Rakentelin tässä koneen kun sai viimeisetkin osat hankittua tuon Gigantin tarjouksen kanssa. Tuli samalla ostettua Palit Gamingpro 5080 näytönohjain.
Kasailin konetta tuossa viikonloppuna ja ongelmana on että tuo 5080 ei lähde päälle tuossa PCIe paikassa eikä emolevy tunnista sitä ollenkaan eikä näytönohjainta löydy laitehallinnan kautta. Koneessa muuten tuntuu kaikki toimivan kuten pitääkin ja saan kytkettyä emon HDMI paikkaan näytön.
Emolevynä: Asus TUF GAMING B850-PLUS WIFI
Prosessori: AMD 9800X3D
Muistit: Kingston Fury 32Gb DDR5
Kiintolevy: Samsung 990 2Tb
PSU: Corsair RM850x
-Olen kokeillut asentaa näytönohjainta useaan kertaan
-tarkistanut johdot virtalähteeltä
-emon uusin BIOS asennettu
-emolevyn ajurit on päivitetty
-asensin näytönohjaimen myös kakkos PCIe paikkaan jolloin siihen tulee virrat ja valot syttyvät, mutta BIOS ei havainnut korttia. Eilen laitehallinta löysi näytönohjaimen ja näytti sen, mutta NVIDIA app ei tunnistanut sitä eikä löytynyt laitehallinnasta enää tänään.
-kokeilin vaihtaa PCIe nopeuden AUTO -> GEN4 -> GEN3
-olen kokeillut DPI sekä HDMI johtoja ja kahta eri näyttöä
-Primary GPU biosilla on PCIe
Googlettelun perusteella samankaltaista ongelmaa on tuntunut olevan, mutta mitään yksiselitteistä ratkaisua sitten taas ei. Sen perusteella että kortille tulee kuitenkin virrat tuolla toisella PCIe paikalla niin gpu:n olettaisi toimivan vaikka kuvaa siitä en ole onnistunutkaan saamaan ulos. Päättelisin sitten että emolevyn ensisijainen PCIe paikka ei jostain syystä toimi vai olisiko tässä jokin muu ongelmana jota en ole ottanut jostain syystä huomioon?
Kasailin konetta tuossa viikonloppuna ja ongelmana on että tuo 5080 ei lähde päälle tuossa PCIe paikassa eikä emolevy tunnista sitä ollenkaan eikä näytönohjainta löydy laitehallinnan kautta. Koneessa muuten tuntuu kaikki toimivan kuten pitääkin ja saan kytkettyä emon HDMI paikkaan näytön.
Emolevynä: Asus TUF GAMING B850-PLUS WIFI
Prosessori: AMD 9800X3D
Muistit: Kingston Fury 32Gb DDR5
Kiintolevy: Samsung 990 2Tb
PSU: Corsair RM850x
-Olen kokeillut asentaa näytönohjainta useaan kertaan
-tarkistanut johdot virtalähteeltä
-emon uusin BIOS asennettu
-emolevyn ajurit on päivitetty
-asensin näytönohjaimen myös kakkos PCIe paikkaan jolloin siihen tulee virrat ja valot syttyvät, mutta BIOS ei havainnut korttia. Eilen laitehallinta löysi näytönohjaimen ja näytti sen, mutta NVIDIA app ei tunnistanut sitä eikä löytynyt laitehallinnasta enää tänään.
-kokeilin vaihtaa PCIe nopeuden AUTO -> GEN4 -> GEN3
-olen kokeillut DPI sekä HDMI johtoja ja kahta eri näyttöä
-Primary GPU biosilla on PCIe
Googlettelun perusteella samankaltaista ongelmaa on tuntunut olevan, mutta mitään yksiselitteistä ratkaisua sitten taas ei. Sen perusteella että kortille tulee kuitenkin virrat tuolla toisella PCIe paikalla niin gpu:n olettaisi toimivan vaikka kuvaa siitä en ole onnistunutkaan saamaan ulos. Päättelisin sitten että emolevyn ensisijainen PCIe paikka ei jostain syystä toimi vai olisiko tässä jokin muu ongelmana jota en ole ottanut jostain syystä huomioon?