- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 13 965
Mutta kyllähän periaatteessa oikeaoppiseen etanolimuunnokseen määritelmänomaisesti sisältyy, että moottorinohjaus konfiguroidaan uudelleen. Polttoaine vaihtuu toisaalta paremmin puristusta kestävään ja samaan aikaan suurempaa tilavuusvirtaa vaativaan. Jotta moottori toimisi muutoksen jälkeen hyvin, se tulee uudelleen optimoida. Etenkin ahdetun moottorin tapauksessa tällöin on ihan luonteva oletus, että moottorin suurin teho on muutoksen jälkeen suurempi kuin alkuperäiskunnossa, ellei sitä erikseen pyritä rajoittamaan.
Jos siis muutos tehdään edistyneemmällä tavoin kuin vain alkeellisesti huijaamalla tilavuusvirtaa raudalla(isommat suuttimet tai isompi käyttöpaine) tai sähköisesti(välitölkin avulla pulssin reunaa pidentämällä), niin eikös se "virisofta" ole muunnoksen elimellinen osa eikä jotain erillistä?
Onhan se nyt tyhmää, jos noin 105-oktaanista polttoainetta käytettäessä esimerkiksi sytytysennakon säätövara säilyy ennallaan bulkkibensalla ja venäläisellä jätebensalla toimivaksi tehdyissä rajoissa.
Jos siis muutos tehdään edistyneemmällä tavoin kuin vain alkeellisesti huijaamalla tilavuusvirtaa raudalla(isommat suuttimet tai isompi käyttöpaine) tai sähköisesti(välitölkin avulla pulssin reunaa pidentämällä), niin eikös se "virisofta" ole muunnoksen elimellinen osa eikä jotain erillistä?
