Dirt Rally 2.0

meinasin alkaa harmittamaan 4wd suomi saksan osakilpailssa ja romut lähellä lentää ikkunasta :)
ekan pätkän lopulla pitkä suora jonka jälkeen neulansilmä oikeelle. pitkäksi ja minuutin sakko. miksiköhän kun yleensä se on sekuntteja.
pitänee alkaa säätämään etemmäs nuotteja...

Se on vähän randomi, mutta paikka kohtainen. Luulen tietäväni paikan :D Saksassa meinaa tulla aina mutkat silmille, muuten ihan hauskaa, insinöörin kulmikasta menoa.

Pistetään perään, edellisen kisan tulokset. 4WD Suomi-Sarja | Rallisprint 2020 | #3 Puolan rallin tulokset:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mitenköhän tuota Puolan rallia pitäs oikein ajella, kun Argentiinassa Pösö R2 autolla ajan jossain top5 joukossa helposti ja Puolassa taas sijat on 25-30, toiseksi vaikein vaikeustaso. Ehkä hitaat rallit sopii mulle paremmin, mutta tuntuu jotenkin kummalliselta, että ero on noin suuri rallien välillä.
 
Mitenköhän tuota Puolan rallia pitäs oikein ajella, kun Argentiinassa Pösö R2 autolla ajan jossain top5 joukossa helposti ja Puolassa taas sijat on 25-30, toiseksi vaikein vaikeustaso. Ehkä hitaat rallit sopii mulle paremmin, mutta tuntuu jotenkin kummalliselta, että ero on noin suuri rallien välillä.
Jos tarkoitat eroa AI kuskeihin niin niissä voi olla eroja riippuen siitä ovatko fiksanneet AI ajat kyseisessä maassa, ehkä niitä on hieman korjattu Argentiinaan mutta Puolassa ei vielä. Joissain maissa ja joissain luokissa vaikein ai Masters-taso ajelee leaderboardin top10 sijoille tai jopa kärkeen kun laittoivat jonkin peliä esitestanneen tyypin hotlapatun ajan siihen.

Oletko säätänyt autoa yhtään. Vakiona välitykset R2 autoissa on n. 170km/h huiput ja se pitää laittaa Puolassa suuremmaksi (esim. 190km/h) tai muuten häviät aika paljon jo tuon takia.

tässä mun setuppia Puolaan Ford R2:een

Ford Fiesta R2 (Poland)
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.30 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 50%, braking 15%, preload 10.00Nm
- Gears: noin 0.390 ~68km/h / noin 0.525 ~91km/h / noin 0.690 ~120km/h / noin 0.885 ~154km/h / noin 1.090 ~190km/h / FD 0.192 (teoreettinen huippunopeus 190km/h, mutta 180km/h kulkee helposti suorilla ja jos myös alamäkeä niin yli tuon)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 51.50, arb 11.25 / Rear: rh 60.00mm, spr 41.00, arb 10.00

springsit ehkä jäykemmäksi jos siltä tuntuu ja ehkä myös arb:t
 
Viimeksi muokattu:
Jos tarkoitat eroa AI kuskeihin niin niissä voi olla eroja riippuen siitä ovatko fiksanneet AI ajat kyseisessä maassa, ehkä niitä on hieman korjattu Argentiinaan mutta Puolassa ei vielä. Joissain maissa ja joissain luokissa vaikein ai Masters-taso ajelee leaderboardin top10 sijoille tai jopa kärkeen kun laittoivat jonkin peliä esitestanneen tyypin hotlapatun ajan siihen.

Oletko säätänyt autoa yhtään. Vakiona välitykset R2 autoissa on n. 170km/h huiput ja se pitää laittaa Puolassa suuremmaksi (esim. 190km/h) tai muuten häviät aika paljon jo tuon takia.

tässä mun setuppia Puolaan Ford R2:een

Ford Fiesta R2 (Poland)
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.30 / Rear: toe 0.00, camber -1.30
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: driving 50%, braking 15%, preload 10.00Nm
- Gears: noin 0.390 ~68km/h / noin 0.525 ~91km/h / noin 0.690 ~120km/h / noin 0.885 ~154km/h / noin 1.090 ~190km/h / FD 0.192 (teoreettinen huippunopeus 190km/h, mutta 180km/h kulkee helposti suorilla ja jos myös alamäkeä niin yli tuon)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 51.50, arb 11.25 / Rear: rh 60.00mm, spr 41.00, arb 10.00

springsit ehkä jäykemmäksi jos siltä tuntuu ja ehkä myös arb:t
Lukkojen säädöstä tuli mieleen, että laitetaanko yleensä kaikki (etu, keski, taka) samaan arvoon vai millä tavalla vaikuttaa ajoon, jos esimerkiksi nelivetoisessa on edessä enemmän lukkoa, kuin takana?
 
Juu, ehkä se johtuu osittain noista AI vauhtien muokkauksista, välitykset on pösössä vitosvaihde 1.249 ja kokovälitys on 0.175, joten kai tuolla pitäisi aika samoihin yltää. Netistä löysin youtubesta näitä säätöjä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
ja sieltä kopion, mielestäni säädöt on ihan osuneet itselle kohdalleen mutta isoja on silti erot kisojen välissä. Saksassa olisin voinut ajaa ehkä jopa kolmanneksi, mutta rengasrikko tuli, sitten seuraavana Espanja jossa ajoin kuten Puolassa sijoista 25-30, sitten Argentiinassa taisin olla 5-7 joukossa kisassa.
 
Lukkojen säädöstä tuli mieleen, että laitetaanko yleensä kaikki (etu, keski, taka) samaan arvoon vai millä tavalla vaikuttaa ajoon, jos esimerkiksi nelivetoisessa on edessä enemmän lukkoa, kuin takana?
Itsellä yleensä moderneissa nelivedoissa driving lock edessä 24-36% ja taakse maksimilukot(36-50%).

Braking lockeilla voi halutessaan saada lisää kääntymistä mutkiin riippuen miten ne laittaa esim. iso ero 24% ja 48% niin kääntyy huomattavasti paremmin mutkiin jarrulla kuin jos ne arvot on 32% ja 44%. Keskilukko on vähän hakusessa mutta jos se on liian voimakas niin se aiheuttaa aliohjaamista joten se kannattaa laittaa ehkä kuten etulukot tai vain hieman kovemmalle. Preloadit lisää moottorijarrutusta ja antaa kenties throttle lift-off oversteeria riippuen suhde-erosta edessä/takana.

Gr B 4wd autoissa laitan driving lockit eteen ja taakse lähes samoihin ja näyttää helpottavan ajamista niillä esim. Lancia Delta S4:ssa tähän tapaan etulukot: driving 32-36%, braking 32% preload 35.00 / keskilukko: 14-20kgf-m(nopeisiin maihin ja asfaltille ehkä isompaa arvoa) ja tq bias 50% / takalukko: driving 36%, braking 32-36%, preload 35.00
 
Viimeksi muokattu:
Ajelin testiksi Puolaa R2 Fordilla customissa ja tällaisia eroja tuli 100% tekoälyyn joka on sama kuin Masters AI ura puolella

(asetuksia: hc damage, 720asteella, sekventiaali tikkuvaihde, ohjaamonäkymä, en nostanut pelin brightnes/gamma asetusta yö+rankkasade ek:lla, en käyttänyt niitä massiivisia oikaisupaikkoja).

Auton säädöt
Ford Fiesta R2 (Jan 12th 2020), Poland
- Alignment: Front: toe 0.00, camber -1.20 / Rear: toe 0.00, camber -1.35
- Brakes: 2,430.00Nm, bias 66%
- Differential: Front: driving 50%, braking 15%, 10.00Nm
- Gears: 0.384 / 0.534 / 0.700 / 0.884 / 1.076 / FD 0.192 (top speed 190km/h or 118mph)
- Damping: Front: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00 / Rear: 1.00, 1.00, 0.48mps, 1.00
- Springs: Front: rh 60.00mm, spr 61.41, arb 12.50 / Rear: rh 60.00mm, spr 45.63, arb 11.25
- notes: feels quite soft and might roll too easily (try with damping all +2, F+R springs 1click firmer)

tuntuu aika pehmeälle ja voi kaatua liian herkästi (kannattaa kokeilla dampingissa kaikki 2.00 mutta jätä bump zonet 0.48 tai laske nämäkin 0.36, etu ja taka spring 1pykälä jäykemmäksi)

ek aikoja:

- Zienki 13,42km day, dry, soft renkaat, 1vararengas, low degradation
oma aika: 6:14,3 (tätä ennen yksi veto time trialissa läpi tämän ek:n)

paras AI: 6:18

- Zarobka 16,46km day, dry, soft renkaat, 1vararengas, high degradation
oma aika: 7:54,8 (yksi restartti tälle ek:lle 25% ajon jälkeen kun lähti käsistä)
paras AI: 7:49 (leaderboadilla oikeuttaa 30. sijaan kun itse olin 42:s)

- Jezioro Rotcze 13,42km night, wet+heavy rain, soft renkaat, 1vararengas, medium degradation
oma aika: 6:47,6
paras AI: 6:30 (leaderboardilla oikeuttaa 10. sijaan kun itse olin 55:s (märän kelin yö+päivä sateella tai ilman ajat menee samalle leaderboadille joten siksi jäin itse noin paljon, päivä+märkä kelillä pystyn ajamaan nopeammin kun näkyvyys on hyvä)

Eli AI ajat voivat olla joillain ek:lla liian nopeat kuivalla kelilläkin(katso Zarobka ek), mutta erityisesti yö ja/tai märkä(+mahd sade) olosuhteet ei paljon vaikuta hidastavasti niiden aikoihin(katso Jezioro Rotcze ek).
 
Viimeksi muokattu:
Saatiin poika kotiin! Dirt Rally 2.0 Maailmanmestari 2020: Joona Pankkonen! Hieno suoritus :cigar2:

Ja perään tuloksia kotimaasta.
4WD Suomi-Sarja | Rallisprintti 2020, pistetilanne 3/12:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mistä tämä dirt2 kannattaa hankkia tällä hetkellä?
Get DiRT Rally 2.0 Deluxe Edition PC cheaper | cd key Instant download | CDKeys.com Tuolta (perusversio + season 1 & 2) + ostaa lisäksi Steamista Super Deluxe -päivitys (Season 3 + 4) 29,90e tai erikseen Super Deluxen radat ja muutama auto yksitellen, niin että on kaikki radat ja jokaisesta autoluokasta vähintään yksi auto.

PS. Ja muuten erittäin jännät finaalit oli. Hieman rytinääkin Argentiinassa ja viimeisellä vedolla Australiassa. Melkein tuli itelläkin tippa linssiin, kun näki suomalaisen inttipojan siellä vetistelevän mestaruuden selvitessä. Mahtaa maistua metässä tarpominen ihan eri tavalla tuon jälkeen... Ei ollut ressukka edes päässyt kahteen viikkoon harjoittelemaan ginesin takia;)
 
Viimeksi muokattu:
PS. Ja muuten erittäin jännät finaalit oli. Hieman rytinääkin Argentiinassa ja viimeisellä vedolla Australiassa. Melkein tuli itelläkin tippa linssiin, kun näki suomalaisen inttipojan siellä vetistelevän mestaruuden selvitessä. Mahtaa maistua metässä tarpominen ihan eri tavalla tuon jälkeen... Ei ollut ressukka edes päässyt kahteen viikkoon harjoittelemaan ginesin takia;)

Mihin aikaan ne veti Argentiinan? Sitä ei vissii näytetty? Youtubesta sais kyl about sekunnin tarkkuudella. Argentiina on kyl paha ja seuraavaksi 4wd suomisarjassaki vuorossa. Ei ilman vararengasta uskalla lähteä tykittään, ku kerran 10:stä saa kohtalaisen puhtaasti ehjänä ajettua :D

edit: oma enkka jotain 6:28 ja rapiat citikan wrc:llä.

edit2: argentiinassa lähtivät ~32.58 ja maalissa ~38.01 eli reiluun kuuteen minuuttiin kisatilanteessa? huhuh.

edit3: ja mikäli tahtoo ensin kokeilla dirt rally 2:sta, nii gamepassia taitanee edelleenki saada eurolla 3kk. Jos ei nappaa, nii ei kyl häviä yhtää mitää, muitaki pelejä riittää ähkyyn asti.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin aikaan ne veti Argentiinan? Sitä ei vissii näytetty? Youtubesta sais kyl about sekunnin tarkkuudella. Argentiina on kyl paha ja seuraavaksi 4wd suomisarjassaki vuorossa. Ei ilman vararengasta uskalla lähteä tykittään, ku kerran 10:stä saa kohtalaisen puhtaasti ehjänä ajettua :D

edit: oma enkka jotain 6:28 ja rapiat citikan wrc:llä.

edit2: argentiinassa lähtivät ~32.58 ja maalissa ~38.01 eli reiluun kuuteen minuuttiin kisatilanteessa? huhuh.

edit3: ja mikäli tahtoo ensin kokeilla dirt rally 2:sta, nii gamepassia taitanee edelleenki saada eurolla 3kk. Jos ei nappaa, nii ei kyl häviä yhtää mitää, muitaki pelejä riittää ähkyyn asti.

Argentiinaan laitoin vain sen tasaisemman pitkän pätkän, jossa puolet on varsin nopeaa osuutta. Se ajetaan sitten molempiin suuntiin kerran. Se toinen pitkä ek on ohjaamosta ajettuna ihan ajokelvoton, imo.
 
Argentiinaan laitoin vain sen tasaisemman pitkän pätkän, jossa puolet on varsin nopeaa osuutta. Se ajetaan sitten molempiin suuntiin kerran. Se toinen pitkä ek on ohjaamosta ajettuna ihan ajokelvoton, imo.

Joo, siinä ekassa pitkässä on ainaki muutama todella pomppuinen kohta, että hyvä ettei televisio tipu lattialle, ku nii pomppii :p

edit: jos tuo keskustelu facebook-ryhmässä lähtee repeileen muihin juttuihin, nii pitäkää tunkkinne. En kaipaa lisää hassuja videoita feediini :D
 
Viimeksi muokattu:
Humblen choicesta saa tällä hetkellä reilusti parhaaseen hintaan. Humble Choice (Formerly Humble Monthly) | Humble Bundle

Kalliiksi on humble bundlekin nykyää mennyt.. ei vissii "maksa mitä haluat" lopulta toiminutkaan :/ myöhemmin lisäsivät 1 dollarin rajan, että saa steam keyn, mutta onko se nykyää tilauspalvelu? En silti "reilusti parhaaseen" hintaan väittäis ylläolevien tarjousten (cdkeys & gamepass) jälkeen.

edit: jaa, on siellä se "maksa mitä haluat" edelleen. Bundlejen määrä vaa kasvaa ja entistä sekavemmat sivut.
 
Viimeksi muokattu:
hitaileeko muilla racenet ?
uskaltaako clubi kisasta painaa mainmenu vai hukkaako se ajetun pätkän ?
Capture.PNG
edit: aika ainakin tallentui tuonne pätkälle
 
Viimeksi muokattu:
Joo, siinä ekassa pitkässä on ainaki muutama todella pomppuinen kohta, että hyvä ettei televisio tipu lattialle, ku nii pomppii :p

edit: jos tuo keskustelu facebook-ryhmässä lähtee repeileen muihin juttuihin, nii pitäkää tunkkinne. En kaipaa lisää hassuja videoita feediini :D

En hirveesti moderoi tuota ryhmää, kun varsinaisella sarjan fb-sivulla vedän tiukkaa linjaa, joten riippuu porukasta, mistä tykkäävät jutella tuolla ryhmässä. Voin tietysti tehdä yhden "pääpostauksen", mihin sitten saa heittää offtopickia ja muuten jutellaan vain aiheesta. Muistaakseni fb:ssä, tietyn postauksen voi mykistää, joten halukkaat saa pidettyä oman feedin puhtaampana.

hitaileeko muilla racenet ?
uskaltaako clubi kisasta painaa mainmenu vai hukkaako se ajetun pätkän ?
Capture.PNG
edit: aika ainakin tallentui tuonne pätkälle

Juu, eilen taisi tulla päivitys ja tuntui olevan taas yhteysongelmaan Racenetissä.

Tässä vielä tulokset edellisestä kisasta.
4WD SS | Rallisprintti 2020 | 4 Kisa, Saksa | Lopputulokset:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tulipahan vahingossa ajettua Argentiina mediumeilla:facepalm: Mietitytti ihan jonkun verran, että miten tuntuu säädöt niin erilaisilta, kun testatessa. Pistin harjoitusvetoja kuluneemman tienpinnan piikkiin...
 
Miten nuo renkaat sitten kannattaisi valita, kun tuntuu että ainoa oikea vaihtoehto on soft, erehdyin Kreikan kisassa kokeilemaan Medium renkaita ja pieleen meni heti. Yleensä ajan 2 pätkää softeilla ja vaihdan sitten uudet renkaat alle, mutta onko tämä paras tapa, en ole ihan varma.
 
Miten nuo renkaat sitten kannattaisi valita, kun tuntuu että ainoa oikea vaihtoehto on soft, erehdyin Kreikan kisassa kokeilemaan Medium renkaita ja pieleen meni heti. Yleensä ajan 2 pätkää softeilla ja vaihdan sitten uudet renkaat alle, mutta onko tämä paras tapa, en ole ihan varma.
Soralla aina softit kun on alle 25km ajettavaa, tuon km-määrän yli olevat ajot niin mediumit voivat olla kilpailukykyiset (n. 40km matkalla mediumit on nopeammat) ja sekin riippuu siitä miten hyvin osaa ajaa hieman kuluneilla softeilla (tekeekö paljon virheitä niillä).
 
Viimeksi muokattu:
4WD SS | Rallisprintti 2020 | 4/12 | Sarjapisteet:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Miten nuo renkaat sitten kannattaisi valita, kun tuntuu että ainoa oikea vaihtoehto on soft, erehdyin Kreikan kisassa kokeilemaan Medium renkaita ja pieleen meni heti. Yleensä ajan 2 pätkää softeilla ja vaihdan sitten uudet renkaat alle, mutta onko tämä paras tapa, en ole ihan varma.

Tein joskus tälläisen "Soft vs. Medium" rengastestin, Kreikassa, A-ryhmän Lancialla. 27km kohdalla molempien aika oli sekunnilleen sama. Ennen sitä softi nopeampi ja sen jälkeen medium. Renkaan kuluminen vaihtelee maittain ja autoluokittain, joten ei päde suoraan muualle, mutta antaa suuntaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ajelin testiksi Puolaa R2 Fordilla customissa ja tällaisia eroja tuli 100% tekoälyyn joka on sama kuin Masters AI ura puolella
.

Ajan siis Elite tasolla, Ps4 konsolilla ja ohjaimella. Kokeilin noita säätöjä ja Kopinan pätkällä olin 25, Jagodnossa 26. Sitten vaihdoin noihin nettisäätöihin, mitä yleensä käytän:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
ja olin seuraavilla pätkillä 10 ja 18.

Aika pehmeä oli auto noilla sinun säädöillä, ehkä sopii paremmin jämäkämpi auto minulle. Se mikä on vähän huvittavaa, että olen voittanut nyt Elitellä sekä Uuden Seelannin että Suomen rallit ja nyt taas ajellaan sijoista 20. Älyttömästi vaihtelee sijoitukset koko ajan, mutta jos Puolan kisasta nyt pisteitä sais, niin sitten voisi mestaruuskin ratketa siinä.

Edit: Kolmanneksi jäin Elite tasolla, Puolan ralli loppui pomppuun, josta suoraan puuhun @ 137km/h ja terminal damage. Nyt olisi masters, mutta en tiedä jaksanko edes lähteä pelaamaan enää, kun kuulemma vaikeustaso on niin älytön jo mastersilla.
 
Viimeksi muokattu:
jotai taas rikki ?
DiRT Rally 2.0 -> error 404

Edit: nyt näyttää taas toimivan, on se kumma kun ei näistä katkoista voi ilmoitella...
 
Viimeksi muokattu:
Näyttäisi lähtevän Deluxe edition Humblesta 22€:lla. Toki season 3 & 4 puuttuu. Irtoaako se lisäosa jostain halvalla?

EDIT: Taitaa Steam olla halvin.
 
Kertokaahan nyypälle, että mitä arvoa pitää pelissä tai ratissa (Fanatec CSL Elite) ettei tuo ratin ääriasentoon kääntäminen vaadi Schwarzeneggerin hauiksia? Helpottaisi huomattavasti neulansilmissä sekä shikaaneissa.
 
Kertokaahan nyypälle, että mitä arvoa pitää pelissä tai ratissa (Fanatec CSL Elite) ettei tuo ratin ääriasentoon kääntäminen vaadi Schwarzeneggerin hauiksia? Helpottaisi huomattavasti neulansilmissä sekä shikaaneissa.
ite ajan näillä kuvien arvoilla. FEI on tosin 50 eikä 2 niiku tuo fanalabin kuva valehtelee. ja siis PCllä ajan valve indexillä siksi tuo ffb kuva on tommone vino :)
dirt2_fanatec.PNG dirt2_forcet.PNG
 
Vr lasit käytössä, miten dirtin saa näkymään katsojille silleen että kuva näkys järkevästi? Nyt näkyy lähinnä taivas katsojille.
 
4WD SS - Kauden viides ralli ajettiin Argentiinassa, tässä tulokset:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
ite ajan näillä kuvien arvoilla. FEI on tosin 50 eikä 2 niiku tuo fanalabin kuva valehtelee. ja siis PCllä ajan valve indexillä siksi tuo ffb kuva on tommone vino :)
dirt2_fanatec.PNG dirt2_forcet.PNG
Tuli eilen pikaisesti testattua näillä asetuksilla ja tuntuma oli aika pitkälti sama mitä olin jo aikaisemmin omissa säädöissäni saanut eikä tuonut ratkaisua ongelmaan. Palasin omiin setuppeihin ja jatkoin säätämistä niistä. Viimeisenä tein sen, että pudotin "Steering saturation" arvon 99 -> 50 ja ainakin nyt auto reagoin nopeammin ratin liikkeisiin.

Sellainen kyssäri muuten noista kausista, että jos aloitan kauden nyt ja ostan vasta myöhemmin tuon season 3 +4 DLC paketin niin pitääkö tämän jälkeen aloittaa kausi alusta vai osaako peli jatkaa siitä uusilla radoilla?
 
Tuli eilen pikaisesti testattua näillä asetuksilla ja tuntuma oli aika pitkälti sama mitä olin jo aikaisemmin omissa säädöissäni saanut eikä tuonut ratkaisua ongelmaan. Palasin omiin setuppeihin ja jatkoin säätämistä niistä. Viimeisenä tein sen, että pudotin "Steering saturation" arvon 99 -> 50 ja ainakin nyt auto reagoin nopeammin ratin liikkeisiin.

Sellainen kyssäri muuten noista kausista, että jos aloitan kauden nyt ja ostan vasta myöhemmin tuon season 3 +4 DLC paketin niin pitääkö tämän jälkeen aloittaa kausi alusta vai osaako peli jatkaa siitä uusilla radoilla?

Taitaa arpoa kauteen aina, vain kuusi rallia, joten joudut aloittamaan uuden kauden, jos haluat mukaan uusia. Vaikeustason noustessa, rallit muuttuu pidemmiksi, mutta niitä ei tule lisää.

En ole ihan 100% varma, kun keskittynyt ajamaan vain online-kisoja ja yksinpelissä edelleen eka kausi pahasti kesken, mutta näin olen ymmärtänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se arpoo ne kisat, itselläni on kolme ostettua rallia ja sitten kun uusi kausi alkaa, niin se arpoo niistä kolmesta + kuudesta alkuperäisestä kuusi rallia. Ihan hyvä sekin, niin tulee vähän vaihtelua kisoihin.
 
4WD SS | Rallisprintti 2020 | Pistetilanne 5/12:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ajattelin yhden custom championshipin tehdä, mutta mikä on Eliteä vastaava vaikeusprosentti custom championship-moodissa, onko se 90% ? vai jotain muuta.
 
Tuli eilen pikaisesti testattua näillä asetuksilla ja tuntuma oli aika pitkälti sama mitä olin jo aikaisemmin omissa säädöissäni saanut eikä tuonut ratkaisua ongelmaan. Palasin omiin setuppeihin ja jatkoin säätämistä niistä. Viimeisenä tein sen, että pudotin "Steering saturation" arvon 99 -> 50 ja ainakin nyt auto reagoin nopeammin ratin liikkeisiin.
jaa tuosta ei ollutkaan ruutukaappausta nuo muut asetukset on:
steering sensitivy 100
steering linearity 2
steering deadzone 0
steering saturation 100
 
4WD SS | Rallisprintti 2020 | Pistetilanne...
Mun mielestä kyseisessä klubissa olevat voisi käydä katsomassa ja keskustelemassa tuosta klubista siihen dedikoidulta facebook sivustolta.
Muille nuo on lähinnä spammia ;)

Huomenna tulossa päivitys, joka mm. tuo sateen Jämsään :tup:
Version 1.12

January 21, 2020

Content:
  • New Car: Mini Cooper SX1 - Available January 28 (Season 4)
  • New Car: Renault Clio R.S. RX - Available January 28 (Season 4)
  • New Car: Ford Fiesta Rallycross (STARD) - Available January 28 (Season 4)
  • New Liveries: Season 4, Stage 3 - Available January 28 (Season 4)
  • New Liveries: DiRT Rally 2.0 World Series Grand Finals (2019 Peugeot 208 RX)
  • New Liveries: DiRT Rally 2.0 World Series Grand Finals (Volkswagen Polo GTI R5)
VR:
  • Resolved issue where game would softlock when attempting to use S1600 Class cars in a Multiplayer Lobby.
My Team:
  • Rallycross Career: Added support for 2019 RX Supercars (Masters Tier)
World Rallycross Championship:
  • Added support for 2019 RX Supercars.
  • Added support for 2019 World Rallycross Championship locations.
Locations:
  • Jämsä, Finland: Added Rain as a selectable weather condition.
Cars:
  • Adjusted behaviour of windscreen wipers to reduce usage in dry conditions.
  • Adjusted visual effects of windscreens when driving through water splashes.
  • Adjusted visual appearance of FOV adjustments to prevent clipping of car interiors.
Liveries:
  • Resolved issue where mis-matching country flags were showing on some liveries.
  • Changed driver number colour of Season 3, Stage 3 Liveries, to make it more easily identifiable.
Miscellaneous:
  • Adjusted AI behavior to prevent unwanted object collisions during introduction sequences.
  • Resolved issue where Time Trial ghosts would mistakenly appear when changing unrelated settings.
  • Removed World Series tab from main menu.
  • Made several minor bug-fixes throughout title.
  • Made several minor stability improvements throughout title.
 
Vaikka tätä tuli parjattua copy pastesta tätä peliä niin on tämä ajelu nyt ollut mukavaa kun sai ratin asetukset kuntoon. Ostin vielä season passin ja kivasti näyttää tulevan uutta sisältöä myös. Historic sarja tuli aloitettua ja etuvetoisilla tuli voitto. Saako vaikeusastetta vielä säätää kun aloittaa nuo takavetoiset? Tuntui vähän liian helpolta tuo 70 asetus kun oli vakiona.
 
Vaikka tätä tuli parjattua copy pastesta tätä peliä niin on tämä ajelu nyt ollut mukavaa kun sai ratin asetukset kuntoon. Ostin vielä season passin ja kivasti näyttää tulevan uutta sisältöä myös. Historic sarja tuli aloitettua ja etuvetoisilla tuli voitto. Saako vaikeusastetta vielä säätää kun aloittaa nuo takavetoiset? Tuntui vähän liian helpolta tuo 70 asetus kun oli vakiona.
Championship overviewissä on "championship options" -> difficulty settings
 
Joo sai ruuvattua vaikeustasoa isommalla. 5 pykälää nostin tuohon 75 tasolle. Nousi jo vastus jonkun verran mutta voi jösses kun AI menee kovaa sateella Puolassa. Onneksi oli tarpeeksi kaulaa niin ei haitannut, vaikka ei EK voittoa tullutkaan. On kyllä aika pirun haastavaa ajaa sateella. Varsinkin asfaltilla.
 
Onko muuten missään ollut mitään puhetta, tuleeko noi vanhemmat DLC:t jossain vaiheessa myös pelin perusversion ostaneiden käyttöön? Lähinnä Suomea kaipailisin, mutta näillä ajotunneilla (0-5h vuodessa) ei tekisi mieli maksaa DR1 pätkistä portattuna DR2:een. Ennemmin käynnistän vain DR1 ja ajan sitä.
 
Miksi tulisi jos saavat siitä rahaa :cool:
Eihän tuo Suomi pätlä ole steamissä kuin 3,49e
 
Solberg Livery Challenges – Coming to DiRT Rally 2.0 this January | Codemasters Blog

Tarkoittaako tuo, että voi ajaa Montessa ja Walesissa esim Time trialissa yhden pätkän saadaksen noi skinit vai pitääkö olla joku eri pelimuoto kyseessä? Ainakaan en itse näe mitään mainintoja pelimuodoista.

Varmaankin tarkoitetaan noita events-challengeja. Eli "my team" -> events (career races and challenges). Siellä on noita daily/monthly haasteita.
 
kyllä harmittaa taas ku pientä oravaa. 4wd suomi sarjan Suomen osakilpailu 2 aikaetappia ja puuhun, eikä vararengasta. retirella pois... harjotuksissa kuitenkin kulki hyvin pitäisi varmaan jättää ajamatta harjoitukset :D
ei parane montea mennä DR world cuppiin kokeilemaan tällä tatilla otsassa.

vaan tuo 1.2 päivitys teki nyt sen että indexeillä pelatessa, pätkän lähdössä saa o
dotella pitkän tovin ennenkuin kuva tarkentuu, on semmosta puuroa pitkän aikaa. välilä ei edes parane vaan käytettävä vaikka anisotrofic filtteri isommalla ja takas pienelle..
 
kyllä harmittaa taas ku pientä oravaa. 4wd suomi sarjan Suomen osakilpailu 2 aikaetappia ja puuhun, eikä vararengasta. retirella pois... harjotuksissa kuitenkin kulki hyvin pitäisi varmaan jättää ajamatta harjoitukset :D
ei parane montea mennä DR world cuppiin kokeilemaan tällä tatilla otsassa.

vaan tuo 1.2 päivitys teki nyt sen että indexeillä pelatessa, pätkän lähdössä saa o
dotella pitkän tovin ennenkuin kuva tarkentuu, on semmosta puuroa pitkän aikaa. välilä ei edes parane vaan käytettävä vaikka anisotrofic filtteri isommalla ja takas pienelle..
Samsungin Odysseyllä sama ongelma. Täytyy aina pätkän alussa käydä graffasäädöistä muuttamassa jotain ja sitten vain peruttava asetusmuutokset. Mutta tympeää joka pätkän alkuun tehdä tuo.
 
Mun mielestä kyseisessä klubissa olevat voisi käydä katsomassa ja keskustelemassa tuosta klubista siihen dedikoidulta facebook sivustolta.
Muille nuo on lähinnä spammia ;)

Huomenna tulossa päivitys, joka mm. tuo sateen Jämsään :tup:
Version 1.12

January 21, 2020

Content:
  • New Car: Mini Cooper SX1 - Available January 28 (Season 4)
  • New Car: Renault Clio R.S. RX - Available January 28 (Season 4)
  • New Car: Ford Fiesta Rallycross (STARD) - Available January 28 (Season 4)
  • New Liveries: Season 4, Stage 3 - Available January 28 (Season 4)
  • New Liveries: DiRT Rally 2.0 World Series Grand Finals (2019 Peugeot 208 RX)
  • New Liveries: DiRT Rally 2.0 World Series Grand Finals (Volkswagen Polo GTI R5)
VR:
  • Resolved issue where game would softlock when attempting to use S1600 Class cars in a Multiplayer Lobby.
My Team:
  • Rallycross Career: Added support for 2019 RX Supercars (Masters Tier)
World Rallycross Championship:
  • Added support for 2019 RX Supercars.
  • Added support for 2019 World Rallycross Championship locations.
Locations:
  • Jämsä, Finland: Added Rain as a selectable weather condition.
Cars:
  • Adjusted behaviour of windscreen wipers to reduce usage in dry conditions.
  • Adjusted visual effects of windscreens when driving through water splashes.
  • Adjusted visual appearance of FOV adjustments to prevent clipping of car interiors.
Liveries:
  • Resolved issue where mis-matching country flags were showing on some liveries.
  • Changed driver number colour of Season 3, Stage 3 Liveries, to make it more easily identifiable.
Miscellaneous:
  • Adjusted AI behavior to prevent unwanted object collisions during introduction sequences.
  • Resolved issue where Time Trial ghosts would mistakenly appear when changing unrelated settings.
  • Removed World Series tab from main menu.
  • Made several minor bug-fixes throughout title.
  • Made several minor stability improvements throughout title.

Noo tuon Racenet klubien etsintä systeemi on niin huono, että jos meinaa saada uusia kuskeja sarjaan, niin ei ole paljon muita keinoja, kuin tälläinen aktiivinen toiminta. Toki, tuskinpa täältä enää montaa uutta kuskia eksyy sarjaan.
 
^
Toki nin, itsekin täällä aika ajoin mainostin kahta clubia joita ylläpidin tarkoituksena saada osallistujia.
Tarkoitinkin pistetaulukon julkaisuja ja jonkun yksittäisen klubin keskusteluja tällaisessa pelin yleisthreadissa.
Siihen olet nähnyt vaivaa ja tehnyt facebookille oman profiilinkin, niin eikö kannata keskittää homma sinne :)
Pistetaulukot ja keskustelut pääsee näkemään vaikkei olisi fb-tiliä.
Näemmä KonsoliFin:ssä kuivunut myös pelin keskustelut pelkästään näihin pistetaulukoihin, kenties porukat siirtyneet sinne facebookiin.

Mutta jatka toki pisteiden julkaisuja jos siltä tuntuu, minähän en täällä mikään mode ole.
Muutaman kuivan pätkän ajelin ja kertaakaan ei tuulilasinpyyhkijät sutineet.
Ei tosin näyttänyt enää tuulilasi likastuvan alueelta jolla sulat ei vaikuta.
Asetuksissa automaattiset pyyhkijät pois.
No ehkä sen koko lasin likaantuminen on sitten hankala tehdä tai syö tehoja liikaa.

Saas nähdä koska julkaistaan tuo kevään uusi sisältö, mitään vihjeitä ei vielä pelintekijöiltä ole tullut :nb:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 219
Viestejä
5 066 611
Jäsenet
81 045
Uusin jäsen
Misukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom