Dirt Rally 2.0

Nyt ei näköjään muutenkaan pääse enää Careeriin. Lataa vaan "Communicating with RaceNet" ja palaa valikkoon. Tunti sitten pääsi vielä..

Edit: Kuudennella yrityksellä pääsinkin. Hohhoijaa, vissiin serverit jollakin nimeltä mainitsemattomalla firmalla tukossa.
Vedin pari EK:ta ja yritin palata päävalikkoon -> failed...eli nollautuu taas. Huumori loppuu muuten ihan just tuohon pakko onlineen..
 
Pelissä on 2 sisäkamerakuvaa. Se, missä pystyy säätämään kuvakulmaa on ihan erilainen kuin se toinen, ja siinä toisessa näkyy vaan se hudi(jos on näkyvillä)

Molemmat käyttäytyvät inputteihin oudosti eritavalla, vaikka säätäisi toisen fovin "mätsäämään " toista.
Se, mitä pystyy säätämään on ensikokeilun perusteella paljon nopeammin reagoiva forceihin yms.
Kannattaa koittaa molempia niin huomaatte eron.

FFB:tä joutuu säätelemään mutta ei tämä mikään dirt4 kyllä ole lähellekään. Onneks :tup:

ps.ajoin crossissa täyttä päin rengasvallia ja hävis kaikki äänet koko pelistä :D
 
Vedin pari EK:ta ja yritin palata päävalikkoon -> failed...eli nollautuu taas. Huumori loppuu muuten ihan just tuohon pakko onlineen..

Tajusin just et kaikkein surkeinta tuossa on se, että autojen damage ja rahat on sidottu racenetin tunnukseen.
Eli mälläät auton EK:lla, serverit kusee ja rallin edistyminen nollautuu. Auton damage jää ja korjaus syö rahat nolliin.

Itsellä auto oli hajalla kun ei ollut rahaa korjata. Vedin kaksi EK:ta ja hieman hajosi lisää, mutta nyt joudun aloittaa taas alusta ilman rahaa ja korjausmahdollisuutta..
 
Lueskelin huvikseni muilta foorumeilta ja redditistä kokemuksia nimenomaan rattipelaajilta, eikä positiivisia kokemuksia oikein tahdo löytyä.
Moni ihmettelee onko ffb:ssä joku bugi kun on niin tunnoton ym.
Taitaa tulla pettymysten ilta. Ihmettelen vaan, että tubettajien kommentit ovat olleet toisen suuntaisia ennen julkaisua...

Itse ajelen G25 + bodnar modatut polkimet. Kyllä forcet ovat ainakin tällä laitteistolla ihan kunnossa, autot jopa keskittävät ratin ja soft lock toimii mitä ei dirt rally 1 koskaan tapahtunut.

Pelin säätöjä en ole vielä muuttanut, profilerilla näin
g25.jpg

Ajotuntuma on paljon parempi kuin edeltäjässä, autoissa on jo massan tuntua eikä manuaalilla kytkimen kanssa ajaessa auto sammu niin helposti jarruttaessa tai hypyissä.
Vielä en muuta valittamista keksi kuin uramoodin jättämistä racenetin alle joka ei tunnu toimivan kuin ajoittain.
 
Mitenkäs padin asetukset, toimiiko okei defaulteilla ja jos ei niin voikohan ykkösestä heittää asetukset? Siinä kun on tuntuma niin kohdillaan kuin mahdollista.
 
Mitenkäs padin asetukset, toimiiko okei defaulteilla ja jos ei niin voikohan ykkösestä heittää asetukset? Siinä kun on tuntuma niin kohdillaan kuin mahdollista.

Oletuksena oli ihan kauhea. Deadzone ohjauksessa oletuksena järkyttävä 20:tä. Se nolliin tai ykköseen.
Itse heitin myös herkkyyden täysille.
 
G27 edelleen loistavaa menoa. Voisi verrata ajomallinnusta Sebastien Loeb Rally Evoon ja aika lähelle Richard Burnsia. Group A Subarulla meno Uudessa Seelannissa mahtavaa. Ei häviä pito 100% yhtäkkiä DiRT4:n tyyliin mutkissa, mutta joutuu oikeasti ajamaan hiljempaa, kun meinaa luisua mutkissa ulkokurvin puolelle (niin kuin kuuluukin). Scandinavian flickiä ja käsijarrua tarvitsee ainakin vanhemmilla autoilla, jos meinaa mestaruudesta kamppailla. Itsellä on DirtRally 1:ssä forcet vakioilla avian kamalat, ratti rutisee ja paukkuu, ja muutenkin omituinen, siinä oli itsellä käytössä FFB modi Real Rally Driver - LAR555. Ainakin alkuun kakkososan FFB tuntunut paljon tuota modia/saati sitten vakioasetuksia paremmalta. Ajelin eilen oikein tarkotuksella DR1:sta, jotta voisi vertailla.

Yliohjaa siis huomattavasti vähemmän kuin DR1:ssä.
 
Mitenkäs padin asetukset, toimiiko okei defaulteilla ja jos ei niin voikohan ykkösestä heittää asetukset? Siinä kun on tuntuma niin kohdillaan kuin mahdollista.

Omiin sormiin tuntui heti oletusasetuksilla ihan hyviltä mitä tuossa yöllä väsyneenä testailin PS4:lla. Mutta kuten omenanraato tuossa jo kanssa aiemmin mainitsi, pienillä säädöillä saa pelattavuudesta muokattua varmasti paremman.
 
Jaha, careeria ei pääse pelaamaan jos peli ei yhdistä RaceNet:tiin kuten tällä hetkellä ei pääse. Mahtavaa että yksinpeleihin tungetaan tätä "Always online"-roskaa...
 
Jahas cdkeys lähetti normaali version kun ostin deluxen. Ei niin pientä asiaa ettei vituiks voisi mennä. Onkos muut saanu oikeita koodeja kyseisestä paikasta?
 
PC ja G27 alustana. Aivan tajuttoman kova peli! Paljon samaa kun ykkösosassa, mut ny tuntuu et auto on jotenkin raskaampi, jarrutusmatka esim. paljon pidemi kun ennen. Eittämättä viihdettä koko rahalla. Parasta tässä pelissä on se vauhdin tuntu. Isket menemään Puolan metsikössä, lähes pari markkaa lasissa oikeelle taittuvaan 6 mutkaan inasen jarrulla sitoen. Huhhuh! Varotuksen sanana, niin kakkosmutkat on välillä todella tiukkoja! Kuunnelkaa nuotteja, moni mutka kirraa vielä viimehetkillä yllättävän rajusti. Sama ongelma oli mulla kun ekaa kertaa käynnistin, ettei ollu käytännös yhtää Forcea. Ajotuntuma on nyt loistava G27 (alla kuva). Ite aina tykänny et rattia saa vääntää voimalla, mutta ohjaus on todella herkkä (173 astetta) johtunee Iracing taustasta. Itse pelissä en koskenut ratin asetuksiin ollenkaan. PS. pakko pelata time trialia, se RaceNet on aivan jumissa. Tämähän on vaan hyvä, että ollaan saatu lisää simupelaajia kun servot tukossa.

G27 asetuket.PNG
 
Jahas cdkeys lähetti normaali version kun ostin deluxen. Ei niin pientä asiaa ettei vituiks voisi mennä. Onkos muut saanu oikeita koodeja kyseisestä paikasta?

Mä luulin että mulla kävi sama! Kato uudestaan se sivu mis on koodi. Siel alempana on toinen koodi Deluxeen :)
 
Jahas cdkeys lähetti normaali version kun ostin deluxen. Ei niin pientä asiaa ettei vituiks voisi mennä. Onkos muut saanu oikeita koodeja kyseisestä paikasta?

Mulle tuli kaks koodia. Normi ja sit upgrade koodi siinä alapuolella.
 
Äsken kyselin Voidulta, milloinka mahtais koodia tulla, lupailivat muutaman tunnin sisään.
 
Ei tää ainakaa liian helppo ole. Jotenki tuntuu et auto aliohjaa helvetisti. Kyseessä mäkisen mitsu.
 
Takavetoautot nyt paremmin hallittavissa kun ykkösessä.
Takapään pyöräkulmia säätämällä saa varmaan jo ihan nopeankin laitteen rakennettua.

Jarrutusmatkat tosiaankin pidempiä kun ennen.
PS4 ja G29.
 
Jeps, sen verran laidasta laitaan menee nyt kommentit pelistä että jätetään hautumaan toistaiseksi..
 
Itsellä vielä testaamatta kun iski kova flunssa ja ei tunnu että jaksaisi rattia väännellä. Jos huomenna olisi olo parempi ja vois kokeilla PS4 + T500RS ratilla.
 
Nyt toimii taas RaceNet. Mahtava fiilis oli Subarulla päästellä Daily pimeässä 16km Uudessaseelannissa tuntematta reittiä. Ilman kolareita rauhallista kyytiä 80 sakkiin. Tunti tunnilta tuntuu vaan paremmalta.
 
Ihmetyttää miksi tässä ei ole samaa kojelautakuvakulmaa kuin ykkösessä oli, nyt on kaksi sisäkuvakulmaa ja molemmissa näkyy mittaristo. Muuten kyllä mahtava peli, autoilla on selvästi enemmän massaa ja luulen että Suomessa ajaminen näillä fysiikoilla olisi mukavaa verrattuna ykköseen.
 
Ihan selkeästi menty eteenpäin oikeaan suuntaan DR1.0:sta. Tuntuu että autoissa on paremmin painoa ja auto kaivautuu ihan eri tavalla tienpintaan kiinni.

Päädyin itse asetuksiin mallia 60/0/70/90/35/100/100 DFGT:llä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvältähän tuo edelleen ohjaamonäkymä vaikuttaa.Näin ainakin itse tykkään ajella . Mutta onko säätövaraa tullut lisää ohjaamonäkymään?, esim Rellu 5 DR1ssä istutaan alimmillaankin niin ylhäällä, että jollain pätkillä vaikea nähdä välillä tietä,.. vai voiko tuota jostain tiedostoista muuttaa?
 
Grafiikkathread
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hyvältähän tuo edelleen ohjaamonäkymä vaikuttaa.Näin ainakin itse tykkään ajella . Mutta onko säätövaraa tullut lisää ohjaamonäkymään?, esim Rellu 5 DR1ssä istutaan alimmillaankin niin ylhäällä, että jollain pätkillä vaikea nähdä välillä tietä,.. vai voiko tuota jostain tiedostoista muuttaa?


Säätövara ymmärtääkseni aivan vastaava ykkösosaan. Esim. Group A Subarussa penkkiä ei tahdo saada kovin taakse ym. On rajoitettu, joissakin autoissa, kuten R5 enemmän säätövaraa...
 
Onkos mitään sivustoa tai vastaavaa missä on autoihin setupeja? Ykkösessähän pc:llä oli steamworks tuki josta autoihin hain säädöt enkä itse niitä osaa niinkää säätää.
 
Mitenkäs noi gift car autot lisätään talliin mitkä tän deluxe Editionin mukana pitäisi tulla? Eli toi Subaru, Audi yms. Vai pitääkö oikeesti ajaa eka tällä fulvialla tää helvetin pitkä (6x 6ek:ta) eka championship kokonaan?
 
Mitenkäs noi gift car autot lisätään talliin mitkä tän deluxe Editionin mukana pitäisi tulla? Eli toi Subaru, Audi yms. Vai pitääkö oikeesti ajaa eka tällä fulvialla tää helvetin pitkä (6x 6ek:ta) eka championship kokonaan?

Kyl mulla ne kaikki oli. Itsekin ajan escortilla.
 
Jos ei ole tarpeeksi realistisen tuntuinen, niin voi kokeilla erinäisiä ulkoisia tekijöitä kaveriks :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kyllähän ne ykkösen autot tuntuu paperilta kun tähän vertaa, vähän yllätti ekat jarrutukset kun ei meinannut pysähtyä painon takia. Nypyn ylityksissä saa kanssa olla tarkkana, menee helposti leveäksi kun auto kevenee.
 
Nyt on sitten koko ilta säädelty simucubea sekä pelin asetuksia ja parempaan suuntaan on mennyt, mutta kyllä tätä peliä sellainen tunnottomuus tuntuu vaivaavan. Vielä en anna tuomiota, koska huomenna pitää paneutua uudestaan.
 
Olipas muuten ihan hasardi hommia tämä. :D
Kuin ihmeenkaupalla maaliin ja rallista voitto.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Täällä pieniä yhteensopivuusongelmia Fanatec CSW setin kanssa. Kilpurin valot räpsyy päälle pois, kamerakulmat vaihtuu itsestään, pyyhkijät sekoavat, mutta muuten toimii... Aika vinha tunne esim. kun Australiassa syötät menemään jalka lattiassa niin kuski alkaa kurkkia että mitähän takana näkyy :jd:

Racenet tosiaan ihan jumissa, testasin ykkösosaa ja sekin herjaa tuota Racenettiä. Ykkösessä ei muuten sekoilua, joten rattituessa "jotain häikkää" tässä 2.0 pelissä. Ensi viikolla saapuu OSW setti joten sitä odotellessa.
 
Onko muilla graafisessa puolessa ongelmia? Testailin 4K-resolla kaikki namiskat täysillä, niin näyttäisi kuin olisi jokin resolution scale ja DoF-efekti päällä, eli kuva ei ole tarpeeksi terävä. Mistähän tuo johtuu?

Pari esimerkkikuvaa:

97432268457.png


10748305311.png
 
Otin savut pelistä nyt aamulla ja kunhan ratin asetuksia vähän sääti niin tuntui ihan mukavalta. Ainakin PS4:llä tuntui ratti tunnistui paremmin kuin DR1. Ykkösessä ei saanut olla vaihdekeppi kytkettynä kun alussa painaa starttia kun peli on käynnistetty. Tässä kakkosessa sai molemmat olla paikoillaan alusta lähtien.

Eka kokeilulla kun oli defaultti asetukset, forcet 100 ja ratin saturaatio 100 niin eihän se auto käänny mihinkään kun force painaa ranteisiin ja ratti käänny mihinkään. Kun forcet ja saturaation puotti puoleen niin alkoi autokin jo taittumaan kurveihin. Pitää tässä kunhan tervehtyy niin hienosäätää vielä noita lisää.
 
Onko muilla graafisessa puolessa ongelmia? Testailin 4K-resolla kaikki namiskat täysillä, niin näyttäisi kuin olisi jokin resolution scale ja DoF-efekti päällä, eli kuva ei ole tarpeeksi terävä. Mistähän tuo johtuu?
Pari esimerkkikuvaa:

97432268457.png


10748305311.png

Dof on päällä koko ajan (myös shaders low:lla). Kuvan saa terävämmäksi, kun poistaa TAA -reunanpehmityksen valikosta. Lisäksi advanced -puolen advanced blending tekee jotakin terävyydelle. Motion blur sotkee myös kuvaa. Lisäksi siellä on muitakin post prosessing juttuja, kuten chromatic aberring ym.

Edit: Lisäksi huomasin, että ilman tuota TAA-ta puihin ja kaukana näkyvään ruohoon tulee samanlaiset risuaidat, kun radeonin korteilla DR1:ssa aluksi, voi olla että ajureilla korjaantuu.
 
Viimeksi muokattu:
Dof on päällä koko ajan (myös shaders low:lla). Kuvan saa terävämmäksi, kun poistaa TAA -reunanpehmityksen valikosta. Lisäksi advanced -puolen advanced blending tekee jotakin terävyydelle. Motion blur sotkee myös kuvaa. Lisäksi siellä on muitakin post prosessing juttuja, kuten chromatic aberring ym.

Kiitos! TAA ja advanced blending pois päältä, niin terävöityi huomattavasti.

99726866791.png

E: Tässä pelin viralliset nvidian ajurit:
GeForce 419.17 WHQL driver download
 
T300 ja PC testattu, ffb on aivan saatanan paska, ei saa mitään tuntumaa tiehen, paljon paskemmat kuin Dirt Rally 1.
Ei nuo fysiikatkaan ainakaan näin äkkiseltään hirveästi vakuuttanut, voi kyllä johtua myös paskasta ffb.

Pitää vielä testailla lisää ennen lopullista tuomiota.
Ainakin tällä hetkellä pelaan ennemmin 1 osaa kuin tätä.
 
Viimeksi muokattu:
Joku ffb:ssä mättää.. Takavetosissa ei ole mitään tuntumaa persauksesta saattaa vaan pyörähtää ilmoittelematta mitään.. Ja maailman liukkain asia on märkä asfaltti. Tuntuu että savitiellä missä puolee väliin rengasta vettä niin on enemmän pitoa kun märällä asfaltilla.. Autojen soundit on kyllä parhaat mitä olen ikinä tavannut missään pelissä!!
 
Hyvältähän tuo edelleen ohjaamonäkymä vaikuttaa.Näin ainakin itse tykkään ajella . Mutta onko säätövaraa tullut lisää ohjaamonäkymään?, esim Rellu 5 DR1ssä istutaan alimmillaankin niin ylhäällä, että jollain pätkillä vaikea nähdä välillä tietä,.. vai voiko tuota jostain tiedostoista muuttaa?
Ainakin xboxilla pystyy laittamaan näppäinkomennot jolla voi säätää penkkiä :)
 
Nyt kun on jonkin aikaa ajettu niin ffb:ssä hieman parantamisen varaa, pätkät ja maat tuntuu kaikki hyviltä ja erillaisilta. Kontrasti on kyllä hieman vähän turhan dramaattinen kun dailyssä varjoon ajaessa muuttu metsä ihan mustaksi eikä nähnyt mitään. Metsään mentiin pimeässä ja rengas rikki. Yöllä kyllä pitää olla pimeää mutta nuo varjoiset alueet on jo ihan saastaa. Pitää taas nostaa kirkkaus kattoon että peli näyttää typerältä mutta ainakin varjossa näkee eteensä.
 
T300 ja PC testattu, ffb on aivan saatanan paska, ei saa mitään tuntumaa tiehen, paljon paskemmat kuin Dirt Rally 1.
Ei nuo fysiikatkaan ainakaan näin äkkiseltään hirveästi vakuuttanut, voi kyllä johtua myös paskasta ffb.

Pitää vielä testailla lisää ennen lopullista tuomiota.
Ainakin tällä hetkellä pelaan ennemmin 1 osaa kuin tätä.

Jopa pädillä ajaessa huomaa että fysiikat on niin paljon edellä Dirt Rally ykköstä, että uskon kun ffb paranee niin fiilis tulee muuttumaan.
 
Joku ffb:ssä mättää.. Takavetosissa ei ole mitään tuntumaa persauksesta saattaa vaan pyörähtää ilmoittelematta mitään.. Ja maailman liukkain asia on märkä asfaltti. Tuntuu että savitiellä missä puolee väliin rengasta vettä niin on enemmän pitoa kun märällä asfaltilla.. Autojen soundit on kyllä parhaat mitä olen ikinä tavannut missään pelissä!!

Varmaan ongelmia peliohjainten asetuksissa ja yhteensopivuudessa vielä. Ajelin tänään ekan kerran Ford MKII Dailyssa ja tuntuma oli mitä mainioin. En toki ole aikasemmin niin vaikeana ajettavana DiRT-sarjassa ko. autoa kohdannut, mutta mielestäni käyttäytyi aivan niin kuin kuuluikin. Kertaakaan spinnaamatta pääsin maaliin (toki kaasu pohjassa ei voinut ajaa kun suoralla). Kannattaa takavetosiin säätää vaihteita pidemmäksi, jos tuntuu haastavalta, tai ajaa pykälää liian isolla vaihteella mutkiin.

Ymmärrän kyllä toisaalta, että potuttaa, jos ei toimi yksiin kalliin ratin kanssa… :/
 
Postasin jo aikaisemmin FFB-asetukset joita kannattanee kokeilla, toimii ainakin T500RS:llä mainiosti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 155
Viestejä
5 064 618
Jäsenet
81 034
Uusin jäsen
smiikeli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom