Dirt Rally 2.0

Jos vaikka vahingossa eroat clubista ja liityt uudelleen, niin pisteytys menee jo siinä pieleen.

Kreikkaa tuli eilen testailua weekly challengen verran.
Ihan ok ja haastavaa menoa vaikkei ykkösessä(kään) oma suosikki ollut.

Mites nuo kartturin oikea 6 jne Kreikassa, ei niissä kutosen mutkissa kyllä lähelläkään täysillä voi päästellä vai nuotitetaanko nuo niin että välityksiä tiputetaan roimasta?
Siis ihan oikeassakin rallissa, onko nuotti sama rallista riippumatta ja kuski tietää miten mutkaan voi ajaa?
 
^ 1500eur näyttäs maksavan eli luulisi ajonautinnon tosiaan petraantuvan parin sadan euron settiin verrattuna.
 
Kannattaa laittaa WRC 8 pc-versio testiin, demoahan tästä ei ole mutta eipä se kokeilua välttämättä estä.
Pirun hyvältä tuntui mitä pari tuntia testailin ja kyllä ainakin itse pelaan tästä lähtien WRC 8 jos rallihammasta kolottaa.

Väittäisin että WRC 8 on fyysiikoiltaan ihan yhtä hyvä kuin DR2, aika erilaisilta nuo pelit tuntuu mutta kummatkin pyrkii realismiin, en ole ikinä ralliautoa ajanut niin mahdotonta sanoa kumpi on realistisempi.

Konsoliversiota ei kannata edes ratilla kokeilla koska se on 30fps.

Ainut mikä harmittaa on Epic yksinoikeus.
 
Kannattaa laittaa WRC 8 pc-versio testiin, demoahan tästä ei ole mutta eipä se kokeilua välttämättä estä.
Pirun hyvältä tuntui mitä pari tuntia testailin ja kyllä ainakin itse pelaan tästä lähtien WRC 8 jos rallihammasta kolottaa.

Väittäisin että WRC 8 on fyysiikoiltaan ihan yhtä hyvä kuin DR2, aika erilaisilta nuo pelit tuntuu mutta kummatkin pyrkii realismiin, en ole ikinä ralliautoa ajanut niin mahdotonta sanoa kumpi on realistisempi.

Ainut mikä harmittaa on Epic yksinoikeus.
Joo onhan tätä monessa arviossa puhuttu vähintään yhtä hyväksi fysiikoiltaan kuin Dirt 2.0. Jotkut puhuu jopa "dirt killer" nimityksellä enkä yhtään ihmettele.
 
Kova luotto CMn tekemiseen :)

Meillä joskus ykkösessä hajosi kausi kesken niin ettei pystynyt enää kukaan jatkamaan. :beye:

Käytetään niin pitkään, kun tuo toimii. Mietitään uudestaan, jos toi alkaa laskee pisteitä miten sattuu. Ainakin nyt taulukko nollaantui oikein, kun kausi vaihtui.
 
Kannattaa laittaa WRC 8 pc-versio testiin, demoahan tästä ei ole mutta eipä se kokeilua välttämättä estä.
Pirun hyvältä tuntui mitä pari tuntia testailin ja kyllä ainakin itse pelaan tästä lähtien WRC 8 jos rallihammasta kolottaa.

Väittäisin että WRC 8 on fyysiikoiltaan ihan yhtä hyvä kuin DR2, aika erilaisilta nuo pelit tuntuu mutta kummatkin pyrkii realismiin, en ole ikinä ralliautoa ajanut niin mahdotonta sanoa kumpi on realistisempi.

Konsoliversiota ei kannata edes ratilla kokeilla koska se on 30fps.

Ainut mikä harmittaa on Epic yksinoikeus.

Ja EI VR tukea!
 
Vähän ohi aiheen mutta pakko kommentoida tuota WRC8:aa itsekin. Ei tuosta vielä Likaisen Rallyn tappajaksi liene, mutta on sanottava että en ole ehkä minkään pelin kohdalla yllättynyt yhtä positiivisesti, koskaan. WRC-sarjan edellinen pelaamani osa oli 5 tai 6, joiden myötä suhtauduin sarjaan hyvin, HYVIN nihkeästi. Tuon kasin ennakkovideot sai kuitenkin vähän kiinnostumaan ja sittemmin melko lupaavat arvostelut.

Ainut miinus on läpimätä Suomi-presentaatio, ilmeisesti vedetty täysin copypastella edellisista numeroista. Seuraavaan osaan kun saadaan paikalliset maantiet kuntoon niin voidaan alkaa tosissaan haastamaan DR2.0:kin.
 
Onko ne saanu siinä jo rattituet ja muut ohjaintuet tälle vuosituhannelle. Muistaisin, että edellisissä osissa ei saanut dd ratteja ja erillisiä polkimiä ym. toimimaan.
 
Nyt kun täällä otettiin muut rallipelit puheeks niin miten kävi Sebastian Loeb Rally pelille?
Tulikohan siihen ainuttakaan parannuspäivitystä tai päivitystä yleensäkään?
Siinähän oli sentään VR tuki alusta alkaen.
 
Itselläni on se Ps4:sella ja olen pelannut läpikin sen pari kertaa, mutta kyllä se tais jäädä sinne historian hämärään. Ts moni ei varmaan edes koko peliä enää muista.
 
Nyt kerkesin vasta kokeilemaan Steam version graffa-asetuksia päivityksen jälkeen ja niitähän pystyi sen verran nostamaan että viittii ajella muutenkin kuin vaan noi Suomi sarjan kisat ja Oculus versio saa nyt rauhassa odotella niitä DLC.tä.
 
Jumankekka onko se äänibugi tullu takas! Kahdella peräkkäisellä Dailyllä hävis äänet kesken pätkän! En taida pistääkään Oculus versioo hyllyyn.
 
4WD Suomi-Sarja/Rallisprint SSM: Sarjatilanne, 2/6 ajetun kisan jälkeen.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Rallisprinkausi jatkuu parhaillaan Espanjan lämmössä, missä ajoaikaa vielä huomiseen, La klo.12 asti. Käy ajamassa oma vetosi ja katso mihin vauhtisi yltää.
 
Vähän hankala päästä sinuiksi tämän pelin kanssa, PS4 pelaan. Jos vertaa edelliseen osaan, jota pelasin pc:llä, niin tämä näyttää enemmän peliltä, eli vähän turhan sellainen piirretyn oloinen versus realistisen näköinen peli. Ajettavuus on padilla kohtalaisen hyvä, kun on säätänyt vähän asetuksia ja pätkät ovat kyllä yllättävänkin pitkiä ja monimuotoisia.

Tietty armottomuus on myös hyvä, nyt olen neljästä rallista keskeyttänyt kolme. Mutta sekä äänimaailma että graafinen ilme toimivat mielestäni paremmin edellisessä pelissä. Vaikka olen pudottanut moottorin ääntä alaspäin, niin silti se hallitsee äänimaailmaa ja tehosteäänet jää vähän vaisuiksi.

Lisäksi aika paljon on jätetty tuonne lisäosiin ostettaviksi, daily challengea esim ei voi oikein ajaa kun pitäisi ostaa aina jotain lisäosia, joka on vähän harmi kyllä.
 
Steamissa on nyt tästä tarjouksia, mm Super Deluxe Edition (peli + lisäkaudet 1-4) 54eur.

Tuosta graafisesta ilmeestä, niin onhan se HDR:nä paljon paremman näköinen.
Kas kun PC pelaajat eivät ole suurempaan ääneen vaatineet HDR tukea.

WRC 8:sin ostin perjantaina ja myin 6 tuntia myöhemmin, ei vaan ole mun peli, ainakaan DR2:sen jälkeen joka tuntuu paljon paremmalta.
Parasta siinä oli kameroiden kuvakulmien säätö myös konsolipelaajilla, toisin kuten DR2.0:ssa ei voi säätää edes FOV:tä.
 
4WD Suomi-Sarja: Pistetilanne, 4/6 kisan jälkeen
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Niin, vieläkö myös DR2:ssa liigoja pyöritetään tuon superpaskan Racenet-sivuston kautta?
Ollaan tässä Elite-porukan kanssa pistetty pystyyn huvikseen DR-liiga mutta tuo Racenet-sivusto on kyllä jäätävää paskaa käytettävyydeltään, uskomatonta että se on edelleen samaa ripulia kuin 4 vuotta sitten kun DR julkaistiin.. :dead:

Jos tässä olisi paremmin hoidettu tuo liigan pyörittäminen kuin ykkösessä, niin voisin jopa katsoa läpi sormien tuota DLC-rahastusta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, vieläkö myös DR2:ssa liigoja pyöritetään tuon superpaskan Racenet-sivuston kautta?
Ollaan tässä Elite-porukan kanssa pistetty pystyyn huvikseen DR-liiga mutta tuo Racenet-sivusto on kyllä jäätävää paskaa käytettävyydeltään, uskomatonta että se on edelleen samaa ripulia kuin 4 vuotta sitten kun DR julkaistiin.. :dead:

Jos tässä olisi paremmin hoidettu tuo liigan pyörittäminen kuin ykkösessä, niin voisin jopa katsoa läpi sormien tuota DLC-rahastusta.

Käyttöliittymä on nyt vähän parempi kuin ykkösen aikaan.

Tosin siinä on nyt menty taaksepäin, että yksi ralli ei voi enää sisältää pätkiä eri maista :facepalm:
 
Tuli kokeiltua kaverilla tätä padilla niin tuo tuntuma ohjaimella oli parempi kuin ykkösessä. Vähän harmittaa tuo dlc rahastus kieltämättä. Kaippa tuon super deluxen voi alesta ostaa sitten.
 
Onneks loppu toi 4WD Suomi-Sarja/Rallisprintti!
Vanhus joutu reenaan niin paljo et tänä aamuna ranteet niin kipeet ettei kahvipannua kestäny nostaa. Puoli pakettia Buranaa huiviin ni sai Australian pätkät ajettua ja nyt menee ratti boikottiin kunnes ranteet paranee.
Oli huikee pätkä toi Aussi sprintti kun VR.llä tulee korkeuserot kunnolla esiin. Alamäet nappas oikeen mahasta niin että muori tuli kattoon et mikä on ukolla hätänä! Oli ähinä ollu sitä luokkaa jotta luuli että ny äijä on sydänkohtauksen saanu. Ois tullu kakkoselle parempi aika mutta ku tuli häirittee, pr...le.
 
Tuli jonkin verran yliyritettyä itellä, kun aikoi esitellä osaamista pappaosastolle. Meni sitten ihan kunnolla seinille. Pakko sanoa, että hyvä on tuo "Hardcore damage", kun meni kahdesti auto pikkukolhusta niin solmuun, että oli hankaluuksia ajaa maaliin saakka. Saa normi viikkohaasteissa kolistella autoa aivan huolimattomasti... Hyvä maku jäi kuitenkin, vaikka listan häntäpäihin tuli pudottua:)
 
4WD Suomi-Sarja, Rallisprint SSM kauden lopputulokset:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kohta äänestys tulille sarjan fb-sivuilla, ajetaanko ensi kausi A vai B -ryhmällä? Seuraava kausi alkaa, maanantaina ja on perus rallia, 4 kisaa pitkä, 1 kisa per viikko tahdilla.
 
Milähän ihme kun pääasiassa skoda fabia r5lla esiintyy. Ajelen time trialia, niin auto ei liiku. Vaihteet vaihtuu ottaa kierroksia.
Kerran onnistuin valikon kautta taisin vaihtaa renkaat ja starttia niin pääsin ajamaan.
Nyt sitten subarulla ajelin toistapätkää. Restarttia ni sama vika ei mihinkään.
Valve index, fanatec csl elite ps4 mclaren ratilla (joo tiedän ettei ole hyvä) joskin kulkee ihan kivasti..
 
^ Tuota vikaa esiintyi pelin alkutaipaleella, mutta pitäisi olla jo korjattu päivityksellä.
Onko siis tuorein 1.8 versio asennettu?

Viikon päästä tulee 1.9 joka mm tuo mukanaan DR1:stä tutun kojelautakuvakulman :)
 
on tuorein, ja jotenkin se nyt sattui tähän indexin yhteyteen, tosin en oculuksella aiemmin kovin paljoa ole ajanutkaan tätä ennen. ainoastaan näytöllä.
rattinakin pääasiassa se mukana tullut pyöreä malli. toki olen tuota mclarenia aiemmi käyttänyt ongelmitta.
tosin nyt kävin miettimään kun käkkäri on mapattu tohon toiseen ratin analogiseen vipuun. voiko sillä keskikytkimen asennolla olla vaikutusta onko handbrake vai mappable, en muista kummassa se oli. pitää iltasella testata.

on se vaan noilla laseilla ajamine huomattavasti hienompaa ja helpompaa. pitänee kohta koittaa tulla raceclubiin kisailemaa :)
 
on tuorein, ja jotenkin se nyt sattui tähän indexin yhteyteen, tosin en oculuksella aiemmin kovin paljoa ole ajanutkaan tätä ennen. ainoastaan näytöllä.
rattinakin pääasiassa se mukana tullut pyöreä malli. toki olen tuota mclarenia aiemmi käyttänyt ongelmitta.
tosin nyt kävin miettimään kun käkkäri on mapattu tohon toiseen ratin analogiseen vipuun. voiko sillä keskikytkimen asennolla olla vaikutusta onko handbrake vai mappable, en muista kummassa se oli. pitää iltasella testata.

on se vaan noilla laseilla ajamine huomattavasti hienompaa ja helpompaa. pitänee kohta koittaa tulla raceclubiin kisailemaa :)
Mulla oli vastaava tilanne kun jäi ETS2.n jälkeen ON/OFF käsijarru päälle.
 
Kun putsasin G29:n potikat ja kytkinpolkimen (joka mapattu käsijarruksi) naru jäi ruuvin alle ja meni poikki, ni myöskin sama.

Analoginen käsijarru tulossa myös seuraavassa päivityksessä :tup:
 
hmm toivottavasti ei ole ratti sökö, tuo mclaren on kuuluisa siitä tosin vaihteen vaihtaja bugaa..

omatekonen analoginen käkkäri (
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
) löytyy kyllä mutta on sen verran rujo ja turhan löysä etten ole sitä nyt oikein käyttänyt.
 
4WD Suomi-Sarja/ SS EURO CUP: Uusi kausi polkaistiin käyntiin. Ekan rallin ajoaikaa, aina ensi maanantaihin, klo.12 asti. Tarkemmat infot näkyy tuossa fb-postauksessa. Tervetuloa mukaan kisomaan A-ryhmäläisillä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


upload_2019-9-23_13-24-56.gif
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja/ SS EURO CUP: Uusi kausi polkaistiin käyntiin. Ekan rallin ajoaikaa, aina ensi maanantaihin, klo.12 asti. Tarkemmat infot näkyy tuossa fb-postauksessa. Tervetuloa mukaan kisomaan A-ryhmäläisillä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


upload_2019-9-23_13-24-56.gif

Miten saan nauhoitettua ajoni?
 
pitääkö nää club rallit ajaa koko ralli kerralla vai voiko quitata mainmenuu?
 
huh kiitos :rofl:
Ja hyvin sujuu omasta mielestä siihen nähden etten ole tuota ruotsin rallia ajanut (15. 8 ekn jälkeen tällä hetkellä ja auto topolina)

Edit:nyt autot lähtee liikkeelle aina. Mäppäsin käsijarrun uudelleen siten että valinta kytkimen asento oli mappable analog tjsp. Se taisi olla brake+throttle aikasemmin, eli kaasussa.outoa että osassa autoja toimi kuten piti
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa ajeltua pitkästä aikaa kun saanut taas selän kuntoon. MUTTA DR2.0 ei ole tullut kuntoon, 2s lagipiikki oli tullut takaisin ja kaikki graffa-asetukset olivat tiessään.
2s lagipiikki lähti onneksi niin kuin ennenkin (yhden USB composite devicen enable ja disable).
New Zealand näyttää olevan raskain tähä mennessä pelatuista, yö tai sade niin aikamoista pätkimistä ja kuminauhaa.
Vanhat radat tuntui saavan kuntoon paremmin. Onkohan uudemmat vaan huonommin optimoituja..
Ei tämä nyt taas intoa ainakaan nosta kun kauhee säätäminen joka kerta kun meinaa pelata.

PS. Index 90hz ja graffat off/low-high, niin että saa vielä selvän.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ruotsia kaahatessa indexillä.välillä meni pitkät tovit ilman nykimistä. Sitten puolet jostain pätkästä nyki ja loput taas ei.
Sama 90hz kaikki grafiikat ei ollut lowlla mutta vrfpstä kun katselin niin ei senykimisen aikana tippunut juurikaan.
Ihme paske tosin vrllä niin hyvä että pelaan silti.
 
DiRT Rally 2.0 - Patch Notes
Ehkä sittenkin tuolle stutterointiongelmalle, ääniongelmalle ja jopa VR-ongelmille tulee lääkettä. Nyt täytyy toivoa, että oikeasti saavat nuo kuntoon, niin lunastaa kyllä koko hintansa tämä peli.
 
Nyt on tullu jokunen tunti uraa ajettua,niin heräsi kysymys renkaista. Onkos niiden valintaan jotain yleisohjetta? Sadekelille sadetossua tietenkin ja talvitossua kun sitä tarvitaan,mutta noi normitossut aiheuttaa vähän päänvaivaa. Medium tossuja kun peli suosittelee vaan kokoajan ja joka paikkaan muuten.
 
Urassa on yleensä 3 pätkää ja huolto eli soralla käytännössä aina soft.
Clubeissa voi olla 6 pätkää, huolto ja toiset 6 pätkää. Siinä tulee ainakin mediumeille käyttöä.
Jos on usea kuiva asfalttipätkä ja yksi märkä niin valinta onkin kinkkisempi. Sadekelin rengas pitää kohtuu hyvin kuivalla, mutta märällä muulla kuin sadekelinrenkaalla ajo on sitten tosiaan kieli keskellä suuta.
 
Urassa on yleensä 3 pätkää ja huolto eli soralla käytännössä aina soft.
Clubeissa voi olla 6 pätkää, huolto ja toiset 6 pätkää. Siinä tulee ainakin mediumeille käyttöä.
Jos on usea kuiva asfalttipätkä ja yksi märkä niin valinta onkin kinkkisempi. Sadekelin rengas pitää kohtuu hyvin kuivalla, mutta märällä muulla kuin sadekelinrenkaalla ajo on sitten tosiaan kieli keskellä suuta.
Tähän ei malta olla tarttumatta. Miten tuon sadekelin renkaan kesto/kuluminen. Kestääkö nätisti ajettuna useamman pitkän kuivan pätkän?

Ja onko myös sadekelillä softi paras pidoltaan, jos pitää muuta valita? Ymmärtääkseni pehmeä viittaa rengasseokseen, ja renkaan profiili muutoin olisi aika vastaava (eli ei mitään slicksejä paitsi ehkä asfaltilla)?

Jonkin verran moottoriurheilua tulee seurattua (mm-rallia esimerkiksi) ja simuja pelailtua, mutta on itellä vielä opittavaa säätöpuolessa etenkin:think:
 
Miten saan nauhoitettua ajoni?
Varmaankin Nvidia:n Shadowplay oisi aika helppo, jos vihreän tallin näyttistä löytyy. Pitäisi itselläkin laittaa päälle, kun innostunut ajamaan tuota 4wd-clubia... Hyvät kisailut Ruotsissa tähän mennessä. Mukava oisi saada tännekin videota kärkipään kuskeista (esim. KarikFIN), kun kiinnostaa nuo ajolinjat, jarrutukset ja vauhti ylipäätään. Myös käytetyistä säädöistä olisi mukava saada tietoa, jos joku vaivautuu kirjoittelemaan;)
 
Varmaankin Nvidia:n Shadowplay oisi aika helppo, jos vihreän tallin näyttistä löytyy. Pitäisi itselläkin laittaa päälle, kun innostunut ajamaan tuota 4wd-clubia... Hyvät kisailut Ruotsissa tähän mennessä. Mukava oisi saada tännekin videota kärkipään kuskeista (esim. KarikFIN), kun kiinnostaa nuo ajolinjat, jarrutukset ja vauhti ylipäätään. Myös käytetyistä säädöistä olisi mukava saada tietoa, jos joku vaivautuu kirjoittelemaan;)
Tässä taitaa olla. :) Kovaa menoa kyllä, huhhuh! Propsit @karik134

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tässä taitaa olla. :) Kovaa menoa kyllä, huhhuh! Propsit @karik134

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

On noita tullut katseltua, siksi tuli kyseinen kuski juuri mieleen, kun varsin informatiivistä videota yleensä löytyy ja ajelee auton mukaisella setupilla myöskin noita eikä 180 asteen kääntösäteellä ja viiksivaihteilla;)

Mutta ihan tuosta 4wd-sarjan ruotsista olin oikeastaan kiinnostunut, kun jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee... Kun kuitenkin kärkipään kuskeilla (kuten muillakin) tuo nauhoitus velvoite...:)
 
jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee...
Ollaan sit varmaan melko samalla tasolla, mulla ihan samat aikaerot.
Kertovat että jotkut olisivat lahjakkaita ja jotkut eivät, ei kuulemma treenauskaan välttämättä auta :confused2:;)

En osaa kertoa renkaista tarkempaa infoa, kokeilemallahan tuo varmaan selviää mikä on itselle se paras kuivalla ja märällä asfaltilla.
Paljon haukutaan ajotuntumaa bitumilla, mutta mun mielestä se on ihan kelpo!

Ps. Jos meinaa ajaa A-ryhmän kuukausihaastetta, niin kannattaa olla varovainen viimeisen eli neljännen eventin 7EK:lla. Melko pian alun jälkeen jyrkkä vasen josta liukuu todella helposti rotkoon ja terminal damage.
Se ottaa vähän pattiin :oops:
En tosin ollut ainoa :p
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 201
Viestejä
5 066 287
Jäsenet
81 043
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom