Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täällä myös vastaava ongelma kyseisen henkilön kanssa. Prossukaupat sovittu ja maksettu vajaa pari viikkoa sitten. Paketin piti lähteä liikkeelle samana päivänä (ei lähtenyt). Aina kysyttäessä ilmoittanut, että postittaa vielä samana päivänä tai seuraavana päivänä. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut.
Ilmoitusta lähtee myös täältä kunhan tuo pari viikkoa ensviikolla menee umpeen.
Pakko nyt tähän heittää @JuMa94 sta kommenttia, sunnuntaina maksettu ja lupaili jo tiistaina postiin heittää, ei oo vastauksia tullut enään sen jälkee.
Oma periaate aikalailla se, että jos itse olen tuotetta myymässä niin viimeistään kahden arkipäivän sisällä postiin. Tätä odotan myös toiselta myyjältä, ellei ole jokin painava syy miksi ei saa postitettua tuon ajan sisällä.
Joo tottakai, unohdin lisätä että parin arkipäivän sisällä siitä kun rahat näkyy tilillä, oma mokaKannattaa ne rahat kuitenkin nähdä ensin:
Varo tätä yleistä ostohuijausta! Tubettaja paljasti, miten helposti huijari väärentää maksun
Erittäin suosittuja huijareiden käräytyksiä YouTubessa julkaiseva Pauli Matalamäki paljastaa tällä videolla, miten uskomattoman helposti huijari voi väärentää digitaalisen maksun ostaessaan sinulta tuotetta. Matalamäki korostaa, että paljastusvideon tarkoitus ei ole missään nimessä opettaa...halloota.com
![]()
Myytkö tavaraa Tori.fi-palvelussa? Poliisi varoittaa härskistä huijauksesta – tältä näyttää väärennetty tiliote
Väärennetyt kuitit ja tiliotteet on tehty pankin demosivustolla.www.iltalehti.fi
Minulta ei lähde yhtään mitään, ennenkuin rahat ovat tulleet varmasti perille. Lisäksi postiennakko on käytännössä vähintään parikymppiä lisää kustannuksia myyjälle, jos kaupat menee pieleen, niin sekään ei kannata.
Ei yksityisten välisessä kaupassa ole käynyt mitään, mutta yksi Jimm'sin paketti on tuhottu Postissa ja pari muidenkin firmojen pakettia. Minun paketissani oli vain jäähy, mutta jollain meni näytönohjain.
![]()
Sami tilasi näytönohjaimen ja kohtasi "pelaajan pahimman painajaisen" - meemisivut heräsivät
Porilaisen Sami Lehden viikonlopun suunnitelmat menivät uusiksi, kun hän sai postista ”pelaajan pahimman painajaisen”.www.iltalehti.fi
Näistä on kuva lähetetty, takaisin tuli ilmoitus että yksi pinni on poikki?
Voin kyllä sulle lähettää ihan saman kuvan ja siitä kyllä näkee että ei ainoakaan pinni ole katkennut.

Entä, jos ei pysty ottaa käyttöön mobilepaytä niinkuin esim minä, joka on joutunut laittamaan osoitetiedot salaiseksi.
Jos puhut tästä: Tietojen luovuttamisen kieltäminen | Digi- ja väestötietovirasto | Digi- ja väestötietovirasto niin mulla on myös tuo eikä mitään ongelmaa MobilePayn kanssa.
Turvakielto | Digi- ja väestötietovirasto | Digi- ja väestötietovirasto luulen että tästä kyse.
Myin tuossa Torin kautta näyttiksen n. puolitoista viikkoa takaperin. Nyt tuli tänään ostajalta viestiä että laittanut aamupäivällä näyttiksen koneeseen kiinni, toiminut koko päivän pelaillessa mutta seuraavana aamuna kuvaa ei ole enää tullut eli näyttis ilmeisesti rikki. Ei toiminut kuulemma toisessakaan koneessa. Jonkinlaisen venkslaamisen jälkeen kuva kuitenkin ilmeisesti palasi mutta n. 5 minuutin jälkeen kadonnut taas.
Miten tälläisessä tilanteessa olisi hyvä menetellä mun puolelta, että kuuluuko hyviin tapoihin nyt korvata tuo myyntihinta ostajalle vaikka onkin toiminut ensimmäisen päivän? Minkäänlaista kärhämää ei ole ollut ja todella mukavalta vaikuttaa tämä ostaja että en mitään huijausta epäilisi kuitenkaan. Näyttiksen hinta vain 110e eli ei sinällään suuresta summasta kyse vaikka tuota rahaa ei yhtään ylimääräistä mulla olekaan.
Periaatteessa tavara voi hajota ostajan toimesta, vaikka hän ei sitä itse tiedostaisi. Esim. asennusvirhe, jokin staattinen purkaus, virtapiikki, tai katkos, kuten huonolaatuinen virtalähde joka vie mukanaan myös muita komponentteja.Lakisääteisesti tämä on niin harmaalla alueella, että mikään ei ole selvää. Paitsi yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään 14 pv peruuttamisia tai takuita.
Paitsi yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään 14 pv peruuttamisia tai takuita.
Tämä ei pidä paikkaansa. Yksityisten välisessä kaupassa käytetään kauppalakia ja siellä on tietyissä tapauksissa ostajalla oikeus purkaa kauppa. Tämä keissi ei siihen kuitenkaan taida osua, kun näytönohjain toimi jonkun aikaa ennen hajoamista, hajosi se sitten itsestään tai ostajan perseillessä jotain.
Nämä on kinkkisiä juttuja jo s iitäkin syystä että en tiedä onko kukaan niin etevä että osaa virittää risan kortin niin että se toimii hetken. Huijareita jotka myy rikkinäistä varmaan on ja sitten on niitä ikiaikaisia eksperttejä jotka vain luulee hallitsevansa tietokoneenkin kokoamisen vaikka itse ei osaisi autonsa pissapoikaa täyttääKyllä. Ihan maalaisjärkikin sanoo, että ei saa myydä toimimatonta tavaraa. Tämän takia kannattaa listata kaikki puutteet ilmoituksessa.
Itse olen sitä mieltä, että toimimattoman tuotteen myynti on petos. Siitä vaan rikosilmoitusta vetämään tai kauppoja purkamaan..
..mutta joskus voin dollarinkuvat silmissä ostaa vaikka 30€ hintaan tuhannen euron näytönohjaimen, vaikka ilmoituksessa kuinka lukee "rikki, takuu ei voimassa". Siinä voin haluta jäähyn tai kuvitella, että pystyn itse korjaamaan. Kunhan tämä on kerrottu ilmoituksessa, niin minulla ei ole mitään ongelmaa ostaa toimimatonta rautaa.. Enkä valita, vaikka ei toimi. Yleensäkin kaikesta pääsee eroon, kunhan on ilmoituksessa rehellinen. Ehjänä ei vaan saa myydä rikkinäistä rautaa.
Sitten on nämä tapaukset, kuten tässä, jossa myytiin ehjänä (ja toimi hetken), mutta sitten hajosi käytössä. Näissä ei ole selkeää ohjetta, miten toimitaan.
Normaali tilisiirron ymmärrän. Nykyään suhkot nopeaa siirtyy rahat pankkien välillä poislukien pyhät ja viikonloput.Jotain postiennakko tai tilisiirto kyselyitä tulee välillä, mutta jos tavara kiinnostaa, niin kyllä se Mobilepay asennetaan.
Kalis:ta ei ole kuulunut mitään lauantain jälkeen. Menee Kert00lle jos tänään ei kuulu mitään.
Edellinen tarjoaja ei vastaa joten muistit vielä myynnissä.
Turvakielto | Digi- ja väestötietovirasto | Digi- ja väestötietovirasto luulen että tästä kyse.
Vastasin hagezille yksityisviestillä, olen tuotteen maksanut. Vastasin hänelle tänään 5 aikaan että tarkistan mikä on maksun osalta tilanne, muttei hän voinut odotta kahta tuntia vaan tuli tänne antamaan minusta palautetta.Kerro @Kalis mikä juttu?
Vastasin hagezille yksityisviestillä, olen tuotteen maksanut. Vastasin hänelle tänään 5 aikaan että tarkistan mikä on maksun osalta tilanne, muttei hän voinut odotta kahta tuntia vaan tuli tänne antamaan minusta palautetta.
Mitä jakkihärkä muistehin tulee, nämä hävisi viesteihini. Sen verran paljon tullut tässä ostettua ja myytyä ettei hänkään ole laittanut jatko viestiä minulle. Olenko siis jossain vaiheessa tässä toiminut väärin jotakin kohtaan ?
Moukkaus: Hänellä oli minun puhelinnumero, mihin olisi voinut soittaa ja tarkistaa mikä tilanne on. Onko täällä oletuksena että porukka vahtaa sivustoa 24/7 ?
Luulisi että pankki ei antaisi edes tilisiirron lähteä virheelliseen osoitteeseen, mutta näin on tällä kertaa käynyt.
Ota yhteyttä myyjään ja kysy mikä on oikein homman nimi. Jos pystyt, ehkä kannattaa käydä myyjän luona paikan päällä juttelemassa. Vaadi rahoja takaisin ja uhkaa rikosilmoituksella ja jos ei rahoja näy niin rikosilmoitusta kehiin.Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
Noh, kaverilla voi olla senverran petoksia alla, että jossainvaihessa tulisi ihan istumistaTuntuu turhalta tehdä poliisille ilmoitus, kaverilla varmasti ulosotossa kymmeniätuhansia
Ei tuo iso vaiva ole tehdä, varsinkin kun ihan merkittävästä summasta kyse.pääkallo tatuointi ja sormissa pistooli
Mutta itse korttihäneltä kuitenkin löytyy, pitäisi keksiä joku muukin syy lähtä hämeenlinnaan käymään niin voisin käydä ovella, mulla kuitenkin kokoa löytyy sen verran että tekee tiukkaa noita customloop vehkeita kasata, enkä meinaa ylipainoa.Ne rahat on jo narkattu.
Koitan tätä, kiitosTuli juuri mieleen että posti voisi ehkä palauttaa rahat sulle, kun kerran postiennakolla maksoit. Eli postiin vain yhteyttä ja selität tilanteen sekä toivot parasta.
Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille. Noista tulisi varmaan miljoonaluokan vahingot vuodessa postille, jos jokaisen postiennakkokusetuksen kohdalla alkaisivat palauttelemaan rahoja. Voihan sitä toki kysyä, mutta epäilen.Tuli juuri mieleen että posti voisi ehkä palauttaa rahat sulle, kun kerran postiennakolla maksoit. Eli postiin vain yhteyttä ja selität tilanteen sekä toivot parasta.
Salajuonet voi jättää sikseen, tililtäni lähti siirtämäni raha eikä ainakaan vielä ole tullut takaisin. Pitää huomenna soittaa Nordeaan ja kysyä olenko nyt maksanu es-makelle viikkorahat.
Hagez kuitenki linkasi sivuston mistä pystyy tarkistamaan onko tilin iban olemassa, mikä kertoi ettei ole.
Nyt vielä offtopickina pankin vaihto on edessä, nordeasta ei ole muutakuin pelkkää harmia.
Mobiepaytä&siirtoa ja mitään muuta sovellusta en saa ladattua ilman että marsisin nordean kontorille passi käessä todentamaan henkilöllisyyden ja saamaan jonkun activointikoodin mobiili pankkiin, passia minulla ei ole koskaan ollut enkä jaksa tätä varten sitä hommata
Offtopic nrm.2:
Jos kukaan on tietoinen komponenti kusetuksista ja haluaisi asiaa hieman minulle avata olisin kiitollinen
Ostin torista viimeviikolla RTX 3070FE mallin hintaan 740e postiennakolla, myyjä laittoi whatsapissa timestampilla kortin pakkauksesta, sekä kaikki vaikutti siltä miten kaupan kuuluisi käydä, perjantaina kun posti saapui myyjä hiilosti minua se postista hakemaan, niinkuin olisin tehnyt muutenkin.
No maksoin 740e postienakko maksun netissä ja hain tuotteen ja tässä sen sisältö, eli ps2 ohjainta&laturia%kaukosäädinta sun muuta paskaa. Oli sentään vanhan mallin 2,5" samsung ssd sisällä. Paketissa myyjän osoite ja tiedot, asuu hämeenlissa johon kemistä on pitkä matka.
Mitään ilmoitusta en ole asiasta tehnyt vielä
On mulla on mobileplay, siirto ja kaikki mahdolliset sovellukset useita kertoja, ainakun puhelin hajosi näiden sovellusten uusiminen ei ollutkaan niin helppoa vaan piti marssia nordean kontorille hakemaan jokin aktivointikoodi, sitten jossain vaiheessa se aktivointi koodi lähetettiin postissa pelkästään. Entiedä onnistuinko rikkomaan niin monta pankkikorttia, vai sitten hukkkaamaan itse tunnusluvut, nordea lähetti mulle tälläiset offline "laskimen" millä pääsen kirjautumaan nettipankkiin sisälle.Muuhun en ota kantaa, mutta vaatiiko Mobilepay tosiaan mobiilipankin, eikä ihan vain verkkopankki kelpaa? Itse muistelen kun tuon otin joskus käyttöön, että lähinnä vaati kortin numeron, henkilötunnuksen ja tilinumeron.
Nykyiset vaatimukset on nähtävästi nämä:
- Älypuhelin – katso tekniset vaatimukset.
- Suomalainen matkapuhelinnumero (myös prepaid).
- Suomalainen verkkopankkitunnus.
- Suomalainen henkilötunnus.
- Vakituinen osoite Euroopan talousalueella (EEA), jonka pystymme varmentamaan antamiesi tuntemistietojen perusteella.
- Suomalainen Debit- tai Credit-kortti.
- Suomalainen pankkitili.
- Sähköpostiosoite.
- Sinun on oltava vähintään 15-vuotias.
Joo, mutta jos rahoja ei ole siirretty vastaanottajan tilille, voisi posti tällöin ehkä palauttaa rahat.Uskallan väittää, että posti ei tule kyllä palauttamaan mitään rahoja tuon suhteen etenkään, jos rahat on keretty siirtää vastaanottajan tilille.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.