Ja mukavat viinan huurut. Varsinkin jos peruuttaa lähtiessään niin saa ne tuoksut autoon sisälle.Komeat höyryt tämä kyllä tekee kylmässä.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja mukavat viinan huurut. Varsinkin jos peruuttaa lähtiessään niin saa ne tuoksut autoon sisälle.Komeat höyryt tämä kyllä tekee kylmässä.![]()
Edelleen on kyllä hieman yskimistä kylmäkäynnistyksissä, vaikka on ajettu tuota Red Linen SI-1 lisäainetta koneesta läpi suuttimien puhdistamiseksi, ja vaihdettu tulpat. Vähän vaikuttaa siltä, että tuo eFlexPlus ei vaan meinaa oppia oikeaa rikastusta kuten pitäisi. Siinä mielessä tämä boksi on kyllä ollut hieman pettymys. Virrat pysyy boksissa käynnistysyritysten välissä, joten siitä ei ole kyse.
Tarpeeksi jos tankkaa bensaa E85 sekaan, niin ongelma poistuu.
Lähtee usein käyntiin silleen röpötellen ja sitten sammuu. Vaatii sitten toisen startin, joskus kolmannenkin, ennen kuin pysyy käynnissä. Lisäksi joskus jos yrittää lähteä saman tien liikkeelle, eikä tyhjäkäytä ensin hetkeä, niin moottori meinaa sammua.Miten tuo yskiminen käytännössä ilmenee?
2025 kesäkuun alku
Testasin jälleen Volkswagen Golf 1.2 TSI 6-vaihteinen manuaali, 98E5 + RE85 sekoitusta vakio reitillä.
Tällä kertaa laskennallinen 35% etanolipitoisuus.
Kulutus kasvoi tällä kertaa vain 3,94%.
Syy näin pienelle kulutuksen kasvulle oli, että bensalla matkatessa oli napakka vastatuuli ja muutama kovempi ohitus, kun taas etanoliseoksella matkatessa oli alussa lievä myötätuuli ja lopussa tyyntä. Lämpötila käytännössä sama, kuten keli muutenkin.
Sama reitti, ~550km suuntaansa. Keskinopeus oli bensalla 91,89 km/h ja etanoliseoksella 92,13 km/h.
Samoilta mittareilta aina tankattu piri pintaan.
Hyvin toimi kaikissa tilanteissa ja ei laihalle menoa.
Seuraavaksi testaan 40% sekoitusta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.