopputulos oli, että jokainen taho syytti ongelmasta toista tahoa (datatronic, paytrail, pankki). Muutaman arkipäivän kuluessa maksu ilmeisesti löysi perille, kun tilausvahvistus saapui.

Tämän jälkeen en ole heistä kuullutkaan yhteydenotoista (kommentti tilaukselle + sähköpostia) huolimatta. Lopulta kyllästyin odottelemaan ja soitin heille. En ihan täysin ymmärrä tätä asiakaspalvelun ideaa. Miksi tuo sähköposti on edes näkyvilä, jos sieltä ei ole tarkoituskaan vastata asiakkaille? Näköjään myös ylemmässä viestissä ongelmaa, että sähköpostista ei vastata.

Katsotaan kun (jos?) kone saapuu, että liikkuuko arvio alaspäin.

EDIT: Lisään tähän viestiin, koska ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun jos teen uuden viestin.


Sama, vastaus saatu sunnuntaina kolmelta aamuyöltä. Taidettu purkaa koko aspa sähköposti kerralla yön aikana. Toki saamani vastaus on ristiriidassa puhelimessa saadulle vastaukselle, että tiedä sitten mikä tilanne oikeasti.
Kesäkuun alku on ollut yllättävän kiireistä aikaa ja samalla alkoi lomat sekä oli vielä alkukuusta sairastapauskin. 5 hengen tiimissä tuommoiste tuntuvat yllättävän paljon ja yrittäjävoimin koitetaan aspaa purkaa. Pahoittelemme viivästystä.
 
Jep. Itse lähetin sähköpostia tuossa 6 päivää sitten, ei ole kuulunut mitään.


Itse olen tilannut varastossa olevaa tavaraa useaan otteseen ja nopsasti on lähtenyt tavara matkaan, ei ole tarvinnut ottaa yhteyttä näissä tapauksissa. Näkisin tämän niin, että soitto on aiheellinen vasta kun tilattu varastossa oleva tavara ei olekaan lähtenyt liikkumaan järkevässä ajassa.

@Datatronic Peruisitteko tilauksen BLKRMCDGN, kiitos. Tosiaan tilauksella on näkynyt "Tuotteet tilattu tukkurilta (3-10pv)" nyt 15 päivän ajan - täytyy katsella muualta kun näissä nyt kestää paljon pidempään kuin oli arvioitu
Tilaus peruutettu ja rahat palautuvat Paytrailin kautta. Selvittelemme myös mikä tilauksessa on mennyt pieleen. Tässähän on vain yksi osa ja se on tilattu tukkurilta, jolla sitä tuolloin on ollut. Ei toki ole enää, mutta toiselta tukkurilta tätä on myös tulossa ja joka tapauksessa kohta tätä usb-tikkua on myös varastossa.
 
Oman konepakettitilauksen saldoa:
- Räikeä virhe saatavuusarviossa, kun 4-6 päivän tuotetta ei ollut vielä neljänkään viikon kuluttua (saatavuus muuttui tällöin 5-10 päivään ja peruutin).
- Toisessa tuotteessa saldovirhe, eli tätä ei keräilyssä löytynytkään.
- Kolmannessa tuotteessa keräilyvirhe eli oli jäänyt toimituksesta pois.

Laskutusvirhe vielä puuttuu, mutta eiköhän sekin saada aikaiseksi, kun nuo puuttuvat tuotteet pitäisi saada hyvitettyä.

Sähköposteihin ei tosiaan vastata ollenkaan. Siihen nähden soittamalla saa yllättävän hyvää palvelua. Jos täältä tilaa, niin kannattaa tilata vain tavaraa, jota on varastossa ja sen jälkeen soittaa joka päivä. Jos ei soita joka päivä, niin tilaus voi jumiutua minkä tahansa virheen takia, etkä saa tietää tästä tilaukseesi liittyvästä ongelmasta mitään ja odottelet turhaan.
Kuulostaa kyllä tosi huonosti menneeltä tilaukselta. Pahoittelemme tästä. Aspa on hieman ruuhkautunut ja sitä nyt hartiavoimin koitetaan kiriä.
 
Datatronic vois laittaa tilaustuotteisiin toimitusajaksi vähintään 3 kuukautta niin saattais osa tilauksista olla jopa ajoissa.

27.5 tilasin perus ssd-levyn joka oli tilaustavaraa mutta piti tulla jo 2.6 mutta ei ole vieläkään tullut ja tilauksen kommettikenttään ei saa vastausta.
Voisitko laittaa meille yksityisviestiä niin tutkimme tämän.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 935
Viestejä
4 819 007
Jäsenet
77 986
Uusin jäsen
Laako

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom