Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Onko toi GOTY nyt siis sellainen, että siinä on kaikki lisäsisältö? Näytti olevan steamissa ihan hyvällä hinnalla, niin voisi napata talteen.Virallisesti tähän ei kait ole otettu kantaa, mutta itse näin veikkaisin, kerta GotY versio julkaistu. Ja yllättävän pitkä elinkaarihan tällä on jo ollutkin, niin luultavasti tekijätiimi on jo siirtänyt katseensa tuleviin peleihin.
Onko toi GOTY nyt siis sellainen, että siinä on kaikki lisäsisältö? Näytti olevan steamissa ihan hyvällä hinnalla, niin voisi napata talteen.
Onko toi GOTY nyt siis sellainen, että siinä on kaikki lisäsisältö? Näytti olevan steamissa ihan hyvällä hinnalla, niin voisi napata talteen.
2 rengasrikkoa matkalla ja yksi valuma neulansilmästä rinnettä alas, mutta muutoin puoli ok varovaisella ajolla.Tulihan kaivettua tämäkin naftaliinista puolen vuoden tauon jälkeen. Eilen tuli kokeiltua tuota suomisarjaa ja uutta skotlantia, mutta en ajanut loppuun asti. Nyt sama sarja R5 autoilla ja ajoin ekaa kertaa loppuun asti nuo skotlannin pätkät ja P3 näyttäisi olevan tällä hetkellä2 rengasrikkoa matkalla ja yksi valuma neulansilmästä rinnettä alas, mutta muutoin puoli ok varovaisella ajolla.
Onnittelut! Toivottavasti Moguzi pistää uutta kautta tulille ja aloittaen skotlannista, nii saadaan edes yhteen kisaan hieman vaihtelua kärjen osaltaTällähetkellä näyttää, että varovaisesti ajamalla pääsee helposti top10, ku maaliintulijoitaki on vain 12. Missään kisassa ei tuollaisia keskeytysmääriä ole nähty, toki itsellä kokemusta vain viimekauden sprinteistä. Tulihan sitä esim. argentiinassa ja montessa keskeytyksiä aika paljon..
b-ryhmäläiset vois olla hauskaa, kunhan ei tuollaisia 5 etapin välejä huolloissa. Renkaanvaihtoja se 3, mut huoltoja tiuhemmin. Ei oo kellää kivaa, jos 80% porukasta keskeyttää.

Itseäni ei b ryhmäläiset napostele, ainoastaan nuo tuoreemmat nelikko autot R5 ja up to 2000cc.
Tuota Skotlantia oli nyt hauska ajaa, koska itselläni ei ole koskaan ollut aikaa/kiinnostusta hoonata ja opetella pätkiä ulkoa. Tykkään ajaa täysin nuotista ja nyt huomaa tässä vissiin ihmisillä virheiden määrän kun ei voi vetää ulkomuistista? Tottakai kun paljon ajaa niin pätkät muistuu mieleen, mutta näiden rallisimujen syöpä on ulkoa opettelu.
Tasauspyörästön säädöllä lähtisin liikkeelle niin takavetoisten harjoittelussa kuin myös B-ryhmäläisissä.
Liukusäätimiä reilusti vasemmalle ja kun kaasunhallinta alkaa olla hanskassa niin säätimiä hiljalleen oikealle.
Perä lähtee, ku kääntää mutkaan (kaasulla saa oikaistua, jos on nopea). Etujousitusta oon kiristäny, takaa kallistustenvakaimia löysänny, eestä kiristäny.. voimaa vieny eteen jne.. Pystyn kyl ajaan, mut millä tyylillä noita pitäis viedä? Ottaa vaan se perä kiinni rattia vispaamalla? Oon liian hidas vaa? Oon nyt vähä oppinu, että kaasua kokoajan ja jarrulla pietään ojien välissä.
Jos perä lähtee mutkaan kääntäessä, niin löysää takaa braking lockia. Itse ajanut aika paljon Lancia S4:lla ja pelkästään tuolla säädöllä ja torque bias -säädöllä saa helpotettua auton hallintaa aika paljon. Varsinkin nopeissa ralleissa torque biasia voi säätää eteen esim. 52-54%, niin myös kaasulla saa oikaistua heitot helpommin. Nuo B-ryhmäläiset on muutenkin riittävän nopeita, niin oma filosofia on vain yrittää tehdä niistä mahdollisimman helppoja ajettavia. Ja rauhallisia kaasupedaalin liikkeitä ja jarrulla sidotaan samalla.
Ja sitten vielä, että jos et jo ole aikaisemmin vakoillut GTR Technicalin säätöjä Yuotubesta, niin kannattaa hyödyntää niitä. Itsekin käytän niitä pohjasäätöinä, joista yleensä saa pienillä muutoksilla omaan hanskaan sopivia. Monet niistä ovat omaan makuun hieman liian yliohjaavia, mutta pienillä lukkomuutoksilla ovat olleet hyviä.Kiitti, pitääpä kokeilla.
Ja sitten vielä, että jos et jo ole aikaisemmin vakoillut GTR Technicalin säätöjä Yuotubesta, niin kannattaa hyödyntää niitä. Itsekin käytän niitä pohjasäätöinä, joista yleensä saa pienillä muutoksilla omaan hanskaan sopivia. Monet niistä ovat omaan makuun hieman liian yliohjaavia, mutta pienillä lukkomuutoksilla ovat olleet hyviä.
Tuolta ku valitset "championshipin" ja haluamasi kisan tulokset. Numero 7 oli edellinen.Mistä nuo tulokset näkee?
Todella hienoa tietä tuo Skotlanti, helposti upeimpia pätkiä mitä olen rallipeleissä ajanut.
Silti ohjaimella ajaessa tämä on niin tylsän helppoa hommaa, että ei koukuta yhtään. Tuntuu että jotakin apuja on päällä, vaikka kaikki olen laittanut pois.
Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.
Mitä mieltä muut on skotlannin kartturista? Tuntuu että siinä on todella huonot nuotit, ja ihan liian myöhään tulee useasti. Ja oudosti pätkii Phillin ääni joissakin kohdissa.
Karsean huono näkyvyys oli sillä ainoalla yö-ek:lla, näkyvyys pitkillä(valot oli täysin ehjät) varmaan jotain 50metrin luokkaa. Varmaan bugittaa valaistus tuolla kun se on nyt mahdotonta ajaa kovin paljon yli 100km/h vaikka osaa ne ek:t melko hyvin.
Omituista mutta juuri ajoin H2 rwd Ford Escortilla USA yö-ek:n niin paljon paremmin valaisi pitkät siellä ainakin, joku 100m tai enemmän ja tuo on vanhempi autokin niin valojen voisi olettaa olevan huonommat kuin Sierrassa kenties. Eikä pitkien valojen valaistus ole edes Puolassakaan noin huono mitä Skotlannissa.Joo tosta ollukkin puhetta. Lieköhän toteutus jotenki raskas ja jouduttu lyhentään valojen matkaa? Polkupyörän lamppuki valaisee paremmin![]()
Omituista mutta juuri ajoin H2 rwd Fordilla USA yö-ek:n niin paljon paremmin valaisi pitkät siellä ainakin?
Mulla sama juttu. Kaksi rallia mennyt pilalle, kun ajanut täysiä ulos sekunnin päästä neulansilmänuotista, johon ei ehtinyt reagoida. Lisäksi on se yksi paha "kolmos-shikaani", mikä muodostuu kahdesta kivikasasta. Juuri aiemmin on ainakin toisesta suunnasta tullut kolmosmutkaa, johon voi ajaa kaasu pohjassa isommalla vaihteella jarrulla sitoen. Auttoi nuottien säätäminen niin aikaiseen, kuin voi.Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.
Mitä mieltä muut on skotlannin kartturista? Tuntuu että siinä on todella huonot nuotit, ja ihan liian myöhään tulee useasti. Ja oudosti pätkii Phillin ääni joissakin kohdissa.
Hieman pidemmällä aikataululla kun olisi nuo kisat, niin kerkeäisi perheellisetkin osallistumaan![]()
Hyvä idea, toivotaan että maanantaina vielä tilanne näin. Ajattelin ajella tämän viikon vielä näitä höntsäilyjä, eri luokilla. Ainakin joku takatuuppari ja B-ryhmä kiinostelee testata. Porukka halusi, myös kisan Kit Carilla, niin semmonenkin.
Niin oliko näille suomi sarjoille tai clubeille joku discord kanavakin?
Jos on tylsän helppoa, et aja äärirajoilla. Kun pelimekaniikat on iskostunut takaraivoon, pitäisi ajaminen olla helppoa, ja haaste tulla siitä kuinka paljon uskaltaa/pystyy viilata niitä sekunteja pois. Ihan sama kuinka hyvä kuski olet, kun ajat niin nopeaa kuin pystyt niin haastetta pitäisi löytyä.
Tarkoitan että tuota ajomallia on helpotettu pädille, kun ratilla taas auto käyttäytyy eri tavalla. Ohjaimella tuntuu että on jotakin apuja päällä koko ajan, takavedoilla voi lähteä kaasu pohjassa mutkista jne. Tuntuma pädillä on tylsä ainakin omaan makuun.
Höpöhöpö. Miksi padilla ees pelaat, jos rattiki on? Jos on liian helppoa, ajat liian helposti. Aika sen totuuden kertoo.
No jopas sitten pädillä ajettaessa ajaminen saa julmetun määrän helpotuksia koska ratilla ajaminen ei todellakaan ole tollasta.![]()
Turha tästä on jauhaa, ja ne ajat ei vaikuta vitun vertaa siihen onko pelin ajomalli helppo pädille.Edelleenkin ihan paskapuheita. Ko. kaveri nätisti sivuuttanut ajoista puhumisen. Jos on helpompaa, nii aikoja (ja ajoja) näytille.
Turha tästä on jauhaa, ja ne ajat ei vaikuta vitun vertaa siihen onko pelin ajomalli helppo pädille.
Simulaattoriksi en ole tätä nähnyt juurikaan väitettävän.
Ylläripylläri vastaus. Jos on helppoa, nii näkyy ajassa. piste.
Itse pelaan nykyään pääosin padilla kun en jaksa rattia aina raahata koneelle. Padilla ihan ok ajella career ja dailyt ym. mutta kyllä ratti kaivetaan esiin aina kun vähänkin totisemmin pitää ajaa. Omalla kohdalla ratti o n. 5-10s nopeampi noilla pitkillä pätkillä, takavetoisilla ero korostuu ratin ja polkimien hyväksi.Turha tästä on jauhaa, ja ne ajat ei vaikuta vitun vertaa siihen onko pelin ajomalli helppo pädille.
Itse pelaan nykyään pääosin padilla kun en jaksa rattia aina raahata koneelle. Padilla ihan ok ajella career ja dailyt ym. mutta kyllä ratti kaivetaan esiin aina kun vähänkin totisemmin pitää ajaa. Omalla kohdalla ratti o n. 5-10s nopeampi noilla pitkillä pätkillä, takavetoisilla ero korostuu ratin ja polkimien hyväksi.
En ole kyllä huomannut että padiohjaus olisi jotenkin helpompi kuin dr1 tai muut ajopelit yleensä (ellei ohjaustuntumaa padille ole täysin ryssitty jostain syystä).
Vakioasetuksilla ajelen. Ruotsi on tässä kyllä huomattamasti helpompi kuin ykkösessä myös ratilla, tuntuu että tiet olisivat leveämmät ja penkkoihin voi nojailla enemmänPädin säädöt toki vaikuttaa paljon tuohon tuntumaan. Jos vertaa ajamista vaikka ykkösen Ruotsiin, niin se oli huomattavasti vaikeampi ja haastavampi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.