DOOM: The Dark Ages 2025 (jatkoa Doom Eternalille) // PC, Xbox Series X|S, PS5, julkaisu: 15.5.2025

Oli kyllä 5/5 kokemust itselle tämäkin Doom kuten ollut jokainen osa. Erosi sopivasti edeltäjästään.
Pelasin Xbox Series X:llä Game Pass:ta Ultra Violence vaikeudella joka minusta oli juuri hyvä vaikeustaso minulle ensimmäisellä kerralla.
Seuraavaksi voisikin pelata Nightmare vaikeudella. Tuolla olisi vielä lisäkin vaikeustasoja kuten Pandemonium ja Ultra-Nightmare. Saa nähdä jaksaako loulta tuolla Ultra-Nightmarella kun siinä käsittääkseni peli loppuu yhdestä kuolemasta joten voi olla kolmannellakin pelikerralla minulle liian vaikea.

Oli kyllä 5/5 kokemust itselle tämäkin Doom kuten ollut jokainen osa. Erosi sopivasti edeltäjästään.
Pelasin Xbox Series X:llä Game Pass:ta Ultra Violence vaikeudella joka minusta oli juuri hyvä vaikeustaso minulle ensimmäisellä kerralla.
Seuraavaksi voisikin pelata Nightmare vaikeudella. Tuolla olisi vielä lisäkin vaikeustasoja kuten Pandemonium ja Ultra-Nightmare. Saa nähdä jaksaako loulta tuolla Ultra-Nightmarella kun siinä käsittääkseni peli loppuu yhdestä kuolemasta joten voi olla kolmannellakin pelikerralla minulle liian vaikea.
Onko tateilla helppo tähtäillä vai miten ihmeessä pärjäät konsolilla Ultra Violencella? Kokeilin pelata Doom Eternalia konsolilla, ja aika nopeasti piti ruuvata vaikeustasoa alemmaksi, kun padilla ei pärjää.

Veikkasin, että gamepadilla olisi painotettava enemmän tiettyjä aseita ja shield-päivityksiä (esim. auto turret).

Onko tateilla helppo tähtäillä vai miten ihmeessä pärjäät konsolilla Ultra Violencella? Kokeilin pelata Doom Eternalia konsolilla, ja aika nopeasti piti ruuvata vaikeustasoa alemmaksi, kun padilla ei pärjää.
Itse pelasin ensimmäiset ~50% Eternalista viime vuonna Steam Deckillä joko Ultra Violence tai Nightmare vaikeusasteella. Oikealla tatilla tähtäin tarpeeksi lähelle kohdetta ja sitten vasemmalle tatilla sivuttaisliikkeellä hienosäätö. Tärkeintä ettei koskaa pysähdy vaan on jatkuvassa liikkeessä. Kyllä siihen tottuu kun harjoittelee.
Tuolla olisi vielä lisäkin vaikeustasoja kuten Pandemonium ja Ultra-Nightmare. Saa nähdä jaksaako loulta tuolla Ultra-Nightmarella kun siinä käsittääkseni peli loppuu yhdestä kuolemasta joten voi olla kolmannellakin pelikerralla minulle liian vaikea.
Itselläni ei yksinkertaisesti ole elämässä tarpeeksi paljon aikaa tuohon + jos esim. 20h työn jälkeen menettäisin koko kampanjan pikkuvirheen takia niin varmaan tuhoaisin puoli kaupunkia ragessa. :cigarbeye:

Jos kuitenkin olisin tarpeeksi hullu tuota yrittämään tai jos olisin edelleen vanhempieni luona asuva teini jolla on liikaa aikaa niin oma strategiani olisi seuraava:
- Opettele lähes virheetön (+99% success rate) parry
- Pelaa aivan helvetisti Nightmare kampanjaa ja opettele kaatamaan jokainen bossi vaivatta
- Testaa kaikkia pelin meelee-aseita, ampuma-aseita ja erikoisaseita ja valitse tarkasti joku buildi/skilltree combo jolla lähdet tuota yrittämään
- Skippaa tarpeettomat taistelut, mutta kerää kuitenkin kaikki kulta ja jalokivet jotta saat unlockattua kaiken tarvittavan

Olen pelannut Xbox ohjaimella räiskintäpelejä vuodesta 2002 niin sitä on tottunut. Tämä peli on mielestäni myös helpompi kuin Doom Eternal tuolla vaikeudella mutta tosiaan tässähän on lisää vaikeustasoja vielä.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 808
Jäsenet
77 803
Uusin jäsen
RehtoriS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom