Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Melko paska asenne jos näin on ja itsellä ainakin johtaa toimittajan vaihtoon välittömästi. Kuitenkin kilpailevat yritykset voivat tarjota huomattavasti nopeammat toimitusajat eli lieneekö sitten heidän tukkureita kiinnostaa asiat enemmän.

Tyypillisesti tukkurit kuten muutkin yritykset toimittaa kunhan luottolimiittiä ei ole ylitetty eikä erääntyneitä laskuja ole. Jos näitä on niin sitten ei toimiteta.
Yleensä tällaisiin on siis syy taustalla, ottamatta Datatronicciin kantaa
 
Tyypillisesti tukkurit kuten muutkin yritykset toimittaa kunhan luottolimiittiä ei ole ylitetty eikä erääntyneitä laskuja ole. Jos näitä on niin sitten ei toimiteta.
Yleensä tällaisiin on siis syy taustalla, ottamatta Datatronicciin kantaa
En usko että tälläisestä on Datatronicin kohdalla kyse kun kuitenkin sen verran on liikevaihtoa ja toimintakin tuloksellista.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäiskö niitä tukkureita vähän potkia perseelle vai onko se mielestänne hyväksyttävää että "vähän laiskasti ja hitaasti viestitään"? Toki sentään viestitään. En nimittäin saanut mitään kannanottoa siihen että miksi te ette asiakkaillenne viesti viivästyksistä ja virheistänne? Vai luotetaanko siihen että asiakas itse aktiivisesti seuraa tilauksen tilaa koska ei luota siihen että aikataulu pitää ja selvittelee sitten itse muuttuneen aikataulun tilannetta? Ja toinen mikä ihmetytti oli tosiaan se että jos tilaus odottaa yhtä osaa reilun viikon niin miksi ei tilauksen muita tuotteita keräillä valmiiksi, jolloin nuo saldovirheet paljastuisi ja saataisiin heti puuttuvat osat tilaukseen, eikä vasta sitten kuin se yksi puuttuva osa on tullut.
Monet ns. hyvistä tukkureista on juuri niitä jotka jättävät tilaukset backorderiin eli vaikka tuote on ehtinyt loppua ei ne meille ilmoita että sitä ei ole, vaan odottavat että saavat tuotetta ja lähettävät sitten. Ilmoitus tulee vasta jos tuotetta ei oikeasti saada. Ja onhan se ihan ymmärrettävää että haluavat saada toimitettua tuotteet, jotka on tilattu, onhan se heille myös kauppaa. Osa tukkureista sitten tekee niin että ilmoittavat vaan heti että ei ole tuotetta juuri nyt varastossa. Sitten on joitakin hankalampia jotka hoitavat meitä vähän huonommin, mutta esim. yksi semmoinen joka tuota harrasti, että ei vaan lähettänyt tuotetta kun se oli loppu eikä mitään ilmoitellu on poistettu meidän tukkuriverkostosta. Saldovirheitä on kyllä vähemmän kun aiemmin, mutta emme voi kerätä tilauksia valmiiksi, se veisi valtavasti tilaa. Meillä on tällä hetkellä noin 5 päivän edestä lätettämättömiä tilauksia backlogissa, se sisältää juuri saapuneet tilaukset, tilaukset joista puuttuu tuotteita sekä konekasaukset. Eli kaikenkaikkiaan olemme saaneet toimitusnopeutta parannettua viime kuukausina.
 
Tyypillisesti tukkurit kuten muutkin yritykset toimittaa kunhan luottolimiittiä ei ole ylitetty eikä erääntyneitä laskuja ole. Jos näitä on niin sitten ei toimiteta.
Yleensä tällaisiin on siis syy taustalla, ottamatta Datatronicciin kantaa
Ei ne toimita silloin kun tavaraa ei ole. Eli meillä on ensiksikin noin 24 h viive siinä tiedossa, joka meidän järjestelmässä on reaaliaikaiseen saldotilanteeseen nähden ja meidän järjestelmä siirtää tuotteen tukkurin ostotilaukselle sillä hetkellä kun tilaus meille tulee ja ikävä kyllä osalle tukkureista (vähemmistössä) tilaus voidaan tehdä jopa vain kerran viikossa jos ostoskori ei ole edes kohtuullisen kokoinen. Oslata tukkureista tilaukset tehdään päivättin, osalle muutaman kerran viikossa. Tähän tuo ongelma kiteytyy ja meidän pitäisi pystyä paremmin ja tehokkaammin käymään läpi tätä useamman sadan tilauksen pottia joka kulloinkin on ns. backlogissa, mutta lista on siis kuitenkin kohtuu pitkä ja se elää joka päivä. Tätä kuitenkin käydään manuaalisesti läpi ja korjaavia tilauksia tehdään jatkuvasti. Mutta silloin usein ollaan jo myöhässä kun korjaava tilaus saapuu. Mutta ylivoimainen enemmistö myös tukkuritilauksista saadaan toimitettua aika-arvion sisällä.
 
En usko että tälläisestä on Multitronicin kohdalla kyse kun kuitenkin sen verran on liikevaihtoa ja toimintakin tuloksellista.
Taisi olla väärä firman nimi tuossa nyt, mutta tulos on tosiaan tälle vuodelle suunnilleen samaan asettumassa kun 2024 vuodelle ja liikevaihto kasvaa jonkin verran :)
 
Taisi olla väärä firman nimi tuossa nyt, mutta tulos on tosiaan tälle vuodelle suunnilleen samaan asettumassa kun 2024 vuodelle ja liikevaihto kasvaa jonkin verran :)
Niimpä olikin 😅 Mutta hyvä jos homma toimii ja kehittyy 👌🏻 Itse en tilaile kuin 30-50t€:llä vuodessa (kasvu tosin on jatkuvaa), joten sinänsä ei menetys teille ole iso vaikka en ostoksiani keskittäisi teille. Omaa hommaa vain helpottaisi kun ei tarvitsisi useasta eri paikasta tilailla mutta toimitusajat ja niiden paikkansapitävyys on pitkälti ne mitkä ratkaisee kulloinkin tilauspaikan eli täytyy vaan jatkaa vanhalla linjalla ja tilailla sieltä mistä löytyy 😅
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 169
Viestejä
4 979 275
Jäsenet
80 029
Uusin jäsen
Hiippakunta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom