F1 Yleiskeskustelu

No joo äkkiseltään on vähän harmillinen uutinen, kun miettii Alpinea ja Astonia tällä hetkellä.
 
Tuli kyllä puskista tämä ja kovaa. Toki tiedossahan on ollu, että Piastri ajaa kaudella 2023 F1:ssä(ainakin tallipäällikön mukaan) niin vaihtoehdot tais olla pelkästään Alpine.
 
Huono liike Alonsolta omasta mielestäni. Niin pitkään kun Stroll omistaa tuon tallin niin en näe valoisaa tulevaisuutta tuolle räpellykselle.

edit.Toisaalta hyvää meemi-materiaalia tulossa ensi vuonna sitten.
 
Onkohan niin, että Alonsolla ei oikeastaan ollut vaihtoehtoja?

Jos hakusessa oli vähintään kahden vuoden pahvi ja Alpine ei siihen suostunut. Noh, nämä kyseenalaiset uraliikkeet ovat kyllä Alonsolle tuttuja :kahvi:
 
Alonsolla oli Astonille tai eläkkeelle vaihtoehdot.

Odotan miten Alpine lähtee nousemaan kun tunnetusti taakse jää iso sotku. Mutta hei Piastri saa jakkaran :thumbsup:
 
Huono liike Alonsolta omasta mielestäni. Niin pitkään kun Stroll omistaa tuon tallin niin en näe valoisaa tulevaisuutta tuolle räpellykselle.

edit.Toisaalta hyvää meemi-materiaalia tulossa ensi vuonna sitten.
Voi olla samanlainen "huti" vaihto kuin erään Hamiltonin mclaren->mersu. :love2:

Tai sitten ihan vaan sitä samaa kuin Alonson muut tallivalinnat.
 
Alonsolla oli Astonille tai eläkkeelle vaihtoehdot.

Odotan miten Alpine lähtee nousemaan kun tunnetusti taakse jää iso sotku. Mutta hei Piastri saa jakkaran :thumbsup:
Käsittääkseni Alpine oli tarjonnut vuoden jatkoa mutta Alonso halusi pitemmän sopimuksen. Näin F1Pro lähetyksessä ainakin sanoivat
 
Alonso on ollut Renaultin jälkeen oikeassa autossa väärään aikaan joka tallinvaihdon jälkeen, tuskin Astonilla mestaruutta tulee, mutta saapahan ajella.
 
Vettel-Stroll kombo on sellainen että siitä on kyllä aika vaikea saada kunnollista käsitystä Aston Martinin suorituskyvystä. Kun saavat Alonson tasoisen kuskin, niin eiköhän sillä pysty oikein hyvin taistelemaan siitä "best of the rest" sijasta mitä nyt Alpinella.
 
Viimeksi muokattu:
Alonso on ollut Renaultin jälkeen oikeassa autossa väärään aikaan joka tallinvaihdon jälkeen, tuskin Astonilla mestaruutta tulee, mutta saapahan ajella.
Siirto McLarenille 2007 oli kyllä erittäin onnistunut, ottaen huomioon, että 2006 Mäkki ei saanut yhtään voittoa ja luotettavuus oli huono (yhteensä 13 keskeytystä). Mutta seuraavana vuonna tiimi oli kuin uudesti syntynyt, ja teknisistä vioista johtuvia keskeytyksiä ei tullut ainuttakaan. Puolestaan 2007 Renault oli susi, minkä Kovalainen sai huomata. Eikä vuosina 2010 ja 2012 mestaruudet jääneet Alonsolta kauaksi.

Mutta vähän vaikuttaa, että Aston Martinista tulee jäähdyttelytiimi, jonka kautta vanhat mestarit siirtyvät eläkkeelle. Hamilton seuraa Alonsoa sitten 2025?
 
Piastri Alpinelle kaudella 2023.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Tuli kyllä puskista tämä ja kovaa. Toki tiedossahan on ollu, että Piastri ajaa kaudella 2023 F1:ssä(ainakin tallipäällikön mukaan) niin vaihtoehdot tais olla pelkästään Alpine.
 
Taustalla kuulemma vaara menettää mäkille. Kulissien takana ilmeisesti ollut kaikenlaista kieroilua, Alonsokin teki peliliikkeen tahallaan silloin kuin teki, jotta Alpine joutuisi vaikeuksiin. Plus Webberkin vetämässä miljoonia välistä itselleen.
 
Internetin syövereistä näyttää näköjään löytyvän vaikka minkälaista spekulointia että kuka tehnyt mitäkin ja/tai onko kukaan tehnyt mitään jne. Liittyen Piastrin jo aiemmin tehtyyn esisopimukseen(kun reserviin tuli>) ja siitä mihin asti se olisi ollut voimassa ja (ehkä) jos Webber olisi vuotanut Alonsolle tietoja, niin siksi Alonso kettuna ajoitti oman ilmonsa siihen mihin teki ja että Alpinella ollaan oltu oikeasti ihan kusessa ja paniikissa.

Kun Mäkin isku väliin kuulemma olisi ollut ihan reaalivaihtoehto tapahtuvaksi, tai sitten olisi rapakon taan tyyliin väännetty penistä käräjillä että kenen kaveri P lopuksi on tai ei ole.
 
@Raikku Viitsitkö ihan puhtaasta mielenkiinnosta referoida hieman tuota? Kuka teki ja mitä teki, jos teki. Luin tuosta otsikon redditistä, mutten sitten kerenny lukemaan loppuun asti. Lähinnä tuo Webberin kuvio aiheesta ja Alonso "kettuilu" kiinnostaa. Toki tuo Piastrin "flirttailu" McLarenin suuntaan myös(taisi olla siinä otsikossa mikä tuli vastaan Redditissä).
 
Näyttää olevan "Mäkki/indycar"-keissi uudestaan, nyt vain ykkösissä ja euroopassa.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämähän menee mielenkiintoiseksi :hmm:
 
Internetin syövereistä näyttää näköjään löytyvän vaikka minkälaista spekulointia että kuka tehnyt mitäkin ja/tai onko kukaan tehnyt mitään jne. Liittyen Piastrin jo aiemmin tehtyyn esisopimukseen(kun reserviin tuli>) ja siitä mihin asti se olisi ollut voimassa ja (ehkä) jos Webber olisi vuotanut Alonsolle tietoja, niin siksi Alonso kettuna ajoitti oman ilmonsa siihen mihin teki ja että Alpinella ollaan oltu oikeasti ihan kusessa ja paniikissa.

Kun Mäkin isku väliin kuulemma olisi ollut ihan reaalivaihtoehto tapahtuvaksi, tai sitten olisi rapakon taan tyyliin väännetty penistä käräjillä että kenen kaveri P lopuksi on tai ei ole.
joo, internetistä löytää vaikka mitä spekulaatiota jos vain haluaa etsiä, suurin osa pelkkää p*skaa. Ilman lähteitä tommoisilla jutuilla ei oo oikein mitään arvoa
 
Niin no, päivän käänteet osoittaa että isolla osalla näyttäisi olevan totuuspohjaa, vähintään jonkin verran.
 
Alpinen optio Piastriin ilmeisesti päättyny 31.7 ja Alonso ilmoitti sopivasti lähdöstään vain muutama tunti liian myöhään ja Piastri kerenny tekee sopparin jo McLarenin kanssa. Alonso petasi Piastrille todennäköisesti paremman tulevaisuuden.
Eli, Piastri Mäkille ja Ric mitä todennäköisimmin uransa viimeiseen talliin Alpinelle. :smoke:
 
Olisi tosiaan aika käänne, kun aika siltoja poltellen taisi Ric sieltä lähteä. Oliko vielä sama pomokin jo silloin tallissa. No on vastaavia siirtoja kyllä ennenkin nähty.
Ricciardon aikaan tallissa hääri Abiteboul, nykyään Aston Martinilta tullut Szafnauer. Toki tallipäällikön yläpuolellakin joku lienee, että tuskin Ricciardon kuviot nyt ihan unohdettuja on.
 
Ihan mutulla mietin, että tuskin se Alpinen auto ainakaan huonommin Ricciardon hanskaan istuu kuin McLaren. Tosin Alpinelle olisi varmaan ollut miellyttävämpää joko pitää Alonso tai ottaa uutta verta.

Drive to Survivessa Daniel vakuutti, että McLarenille mennessä tähtäimessä on mestaruus ja sen eteen tehdään pitkäjänteisesti töitä. Vähän sääli, että asiat ei näytä ihan siihen suuntaan menevän.
 
Nyt Ricciardo on siinä tilanteessa, että ajaa vain säilyttääkseen paikkansa lähtöruudukossa.
 
Miksi Renault edes ottaisi Ricciardon, jos nyt menee niinkuin on huhut veikkaa?
Kiva tyyppi varmaan, mutta kuten on huomattu jos auto ei ole just kohdillaan niin tukkaan tulee vasemmalta ja oikealta.
 
Ferrari sekoilee radalla kisasta toiseen
McLaren sekoilee case Paloun kanssa
Alpine sekoilee case Piastrin kanssa
Otmar Szafnauer ei tiedä Alonson lähdöstä.

Ihan käsittämätöntä sekoilua.
 
Miksi Renault edes ottaisi Ricciardon, jos nyt menee niinkuin on huhut veikkaa?
Kiva tyyppi varmaan, mutta kuten on huomattu jos auto ei ole just kohdillaan niin tukkaan tulee vasemmalta ja oikealta.
Niin no ilmeisesti Alonso oli tallille tärkeä mm. nimensä takia, joten jos Ricciardon nimi vielä jotain merkitsee, niin ehkä siksi. Vaikka toisaalta Piastrin kaltainen nuori lupaus näytti ymmärrettävästi sekin kelpaavan.

Jotenkin todella kummallista, miten sekaisin asiat voi olla maailmassa, jossa tyypillisesti sopimukset tehdään huolellisesti neuvotellen, tarkkaan ja varjellusti. Tai ainakin pitäisi tehdä.
 
Miksi Renault edes ottaisi Ricciardon, jos nyt menee niinkuin on huhut veikkaa?
Kiva tyyppi varmaan, mutta kuten on huomattu jos auto ei ole just kohdillaan niin tukkaan tulee vasemmalta ja oikealta.
Aika pahasti on Mäcci pielessä aussille, Rellu sopi hyvin ainakin sopimuksen loppuvaiheessa, vaikka tiedä sitten onko Nolo sen jo pilannut. Ei ole helppoa ajaa autoa, jolla pitää jarruttaa erittäin kovaa ja myöhään, jotta se kääntyy paremmin/riittävästi. Jos ei pääse Mäcin optimiin jarrutuksissa niin sitten menee leveäksi ja renkaat myös siinä samalla. Aussi on kuitenkin välillä ollut jopa Landoa nopeampi, kun on saatu auto toimimaan paremmin yksittäiseen kisaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Lisää sekoilua?

Ricciardo? :rofl:
 
Jaa se oli tosiaa vaa Albonin jatkopahvijulkistus

Announcement

Our number 23 stays for 2023 and beyond!

@Alex_Albon commits his future, signing a multi-year contract

#WeAreWilliams https://t.co/MJ4aMXoFZj


Albon humormiehii

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Albon jatkaa Williamsilla

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Se meni ainakin ihan oikein. Albon ansaitsee paikan ykkösissä, vaikkei ny Williamsilla voitoista ajellakaan, vielä..
Mutta voimasuhteiden muutoksia on nähty iät ajat, hetkeäkään en epäile etteikö Williams nouse vielä joskus takaisin sinne minne se kuuluu, joten voi olla Albonille tuhannen taalan paikka tehdä monivuotinen soppari.
 
Tuon Williamsin kohtalo on kyllä aika karu. Missä lie mentiin mönkään kun pitkään olivat kuitenki keskikastissa, varsinki Bottaksen aikoihin. Tuossa mielenkiinnosta katoin wikipediasta noita sijoituksia, niin kaudella 2006 keskeytyksiä tuli 20 koko kaudella :redface:
 
Frankilta loppui siinä vaiheessa rahat, plus Claire ei tainnut pomona sitten kuitenkaan olla pätevin, vaikka oli poikien mieleen.
 
Näin muistelinkin, että kun tytär otti ohjat käsiin alkoi alamäki. Mutta tuskin se nyt selittää alamäkeä ihan täysin kuitenkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 533
Viestejä
4 970 043
Jäsenet
79 807
Uusin jäsen
laurittaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom