DOOM: The Dark Ages 2025 (jatkoa Doom Eternalille) // PC, Xbox Series X|S, PS5, julkaisu: 15.5.2025

Vähän kyllä epäilyttää voiko nää tekstuurit olla oikein vai onko joku bugi. Asetuksien vaihtelu ei vaikuta mitenkään.

DOOM_ The Dark Ages 2025-05-17 17_15_01.png
Ketjussa olevassa tuubivideossa tyyppi testailee eri asetuksia ja toteaa saman asian. Erot ovat loppupelissä jopa häviävän pieniä medium ja nightmare tasojen välillä. Itsekin eri asetuksia testailin. Aika vähän tuntuu olevan vaikutusta fps:ään. Toisaalta kun Doom on vähintään nopeatempoinen peli, niin eipä kaikkia yksityiskohtia ehdi paljoa katselemaan.
Lisäksi Dark Ages on huolella viimeistelty. Se pyörii heti julkaisusta sulavasti, joka ei ole kaikkien pelien kohdalla itsestään selvää.
 
Pelimoottori on kyllä ihan kiva, ei minkäänlaista stutterointia PC:llä, toisinkuin 95% muissa uusissa peleissä (esim. kaikki pelaamani UE5 pelit ovat stutteroineet).

Harmi, että itse peli ei ole kovin kummoinen. Kentät ovat olleet tähän mennessä tylsiä, pelimekaniikat eivät nappaa ollenkaan ja noi mech/lohikäärme vaiheet tuntuu tarpeettomalta filleriltä.

Pelin HUDista tulee vahvasti mieleen tämä kohta parikymmentä vuotta vanha meemi, jatkuvasti jotain ylimääräistä välkkymässä ruudulla:
QugDY.jpg
 
Heh, kylläpä hymyilytti tuo loharilentelyn tiiliseinä joka tuli heti alussa vastaan. Ihan kuin olisi haluttu esitellä miten hienosti se hajoaa, mutta se hajosi skriptatun näköisesti ja ensimmäisen panoksen jälkeen siihen ei tule enää damagea. Puolet jäis siis pystyyn ja jäin ampumaan reunoja jotta näkisin kuinka tiilet irtoilevat. Pettymys...

Muuten on ollut ihan hauskaa. Mekaniikka on helppo oppia ja peli on yllättävän helppo Nightmare vaikeustasolla.
 
Doom ei ole maistunut Doomilta sitten Final Doomin. Onko tässä vielä typeriä areenataisteluita Quake tyyliin, jossa örmyjä spawnailee tyhjästä ja ovet pysyvät lukossa kunnes viimeinen hirviö on vainaa?
 
Tässä ID softwaren moottoripuolen pääjehun kommenttia, miksi siirryttiin RT valaistukseen. Linkki luotu kohtaan, missä kaveri puhuu aiheesta. Koko video tosin hyvin mielenkiintoinen.



Eli se suurin syy on juurikin se, että se säästää aivan tuhottomasti devaajien aikaa ja vaivaa. Varmasti kaikki devaajat tekevät vastaavan siirtymän viimeistään seuraavan konsolisukupolven kohdalla, kun ei tarvita enää välttämättä ID:n koodarivelhojen tasoista osaamista, että homma saadaan rullaamaan 60FPS konsoleillakin.
 
Viimeksi muokattu:
DF videolta vähän kuullostaa ettei ole aikomustakaan palata rasteri grafiikkaan. Tätä systeemiä tullaan kehittelemaan lisää joten tulevaisuudessa RT varmasti hyödynnetään vielä paremmin.

Milloinkohan nvidia ja amd tajuaa tehdä "täyden" RT kortin jonka saa laittaa SLI/Crossfirellä siihen peli kortin kylkeen.
 
Tässä ID softwaren moottoripuolen pääjehun kommenttia, miksi siirryttiin RT valaistukseen. Linkki luotu kohtaan, missä kaveri puhuu aiheesta. Koko video tosin hyvin mielenkiintoinen.



Eli se suurin syy on juurikin se, että se säästää aivan tuhottomasti devaajien aikaa ja vaivaa. Varmasti kaikki devaajat tekevät vastaavan siirtymän viimeistään seuraavan konsolisukupolven kohdalla, kun ei tarvita enää välttämättä ID:n koodarivelhojen tasoista osaamista, että homma saadaan rullaamaan 60FPS konsoleillakin.

Ei voi olla, tässä ketjussa tietäjät tietää ettei oo mitään hyötyä ja ei voi viedä tehoja RT.
 
Vähän kyllä epäilyttää voiko nää tekstuurit olla oikein vai onko joku bugi. Asetuksien vaihtelu ei vaikuta mitenkään.
Hei siinä RTGI joten ei voi olla bugeja. :tup:
Eli se suurin syy on juurikin se, että se säästää aivan tuhottomasti devaajien aikaa ja vaivaa. Varmasti kaikki devaajat tekevät vastaavan siirtymän viimeistään seuraavan konsolisukupolven kohdalla, kun ei tarvita enää välttämättä ID:n koodarivelhojen tasoista osaamista, että homma saadaan rullaamaan 60FPS konsoleillakin.
Niin siis että saadaan 2020 pelejä graafisesti huonompi tai hyvällä tuurilla saman tasoinen peli rullaamaan 60 FPS? En nyt ole ihan vielä shampanjaa korkkaamassa kuitenkaan. Haiskahtaa siltä että pelaajien hardwarea ja laskentatehoa varastetaan korporatioiden ahneuden ja laiskuuden kompensoimiseksi.

Id on perinteisesti ollut teknisesti erittäin osaava studio joten ehkä tässä on joku pitkän aikavälin betti että nyt julkaistaa raakile ja paskapallero, mutta se tekninen kehitys ja investointi mikä tämän pelin ohessa tuotettiin maksaa itsensä takaisin tulevaisuudessa muissa peleissä.
 
Harmi, että itse peli ei ole kovin kummoinen. Kentät ovat olleet tähän mennessä tylsiä, pelimekaniikat eivät nappaa ollenkaan ja noi mech/lohikäärme vaiheet tuntuu tarpeettomalta filleriltä.

Pelin HUDista tulee vahvasti mieleen tämä kohta parikymmentä vuotta vanha meemi, jatkuvasti jotain ylimääräistä välkkymässä ruudulla:
Mua ei hudi haittaa, mutta muuten olen jossain määrin samoilla linjoilla. Lohikäärme ja mech osuudet tuntuvat nightmarellakin vaikeilta hävitä koska niiden taistelumekaniikat on osin ennalta skriptattuja ja jäykkiä. Käytännössä vain nappiyhdistelmien ja rytmin opettelua.

Muuten kyllä tykkään Doom menosta ja kentistä, mutta tuntuu että juoni ja ylipäätään fiilis joka Doom Eternalissa ja 2016:ssa oli puuttuu täysin. Tämä tuntuu osittain joltain fanien community modilta enemmän kuin Doom tiimin tekoselta. Soundtrack on hyvä, mutta se on vakiona aivan liian hiljainen (kannattaa käydä asetuksista laittamassa tappiin) ja jotenkin se ei ihan mätsää taistelukohtausten kanssa kuten Eternalissa.

Suosittelen peliä kyllä edelleen Doom faneille, mutta pyyntihinta on aivan naurettavuuden huippu. Sain tämän itse "hyvään hintaan", mutta en maksaisi tästä edes vakiotua historiallisesti normaalia PC pelien 50e hintaa. Ehkä joku 30-40e on asiallinen hinta tai sitten gamepassin kautta.

Edit: Sori tuplista.
 
Hei siinä RTGI joten ei voi olla bugeja. :tup:

Niin siis että saadaan 2020 pelejä graafisesti huonompi tai hyvällä tuurilla saman tasoinen peli rullaamaan 60 FPS? En nyt ole ihan vielä shampanjaa korkkaamassa kuitenkaan. Haiskahtaa siltä että pelaajien hardwarea ja laskentatehoa varastetaan korporatioiden ahneuden ja laiskuuden kompensoimiseksi.

Id on perinteisesti ollut teknisesti erittäin osaava studio joten ehkä tässä on joku pitkän aikavälin betti että nyt julkaistaa raakile ja paskapallero, mutta se tekninen kehitys ja investointi mikä tämän pelin ohessa tuotettiin maksaa itsensä takaisin tulevaisuudessa muissa peleissä.

En sanonut missään vaiheessa, että se olisi pelaajille lopputuotteen näyttävyyden ja varsinkaan toimivuuden kannalta automaattisesti paras ratkaisu. Kyllä käsin tekemällä saadaan varmasti usein yhtä hyvää ja taiteellisesti jopa parempaa/erikoisempaa jälkeä. Kyllä se valaistus on silti aina luonnollisemman näköinen, jos GI on RT:llä toteutettu.

Tässä Doomissakin nimenomaan käsin tekemällä olisi päästy yleisilmeeltään hyvin samantasoiseen lopputulokseen suurimmalti osin, koska on staattinen päivän aika ja peli olisi pyörinyt huomattavasti joutuisammin. Tulevaisuus on kuitenkin Ray/path tracing juurikin tuo deviajankin ja kustannusten takia. ID:n todella kova pelimoottori mahdollistaa jo nyt sen, että voidaan jättää jo kokonaan pois tuo käsin säätäminen ja offline laskeminen valaistuksen suhteen, kun sillä saadaan homma toimimaan myös konsolipuolella ihan perusmalleillakin 60 FPS.
 
Hei siinä RTGI joten ei voi olla bugeja. :tup:
En ole väittänyt ettei ole bugeja? Olen sanonut että mitään RT vapaata versiota ei ole tulossa todennäköisesti, eikä mitään suorituskykyihmeitä. Tämän näkee kun kattoo indian jones peliä, jossa sama teknologia.

Bugeja vaikuttaa olevan HDR toteutus ja mahdollisesti tekstuureissa.
 
Doom ei ole maistunut Doomilta sitten Final Doomin. Onko tässä vielä typeriä areenataisteluita Quake tyyliin, jossa örmyjä spawnailee tyhjästä ja ovet pysyvät lukossa kunnes viimeinen hirviö on vainaa?
Tuotahan nämä uudet Doomit on käytännössä kokonaan, mikä tekee niistä pidemmän päälle todella kaavamaisia ja itseään toistavia. Itsellä meni tämä refundiin ennen kun tuli 2 tuntia täyteen. Vaikka jaksoin kaksi edellistä peliä vetää läpi niin tämä ei enää iskenyt, ja 80€ hinta alkoi jälkikäteen tuntua törkeältä.
 
Pitkästä aikaa jaksoin pelata loppuun asti doomin. Pari edellistä jäi minulta kesken. Nyt pelasin xbox versioo joka kyllä pyöri hienosti ja näyttikin hyvältä. Ohjaimen kanssa tähtääminen edelleen minulle hankalaa mut muuten napit istu ihan hyvin. Oikeastaan vasta loppupuolella tuntui että alan vähän jotain osaamaan.
Aloittelin toista kierrosta pelaamaan PCllä hiiren/näppiksen kanssa. Menee kyllä huomattavasti paremmin kun pelikin tutumpi. Engine on kyllä minusta hyvä kun framerate on tasainen eikä ole mitään pitkiä latauksia.
 
RT Path tracingista pari ekaa kuvaa. Voi vaatia melkoisesti tehoja. 🙃


Päivitys tulossa ensi kuussa.

Vasta... Just aattelin, että lykkään eteenpäin jatkamista siihen asti, että tulee tuo PT moodi. :smoke:

Aattelin että tulee tyyliin tällä/ensi viikolla.
 
Harmi, että itse peli ei ole kovin kummoinen. Kentät ovat olleet tähän mennessä tylsiä, pelimekaniikat eivät nappaa ollenkaan ja noi mech/lohikäärme vaiheet tuntuu tarpeettomalta filleriltä.

Tämä on omakin kokemukseni. Kaikki on sinänsä toteutettu ihan hyvin, pelaaminen on sujuvaa, ei ole tullut bugeja, haulikko potkii oikein kunnolla jne. Mutta kaikki tuntuu vaan tosi tylsältä putkijuoksulta joka toistaa itseään. En ole kovin pitkällä, ehkä 4 chapteria pelattu läpi. Mutta en ole varma jaksanko tätä tahkota loppuun. Jostain syystä Eternal kiinnosti paljon tätä enemmän aikoinaan. Ehkä tämä on sitten vaan jo koettu liian monta kertaa liian samanlaisena ja olen "kasvanut ulos" Doomeista. Mene ja tiedä.
 
Tämä on omakin kokemukseni. Kaikki on sinänsä toteutettu ihan hyvin, pelaaminen on sujuvaa, ei ole tullut bugeja, haulikko potkii oikein kunnolla jne. Mutta kaikki tuntuu vaan tosi tylsältä putkijuoksulta joka toistaa itseään. En ole kovin pitkällä, ehkä 4 chapteria pelattu läpi. Mutta en ole varma jaksanko tätä tahkota loppuun. Jostain syystä Eternal kiinnosti paljon tätä enemmän aikoinaan. Ehkä tämä on sitten vaan jo koettu liian monta kertaa liian samanlaisena ja olen "kasvanut ulos" Doomeista. Mene ja tiedä.

Hyvin samoja ajatuksia täälläkin, joskin tuossa vuoden vaihteen molemmin puolin tuli pelattua uudistettua Doom+Doom II pakettia monta sataa kenttää ja voi todeta huoletta, että en ole kasvanut näistä ulos. Nuo vanhat Doomit ovat aikalailla joka asiassa parempia ja/tai mielenkiintoisempia kuin nämä uudemmat ja ei päässyt kyllästyminen iskemään vaikka samalla haulikolla tuli vedettyä kymmeniä tuhansia demoneita pinoon.

Dark Ages on ihan hyvä kokeilu tehdä hieman eri ympäristöön Doom peli, mutta jää kuitenkin hieman kädenlämpöiseksi ainakin 7 chapterin perusteella. Pitää nyt yrittää vetää chapter päivässä vauhdilla loppuun asti kuitenkin. Eniten kaipaisin: aseet joilla ampuminen tuntuisi yhtä hyvältä kuin vanhoissa doomeissa, paremmat äänet ja musiikit. Visuaalinen puolikin kaipaisi jotain, nyt on paljon kaikenlaista ruudulla mutta tunne jää puuttumaan.
 
Ihan ok:lta peli tuntui kun hieman kokeilin, ei nämä uudet ole kyllä millään tasolla kunnolla iskeneet.

Voi kun tekisivät jatkoa Doom 3:selle jatkoa, alun perin en tuosta silloin kun se julkaistiin tykännyt kauheasti mutta vuosien saatossa olen alkanut pitämään siitä enempi ja enempi.
 
Meinasin ottaa tän työn alle mutta nyt onkin hyvä odotella tuota path tracing päivitystä.

Tää alkaa vähän tympimään, nyt kun ilmiö on tullut selväksi.
Doom-The-Dark-Ages-path-tracing-comparison.jpg

DLSS ei paranna noita heijastuksia. DLSS kytkee pois jotain kuvanpaskomista kuten huonon AA korvaten sen omalla paremmalla, ja täten se näyttää paremmalta. Aiemmin tätä ahkerasti esiteltiin Death Strandingin laatikoilla, joissa tekstit eivät olleet luettavissa 4k native, mutta 4k dlss olikin.


Osapuilleen tuo peli näyttää OK suorituskyvyn romahtamisen suhteen, mitä olen enemmän videoita katsellut. (siis että sille on jossain määrin visuaalista katetta) Tosiaan itse odotan että tuo päivitys tulisi ja sitten nappaan tämän gamepassista.
 
Meinasin ottaa tän työn alle mutta nyt onkin hyvä odotella tuota path tracing päivitystä.

Tää alkaa vähän tympimään, nyt kun ilmiö on tullut selväksi.
Doom-The-Dark-Ages-path-tracing-comparison.jpg

DLSS ei paranna noita heijastuksia. DLSS kytkee pois jotain kuvanpaskomista kuten huonon AA korvaten sen omalla paremmalla, ja täten se näyttää paremmalta. Aiemmin tätä ahkerasti esiteltiin Death Strandingin laatikoilla, joissa tekstit eivät olleet luettavissa 4k native, mutta 4k dlss olikin.


Osapuilleen tuo peli näyttää OK suorituskyvyn romahtamisen suhteen, mitä olen enemmän videoita katsellut. (siis että sille on jossain määrin visuaalista katetta) Tosiaan itse odotan että tuo päivitys tulisi ja sitten nappaan tämän gamepassista.
En nyt oo varma, mutta heijastukset todennäköisesti paranee ray reconstruction teknologialla, joka on vaihtoehtoinen denoising menetelmä ja jotain muita parannuksia. Sama ilmiö oli ainakin cyberpunkissa kun se lisättiin peliin.

Pelkkä temporaalinen skaalaus ei pysty tuota tekemään mitä kuva näyttää.
 
pelimekaniikat eivät nappaa ollenkaan ja noi mech/lohikäärme vaiheet tuntuu tarpeettomalta filleriltä.
Naurettavaa että se juttu minkä Eternalin aseiden jugglauksen jälkeen keksivät Doomiin on 6. ja 7. genin turretti ajelu välikohtaukset ja parry mekaniikat. Vähä karkailee siitä Doom hengestä nämä.
 
Kankealta tuntuu tän pelaaminen verrattuna Eternaliin. Vaikka on tässä varmaan aika ruosteessa kun ei ole mitään fps shootereita tullut paljoa pelattua. Ultra-Violencella tulee turpaan vähän väliä, varsinkin jos ajautuu vähänkin lähemmäs jotain isompia mörköjä. Katotaan nyt pitääkö laskea vaikeustasoa jos alkaa jatkuvat kuolemat turhauttaa liiaksi, onneksi kovin kaukaa ei yleensä tarvii jatkaa.
Mutta ihan hyvin tuntuu pyörivän, koko ajan jossain 80-100fps grafiikat tapissa 3440x1440 resolla ja RTX4090, sulavaa menoa ilman nykimisiä.
 
Hyvin samoja ajatuksia täälläkin, joskin tuossa vuoden vaihteen molemmin puolin tuli pelattua uudistettua Doom+Doom II pakettia monta sataa kenttää ja voi todeta huoletta, että en ole kasvanut näistä ulos. Nuo vanhat Doomit ovat aikalailla joka asiassa parempia ja/tai mielenkiintoisempia kuin nämä uudemmat ja ei päässyt kyllästyminen iskemään vaikka samalla haulikolla tuli vedettyä kymmeniä tuhansia demoneita pinoon.
Vahva suositus Doomin wadeille. Esim Eviternity 1 ja 2, sekä Going Down. Noita on lukemattomia ja ne on tehty käsittämättömän laadukkaasti.
 
En tiiä, ei tää oikeen lähe. Vituttaa lähinnä pelata ja ehkä siksi kun ei vaan osaa. Nightmaresta en suostu vaikeusastetta laskemaan kun ei se ole ennenkään ollut ongelma.
Tässä ei nyt meinaa löytää sitä oikeaa rytmiä pelata. Ei pysty olemaan täysin ADHD, mutta silti rauhallisempi tyyli ei toimi. Vaaditaan menemään iholle, mutta sitten kun näin teet niin vedät kaiken tulen itseesi ja naama onkin sen jälkeen punaisena. Aseetkin ihan tunnottomia rutkuja.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä, ei tää oikeen lähe. Vituttaa lähinnä pelata ja ehkä siksi kun ei vaan osaa. Nightmaresta en suostu vaikeusastetta laskemaan kun ei se ole ennenkään ollut ongelma.
Tässä ei nyt meinaa löytää sitä oikeaa rytmiä pelata. Ei pysty olemaan täysin ADHD, mutta silti rauhallisempi tyyli ei toimi. Vaaditaan menemään iholle, mutta sitten kun näin teet niin vedät kaiken tulen itseesi ja naama onkin sen jälkeen punaisena. Aseetkin ihan tunnottomia rutkuja.
Itse huomasin että suurin ongelma pelatessa oli että unohtaa pitää sitä kilpeä ylhäällä koska se blokkaa lähestulkoon kaiken damagen, toki jos liikaa ottaa höykytystä niin se menee jäähylle. 2016/Eternal veteraanina (aina nightmarella myös, tuhannen pelituntia takana) tämä oli ehkä vaikein pelimekaniikka iskostaa selkarankaan.
 
Mulla jökkii ainoastaan hidas aseenvaihto, jos kohtaan läjän pikkudemoneita ja haluan vaihtaa AoE luupyssyyn niin eipä se vaihtaminen oikein ole väärti kun kestää niin kauan sekä ei pysty blokkaamaan kun vaihtaa.

Ultra Violence tuntunut sopivalta vaikeustasolta näin vähemmän Doomeja mättäneelle, henki lähtenyt monen monta kertaa jo ettei täysin läpijuoksu ole.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä, ei tää oikeen lähe. Vituttaa lähinnä pelata ja ehkä siksi kun ei vaan osaa. Nightmaresta en suostu vaikeusastetta laskemaan kun ei se ole ennenkään ollut ongelma.
Tässä ei nyt meinaa löytää sitä oikeaa rytmiä pelata. Ei pysty olemaan täysin ADHD, mutta silti rauhallisempi tyyli ei toimi. Vaaditaan menemään iholle, mutta sitten kun näin teet niin vedät kaiken tulen itseesi ja naama onkin sen jälkeen punaisena. Aseetkin ihan tunnottomia rutkuja.

Mulla jökkii ainoastaan hidas aseenvaihto, jos kohtaan läjän pikkudemoneita ja haluan vaihtaa AoE luupyssyyn niin eipä se vaihtaminen oikein ole väärti kun kestää niin kauan sekä ei pysty blokkaamaan kun vaihtaa.

Ultra Violence tuntunut sopivalta vaikeustasolta näin vähemmän Doomeja mättäneelle, henki lähtenyt monen monta kertaa jo ettei täysin läpijuoksu ole.
Näiden lisäksi tuntuu että edelleen sitä vähän unohtuu minkä vihollisen kohdalla pitää pysyä kaukana ja missä tilanteissa pitää mennä lähelle. Toinen selkeä helpottaja on kun hahmottaa missä järjestyksessä isommat kannattaa tiputtaa. Esim. Cyberdemon on naurettavan helppo yksinään, mutta joukon keskellä tulee 100 % varmana tukkaan kun parryfestin kesken joku iskee selkään. Arachnotron taas pitää tappaa heti ensimmäisenä, sillä muuten se jatkuva kuulasuihku vie hengen.

Viekä vaan kun keksisi varman taktiikan Revenanteihin, jotka on minulle aika katastrofi silloin kun ympärillä on porukkaa. Yksinään saan ne kyllä, mutta ne tappavat niin tehokkaasti etten melkein koskaan onnistu siivoamaan aluetta ympäriltä kuolematta.
 
Näiden lisäksi tuntuu että edelleen sitä vähän unohtuu minkä vihollisen kohdalla pitää pysyä kaukana ja missä tilanteissa pitää mennä lähelle. Toinen selkeä helpottaja on kun hahmottaa missä järjestyksessä isommat kannattaa tiputtaa. Esim. Cyberdemon on naurettavan helppo yksinään, mutta joukon keskellä tulee 100 % varmana tukkaan kun parryfestin kesken joku iskee selkään. Arachnotron taas pitää tappaa heti ensimmäisenä, sillä muuten se jatkuva kuulasuihku vie hengen.

Viekä vaan kun keksisi varman taktiikan Revenanteihin, jotka on minulle aika katastrofi silloin kun ympärillä on porukkaa. Yksinään saan ne kyllä, mutta ne tappavat niin tehokkaasti etten melkein koskaan onnistu siivoamaan aluetta ympäriltä kuolematta.
No just näin,

Välillä homma on ihan läpsyttelyä ja isot bossit ei tuota ongelmia, mutta sitten joskus taas tökkii ja ei onnistu... ja kaikki johtuu ihan siitä, että peli ei lähde vielä omasta selkärangasta ja ei tule kyllä juostua kilpi suojana vaikka ehkä välillä pitäisi. Eilen jatkoin Abyssal Forest - kentästä peliä ja siinä se eka isompi mähinä missä Whiplash esiintyi ensimmäistä kertaa. Tämä sotki sopivasti omat pelit kun pitää taas lähestyä Whiplashin kaatoa eri tyylillä. No, ottaahan se aikansa tottua kun kahden pelin jälkeen pelimekaniikka muutetaan kokonaan.
 
Joo eniten itsellekin tuo kilven käyttö suojana tuottaa ongelmia. Ei meinaa vaan millään tulla luonnostaan, kun on tottunut siihen, että liike on se millä vahinkoa vältellään. Pitää kanssa vaan oppia milloin voi mennä shield bashilla iholle ja milloin vaan heittää kilpi. Aseet on super shotgunia lukuunottmatta aika lussuja kyllä omastaki mielestä. SS kyllä toimii läheltä edelleen ihan mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Peli oli liian helppo, vaikeutta lisätty nightmarelle erityisesti. Vaikeutta voidaan säätää ilman virallista päivitystä.

 
Peli oli liian helppo, vaikeutta lisätty nightmarelle erityisesti. Vaikeutta voidaan säätää ilman virallista päivitystä.


Ilmeisesti peli hakee vaikeustaso säädöt jostain REST apista bootin aikana. Mitähän käy jos pelin käynnistää ilman nettiä? Onko vaikeustaso sitten eri? Käynnistyykö peli ilman nettiä eli oliko tässä mandatory online requ?
 
Itsekkin olen pelannut tätä muutaman tunnin ja fiilikset ovat laskeneet alkuinnostuksesta.

Pelissä ei ole suoranaisesti mitään vikaa, vaan ehkä nyt tämä on itsestä kiinni. Eli vaikka pelattavuus on itsessään tosi sulavaa ja tyydyttävää, niin kyllä tuo kilven käyttö alkoi jotenkin puuduttamaan. Muutenkin iski taisteluväsymys, eikä hengähdystaukoja ole ja tarina on yhdentekevä. Tiedän, tämä on Doom, mutta silti en voi itselleni mitään.

Toisekseen, itselle tulee neuroosi noista kerättävistä asioista ja salaisuuksista. Kun kokoajan peli muistuttaa paljonko sinulta puuttuu kerättäviä, niin se on jotenkin tosi luotaantyöntävää. Eli voisi sanoa, että näinkin pienen mittakaavan pelissä minulle tuli se kuuluisa ubiähky. Ja tiedän että ei ole pakko kerätä kaikkea, ja tämä on minun oma ongelma, josta luulin päässeeni jo eroon.

Mutta ihan hyvä peli kyseessä mutta ei minulle. Katsotaan seuraavaksi miltä tuo Cyberpunk maistuu nykyään.
 
Ilmeisesti peli hakee vaikeustaso säädöt jostain REST apista bootin aikana. Mitähän käy jos pelin käynnistää ilman nettiä? Onko vaikeustaso sitten eri? Käynnistyykö peli ilman nettiä eli oliko tässä mandatory online requ?
Vähän pilkunnussintaa näin perjantaille, mutta ei tuolla välttämättä ole mitään tekemistä REST:n kanssa. Rajapinta se kuitenkin on.

Mutta takaisin peliin:
Kokeilin tuota Revenant solmua avata laskemalla vaikeustasoa ja se meni tylsäksi. Kahden vaikeimman tason välillä on todella pieni ero ja siitä seuraavaan on pomppu niin iso että meni ihan läskiksi ja leikiksi pelaaminen. Vähän ehkä ärsyttää että yhden taistelun vaikeustaso on niin huonosti linjassa muiden kanssa, mutta ehkä se on vain minun pelityylini joka mättää.
 
Voi itku. Oispa vanhaa kunnon Doomia jossa hirviöt ovat valmiina käytävillä tai tukikohdissa, eivätkä spawnaa selän taakse laumana kun areenan portit menevät lukkoon.
Tainu aika kullata muistot? Just tuli tuossa pelattua Ultimate Doom (ekan Doomin 1-4 episodit) läpi ja on siinäkin tyhjästä spawnaavia monstereita esim. Episode 3:n mappi 5 tai Episode 4:n mappi 6 jossa on tapettava Cypermon ennenkuin kentän voi läpäistä... :smoke:
Muta ei tosiaan läheskään niin paljon ole noita tyhjästä spawnaawia kuin näissä uusissa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 118
Viestejä
4 789 352
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom