Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Oliko vaikeekin homma? Ihan menee siinä pelin sisällä?Tunnistaa ratin, mutta jouduin itse laittamaan napit ja polkimet oikein.
Oliko vaikeekin homma? Ihan menee siinä pelin sisällä?
Alkaa loppumaan ihan täysin motivaatio koko peliin.
Ensin päivähaasteissa, kaikki yöllä tai yö+sade yhdistelmällä.
Sit uraan ja Espanjan rallissa yksi kuiva pätkä, sekin yöllä. Yksi päivä pätkä sateella ja neljä ilta/yö pätkää sateella.
No se olikin clubman tason viimeinen ralli. Jokaisen minkä maaliin ajoin, olin 30-50sek johdossa maaliin tullessa, eli helpot voitot. Kaksi kisaa keskeytin hermojen mentyä.
No sit pro tasolle. Ja hyppy AI:ssa aivan naurettava. Kaksi pätkää jaksoin puolaa ajaa ja olen niiden jälkeen viimeisenä, lähes minuutin perässä toiseksi viimeistä. Ihan älytöntä.vähemmän yllättävästi nää kaks ekaa pätkää oli ilta+sade ja yö+sade.
Loppu rallissa näyttää olevan yksi päivä/kuiva pätkä, loput iltaa, yötä tai sadetta..en vain jaksa enää sitä.
Ja toi AI. Joo joo, ajan pädillä..tiedän et ratti on nopeampi, mutta ne pysty ratilla ajamaan.
Mut jos olen clubmanilla voittanut aina yli 30 sekunnilla rallit, niin miten seuraava taso voi olla et kahdella pätkällä jään minuutin toiseksi viimeistä. Sen edellä kuitenkin 28 nopeampaa autoa vielä..
miten kukaan pädi kuski voi ikinä päästä ajamaan pitkiä kisoja missä olisi rengasvalinnoilla mitään vaikutusta?
Mitä päivähaasteita olen katsellut, niin oman kaverilistan kärjessä olen tainnut yhtä lukunottamatta olla kaikissa ja aikalailla isolla erolla. Eli voisin kuvitella olevani peruspelaajaa parempi pädikuski ja meno loppuu pro tasolle. Pro tasolla käydään huollossa kahden pätkän välein, jolloin jokaisessa voi heittää softit alle.
Sää/vuorokaudenaika ongelma on numero yksi ja vie täysin peli-ilon. Uran tyyli hoitaa vaikeustaso on ihan hirvittävä siihen päälle.
Peli ei todellakaan enää aiheuta sitä ”yksi EK vielä”-fiilistä, vaan pikemminkin onko mun taas pakko pelata yks pätkä yöllä ja ottaa minuutti turpaan..
Pelissä on Custom championship esim. voi asettaa maksimi ek -määrän per kisa ja Masters vaikeustason jos careerissa ei nouse ikinä clubmania korkeammalle. Vai onko tuon customin vaikeustaso lukittuna ura-leveliin, jos on clubman niin ei saa laitettua kenties pro/elite/masters tasoja, kun en ole vielä sitä tutkinut sen tarkemmin?
Kai custom championshipissä on auton korjaukset, huollot eventeissä jotka maksaa ym., ainakin dr1.0 oli noin ja autolle kertyi myös km niitä upgradeja varten. Mikä järki tuota oli muuttaa toisenlaiseksi jos on niin. Olisi voinut ajaa vaikeammalla tasolla (tai uudella autolla ilman engine tuningeja helpompaa ai:ta vastaan jos on urassa jo elitessä) ja nopeampia kausia jossa olisi vain esim. 4ek:ta per ralli jos ei halua jauhaa aina maksimi ek-määrä kuten urassa joutuu, tietenkin palkintorahat määräytyisi ek-määrän mukaan.On toki. Freeplayn puolella vain puuttuu auton kehitys ja korjaus. Tämä taas vie kaiken pelon keskeytykseltä tai metsään ajolta ylipäätään. Tämä kun on eka rallipeli missä tulosta enemmän mietin mitä auton korjaus maksaa jos mokaan ja se on koko pelin suola.
Ajaisin pelkkää custom chämppäriä jos siinä sais uran autot/kehityksen/rahat.
Jos jää kolmen viimeisen joukkoon, niin putoaa edelliseen vaikeustasoon.En ainakaan ole löytänyt miten voisi tiputtaa itsensä alempaan luokkaan jos ei pärjääkkään seuraavassa...
Kai custom championshipissä on auton korjaukset, huollot eventeissä jotka maksaa ym., ainakin dr1.0 oli noin ja autolle kertyi myös km niitä upgradeja varten. Mikä järki tuota oli muuttaa toisenlaiseksi jos on niin. Olisi voinut ajaa vaikeammalla tasolla (tai uudella autolla ilman engine tuningeja helpompaa ai:ta vastaan jos on urassa jo elitessä) ja nopeampia kausia jossa olisi vain esim. 4ek:ta per ralli jos ei halua jauhaa aina maksimi ek-määrä kuten urassa joutuu, tietenkin palkintorahat määräytyisi ek-määrän mukaan.
Eilen ja tänään on alkanut vaivata tuo äänien äkillinen häviäminen kesken ek:n. Oudosti ensimmäiseen parinkymmeneen tuntiin ei ollut pelin kanssa mitään ongelmia.
Samaa ongelmaa ollut täällä. Hiukan vituttaa kesken pitkän ek:n kun kartturi häviää.. kiva laskea sokkona.
Onkohan tää sama bugi kuin mulla, mutta eri laitteilla käyttäytyy eritavalla.
Nimittäin periaatteessa voisin kuvitella et sama ongelma. Kartturin ääni katoaa keskikaiuttimesta, mutta se tulee vasemmasta etukajarista ja noin 200% volumella.
Eli oisko eri asetuksilla/laitteistolla sit vaan hiljaisuutta ja toisilla siirtyy toiseen kajariin.
Sama ongelma täällä. Kaikki äänet katos kesken ek:n.

Huhhuh, tuntuupa vaikealta peliltä verrattuna Dirt 4:seen, joka on tähän verrattuna arcademaisempi. Pelaan siis xbone pädillä (korotettujen tattien kanssa) ja pc:llä. DR 2.0 tuntuu kyllä haastavalta ainakin noilla ohjaimen 'out of the box' asetuksilla. En vain pysy siinä gravelilla ja jotenkin puuttuu se tuntuma pädin kanssa ja oja kutsuu miestä
Pelissä siis ei ole mitään vikaa, toimii täällä päässä kuin junan vessa. Dirt Rally:a (ekaa) en ole koskaan aiemmin pelannut niin tämä oli kyllä vaikeustasossa aikamoinen hyppäys.
Kävin nyt tuolla ohjaimen advanced asetuksissa ja säätövaraa löytyy jos mihinkin. Tuossa menee kyllä aikaa että käy ne läpi, mutta jos en löydy sopivia settareita niin ei kai tässä muu auta kuin hankkia joku kuluttajatason (lue: edullinen/halpa/johon ois varaa) ratti/poljin setti.
Tubesta löysin tällaiset asetukset pädille (dirt rally 1:stä siis) ja ajattelin nyt seuraavaksi lähteä tuosta liikenteeseen (pahoittelen kuvanlaatua) ja sitten sinne auton säätöihin :
![]()
En tiedä,miten tuohon Argentiinaan pitäisi auto säätää,kun vaikka auto on pehmeäksi laitettu,niin silti pomppii ja hyppii,eikä mitään luottoa. On,muuten myös haastetta lisää,kun ajaa kytkimellä ja H-kaaviolla B-ryhmän vehkeitä. Mitähän tuo "announcement" tarkoittaa "first drop of credits" tai jotain sinne päin?
Tänään hävisi ensimmäistä kertaa äänet. Palautui,kun sammutin kuulokkeet ja lähti sitten toimimaan.
Kaikissa muissa sitten onkin eli haastekisat (joihin tulee kuitenkin uramoodissa keskityttyä kun Championshipin AI:n vastus kasvaa liian suureksi), custom championship jne.Ja uudet maat on sit vain freeplayn puolella..eli ei ole tulossa uraan. Täysin käsittämätön ratkaisu tämäkin taas..
Eli freeplayssä. Mutta siis nuo customit ois ne mitä mä pelaisin pelkästään, mutta koska siinä ei joudu miettimään auton korjausta yhtään, niin kaikki fiilis koko rallista katoaa, eikä niitä todellakaan halua ajaa.custom championship jne.
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.
Tähän on haluttu ilmeisesti tuoda tuota managerointipuolta tuoda esiin. Pelaajana et ole pelkkä kuski vaan myös tallin kirstunvartija. Palkkaat/koulutat henkilöstöä, vastaat kalustohankinnoista ja ajat vielä itse kilpaa. Tallikaverin/tai kahden palkkaaminen ja tallimestaruus mukaan kuvioon niin tulisi hyvä. Vai suuttuisikohan WRC jo moisesta...
Kaikilla talleilla on kuitenkin rahan käytössä rajansa ja ihan hyvä että tässä pelissä on tuokin puoli mukana.
Tavallaan noin, mutta potkut siellä viimevuonnakin mm-sarjassa nähtiin jatkuvien ulosajojen vuoksi.
Freeplayssä sulla ei ole mitään huolta autosta, kun taas urassa pakko ajaa maaliin, jos meinaat selvitä ehjällä autolla eteenpäin.
Ei riitä itselläkään taidot pro tasolla ralliuraan, tosin ratilla en ole edes yrittänyt vielä aloittaa uudelleen...pädillä menestys oli huono.Jokatapauksessa itselle koko Dirt Rallyn suola on tuo rahan käyttö, mutta taidot ei riitä uraan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.