Elämä valuu hukkaan

Itte olen ajatellut homman niin. että töissä käydään, jotta vapaa-ajalla olisi mahdollisuuksia tehdä niitä juttuja mitkä kiinnostaa. Yli 20v samassa työpaikassa helppoja työtehtäviä (sähkö/automaatio, suunnittelua ja testausta) jotka eivät kummittele mielessä viimeisenä ajatuksena illalla.

Tsemiä vaan! :)

MIkä on elämän tarkoitus.
-Olla vapaa // Orjana elämisessä ei ole mitään järkeä. ( mahdollinen paradoksi ) Kohtalo?
-Tehdä omia päätöksiä, kun pitää valita, toinen valinnoista ei välttämättä ole väärä. On kyse vaan siitä, että saa itse valita, valita vaikka joka kerta samalla tavalla jos haluaa.
-Kehittyä ( ihmisenä, miehenä, *kaikessa muussa* )
-Poistuminen mukavuus alueelta,, ei aina ole kivaa, mutta se yleensä kehittää ja kasvattaa ihmistä ja tulevaisuudessa saman asian tekeminen, ei tunnu niin pahalta ja asioiden tekeminen vie aina eteen päin. Eli jos et kohtaa ensimmäistä haastetta niin et voi ottaa seuraavaakaan vastaan.
Kasvaa aikuiseksi. ( Halu tehdä omia asioita omalla tavalla, ottaa vastuu tekemisistään. ; Lapsen oma tahdo kasvaa se on silloin valmis jättämään edellisen ikäluokan taaksensa )

Ongelmia ei pidä taikka kannata juosta karkuun, koska niillä on tapana seurata. Asiat jotka kokee ongelmaksi pitää selvittää mahdollisemman nopeasti. Selvitetty ja läpikäydyt asiat antavat mielenrauhaa ja antavat voimaa.

Jokaisella voi olla elämän tarkoitus erilainen ja se voi ja luultavasti muuttuukin elämän aikana.
Elämän tarkoitus on elää ja kuolla. Ilman mitää lopullista isompaa tarkoitusta.
Jokainen määrittelee itse elämänsä tarkoituksen.
Elämän tarkoitus on saada aika kulumaan ( mielummin itselle sopivalla tavalla )

Elämän tarkoitus on tehdä valintoja.

Elämän tarkoitus on tehdä valintoja.

Elämä on valintoja... ja viimeiset 10 vuotta ei ole tullut aina valittua ihan niin kuin jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut.

Itte olen ajatellut homman niin. että töissä käydään, jotta vapaa-ajalla olisi mahdollisuuksia tehdä niitä juttuja mitkä kiinnostaa. Yli 20v samassa työpaikassa helppoja työtehtäviä (sähkö/automaatio, suunnittelua ja testausta) jotka eivät kummittele mielessä viimeisenä ajatuksena illalla.

Tsemiä vaan! :)

Vähän samaan tapaan mäkin tätä ajattelen. Ja monen kohdalla työn rutiini pitää myös elämän kasassa, varsinkin silloin kun muuta tekemistä ei ole loputtomasti. Mutta ainakaan meikäläisen nykyisestä työstä ei koko elämän tarkoitukseksi ole.

Jo vuosia kokenut, että tietynlainen yksinkertaistettu erakkomainen elämäntapa voi olla ainoa tie, jossa on minkäänlaista järkeä itselleni. Siitä huolimatta takerrun aina kaikista turhimpiin asioihin, joista saa ainoastaan nopeita kiksejä.
Ehkä joku päivä löydän sen oman keskitieni. (todennäköisesti en.)
Avatarin pasifisti puolustusministeri/sukulainen löysi oletettavasti kuitenkin omansa.

Jo vuosia kokenut, että tietynlainen yksinkertaistettu erakkomainen elämäntapa voi olla ainoa tie, jossa on minkäänlaista järkeä itselleni. Siitä huolimatta takerrun aina kaikista turhimpiin asioihin, joista saa ainoastaan nopeita kiksejä.
Ehkä joku päivä löydän sen oman keskitieni. (todennäköisesti en.)
Avatarin pasifisti puolustusministeri/sukulainen löysi oletettavasti kuitenkin omansa.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että tuollainen semi-erakkomainen elämä taitaa olla aika luontaista etenkin keski-ikäistyville suomalaismiehille. Ei se ole siis kovin ihmeellistä ja extremeä, vaan ilmeisesti aika luonnollista.

Nyt kun pimppaloorakin kiinnostaa yhä vähemmän, niin tuntuu, että eipä ole suurta tarvetta ylipäätään olla ihmisten kanssa koko ajan tekemissä. Korona-kevät on melkein ollut helpotus, kun on ollut hyvä syykin olla eristäytyneenä... :) Näitä saisi olla useamminkin. No ei. Mutta joo. Mutta ei.

Viimeksi muokattu:
Itse olen tullut siihen tulokseen, että tuollainen semi-erokkomainen elämä taitaa olla aika luontaista etenkin keski-ikäistyville suomalaismiehille. Ei se ole siis kovin ihmeellistä ja extremeä, vaan ilmeisesti aika luonnollista.

Nyt kun pimppaloorakin kiinnostaa yhä vähemmän, niin tuntuu, että eipä ole suurta tarvetta ylipäätään olla ihmisten kanssa koko ajan tekemissä. Korona-kevät on melkein ollut helpotus, kun on ollut hyvä syykin olla eristäytyneenä... :) Näitä saisi olla useamminkin. No ei. Mutta joo. Mutta ei.

Luonnollista varmastikin.
Ilman taloudellisia velvoitteita kiinnostaisi kyllä kokeilla theravada-munkin elämääkin, mutta siihen tuskin tulee mahdollisuutta.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 818
Jäsenet
80 987
Uusin jäsen
Heepinpoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom