Dirt Rally 2.0

Laittelin Ricmotechille viestiä,että postittavatko Suomeen load cell pakettia mutta eipä ole pariin viikkoon kuulunut mitään,joten se siitä. Tosiaan esimerkkinä tuosta jarrun lukittumisesta tuli tämän viikon Espanjan viikko haasteesta,vikalla pätkällä olin hyvässä kyydissä Subarulla ja 4 mutka oikealle,aavistus oli liikaa kyytiä ja menin jarruun kovemmin ja yhtäkkiä perä irti ja pihalle. Katselin replaysta sitten ja takajarrut lukittuivat ja sen takia lähdettiin,toki vähän liikaa yritystä. Mutta sitä tunnetta ei tullut rattiin,että jarrutan liikaa.

Onko Simucubella mahdotonta virittelyä saada peli toimimaan,ymmärtääkseni peli ei suoraan tunnista kuitenkaan?
Itse mietin tuollaista: https://www.simracingsolutions.co.uk/product-page/load-cell-brake-mod-t3pa-pro
 
Jaa, että Suomea ja Kreikkaa ei sitten seuraavassa seasonissa tulekaan. No on siellä sentään Wales, varmaan pitänyt nuo pari rallicrossi-maata ympätä mukaan kun kerta lisenssit on hankittu ja voidaan pitää ne kaksi pelaajaa tyytyväisinä jotka niitä ovat lisää kirkuneet mukaan. Ilmeisesti Suomi ja muut puuttuvat maat tulevat vielä julkaisemattomassa Season 3:ssa, mutta tämäkin on kuitenkin vasta aikaisintaan syksyllä ja silloinkin taitaa jo WRC 8 kolkutella nurkan takana.
 
Jaa, että Suomea ja Kreikkaa ei sitten seuraavassa seasonissa tulekaan. No on siellä sentään Wales, varmaan pitänyt nuo pari rallicrossi-maata ympätä mukaan kun kerta lisenssit on hankittu ja voidaan pitää ne kaksi pelaajaa tyytyväisinä jotka niitä ovat lisää kirkuneet mukaan. Ilmeisesti Suomi ja muut puuttuvat maat tulevat vielä julkaisemattomassa Season 3:ssa, mutta tämäkin on kuitenkin vasta aikaisintaan syksyllä ja silloinkin taitaa jo WRC 8 kolkutella nurkan takana.
Toivotaan, että tulee ja jos ei tule niin toivotaan, että WRC 8 olis ottanut simulaatiomaisemman otteen, että vois sitä alkaa tahkoamaan. Siinä kuitenkin tulee kaikki WRC maat.
 
Toivotaan, että tulee ja jos ei tule niin toivotaan, että WRC 8 olis ottanut simulaatiomaisemman otteen, että vois sitä alkaa tahkoamaan. Siinä kuitenkin tulee kaikki WRC maat.
Jos samat pelintekijät niin melkein voi sanoa varmaksi, ettei sieltä mitään mestariteosta ole tulossa.
 
Mites muuten kävi Sebastian Loeb ralli simulle? Onkohan kehitetty ollenkaan vai yrittävätkö unohtaa kokonaan?

Loeb oli Milestonen tuotos. WRC oli heillä neloseen asti. Sen jälkeen autoihin sijoittuvaa peliä ei ole tullut ulos kuin Gravel. Keskittyvät motocrossin, siviilipyöriin ja motogp sarjan peleihin nykyisin.

Sit taas vitosesta asti ollut Kylotonn gamesilla WRC ja menty kokoajan eteenpäin ja ensimmäiset tiedot ja materiaalit 8:sta vaikuttaa jo todella hyvälle.
Missään nimessä WRC ei tule ikinä olemaan täysiverinen simu. Sillä markkinoidaan massoille WRC:tä. Mutta paljon parempaan mennyt ja nyt ilmeisesti isosti eteenpäin ja siksi kahden vuoden kehityssykli otettiinkin tähän väliin.
 
Muutamat tunnit takana ajelua Dirt Rally 2.0.sta ruudulta väännettynä kun ei ole vielä Oculucselta tullut uutta takuu maskia ja eihän sitä tietty VR.nä muutenkaan vielä pääsis ajamaan mutta nyt kun rupee taas tottumaan tohon ruutuajeluun niin parannusta on tullut aika monessa asiassa.
Saksa, Monte ja Espanja pirun hyviä tien pitoalueiden suhteen kun voi hakea kuivempia ja pitävämpiä linjoja realistisemmin kun ykkösessä. Sorarallit, tai jotkut tuntuu mutarallilta, tuntuu melko erilaisilta enkä oo vielä oikeen löytäny tuntumaa asetuksista eli taitaa puheet huonosta ffb.stä pitää paikkansa.
Toisaaltaan taas rallicrossin puolella tuntuma on parempi soraosuuksillakin ja varsinkin auton hallittavuus loogisempaa verrattuna ykköseen.
Pitää seuraavaks ruveta kokeileen autojen säädettävyyttä pikkuhiljaa kun kertyy upgradeja jos sais kulkimet kohilleen siieks kun VR tulee! Jos tulee?
Onkohan kukaan löytänyt tai saanut tehtyä hyviä ffb settingsejä G27.lle uusimpaan peliversioon?
 
Nyt tuli testattua Ruotsia (time trial Hamra ek 6:26,7 puhdas ajo BMW M3:lla ja 2. sija leaderboardilla reilu 4s pohjista). Lumipenkat vaikuttaa paikoittain matalemmilta ja hieman enemmän ehkä kestää leikata kuin DR1:ssä. Joitakin pahimpia röykytyksiä ne on siitä tienpinnasta tasoittaneet mikä on varmaan ihan ok koska ne soratiepohjat on kait ihan yhtä hyvät kuin Suomessa. Pari kertaa tuli mentyä penkkaan syvemmälle ja siitä alkava katon kautta pyöriminen on kyllä täysin epärealistinen, melko hitaasta vauhdistakin (alle 100km/h) voi pyöriä 5-10kertaa katon kautta, se lumikaan ei muka yhtään hidasta tuota pyörimistä(?).

Sama Hamra ek DR1:ssä (12,1km) aikaan 6:10 eli tässä DR2:ssa n. +1,3s/km hitaampi kyyti.

Ajelin myös Saksan pätkiä weeklyssä Mantalla, graafisesti on parantunut, ajotuntuma tiehen on ihan hyvä. Sitten joissakin mutkissa pitää vähän varoa, kun leikkasi hieman liikaa niin tuo auto nousi kahdelle renkaalle ja kerran pyöri katon kautta ympärikin (ehkä liian pehmeät alustan säädöt tuossa autossa?).
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli testailtua vähän saksan dlctä
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jokohan rupeaa olemaan ostamisen arvoinen teos?
DR1 on siitä huono peli että siihen ei kyllästy koskaan. :)
Kyllä kandii ostaa! Uuden takuuvaihto VR maskin saapumista ootellessa testaillu nyt tota ja jokapäivä on löytyny uutta positiivista asiaa jos tosin kielteistäkin, esim. etäisyyksien arvioiminen tulossa oleviin käännöksiin ihmeen hankalaa! En tiedä onko kartanluku nyt niin erilaista vai johtuuko siitä että tottu niin vahvasti DR1.ssä tohon VR näkymään et nyt näytöllä on etäisyyksien arvioiminen tosi hankalaa niin että tulee jarruteltua he...in paljon liian aikaisin ja sit taas välillä tulee kurvit ihan silmille. VR.ää ootellaan tähän peliin kyllä nyt tiukemmin kun Joulupukkia.
DR1 on varsinkin VR.nä semmoinen ettei kyllästy koska se on ensimmäinen rallisimu missä voi naatiskella ajamisesta kun on ffb kohillaan ratissa ja Jetseatissa. Tietty jos olis liikealustapenkki niin ois täydellistä mutta taitavat maksaa vielä liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä kandii ostaa! Uuden takuuvaihto VR maskin saapumista ootellessa testaillu nyt tota ja jokapäivä on löytyny uutta positiivista asiaa jos tosin kielteistäkin, esim. etäisyyksien arvioiminen tulossa oleviin käännöksiin ihmeen hankalaa! En tiedä onko kartanluku nyt niin erilaista vai johtuuko siitä että tottu niin vahvasti DR1.ssä tohon VR näkymään et nyt näytöllä on etäisyyksien arvioiminen tosi hankalaa niin että tulee jarruteltua he...in paljon liian aikaisin ja sit taas välillä tulee kurvit ihan silmille. VR.ää ootellaan kyllä nyt tiukemmin kun Joulupukkia.

Eihän tässä ole vielä VR-tukeakaan?
 
Eihän tässä ole vielä VR-tukeakaan?
"VR.ää ootellaan kyllä nyt tiukemmin kun Joulupukkia."
Tarkoitin tällä että VR.ää ootellaan tähän DR2.0.aan ihan pirusti ja että se vaikuttaa pirun hyvältä ruudultakin ajeltuna vaikka kerkes DR1.ssä jo VR ajeluun tottumaan.
 
Täältäkin lämmin suositus pelin ostamiseen, omalla kokoonpanolla nykyisellään aivan mahtavaa rallia. Pieniä murheita vielä hiotaan, mutta onneksi nyt päivityksiä on tippunut suht tasaiseen tahtiin.

Ja kannattaa hommata tuo Deluxe, vaikka sisältää paljon kierrätettyä ajettavaa niin uusituilla fysiikoilla ja ajotuntumalla maistuu vielä ykköstäkin paljon paremmalta. Jahka VR-tuki saapuu niin morjens!

Peli on omasta mielestäni kokonaisuutena parempi kuin RBR, kauan kesti ennen kuin vanha kuningas syrjäytyi. Tietyt seikat saavat vielä palaamaan ajoittain RBRn pariin (modattavuus, yhteisö ja huikea määrä ajettavaa).
 
No, laitoinpa latautumaan Deluxe version :kippis:
Hetki varmaan menee että tuon halvemmalla saa, varsinkin kun lisäsisältöä tulee lisää.
 
Onkos tähän tulossa niinsanottua "hotseat" modia, että pelataan vuorotellen samalla tietokoneella, vaikka yksi ralli läpi.

Oli helvetin hauskaa joskus kauan sitten kun vietettiin viikonloppua pelaten jotain vanhaa rallipeliä missä oli tämä mahdollista.
 
No siis omasta mielestäni pelimaailman suurimpia mysteerejä on se, miksi noita ilmiselviä pelitiloja ei peleihin laiteta ja olemassa oleviin pelimuotoihin laitetaan täysin älyttömiä rajoituksia, esim monissa arcade-henkisissä ajopeleissä moninpelissä voi ajaa max 2 kierrosta kisassa...
(Joo nopeatempoisia pelejä, mutta on se perkele kun kaikkien saanti lobbyyn ja sieltä peliin kestää enemmän kuin itse kisat)

Tommosen hotseat-pelimuodon koodaaminen peliin olisi rehdisti joku parin päivän juttu kaikki meemisanaa. Jos pelkona on, että toi sekottaa pelaajan pohja-aikoja tai muita statseja tai mahdollistaa jotenkin huijaamisen, niin tekee siitä hotseatista oman sandboxin, joka voi ottaa ulkopuolelta tietoa vastaan (esim. isännän pohja-ajat), mutta ei saa lähettää ulospäin tietoa ja pelaajat vaan geneerisiä player X pelaajia. Sekin olisi valtavasti parempi kuin ei hotseattia ollenkaan
 
Tommosen hotseat-pelimuodon koodaaminen peliin olisi rehdisti joku parin päivän juttu kaikki meemisanaa. Jos pelkona on, että toi sekottaa pelaajan pohja-aikoja tai muita statseja tai mahdollistaa jotenkin huijaamisen, niin tekee siitä hotseatista oman sandboxin, joka voi ottaa ulkopuolelta tietoa vastaan (esim. isännän pohja-ajat), mutta ei saa lähettää ulospäin tietoa ja pelaajat vaan geneerisiä player X pelaajia. Sekin olisi valtavasti parempi kuin ei hotseattia ollenkaan

Tämä kyllä hämmästyttää itseäkin, pitäisi olla niin todella helppo homma tehdä ja ei pitäisi kaiken järjen mukaan haitata muita pelimuotoja millään lailla jos on oikein tehty. Ja nämäkin pelimuodot on tehty miljoona kertaa ennenkin, samankin pelitalon toimesta... :confused: Codemasters näkee nykyään kuluttajat ilmeisesti täysin homogeenisinä pelaajina, jotka pitävät pääasiassa daily/weekly challengeistä sekä uramoodista yksinpelinä.
 
Ite laitoin samat FFB asetukset kuin DR1 ja on ihan ok ajaa. Camera Shake oli jostain syystä maksimissa, hetki meni ennenkuin tajusin tarkistaa sen asetuksen. Useassa autopelissä se on vakiona häiritsevän isolla, ja voi mennä hetki ennen kuin tajuaa että miksei ajamisesta tule mitään. Ehdottomasti 0 oltava tämä asetus ainakin itselleni.
 
Mitä tuosta kameran tärinästä on lukenut, niin ykkösestä poiketen se pitää juurikin olla siellä oikeassa laidassa jos ei halua käyttää merisairauslääkkeitä.
Sitten se toimii vain kuskinpenkin kuvakulmasta.
Argentiinassa sitä on hyvä testailla laidasta toiseen.

Omasta mielestä sen vaikutus on joka tapauksessa liian vähäinen ja siksi en viitsi ajaa lainkaan Argentiinaa.

Tästä on pelintekijän foorumilla jotkut valitelleet alusta asti ja luulisi olevan suht helppo korjata, kuten moni muukin asia mutta aika hintsusti tuntuu olevan halua korjailla niitä.
Ehkä syy että pelin parissa ahertaa enää muutama ja loput on laitettu toisen pelin ohjelmointiin.
Seuraava päivitys on kuitenkin tulossa melko piakkoin, joko nyt ensi tiistaina tai sitten 18.pv kun tulee Latvian RX rata.

Eipä ole juuri enää tullut pelailtua. 4WD haasteita lähinnä, eikä niitäkään credittien takia joita on liki 20miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:
Oon tykästynyt ajaa time trialia GT-luokan vehkeillä ja on kyllä mielettömiä. Ootteko saanut Porchen ajettavaksi,kun tuntuu olevan vaikea säätää "helpoksi" ajettavaksi? Nuo muut Ford, Chevrolet ja Aston Martin on kyllä paljon helpompia ajaa. Ajoin Puolan pätkää muistaakseni Astonilla ja meni ihan kohtuullisesti,ei suuria virheitä mutta varovaista paikka paikoin ja jäin ällistyttävän paljon suomalaiselle kuskille eli 51s:dead:. No,katsoin steamistä,että kukas tää on, niin viime vuoden dr mestari:vihellys:. Ja Porchella oli ajanut. Olin sillä omallakin ajolla muistaakseni 5s vai 6s. Hattua päästä:).

Sain nyt takuusta uuden Sparcon tss seq/hb. Entinen hajosi alle kkssa mutta toivottavasti nyt kestää. Laitoin sequantaali moodin ja Fordilla nyt kiva pykältää,kun näyttää itse autossakin olevan sequantaali keppi. Ainoastaan käsijarrua nyt kaipaa. Hyväksyykö peli toisen käsijarrun? Jos on jo H-kaavio ja tää sq/hb?
 
Hotel12: Kyllä peli tukee useita erillisiä ohjaimia. Minulla tällä hetkellä polkimet, ratti, vaihdekeppi ja käsijarru kaikki kytkettynä omina USB laitteina koneeseen ja ne saa konffattua peliin käyttöön.

Mutta nyt vasta aloin pelaamaan koko peliä ylipäätään. Onhan tämä kyllä selkeästi paremman tuntuinen peli ajella mitä DR1. Vielä kun sen VR tuen saisi, niin kyllähän tässä taas loppuvuosi vierähtää rattoisasti. :)
 
Mitä tuosta kameran tärinästä on lukenut, niin ykkösestä poiketen se pitää juurikin olla siellä oikeassa laidassa jos ei halua käyttää merisairauslääkkeitä.
Sitten se toimii vain kuskinpenkin kuvakulmasta.
Argentiinassa sitä on hyvä testailla laidasta toiseen.

Omasta mielestä sen vaikutus on joka tapauksessa liian vähäinen ja siksi en viitsi ajaa lainkaan Argentiinaa.

Tästä on pelintekijän foorumilla jotkut valitelleet alusta asti ja luulisi olevan suht helppo korjata, kuten moni muukin asia mutta aika hintsusti tuntuu olevan halua korjailla niitä.
Ehkä syy että pelin parissa ahertaa enää muutama ja loput on laitettu toisen pelin ohjelmointiin.
Seuraava päivitys on kuitenkin tulossa melko piakkoin, joko nyt ensi tiistaina tai sitten 18.pv kun tulee Latvian RX rata.

Eipä ole juuri enää tullut pelailtua. 4WD haasteita lähinnä, eikä niitäkään credittien takia joita on liki 20miljoonaa.
Kyllä se ainakin PC versiossa toimii kuten pitää.
 
Kyllä se ainakin PC versiossa toimii kuten pitää.
Katsoitko tuon linkin takaa, siinä on juurikin PC versiosta video (myös PS4 toiselta kirjoittajalta)?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?
 
Katsoitko tuon linkin takaa, siinä on juurikin PC versiosta video (myös PS4 toiselta kirjoittajalta)?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Katsoin, mutta minulla säätö toimii kuten pitää.
Ei minulla tosin kuskin pää käänny mutkan suuntaan tai muutakaan.
Kamera on kuin pultattu autoon kiinni eikä mitään tuollaista heilumista ole nähtävissä. Jos peli näyttää tuolta sehän olisi täysin kelvoton pelattavaksi.
 
Kuten hän tuossa threadissa mainitsee niin käyttää TrackIR:ää, siksi tuo kameran sivuttaissiirtyminen.

Camerashake toimii kuitenkin päinvastaisesti kuin DR1:ssä, horisontti pysyy tasaise(mpa)na kun säätö on äärioikealla, eikä niin helposti aiheudu pahoinvointia kuten joillain tulee, itse mukaanlukien :)
Jokainen tietty ruuvailee sitä miten hyvältä tuntuu.
 
Katsoin, mutta minulla säätö toimii kuten pitää.
Ei minulla tosin kuskin pää käänny mutkan suuntaan tai muutakaan.
Kamera on kuin pultattu autoon kiinni eikä mitään tuollaista heilumista ole nähtävissä. Jos peli näyttää tuolta sehän olisi täysin kelvoton pelattavaksi.
Tuossa videolla on myös trackir käytössä kun katse kääntyy vasemmall ja oikealle, en tiedä miten camera shake toimii tuon kanssa..

Tässä mun ajoa ja pelkästään camera shake maksimissa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuohan ei ole mikään random "shake" vaan kun auto kallistelee pituussuunnassa niin katse pyrkii olemaan lukittuna horisonttiin, mutta se säätö ei oikein riitä Argentiinassa vaan sitä kallistelu varaa pitäisi olla enemmän, koska nyt katse lähtee seuraamaan auton keulaa ylöspäin/alaspäin tietyn kallistuman jälkeen ja siksi näkyvyys tiehen heikkenee. Jos laitat camera shake säädön täysin vasemmalle niin silloin katse on lukittuna auton keulaan ja seuraa sitä.

Kuten hän tuossa threadissa mainitsee niin käyttää TrackIR:ää, siksi tuo kameran sivuttaissiirtyminen.

Camerashake toimii kuitenkin päinvastaisesti kuin DR1:ssä, horisontti pysyy tasaise(mpa)na kun säätö on äärioikealla, eikä niin helposti aiheudu pahoinvointia kuten joillain tulee, itse mukaanlukien :)
Jokainen tietty ruuvailee sitä miten hyvältä tuntuu.
Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se (sama?) säätövara riitti DR1:ssä, nyt sitä on liian vähän kompensoimaan Argentiinan röykytystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?
En ainakaan itse ole löytänyt. Näyttikasen kellojen laskeminen hitusen vaikuttai vähän lievittävän ongelmaa, mutta en ole saanut sitä poistumaan.
 
Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se säätövara riitti DR1:ssä.
Voi olla että muistan sitten väärin, pitää kokeilla joku päivä.
Konsoleilla tuo kameran "niiailu" ei kuitenkaan tunnu olevan niin voimakasta kuin PC:llä.
 
Voi olla että muistan sitten väärin, pitää kokeilla joku päivä.
Konsoleilla tuo kameran "niiailu" ei kuitenkaan tunnu olevan niin voimakasta kuin PC:llä.
Tuo ero pc ja konsoliversioiden välillä voi johtua penkin sijainnista ja fov:sta. Itsellä fov tuossa on 38astetta eli pari pykälää keskemmälle täysin vasemmalta, konsoleilla se on puolivälissä eli 50astetta vfov ja sitä ei voi muuttaa. Mun penkin asento tuossa videolla taitaa olla niin edessä kuin pystyy tai vain pari pykälää siitä taaksepäin.
 
Viimeksi muokattu:
Niin konsoleilla ei valitettavasti saa FOV:tä säädettyä.

Kuitenkin kuten totesit, niin säätövara ei riitä Argentiinassa ja usein tulee niin kova pahoinvointi etenkin useamman EK:n jälkeen ettei vaan voi pelata.
Se ei liene tarkoitus...siksi dissaan koko Argentiinan.

PC:llä voi muutenkin tuunailla kamerakuvakulmia, kuten vaikkapa tämä joka lähellä DR1:sen dashboard kameraa:
my.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa videolla on myös trackir käytössä kun katse kääntyy vasemmall ja oikealle, en tiedä miten camera shake toimii tuon kanssa..

Tässä mun ajoa ja pelkästään camera shake maksimissa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuohan ei ole mikään random "shake" vaan kun auto kallistelee pituussuunnassa niin katse pyrkii olemaan lukittuna horisonttiin, mutta se säätö ei oikein riitä Argentiinassa vaan sitä kallistelu varaa pitäisi olla enemmän, koska nyt katse lähtee seuraamaan auton keulaa ylöspäin/alaspäin tietyn kallistuman jälkeen ja siksi näkyvyys tiehen heikkenee. Jos laitat camera shake säädön täysin vasemmalle niin silloin katse on lukittuna auton keulaan ja seuraa sitä.


Minusta camera shake toimii täysin samaan tapaan kuin DR1:ssä!? DR1:ssä ei ollut tuollaista maastoa kuin tämän pelin Argentiinassa, ei edes ne Kreikan ek:t ollut noin pomppuisia niin siksi se (sama?) säätövara riitti DR1:ssä, nyt sitä on liian vähän kompensoimaan Argentiinan röykytystä.


Itseäni häiritsee suunnattomasti tuo kojetaulun heiluminen, pelistä riippumatta. Ehkä pomppuisella radalla se horisonttiin lukitus voi auttaa, mutta en muutenkaan tykkää tuosta Argentiinasta niin en sitä aja.
 
Tuli peli ostettua ja hetken ihmettelyn jälkeen sain konffittua ratit ja muut systeemit sisään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on mikrostutterointi, jota esiintyy grafiikka-asetuksista riippumatta, joten ei pitäisi olla tehoista johtuva ongelma. Aikaisemmin tuolla viitattiin, että jokin USB-laite voisi tätä aiheuttaa, mutta kun koneessa ei ole muita usbeja kuin näppis/hiiri+ratti/polkimet kiinni. Ei oikein voi mitään irroitella, jos meinaa ajaa... :)

Onko tähän löytynyt pysyvämpää lääkettä?

Onko se semmoista, että nykäisee aina muutaman sekunnin välein? Itellä oli sama aikoinaan jännästi vain dirt rally ykkösessä ja korjaantui, kun vaihdoin lyhyemmän ja ehkä paremman näytön kaapelin.
 
En ainakaan itse ole löytänyt. Näyttikasen kellojen laskeminen hitusen vaikuttai vähän lievittävän ongelmaa, mutta en ole saanut sitä poistumaan.

Minulla on näytönohjain vakiokelloilla, joten tuntuisi hölmöltä laittaa alikelloja. Toki tuota voisi kokeilla, mutta esim BFV (joka on todella ronkeli kelloille) toimii ongelmitta.

Onko se semmoista, että nykäisee aina muutaman sekunnin välein? Itellä oli sama aikoinaan jännästi vain dirt rally ykkösessä ja korjaantui, kun vaihdoin lyhyemmän ja ehkä paremman näytön kaapelin.

Se on sellaista mikrostutteria, pyörii ihan pehmeästi koko ajan paitsi kun se tekee nopean nykäyksen. Haittaa ajamista etenkin nopealla vauhdilla, kun ei ehdi reagoimaan autoon kunnolla. Jos ongelma olisi näyttökaapelissa niin luulisin tämän tökkimisen esiintyvän myös muissa tilanteissa.

edit:
Tässä näkyy aika identtinen tökkiminen. Hupaisaa, että speksit ovat myös identtiset (9900K+2080Ti). Ehkä tämä voisi liittyä nvidian ajureihin jotenkin...?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Minulla on näytönohjain vakiokelloilla, joten tuntuisi hölmöltä laittaa alikelloja. Toki tuota voisi kokeilla, mutta esim BFV (joka on todella ronkeli kelloille) toimii ongelmitta.



Se on sellaista mikrostutteria, pyörii ihan pehmeästi koko ajan paitsi kun se tekee nopean nykäyksen. Haittaa ajamista etenkin nopealla vauhdilla, kun ei ehdi reagoimaan autoon kunnolla. Jos ongelma olisi näyttökaapelissa niin luulisin tämän tökkimisen esiintyvän myös muissa tilanteissa.

edit:
Tässä näkyy aika identtinen tökkiminen. Hupaisaa, että speksit ovat myös identtiset (9900K+2080Ti). Ehkä tämä voisi liittyä nvidian ajureihin jotenkin...?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Oletko kokeillut pelata pelkästään näppäimistöllä? Yhdellä twitch striimaajalla jonka tiedän (Quirkitized) oli myös tämä nykimisongelmaa julkaisussa mutta simucube DD-ratin kanssa, kokeili sitten pelata näppäimistöllä ja xbox padilla niin tuo nykiminen hävisi, sama 9900k prossu mutta gpuna 1080ti. edit: kysäsin siltä niin viimeksi kun pelasi joku 2viikkoa sitten tätä niin sitä stutteria ei esiintynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli itsekin palattua tämän pelin pariin, ja nyt asetuskysymyksenä on se, että mikä/mitkä asetukset pitäisi fiksata ratin säädöistä, että ei olisi sellaista "tyhjää aluetta" kun vähän kääntää rattia. Rattina G29 ja kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealla about 10-20 astetta, niin tuntuu ettei auto reagoi siihen mitenkään.
 
Tuli itsekin palattua tämän pelin pariin, ja nyt asetuskysymyksenä on se, että mikä/mitkä asetukset pitäisi fiksata ratin säädöistä, että ei olisi sellaista "tyhjää aluetta" kun vähän kääntää rattia. Rattina G29 ja kun kääntää rattia vasemmalle tai oikealla about 10-20 astetta, niin tuntuu ettei auto reagoi siihen mitenkään.
Oletko muuttanut steering linearitya? Jos se on miinuksella niin silloin ratin käännön keskialue on tunnottomampi. Tieten jos astemäärä on hyvin suuri esim. 900 niin silloin pienempi kääntely ei juuri vaikuta autoon.

Oletko kalibroinut ratin pelissä ja myös tehnyt sen oikein?

Ja kai tarkoitat tyhjällä alueella sitä että auto ei käänny etkä esim. ffb:n tunnottumuutta 10-20asteen kääntelyissä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 155
Viestejä
5 064 618
Jäsenet
81 034
Uusin jäsen
smiikeli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom