Etanoli RE85

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on kiinaviinaboksi kiinni pontiacin trans sportissa 3.8 koneella. Lämpösenä normaali toiminta ja ehkä jopa hieman reippaampi kulku?

Aamulla nähdään miten kylmärikastus toimii.
 
Itseäni näissä lähinnä harmittaa juurikin tuo, ettei järkevän oloista tutkimustietoa tunnu löytyvän oikein mistään. Tuonkin videon testi on varmaan sitä uusinta uutta tietoa tästä aiheesta.
Edes niitä tarinoita polttoainelinjojen hapertumisesta ei tule vastaan juuri muualla kuin siellä kuuluisassa esson baarissa..

Noh, omalla kohdallani aika näyttää oliko juorut uskomisen arvoisia vai ei. Autolla mittarissa matkaa kuljettuna n. 240tkm tässä vaiheessa.

Se kun niille tarinoille ei oikein ole pohjaa. :) Alkuperäiset linjat kestää ja jos pitää letkua vaihtaa, niin ostaa viinan kestävää.
 
Nyt on kiinaviinaboksi kiinni pontiacin trans sportissa 3.8 koneella. Lämpösenä normaali toiminta ja ehkä jopa hieman reippaampi kulku?

Aamulla nähdään miten kylmärikastus toimii.
Hyvin lähti tulille aamulla, ei eroa bensaan. Katotaan loppuviikolla jos tankkaisi lisää ja saisi ns. täydet soosit tankkiin ja sitten kulutusmittausta.
 
Olisko täällä joku, joka osaa virittää eflexfuelplus boxin säätöohjelmaa korvausta vastaan uudellamaalla?
 
Kallista on kaikki taas. Olisi kannattanut ostaa viime maalis-huhtikuussa iso varasto (joka olisi toki kauan sitten poltettu) ja olisi saanut kanisterit hyhällä alennuksella. :facepalm:

Miksikö ne kanisterit olisivat hyvä hankinta? No tietenkin sekä hintavaihteluiden tasaamiseksi että valtiovalllan epäluotettavuuden takia. Koskaan ei tiedä, saako huomenna bensaa, koska tieliikennehän on pahasta.
 
Tulee pian kakkosautoksi käyttöön 1.8 vvt-i 2003 mallin Avensis ja hiukan kiinnostais asentaa flexfuel sarja siihen.
Tässä koneessa taitaa olla nakutusanturi.
Mahtaakohan tää kone osata hyödyntää korkeampaa oktaania sytytyksen ennakoissa.
Sais muutaman lisäheposen edes vaivan palkaksi :)
 
Tulee pian kakkosautoksi käyttöön 1.8 vvt-i 2003 mallin Avensis ja hiukan kiinnostais asentaa flexfuel sarja siihen.
Tässä koneessa taitaa olla nakutusanturi.
Mahtaakohan tää kone osata hyödyntää korkeampaa oktaania sytytyksen ennakoissa.
Sais muutaman lisäheposen edes vaivan palkaksi :)

Nämä on säädetty bensalle, joten joku perusennakko on ja jos nakuttaa niin myöhäisemmälle. Tuskin aikaistaa kauheasti. Joku korjatkoon, jos näihin on enemmän älyä laitettu.
 
1998 Corollassa, jossa oli 1.6 4A-FE Gen 2 -moottori, huomasi peräkärryä vetäessä ihan polttoainemittarin viisaria katsomalla, että 95E10 kului huomattavasti enemmän verrattuna 98E5 bensaan.
Tästä voisi päätellä, että nakuanturilla on vaikutusta ja että korkeaoktaanisesta RE85:stä olisi nimenomaan hyötyä raskaassa käytössä.

-e- Ihan 100% varma en ole, oliko tuossa nakuanturia, pitää vielä googlettaa. :)
-e- Jostain vuosimallista eteen päin 4A-FE moottoreissa on nakuanturi ja -98 on loppupäätä, eli on.
 
Viimeksi muokattu:
1998 Corollassa, jossa oli 1.6 4A-FE Gen 2 -moottori, huomasi peräkärryä vetäessä ihan polttoainemittarin viisaria katsomalla, että 95E10 kului huomattavasti enemmän verrattuna 98E5 bensaan.
Tästä voisi päätellä, että nakuanturilla on vaikutusta ja että korkeaoktaanisesta RE85:stä olisi nimenomaan hyötyä raskaassa käytössä.

-e- Ihan 100% varma en ole, oliko tuossa nakuanturia, pitää vielä googlettaa. :)
Kyllä aivan varmasti näki mittarin viisarista :facepalm: kulutusero on maksimissaan jotain prosentin luokkaa, mikä normaalissa ajossa hukkuu kaikkiin muihin muuttujiin.

 
1998 Corollassa, jossa oli 1.6 4A-FE Gen 2 -moottori, huomasi peräkärryä vetäessä ihan polttoainemittarin viisaria katsomalla, että 95E10 kului huomattavasti enemmän verrattuna 98E5 bensaan.
Tästä voisi päätellä, että nakuanturilla on vaikutusta ja että korkeaoktaanisesta RE85:stä olisi nimenomaan hyötyä raskaassa käytössä.

-e- Ihan 100% varma en ole, oliko tuossa nakuanturia, pitää vielä googlettaa. :)

Mutta tuskin moottorinohjaus nostaa ennakkoa sellaisiin lukemiin, mistä olisi oikeasti hyötyä e85:lla, koska niihin ei moottoribensiinillä päästä.
 
Kyllä aivan varmasti näki mittarin viisarista :facepalm: kulutusero on maksimissaan jotain prosentin luokkaa, mikä normaalissa ajossa hukkuu kaikkiin muihin muuttujiin.


En voi mitään (eikä kiinnosta), että joillakin on luetun ymmärtämisessä "vähän" toivomisen varaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta tuskin moottorinohjaus nostaa ennakkoa sellaisiin lukemiin, mistä olisi oikeasti hyötyä e85:lla, koska niihin ei moottoribensiinillä päästä.

Voi siitä silloin oikeasti olla hyötyä, jos moottori ymmärtää 98 oktaanisen päälle, mutta on ajanut 95 oktaanisella. Ja sitten vaihtaa RE85 tai etanolipitoisempaan seokseen.
 
En voi mitään, että sulla luetun ymmärtämisessä on "vähän" toivomisen varaa. :facepalm:
Missä kohtaa?

Siinäkö että väität prosentin eron olevan "huomattavasti enemmän"?

Vai siinäkö, että teet seuraavan johtopäätöksen: 95E10 kulutus on raskaalla kuormalla huomattavasti suurempi kuin 98E5 kulutus. Pienellä kuormalla ilmeisesti kulutuero on pienempi. Tästä taas sitten teet kummasti käänteisen johtopäätöksen, että jos etanolin määrää raskaalla kuormalla lisättäisiin, niin suhteellinen kulutusero pienenisi (eli etanolin lisäyksestä olisi hyötyä).
 

No vaikka vertaamalla labra testiä ~tonnin painoisen peräkärryn vetämiseen.
Autojenkin välillä on eroja ja VVT käytti testissään kuutta erilaista autoa.

Voi olla myös, että mittari valehteli tai näin väärin, mutta olen ainakin itse vakuuttunut erosta.
Jos joku on sitä mieltä, että ero voi olla vain 0,7%, niin sitten on, mulle ihan sama.
 
No vaikka vertaamalla labra testiä ~tonnin painoisen peräkärryn vetämiseen.
Autojenkin välillä on eroja ja VVT käytti testissään kuutta erilaista autoa.

Voi olla myös, että mittari valehteli tai näin väärin, mutta olen ainakin itse vakuuttunut erosta.
Jos joku on sitä mieltä, että ero voi olla vain 0,7%, niin sitten on, mulle ihan sama.
Ehkä 98 matkallasi oli myötätuuli ja alamäki ja 95 matkallasi ylämäki ja vastatuuli.

Labratestejä tehdään juuri sen takia, että muut kuin tutkittava muuttuja saadaan karsittua pois mahdollisimman tarkasti. Miksi labratesti olisi jotenkin epäpätevä kärryn vetämiseen? Eihän tuossa artikkelissa kerrottu millaisella kuormalla testi tehtiin.
 
Ehkä 98 matkallasi oli myötätuuli ja alamäki ja 95 matkallasi ylämäki ja vastatuuli.

Verrattu edestakaisiin matkoihin samalla polttoaineella. Tosin mittaustarkkuus on mitä on, mutta eroa on. Ylämäkiin aina tarvittaessa kaasu pohjassa tavoitteena säilyttää nopeus.
plus 3 aikuista kyydissä. Siinä voipi miettiä, ettei vapari 1.6 bensamoottori pääse ihan helpolla, vielä kun oli kesäaikaakin.

Labratestejä tehdään juuri sen takia, että muut kuin tutkittava muuttuja saadaan karsittua pois mahdollisimman tarkasti. Miksi labratesti olisi jotenkin epäpätevä kärryn vetämiseen?

Tottakai, mutta siellä testattiin ihan eri olosuhteissa, ihan eri autoilla.

Eihän tuossa artikkelissa kerrottu millaisella kuormalla testi tehtiin.

Kerrottiin ajo-ohjelma, "Koeajoissa käytettiin ajo-ohjelmaa FTP75. " Joku kaivaa tiedon, mitä se sisältää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Isä osti aikoinaan Ford Focus 1.8 Flexifuelin, kun sattui moisen saamaan hyvään hintaan. Ajellut bensalla, kun viinajuottolaa ei autolle ole ollut lähistöllä.

Noh, vuodenvaihteessa sellainen avattiin ajoreitille ja minä tietty heti kyselemässä, että joko olet viinalla ajellut. 3 tai 4 tankillista kertoi ajaneensa etanolilla, kuulemma auton ajotuntuma on sillä paljon jouheampi, vääntöä piisaa alakierroksilla huomattavasti enemmän.
20 asteen pakkasella oli käynnistynyt hyvin ilman esilämmitystä.

Ja miksi moinen stoori. No siksi, että foordistit oli aikoinaan aika äänekäs ryhmä valittamassa etanolin huonosta toimivuudesta polttoaineena talviolosuhteissa.
Toki yllätti sekin, että vapaastihengittävä motti hyötyi etanolista ihan kunnolla, tehtaan ohjelmoimana.

Edit: Ai niin, meidän Saab 9-5 Aerolla on nyt ajettu himpan yli 150tkm etanolilla, merkkipaalu sekin :cigar:
 
Viimeksi muokattu:
Bensan ja dieselin hinta nousee tonne 2€ nurkille pian ,niinkuin luvattu on.
e85 olis silloin hyvä vaihtoehto. Toki senkin hinta nousis 15% bensan osalta.
Mutta se on varmaa,että jollain tekosyyllä myös etanolin hintaa korotetaan ja lopulta e85 on vain hitusen halvempaa kuin bensa.
 
Verrattu edestakaisiin matkoihin samalla polttoaineella. Tosin mittaustarkkuus on mitä on, mutta eroa on. Ylämäkiin aina tarvittaessa kaasu pohjassa tavoitteena säilyttää nopeus.
plus 3 aikuista kyydissä. Siinä voipi miettiä, ettei vapari 1.6 bensamoottori pääse ihan helpolla, vielä kun oli kesäaikaakin.
:)

Ajoitko siis saman reitin heti perään ja tankkasit vain välillä 98E:tä vai ajoitko tankin typötyhjäksi 95E10:llä ja sitten vasta tankkasit?
 
Verrattu edestakaisiin matkoihin samalla polttoaineella. Tosin mittaustarkkuus on mitä on, mutta eroa on. Ylämäkiin aina tarvittaessa kaasu pohjassa tavoitteena säilyttää nopeus.
plus 3 aikuista kyydissä. Siinä voipi miettiä, ettei vapari 1.6 bensamoottori pääse ihan helpolla, vielä kun oli kesäaikaakin.
Niin mittatarkkuus on mitä on eli tämä mittausepävarmuus on huomattavasti suurempi kuin polttoaineen tuoma ero. Kun kerran autolla pitää mahdollisesti painella kaasu pohjassa ylämäkeen, autossa ei selkeästi ole vakkaria. Vakkarilla vakiopätkät samalla kuormalla ja nopeudella voisivat olla jo jotenkin vertailukelpoisia keskenään. Silloin yksi suurimmista muuttujista eli ihminen olisi eliminoitu.

Tottakai, mutta siellä testattiin ihan eri olosuhteissa, ihan eri autoilla.

Kerrottiin ajo-ohjelma, "Koeajoissa käytettiin ajo-ohjelmaa FTP75. " Joku kaivaa tiedon, mitä se sisältää. :)
Totta, niin kerrottiinkin ja sen kerrottiin sisältävän korkeita nopeuksia ja nopeita kiihdytyksiä eli periaatteessa suurta kuormaa. Arvailen, että jos testattujen automallien välillä olisi ollut merkittäviä eroja tuloksissa, se olisi kerrottu myös linkatussa artikkelissa.
 
Välikommenttina mutua ja detaljeja tarkistamatta: Tuon ikäluokan Tojotat taisi kyllä olla alunperin sillä listalla, mihin valmistaja ei antanut lupaa käyttää E10 bensaa.
 
Bensan ja dieselin hinta nousee tonne 2€ nurkille pian ,niinkuin luvattu on.
e85 olis silloin hyvä vaihtoehto. Toki senkin hinta nousis 15% bensan osalta.
Mutta se on varmaa,että jollain tekosyyllä myös etanolin hintaa korotetaan ja lopulta e85 on vain hitusen halvempaa kuin bensa.
Se "tekosyy" on varmaan niukat etanolireservit. Hinta nousee kun kysyntää on tuotantoa enemmän. Josko sitten katteen paraneminen houkuttelee etsimään lisää etanolille tuotantokapasiteettia?
 
Syy taas on markkinat. Riittää että etanolilla ajaminen on hiukan halvempaa kuin bensalla ajaminen. Tällöin flexifueleihin tankataan etanolia, jos sitä on tarjolla.
 
Bensan ja dieselin hinta nousee tonne 2€ nurkille pian ,niinkuin luvattu on.
e85 olis silloin hyvä vaihtoehto. Toki senkin hinta nousis 15% bensan osalta.
Mutta se on varmaa,että jollain tekosyyllä myös etanolin hintaa korotetaan ja lopulta e85 on vain hitusen halvempaa kuin bensa.
Missä näin lukee?
 
Onkohan tuo 15% edes tavallista bensaa, vai joitain bensiinin komponenttia? :hmm:
Käyttöturvallisuustiedotteen mukaan bensiiniä on 15-30 %. (etanolia 70-80 %).
Käyttöturvallisuustiedote

Tuotetiedotteen mukaan etanolia on 70-85 %. Bensiinistä ei puhuta mitään. C3-C8 alkoholeja mainitaan olevan max 2 % ja eettereita max 5,2 %. Jää epäselväksi mitä se loppu on, jos etanolipitoisuus on lähellä ajarajaa.
Tuotetiedote
 
Muunsin bensiinikäyttöisen ajoneuvon toimimaan etanolilla. Laitoin 31.01.2021 pikakirjeenä menemään asennustodistuksen ja katsastuspaperit ja kuitista kopiot Traficomille ja olen päivittäin soitellut tuesta. Olen jo ootellut kaksi kokonaista kuukautta ja laittanut automaatti sähköpostin kerran viikossa laittamaan automaattikyselyn hakemuksen tilanteesta, johon saan automaatti vastauksen.

Asiakaspalvelijasta riippuen vastaus on puhelimessa:
"Hakemus on käsittelyssä", "valitettavasti on ruuhkaa käsittelyssä", "voitko jo lopettaa soittamisen ja hankkii elämän, mullon muitakin asiakkaita palveltavana!", "Emme voi puhelimitse kertoa ajankohtaista tilannetta", "En näe hakemustasi vielä, mikä auton rekkari?", "Ei tää käsittely aika yhtää nopene vaikka soittaisit joka toinen tunti", "Laita vaikka spostia", "tyypillinen käsittely aika on viikko tai pari viikkoa tai kuukaus tai pari kuukautta riippuen hakemusten määrästä", "Viimeaikoina on tullut paljon hakemuksia, en voi taikoo sun hakemusta esille ja siirtää rahoi tilille.", "Mene ihan oikeasti jonnekkin esson baarii valittamaan!"

Moni asiakaspalvelija ei edes yritä valitettavasti ja ei ole kiinnostunut autosta. Kysyn puhelimen lopussa, kun tiedän et aspa pihalla asioista, "miten voit tietää hakemukseni tilanteen jos soitan prepaidista ja numeroni on salattu ja en ole paljastanut rekkaria?" ja saanu vastauksen "No, kerro sitten sun hetu ja auton rekkari jos sua noin paljon kiinnostaa se pari sataa"...

Traficomin pitäisi lisätä muuntotuen saannin kesto ja kuulema ihan samalla tavalla kestää muissa tuissa traficomilla ettei rahoja samantien saa.
 
Siinä nyt ei taida olla mitään uutta että valtion virastolla kestää paperien käsittelyssä. Ehkei se soittelukaan nopeuta asiaa.
 
Traficomin pitäisi lisätä muuntotuen saannin kesto ja kuulema ihan samalla tavalla kestää muissa tuissa traficomilla ettei rahoja samantien saa.

Muuntotuki | Traficom Täällähän lukee "Valtion talousarviossa avustuksen maksamista varten varattua määrärahaa on käytettävissä". Tämä tulee eri menomomentista kuin romutuspalkkiot, joten sinänsä hätää tuskin on että määräraha loppuisi, mutta joka tapauksessa kyse ei ole mistään ehdottomasta oikeudesta saada tuota muuntotukea. Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä juuri tuon määrärahan rajallisuuden vuoksi, joten myöskään soittelu tai muu hoputtaminen ei nostane hakemuksen käsittelynopeutta tai rahojen saamisen varmuutta, koska hakemustasi ei voida nopeuttaa tai ohittaa jonossa.

Veikkaan myös, että vaikka romutuspalkkion ja muuntotukien menomomentit onkin eri, niin näitä molempia hakemuksia käsitellään saapumisjärjestyksessä --> siispä tammikuun lopussa jätetyn muuntotukihakemuksen käsittely voi helposti kestää kuukausia, koska siellä on vuoden alussa ehditty jo lähettää paljon romutuspalkkiohakemuksia (viime vuonna romutuspalkkiota ei ollut). Tässä (https://bbs.io-tech.fi/threads/romutuspalkkio.229852/post-8538773) käyttäjä kertoo saaneensa 25.1.2021 lähetettyyn hakemukseen päätöksen viikko sitten torstaina, joten olettaisin että kuukauden sisään saat päätöksen muuntotuesta ellei tuon massaromutuspalkkiosotkun vuoksi romutuspalkkiohakemuksia ole priorisoitu.

Summarum: hötkyily ei auta. Rahat eivät tule sieltä yhtään nopeammin soittamalla, ja soittamisen/hoputtamisen seurauksena lopputulos ei muutu mihinkään, eli kun hakemuksesi tulee jonossa käsiteltäväksi, katsotaan täyttyykö edellytykset ja onko määrärahaa jäljellä --> maksuun. Kyynärpäätaktiikka ei auta, koska ei voi olla niin, että sinua aiemmin hakemuksen lähettäneen henkilön hakemusta ei hyväksyttäisi määrärahojen loppumisen vuoksi, koska takaatulevat ovat soittaneet ja hoputtaneet omia myöhemmin lähetettyjä hakemuksiaan.

P.S.
Olen jo ootellut kaksi kokonaista kuukautta ja laittanut automaatti sähköpostin kerran viikossa laittamaan automaattikyselyn hakemuksen tilanteesta, johon saan automaatti vastauksen.
Tämähän nopeuttaa prosessia kaikin puolin :facepalm:
 
Ihan tiedoksi, että Traficomille voi postittaa hakemukset myös sähköpostin liitteenä. Tällöin saa myös vastaanottokuittauksen ja tietää, että asia on hoidossa ja säästyy yllä mainitun kaltaiselta säädöltä. Yhteystiedot on tässä:

Kirjaamo | Traficom

Muuntotukea hakiessa siis skannattu hakemus sähköpostilla tuonne ja odottaa rauhassa rahojen saapumista tilille.
 
Muunsin bensiinikäyttöisen ajoneuvon toimimaan etanolilla. Laitoin 31.01.2021 pikakirjeenä menemään asennustodistuksen ja katsastuspaperit ja kuitista kopiot Traficomille ja
olen päivittäin soitellut tuesta. Olen jo ootellut kaksi kokonaista kuukautta ja laittanut automaatti sähköpostin kerran viikossa laittamaan automaattikyselyn hakemuksen tilanteesta, johon saan automaatti vastauksen.

Asiakaspalvelijasta riippuen vastaus on puhelimessa:
"Hakemus on käsittelyssä", "valitettavasti on ruuhkaa käsittelyssä", "voitko jo lopettaa soittamisen ja hankkii elämän, mullon muitakin asiakkaita palveltavana!", "Emme voi puhelimitse kertoa ajankohtaista tilannetta", "En näe hakemustasi vielä, mikä auton rekkari?", "Ei tää käsittely aika yhtää nopene vaikka soittaisit joka toinen tunti", "Laita vaikka spostia", "tyypillinen käsittely aika on viikko tai pari viikkoa tai kuukaus tai pari kuukautta riippuen hakemusten määrästä", "Viimeaikoina on tullut paljon hakemuksia, en voi taikoo sun hakemusta esille ja siirtää rahoi tilille.", "Mene ihan oikeasti jonnekkin esson baarii valittamaan!"

Eikö se riitä, että tiedät asian olevan käsittelyssä? Ei se jatkuva pommitus mitään edistä. Kysy vaikka kahden viikon kuluttua uudestaan, jos ei mitään kuulu. :hmm:


Tuolla aika paljon keskustelua aiheesta. Nopeasti katsoen löytyi yksi esimerkki odotusajasta: "Hakemus jätetty 19.10.2020. Tänään 21.1.2021 tuli myönteinen päätös."
 
Viimeksi muokattu:
Kondensoituva ligniini estää ST1:n Kajaanin biojalostamon käyttöä täydellä teholla, kertoo Kainuun Sanomat.
Koko reaktori on huuhdeltava neljän päivän välein. Laitos käy vain 15–20 prosentin teholla. Sen oli tarkoitus tuottaa 10 miljoonaa litraa bioetanolia vuodessa.
Raaka-aineena on Pölkky Oy:n sahalla syntyvä sahanpuru.

Mitenkähän tämä prosessi toimii? :hmm:
 
Päästöistä lähtee 80 % ja polttoaine halpenee 40 senttiä litralta – Suomalaisyhtiön kehittämä laite ”maksaa itsensä takaisin muutamassa vuodessa”

Muutamassa vuodessa... :hmm: No ympäristö ainakin kiittää. :)
 


Muutamassa vuodessa... :hmm: No ympäristö ainakin kiittää. :)
Syöttelin autokalkulaattoriin lukuja, kun en jaksanut itse laskea:
15000 km/v
8 l/100km bensa
10,4 l/100km e85
1,649 e/l bensa
1,229 e/l e85
Konversion hinta 600e-200e muunnostuki

Tuloksena kuudentena vuonna etanolilla ajaminen kääntyy voitolliseksi. Säästöä se on pienikin säästö. Mahdollinen huoltovälin lyheneminen nollaisi valitettavasti mahdollisesti säästöt kokonaan.
 
Syöttelin autokalkulaattoriin lukuja, kun en jaksanut itse laskea:
15000 km/v
8 l/100km bensa
10,4 l/100km e85
1,649 e/l bensa
1,229 e/l e85
Konversion hinta 600e-200e muunnostuki

Tuloksena kuudentena vuonna etanolilla ajaminen kääntyy voitolliseksi. Säästöä se on pienikin säästö. Mahdollinen huoltovälin lyheneminen nollaisi valitettavasti mahdollisesti säästöt kokonaan.

Kuinka pitkä on huoltovälisi nyt?
 
Noita ekan sukupolven eflexfueleja löytyy Motonetin outletistä -50% ja osa täyteen 250e hintaan myymälöissä, joissa sattuu olemaan jäljellä. Priukseen olisi kiikarissa jos sattuu tarjous osumaan kohdalleen. Eihän noihin mitään adaptereita ollut eli pitää olla juurikin Toyotaan vai miten?
 
Kuinka pitkä on huoltovälisi nyt?
Mulla 10 tkm. Long life olisi 30 tkm. Esimerkin luvut on tosiaan "hatusta" nykäisty eli 8 litraa kuluttavan bensa-auton kulutus redusoitu etanolin kulutukseksi kertoimella 1,3 ja polttoaineiden hinnat otettu kannelmäen prisman abc:lta (bensa 95).
 
Noita ekan sukupolven eflexfueleja löytyy Motonetin outletistä -50% ja osa täyteen 250e hintaan myymälöissä, joissa sattuu olemaan jäljellä. Priukseen olisi kiikarissa jos sattuu tarjous osumaan kohdalleen. Eihän noihin mitään adaptereita ollut eli pitää olla juurikin Toyotaan vai miten?
Sarjan liittimet pitää olla auton polttoainesuuttimiin sopivat. Niihin saa myös adaptereita mikäli tarve vaatii. Priuksen sopimisesta etanolille en tiedä, mutta alla linkki adaptereihin.

Suutinliittimet + liitinadapterit - Finjector.com
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 124
Viestejä
4 861 628
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Herttua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom